Opisy produktów dla e-sklepów

Opisy produktów w sklepie internetowym dostarczają klientom informacji potrzebnych do zakupu.

Dobry produkt to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć go sprzedać, co w dobie wysokiej konkurencyjności w e-commerce staje się wyzwaniem. Dobrym rozwiązaniem jest kreatywny opis produktu, który ma za zadanie zachęcić potencjalnego klienta do zakupu danej rzeczy spośród szeregu konkurencyjnych ofert.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • 697 258 148
Napisz do mnie

Opis produktu

Opisy produktów tworzone na potrzeby sklepu internetowego są istotną częścią oferty,  stanowią uzupełnienie pozostałych danych, takich jak na przykład zdjęcia, nazwa produktu, cena, dostępność magazynowa, sposoby dostawy.

Content produktowy buduje widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Unikalne opisy zawierające frazy kluczowe są częścią procesu pozycjonowania strony sklepu w wyszukiwarce Google. Dlatego zadbanie o opis zoptymalizowany pod kątem SEO okazuje się jednym z kluczowych rozwiązań w e-sklepie.

Przygotowujemy profesjonalne opisy produktów do e-sklepów. Copywriting w naszym wydaniu to opisy, które sprzedają. Usługa opisów produktów obejmuje korzystanie z materiałów producentów, ale dbamy o to, by treść była w pełni oryginalna.

Zalety opisów produktów

  • Opisy produktów tworzone pod kątem potrzeb i oczekiwań klientów skuteczniej na nich oddziałują. W opisie, klient powinien odnaleźć to, czego aktualnie poszukuje wraz z kluczowymi argumentami przekonującymi go do podjęcia decyzji zakupowej.
  • Unikatowe opisy produktów przyczyniają się do pozycjonowania w e-commerce, ponieważ spełniają wymagania algorytmów Google, które ocenia je, jako wartościowe dla użytkowników.
  • Prawidłowo przygotowany product feed i treści zoptymalizowane pod roboty wyszukiwarek zwiększają widoczność oferty w Google. 
  • Profesjonalne opisy produktów do e-sklepu budują wizerunek firmy, ukazując ją jako w pełni zaangażowaną w swoją działalność i tym samym podnoszą jej wiarygodność w oczach klienta.
  • Brak generyczności jest postrzegany przez współczesnego użytkownika jako atut, wyróżniający firmę spośród konkurencji. Marka tym samym buduje przewagę i zachęca potencjalnego klienta do podjęcia interakcji.
  • Dobrze przygotowanie opisy produktów potrafią przyciągać do sklepu internetowego wartościowych użytkowników, czyli takich, którzy mają jasno określone potrzeby i są potencjalnie zainteresowani zakupem lub podjęciem dialogu z marką.
  • Odpowiednie wykorzystanie nagłówków, haseł i struktury treści pozwala wyróżnić produkt na tle konkurencji i znacząco ułatwia przyswojenie informacji przez użytkownika.
  • Wysokiej jakości opisy zawierające słowa kluczowe i prawidłowo przygotowana baza produktów to podstawowe czynniki wpływające na sprzedaż w e-commerce.

 

Stworzymy opisy do Twojego e-sklepu!

Tworzenie opisów

Nasi klienci często borykają się z dwoma problemami. Pierwszy to opisy produktów nieprzystosowane pod kątem sprzedażowym. Drugi to brak podstawowej bazy produktowej (product feed) w sklepie internetowym. Pomagamy rozwiązać te problemy. Jesteśmy w stanie przygotować opisy nawet najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów, zadbać o ich sprzedażowy charakter, zoptymalizować je "pod klienta" i dla robotów wyszukiwarek. Co więcej, posiadamy struktury w ramach firmy pozwalające nam w sposób automatyczny importować tysiące produktów, bądź wprowadzać je ręcznie dbając o najmniejsze szczegóły.

Właściwy dobór i umiejscowienie odpowiednich słów kluczowych sprawia, że użytkownicy są bardziej skłonni podjąć decyzję o zakupie. Używamy nagłówków i haseł, które pozwalają wyróżnić konkretny produkt spośród szeregu innych ofert, ponadto w opisie znajdują się elementy takie jak przycisk CTA, wypunktowania, atrybuty alt w zdjęciach, linki wewnętrzne. Mówimy językiem korzyści, wiemy jak wzbudzić w użytkownikach sklepów internetowych potrzebę posiadania danej rzeczy. 

Jak opisywać produkty w sklepie internetowym?

Opis produktu powinien zawierać najważniejsze dane z punktu widzenia klienta. Informacje te mają zainteresować go na tyle, że przejdzie do kolejnego etapu ścieżki zakupowej. Sklep internetowy sprzedaje również słowem i słowem tym opowiada klientom historię. Opisy na kartę produktową powinny cechować się przede wszystkim wysoką jakością, ale i użytecznością. Nawet krótki opis produktu ma do spełnienia konkretną rolę. Wyznaczenie grupy docelowej w e-commerce dostarcza nam informacji o klientach i dzięki temu wiemy, jakiej komunikacji od nas oczekują. Pisanie opisów musi uwzględniać język, którym na co dzień posługują się klienci.  

Dobry content marketing w e-sklepie bez wątpienia przyczynia się do zyskania lojalności klientów oraz zwiększenia ruchu na stronie. Jednak nawet najlepsze treści nie zaistnieją bez odpowiedniej platformy – do rozwoju biznesu potrzebna jest solidna podstawa. System, który sprawnie realizuje zachodzące w przedsiębiorstwie procesy to główny czynnik wpływający na skuteczność działań. Sprawdź ofertę Ideo eCommerce Software House, który specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych sklepów internetowych spełniających oczekiwania nawet najbardziej wymagających Klientów.

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Już kilkanaście lat pomagamy naszym klientom osiągać ich cele. Wiemy, jak tworzyć opisy produktów do sklepu internetowego, tak by uzyskiwać wysokie wskaźniki sprzedaży.   
  • Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów marketingowych w Internecie na mniejszą i większą skalę, zawsze dążąc do uzyskania maksymalnych korzyści dla naszych klientów.
  • Sklep internetowy może liczyć z naszej strony na kompleksową obsługę. Oferujemy m.in.: pozycjonowanie, przygotowanie i prowadzenie kampanii Google Ads, wdrożenie chatbotów, reklamę w social media, obsługę marketplace.    
  • Posiadamy status Google Premier Partner, jesteśmy partnerem Google Marketing Platform, a nasi specjaliści regularnie biorą udział w szkoleniach rozwijających kompetencje. 
  • Sklepy internetowy, który zdecyduje się na współpracę z nami, będzie w stałym kontakcie z indywidualnym opiekunem, który pełni rolę kierownika projektu i doradza w sprawach e-marketingu. Opiekun odpowiada za sprawny przebieg wszystkich prac (pozycjonowanie, analityka, reklama sklepu w Google, UX, opisy na podstronę produktów) zapewniając komunikację na poziomie zgodnym z oczekiwaniami klienta. 
  • Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie. np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas