Porównywarki cenowe

Porównywarki cenowe to jeden z najlepiej konwertujących kanałów w polskim sektorze e-commerce. Pozwól porównać swoją ofertę z konkurencyjnymi i wyróżnij się.

Jak działają porównywarki cenowe? Porównywarka cenowa to serwis internetowy pozwalający na wyszukanie produktu po nazwie, kategorii czy producencie, a następnie porównanie cen tych samych produktów w różnych sklepach.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • tel. 723 988 859
Napisz do mnie

Porównywarki cen

W Polsce działa wiele porównywarek cenowych, które właścicielom sklepów internetowych przynoszą oczekiwane efekty sprzedażowe i wizerunkowe. Porównywarka cen Ceneo.pl znajduje się na drugim miejscu co do wielkości serwisów e-commerce. Jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku.  Skupia ponad 18 tysięcy sklepów online. W serwisie znajduje się ponad 25 milionów aktywnych ofert. Porównywarka cen Skapiec.pl jest jedną z pierwszych, uruchomionych platform tego typu w Polsce. W serwisie działa ponad 3, 1 tysiąca sklepów internetowych, prezentując ponad 6 milionów aktywnych produktów. Porównywarka cen Okazje.info to grupa e-commerce, do której należą cztery serwisy. Współpracuje z ponad 2,5 tysiącami sklepów online, a w ciągu miesiąca serwis odwiedza ponad 6 milionów użytkowników. Porównywarka cen Nokaut.pl to serwis tematyczny, z którego każdego miesiąca korzysta ponad 3 miliony użytkowników. 

Dostępne modele rozliczeniowe

W jaki sposób skutecznie prowadzić sprzedaż przez porównywarki cen?

Aby wyświetlać produkty sklepu internetowego w porównywarce cenowej, sklep musi posiadać aktywne konto oraz dedykowany product feed w określonej specyfikacji. Feed produktowy to plik XML wyposażony w dane z ofertą sklepu. Najczęściej każda porównywarka posiada własną specyfikację. 

Porównywarki cenowe bazują na modelu rozliczeniowym CPC. Płatność pobierana jest za kliknięcie, czyli w momencie kiedy użytkownik z porównywarki przejdzie do Twojego sklepu. W większości serwisów można modyfikować stawki tak, by móc wyświetlać się nad konkurencją.

Jednak stawka nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na pozycję naszej reklamy – skrypty porównywarek biorą pod uwagę także m.in. cenę produktu czy liczbę opinii wystawionych przez klientów na profilach danego sklepu. Oprócz wyświetlania produktów na tzw. listingach, polskie porównywarki cenowe (np. Ceneo) oferują dodatkowe promowanie oferty sklepu, na przykład za pośrednictwem bannerów na stronie głównej, określonych kategoriach – tu najczęstszym modelem rozliczeniowym będzie z kolei CPM (koszt za tysiąc wyświetleń). 

Porozmawiamy o porównywarkach cen w Twoim biznesie!

Jesteśmy ekspertami od e-commerce

Regularnie organizujemy konferencje biznesowe gromadzące osoby z branży e-commerce

Cykliczne wydarzenia pod nazwą "Lunch z e-commerce" służą poszerzeniu wiedzy z zakresu e-commerce oraz networkingowi. Nasi klienci mają zagwarantowane bezpłatne wejściówki.

Zalety porównywarek cen

  • Dodatkowy kanał zaprezentowania oferty i dotarcia do klienta.
  • Większa sprzedaż – jak pokazują badania, konsumenci weryfikują cenę i zapoznają się z opiniami przy pomocy porównywarki.
  • Rozpoznawalność Twojego sklepu – nawet jeśli nie dojdzie do finalizacji  zakupu, marka w świadomości użytkowników zaznacza swoją obecność rynkową. 
  • Konwertujący ruch na stronie sklepu – wiele e-sklepów to właśnie porównywarkom zawdzięcza wartościowych użytkowników. 
  • Zwiększenie przewagi konkurencyjnej – konsumenci przed podjęciem decyzji o zakupie, porównują podobne oferty, szukając najlepszej opcji.
  • Zaawansowane możliwości reklamowe w porównywarkach (np. licytacja produktów i ofert, bannery).
  • Spełnienie oczekiwań klientów poprzez możliwość zakupu z poziomu wyszukiwarki (np. opcja “Kup teraz”) i dostęp do oferty na urządzeniach mobilnych.
  • Poznanie preferencji konsumentów i opinii (recenzji i komentarzy) o zakupionym produkcie, co w dłuższej pespektywie pozwala na modyfikację asortymentu i poprawę jakości produktów.
  • Zapewnienie narzędzi analitycznych przez porównywarkę (np. Ceneo), które dostarczają cennej wiedzy o zachowaniach konsumentów oraz dodatkowych funkcjonalności (np. marketplace)
  • Niski koszt dotarcia do potencjalnego klienta, dzięki rozliczaniu w modelu CPC. 
  • Poznanie mocnych i słabych stron  konkurencji na podstawie informacji dostarczanych przez narzędzia analityczne.
  • Bezpieczeństwo, dzięki regulacjom prawnym zapewniającym zgodność przetwarzania Twoich danych osobowych i danych użytkowników korzystających z platformy z obowiązującymi przepisami.      

