Tworzenie e-booków

Projektowanie i tworzenie e-booków, a następnie ich promowanie, to jedno ze skuteczniejszych działań w ramach content marketingu. Dobre treści w atrakcyjnej formie pozwolą Ci się wyróżnić na rynku.

Content marketing to nieszablonowa, spersonalizowana i efektywna strategia zarządzania treścią. Wykorzystuje narzędzia i formaty służące budowaniu relacji na linii marka-klient. Tworzenie elektronicznych książek, znanych jako e-booki, to jedna z popularniejszych form angażowania klientów i budowania wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Paweł Szczyrek
Paweł Szczyrek
Creative and Content Manager
  • tel. 665 157 583
Napisz do mnie

Tworzenie e-booka

Materiały w formie e-booków to książki elektroniczne udostępniane użytkownikom najczęściej bezpłatnie. Może to być forma prezentu, np. po zapisaniu się do newslettera lub zrobieniu zakupów w sklepie internetowym w określonej kwocie. Książki w formie e-booka (zazwyczaj używane formaty e-booków to pdf, epub, mobi) są atrakcyjną, ciekawą i przede wszystkim dyskretną formą promocji. Zebrane w jednym dokumencie i wartościowe dla odbiorców informacje stanowią kompendium wiedzy na dany temat.

E-book może być poradnikiem, instrukcją, raportem lub studium przypadku. Treści mogą być związane z ofertą, analizą zjawisk zachodzących w branży bądź przedstawiać zagadnienia w formie infografiki. Dla czytelnika e-book stanowi cenne źródło informacji lub po prostu dobrą lekturę.

Zalety tworzenia e-booków

Eksperci i firmy publikują poradniki, o tym jak efektywnie wykorzystywać metody i techniki e-marketingu, ale z rozwiązania coraz częściej korzystają też marki specjalizujące się w innych dziedzinach. Za pomocą e-booka najczęściej przekazywana jest fachowa wiedza i praktyczne rozwiązania. Są to typowe informacje poszukiwane przez świadomych odbiorców, którym zależy na wartości merytorycznej. E-book musi więc zawierać informacje przydatne, które odbiorca będzie mógł zastosować w celu osiągnięcia oczekiwanej korzyści. W ten sposób mamy szansę zjednać czytelników zainteresowanych naszą ofertą.

Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników czy case study zawierają unikalne i wysoko merytoryczne informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców, dbających o dostarczanie wartościowych treści i firmy, które upatrują w nich formę promocji i sposób budowania wizerunku marki. Cechą szczególną e-booka jest to, że w ogólnej koncepcji przypomina wersję drukowaną, tak bliską szerokiemu gronu odbiorców wszelkiego rodzaju treści. Firmy, które oferują użytkownikom swoich stron ten typ treści:

  • przedstawiają markę w roli eksperta,
  • czynią firmę wiarygodną wśród potencjalnych konsumentów,
  • dostarczają klientom wartościowych informacji,
  • budują z klientami trwałe relacje,
  • zwiększają rozpoznawalność firmy,
  • zdobywają leady sprzedażowe.  
     
Pomożemy stworzyć Ci e-book!

Jak tworzymy e-booki?

Specjalizujemy się w opracowywaniu nowoczesnych i profesjonalnych materiałów, obok których internauci nie przechodzą obojętnie.

Case study

Opracowanie ebook'a, zawierającego porady dotyczące konserwacji i pielęgnacji mebli.

Sprawdź! 

Rodzaj treści, tematykę i styl pisania dostosujemy do celu marketingowego firmy.

Nasze prace poprzedzamy dogłębną analizą grupy docelowej marki, ponieważ każde sięgnięcie po e-booka jest szansą na nawiązanie relacji z czytelnikiem, mogącym z czasem okazać się klientem.

Z e-booków korzystają także stali bywalcy strony internetowej i wierni klienci. Również z myślą o nich przygotowujemy content.

