OLX Ads

OLX to jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych w Polsce. Pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż. 

OLX to serwis z 20 milionami aktywnych ogłoszeń lokalnych dziennie, pogrupowanych w 13 kategoriach. OLX wraz z Otodom, OTOMOTO i Fixly należy do Grupy OLX Sp. z o.o. Ze strony można korzystać za pomocą aplikacji mobilnej i również w niej prowadzić kampanie reklamowe. 

Paweł Kotowicz
Paweł Kotowicz
Account Manager
  • tel. 697 411 900
Napisz do mnie

Reklamy na OLX

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w reklamę w serwisie ogłoszeniowym OLX? Może przekonają Cię liczby. Otóż w lipcu 2020 r. z OLX korzystało 13,5 mln internautów, co dało ponad 1,5 mld odsłon. Witryna olx.pl jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w Polsce. Dziennie użytkuje ją ponad 2,2 mln osób. Strona olx.pl znalazła się na 8. miejscu (Badania Gemius/PBI) w rankingu TOP20 domen, z których najczęściej korzystają internauci w Polsce.  

Reklama w serwisach grupy OLX obejmuje szereg usług, mianowicie dostęp do unikalnych danych behawioralnych o użytkownikach (są to wewnętrzne dane serwisu udostępniania jedynie na powierzchniach reklamowych), raporty pokampanijne, format Premium i reklamę mobilną. 

Co daje reklama firmy na OLX?

Kampanie reklamowe rozliczane są w modelu CPM (opłata za 1000 emisji). Usługi reklamowe na OLX obejmują formy takie, jak: Top Ogłoszenie, kampania Premium i reklama banerowa. Top Ogłoszenie pojawia się na pierwszym miejscu w ofertach wyróżnionych na liście ogłoszeń w kategorii, którą wskażemy. Kampanie banerowe na OLX pozwalają na dokładne targetowanie reklamy na konkretne miasta.  Reklama Premium przeznaczona jest dla OTOMOTO i Otodom. Promowanie w serwisie ogłoszeniowym OLX pozwala zaprezentować się milionom użytkowników, zwiększając sprzedaż, budując rozpoznawalność i zainteresowanie firmą. Według informacji podawanych przez OLX, reklama mobilna dociera do 11,6 mln, natomiast reklama Direct do 14,5 mln miesięcznie. 

Dlaczego warto skorzystać z usług reklamowych OLX? Oto wybrane zalety systemu reklamowego:

  • wysoki CTR (Click Through Rate),
  • OLX Audience – umożliwia prowadzenie kampanii na wybranych grupach użytkowników, 
  • kierowanie na słowa kluczowe i lokalizację (województwo, miasto),
  • wybór kategorii umiejscowienia reklamy,
  • dostosowanie czasu trwania kampanii,
  • raporty po zakończeniu kampanii w postaci infografiki.

Formy reklamowe na OLX

OLX oferuje usługi reklamowe w ramach kilku segmentów produktów, z których każdy zapewnia inne formaty. 

  • Reklama Direct – format zapewnia CTR, który może przekroczyć 6%; reklama rozliczana jest CPM lub jako opłata stała (flat fee) w dwóch opcjach: cały dzień lub pół dnia.  
  • Reklama Programmatic – to kupowanie powierzchni w sposób automatyczny na serwisach Grupy OLX wraz z danymi o użytkownikach. Ma miejsce w czterech modelach zakupowych i sześciu platformach zakupowych. 
  • Segmenty użytkowników – kampanie prowadzone są w oparciu o segmenty użytkowników, np. majętność, praca, parenting, motoryzacja, elektronika, dom i ogród, B2B. 
  • Formaty premium – screening na stronie głównej pozwala na umieszczenie reklamy, która osiąga nawet 7% CTR, daje również wyłączność. Loginbox z kolei zapewnia wyłączność reklamową. 

Reklama na portalu OLX w zależności od urządzeń:

Desktop 

Reklamy na stronie głównej OLX: Screening, czyli reklama w postaci tła strony głównej serwisu OLX, format Videobacklayer złożony z pełnoekranowego materiału video, Premium boxes pojawiająca się w pierwszej linii wyróżnionych ogłoszeń; 

Listing (reklamy na listingu ogłoszeń OLX): Native na pierwszej pozycji listingu wyróżnionych ogłoszeń, Premium boxes listing w pierwszej linii wyróżnionych ogłoszeń, megaboard w górnej części ekranu, Screening jak tło listingu, Branding listingu w postaci tła i baneru między ogłoszeniami, billboard nad ogłoszeniami, Doublebillboard w dolnej części listingu,  scrollowana reklama Skyscraper z prawej strony na listingu ogłoszeń oraz reklamy OLX; 

Reklamy AdPage: Rectangle, czyli reklama w prawej części contentu na stronie ogłoszenia, scrollowana Halfpage z prawej strony ogłoszenia, reklama banerowa (statyczny baner) Sidebar po prawej stronie ogłoszenia. 

Mobile

Na urządzeniach mobilnych możemy korzystać z Mobile Parallax – reklamy która znajdzie się między ogłoszeniami na listingu, Native imitującej ogłoszenie, Mobile Leaderboard w górnej części strony głównej i Rectangle Ad między ogłoszeniami na listingu ogłoszeń.

Aplikacja OLX

W aplikacji możemy promować się z wykorzystaniem Native ad – reklamy naśladującej ogłoszenie na listingu z prawie 70% widocznością. 

Jak tworzymy kampanie na OLX?

Do prowadzenia kampanii nie wystarczy samo posiadanie konta użytkownika na OLX. Dlatego jeśli nie masz konta reklamowego, założymy je dla Ciebie w menedżerze reklam. Będziemy na bieżąco śledzić postępy na podstawie generowanych raportów – OLX zapewnia aktualizowane raporty, a w nich dane takie, jak wskaźnik klikalności reklamy i liczba wyświetleń. Wybierzemy najlepszy dla Twojej firmy format reklamy i  sposób kierowania oraz przygotowujemy kreacje graficzne zgodne ze specyfikacja techniczną. Przeanalizujemy za Ciebie raporty tworzone przez OLX po kampanii.  

Jakie są ceny reklam na OLX? Minimalny budżet na uruchomienie kampanii wynosi 500 zł. Budżet dzielony jest na czas trwania kampanii, a opłata pobierana jest za wyświetlania. Pomożemy określić koszt reklamy, która będzie najskuteczniejsza i zaplanujemy korzystny dla Twojej firm budżet. 

Dlaczego Ideo Force?

  • Zrealizowaliśmy z sukcesem ponad 1500 projektów e-marketingowych, które w dużej mierze dotyczą reklamy e-commerce.
  • W ramach usług zwiększamy sprzedaż poprzez kampanie Google Ads, usługi reklamowe OLX i promocję w social media.
  • Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który dba o komunikację w zespole projektowym i na bieżąco informuje o postępach kampanii.
  • Liczne certyfikaty potwierdzają nasze kompetencje: Google Partner PREMIUM, Google Partners Rising Star Google Analytics Individual Qualification, Profesjonalista w e-handlu.
  • Jesteśmy powiązani z firmą tworzącą rozwiązania informatyczne dla e-biznesu, e-marketingu, i e-gov.
  • Prowadzimy zaawansowane działania reklamowe w e-commerce, w tym w Google, social media, marketplace i porównywarkach cenowych. Określamy grupę docelową, narzędzia, ustalamy harmonogramy promocji – koncertujemy się na efektach.
  • Jesteśmy skoncentrowani na wyniku, o czym świadczą wyniki naszej pracy. Klientami Ideo Force są marki znane i cenione, m.in.: iParts, Senso-Rex LTD, PSB Mrówka, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →   

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.