porownywarki cen - zalety

Jak pracujemy?

W ramach współpracy zakładamy konto w wybranej przez klienta porównywarce lub kontynuujemy pracę na podstawie już prowadzonych działań. Jeśli klient nie miał doświadczenia z porównywarką, pomagamy wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie. Oczywiście, po uprzedniej analizie sklepu, oferty, konkurencji i  branży. Następnie integrujemy ofertę sklepu z porównywarką, co wiąże się ze stworzeniem pliku XML i jego stałą optymalizacją. Zapewniamy stały monitoring konta w porównywarce. 

Prawidłowo przygotowany plik produktowy stanowi jeden z podstawowych składników sukcesu w porównywarkach cenowych. Dbamy o to, aby product feed zawsze zawierał aktualne dane o ofercie. Ma to miejsce poprzez cykliczne pobieranie aktualnych cen oraz informacji o stanie magazynowym. Aktualizacja jest niezbędna do tego, aby nie wprowadzać klientów w błąd. Dostępność produktu ma znaczenie nie tylko podczas sprzedaży (w sytuacji braku dostępu, użytkownik przejdzie na stronę konkurencji), ale wpływa na postrzeganie sklepu przez potencjalnego klienta i kształtowanie opinii.

Co prawda, to niska cena jest głównym powodem odwiedzania porównywarek cenowych, ale jak pokazuje nasze doświadczenie – nie jest to czynnik determinujący. Klienci równie często zwracają uwagę na aspekty takie, jak darmowa dostawa, pozytywne opinie czy dostępne metody płatności w danym sklepie. Zajmiemy się poprawą funkcjonalności Twojego sklepu.

Najczęstsze pytania

Czym są porównywarki cen?

Porównywarki cen to strony internetowe, które gromadzą w jednym miejscu różnorodne oferty polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Ich głównym celem jest wykrycie podobnych lub identycznych produktów i usług, zestawienie ich w tabeli oraz porównanie pod względem finansowym. Warto zaznaczyć, że w sieci funkcjonują zarówno ogólne porównywarki, zestawiające większość produktów, jak i te wyspecjalizowane w jednej dziedzinie: na przykład w produktach przeznaczonych dla niemowląt czy też wyłącznie wegańskich kosmetyków.

Najważniejszą zaletą porównywarek cen jest fakt, że dzięki nim klient może szybko zapoznać się z ofertami interesujących go firm oraz wybrać tę najkorzystniejszą. Korzystanie z tego typu stron internetowych staje się więc popularniejsze, bowiem przyczynia się do znacznych oszczędności czasu i pieniędzy klienta. Dla przedsiębiorstwa jest to z kolei szansa na wyróżnienie się spośród konkurencji oraz dotarcia do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą w przyszłości stać się lojalnymi klientami sklepu.

Jakie są najpopularniejsze porównywarki cen?

Istnieje wiele stron internetowych, których głównym celem jest zestawianie cen usług i produktów. Nie wszystkie jednak są chętnie odwiedzane przez użytkowników sieci. Warto zaznaczyć, że w Polsce najbardziej popularne, a zarazem obdarzone największym zaufaniem, porównywarki cen to:

  • Porównywarka Ceneo.pl – jest to jeden z największych w kraju serwisów e-commerce, który zestawia oferty ponad 18 000 sklepów internetowych. Dodatkowo od 2009 roku serwis na podstawie opinii klientów weryfikuje funkcjonowanie konkretnych sklepów, a następnie publikuje wykaz najbardziej zaufanych przedsiębiorstw.
  • Porównywarka Skąpiec.pl – na stronie zestawione są zarówno oferty sklepów o ugruntowanej pozycji na rynku jak i tych, które dopiero rozpoczynają działalność. Ogólnie serwis integruje około 11 milionów ofert ze sklepów.
  • Porównywarka Okazje.info – zaufany serwis współpracujący z ponad 2,5 tysiącami sklepów internetowych, docierający do około 6 milionów użytkowników miesięcznie.
Jak skutecznie sprzedawać dzięki porównywarkom cen?