W pracy wykorzystujemy narzędzia do tworzenia tekstu i programy graficzne

Wynikiem usługi tworzenia e-booków przez nasz zespół jest: 

  • wartościowa i rozbudowana treść zawierająca wszystkie niezbędne elementy (m.in. spis treści),
  • atrakcyjna oprawa i zawartość,
  • tytuł zachęcający do pobrania, który jednocześnie sugeruje czytelnikowi zwartość, 
  • przejrzysty i czytelny układ tekstu i zdjęć,
  • wybrany przez markę format pliku (np. e-book w formacie pdf),
  • linki odsyłające do strony internetowej lub konkretnych podstron (np. z ofertą e-sklepu).
     

Jak stworzyć e-booka?

Pliki do pobrania w postaci ebooków powinny być przygotowane w wersji do odczytu na komputerze i urządzeniach mobilnych. Zasadniczą część e-booka stanowi tekst. Jednak jako format content marketingu, e-book powinien wyróżniać się ciekawą formą. Dlatego wskazane jest, aby oprócz tekstu, znajdowały się w nim materiały graficzne i zdjęcia. Praca nad e-bookiem wymaga sporych nakładów zarówno ze strony osoby odpowiedzialnej za opracowanie materiału (copywritera), jak i grafika, który stworzy oryginalny projekt zawartości i okładki.

Jak wypromować e-book?

E-book jest formą reklamy firmy i tak, jak każda reklama, wymaga wyróżnienia. Dlatego nieodłączną część procesu tworzenia elektronicznej książki jest reklama ebooka. Na czym polega promocja e-booków? Musimy poinformować o naszej publikacji szersze grono użytkowników. Możemy to zrobić poprzez wpisy w mediach społecznościowych, wysłanie wiadomości w newsletterze, zamieszczenie odpowiedniego wpisu na blogu lub reklamę w Google Ads i social media. 

Content marketing - komponenty

Artykuły eksperckie to jeden z najważniejszych elementów content marketingu. Tekst specjalistyczny stanowi doskonałą promocję firmy, która docierając do użytkowników występuje jako autorytet w danej dziedzinie.
Konsumenci ufają tylko tej marce, z którą zbudowali trwałe relacje. Dlatego trzeba im dostarczać treści wyjątkowe, które przełożą się na wzrost zaufania. W tym miejscu najlepiej sprawdzi się blog firmowy.
Dobrze prowadzony marketing szeptany powinien zacząć się od określenia grupy docelowej i wyznaczeniu kanałów wykorzystywanych do komunikacji. Właśnie tam należy wywołać dyskusję na lub wziąć udział w już istniejącej.
Dobry produkt to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć go sprzedać. Rozwiązaniem jest odpowiednie opakowanie go cechami, zachęcającymi do zakupu tej rzeczy spośród szeregu konkurencyjnych ofert.
Bez unikalnej i wartościowej dla użytkowników treści skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe. W ramach usługi copywritingu SEO oferujemy tworzenie treści przeznaczonych do publikacji w serwisach zewnętrznych oraz własnych klienta.
Jeżeli zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów i przywiązaniu do siebie dotychczasowych, pozwól nam przygotować profesjonalne video dla Twojej marki. Filmy reklamowe pozwalają kontaktować się marce z odbiorcami na zupełnie nowej, dynamicznej płaszczyźnie.
Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników, czy case study zawierają unikalne i bogate pod względem merytorycznym informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców.
Wysokiej jakości treści na stronie i regularnie ich aktualizowane odgrywają ważną rolę. Przyciągają uwagę użytkowników, zachęcają do odwiedzania witryny, ale też pomagają w pozycjonowaniu.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dostosowujemy ofertę do Twoich potrzeb i wdrożymy marketing treści, bez względu na to, czy działasz na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy innych kanałach komunikacji z klientami.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Zdając sobie sprawę z różnic pomiędzy klientami prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji i potrzeb konsumenckich.

Jeśli nasi klienci zarządzają projektami poprzez aplikacje, jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.

Korzystamy z narzędzi wspierających skuteczną komunikację (np. SentiOne, Sotrender, SEMSTORM).

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Posiadamy rozbudowane kompetencje marketingowe, które wykorzystujemy w działaniach reklamowych.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.