Aby rozpocząć proces sprzedaży przez porównywarki cenowe, sklep internetowy powinien posiadać aktywne konto oraz feed produktowy, czyli plik XML, wyposażony w dane z ofertą sklepu. Jednakże spełnienie tego warunku i uzyskanie możliwości promowania asortymentu sklepu e-commerce nie jest gwarantem sukcesu w dziedzinie sprzedaży. Warto zatem zadbać o to, by serwis internetowy, do którego – po kliknięciu w link – przekierowany zostanie użytkownik posiadał przejrzystą i przyjemną wizualnie strukturę.

Z kolei prezentowane na stronie sklepu towary powinny wyglądać estetycznie i zachęcająco. Dodatkowo ważne jest, by ograniczyć do minimum liczbę kliknięć koniecznych do momentu zakończenia płatności. Każdy kolejny ruch wiąże się z ryzykiem, że konsument rozmyśli się i nie sfinalizuje transakcji. Dzięki porównywarkom cenowym droga do klienta jest znacznie prostsza niż w przypadku sprzedaży bezpośredniej, jednak aby się wyróżnić na tle pozostałych przedsiębiorstw należy zadbać o konkurencyjne ceny, reklamę oraz pozycję w wyszukiwarce.

Jaki jest stosowany model rozliczeń w porównywarkach cen?

Produkty, które znajdziemy w zestawieniu przygotowanym przez porównywarki cen, prowadzą do konkretnych sklepów internetowych, na których można dokonać transakcji.

W związku z tym większość serwisów internetowych, które skupiają w jednym miejscu oferty różnorodnych przedsiębiorstw, rozlicza się z użytkownikami promującymi własny biznes e-commerce na zasadzie CPC (ang. cost per click). Oznacza to, że opłata pobierana jest w momencie, gdy klient zainteresuje się ofertą i w nią kliknie, a nie za samo jej wyświetlenie. Model ten jest bardzo wygodny, ale niekoniecznie przekłada się na ilość dokonanych transakcji.

Niektóre porównywarki stosują więc inny sposób rozliczeń – pobierają prowizję za każdą sfinalizowaną sprzedaż. Często w takich przypadkach klient posiada możliwość dokonania zakupu bezpośrednio w porównywarce cenowej, z której korzysta. Opcja ta jest bardzo wygodna dla każdej ze stron. Mimo to, w Polsce najczęściej stosowanym modelem rozliczeń w porównywarkach cen jest CPC.

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Zrealizowaliśmy już ponad 1000 projektów e-marketingowych, których znaczna ich część obejmuje e-commerce (np. kampanie reklamowe, badania UX).
  • Obsługujemy porównywarki, marketplace, prowadzimy programy partnerskie i lojalnościowe, kampanie sprzedażowe w wyszukiwarkach i social media.
  • Współpracę z nami cechuje kompleksowe podejście do zlecenia. Zaczynamy zakładania konta, konfiguracji po optymalizację i mierzenie wyników, kończąc na raportowaniu efektów. 
  • Projektujemy strony www i aplikacje mobilne, dlatego w razie konieczności przebudujemy Twoją stronę, a aby mogła w pełni realizować swój charakter, a więc sprzedawać. 
  • Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który jest kierownikiem projektu. Opiekun czuwa nad  pracami specjalistów i jest do dyspozycji klienta, doradzając w sprawach marketingu internetowego.
  • Pracujemy korzystając z własnych narzędzi i aplikacji (analitycznych, do zarządzania projektami, itp.), a w razie potrzeby, możemy posługiwać się wewnętrznymi  rozwiązaniami klienta. 
  • Wśród naszych klientów są marki odnoszące sukcesy w swoich branżach, np.: Wolters Kluwer, iParts, Why Not Fly, Melvit, Wapteka, Cobi, Uniformix, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.