Tworzenie e-booków

Tworzenie i projektowanie e-booków to jedno ze skuteczniejszych działań w ramach content marketingu.

Content marketing to nieszablonowa, spersonalizowana i efektywna strategia zarządzania treścią. Wykorzystuje narzędzia i formaty służące budowaniu relacji na linii marka-klient. Tworzenie elektronicznych książek, znanych jako e-booki, to jedna z popularniejszych form angażowania

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • 697 258 148
Napisz do mnie

Tworzenie e-booka

Materiały w formie e-booków to książki elektroniczne udostępniane bezpłatnie na stronie internetowej dla klientów lub jako forma prezentu po wykonaniu określonej czynności (np. zapisanie się do newslettera, zakup produktu w określonej kwocie). Zazwyczaj używane formaty e-booków to pdf, epub, mobi. Książki w formie e-booka są atrakcyjną, ciekawą i przede wszystkim dyskretną formą promocji. Zebrane w jednym dokumencie i wartościowe dla odbiorców treści, stanowią kompendium wiedzy na określony temat. E-book może być poradnikiem, instrukcją lub studium przypadku, a więc dla czytelnika stanowić cenne źródło informacji lub po prostu dobrą lekturę.

W branży marketingu internetowego e-booki należą do standardowych metod dzielenia się wiedzą. 

Zalety tworzenia e-booków

Eksperci i firmy publikują poradniki, o tym jak efektywnie wykorzystywać metody i techniki e-marketingu, ale z rozwiązania coraz częściej korzystają też marki specjalizujące się w innych dziedzinach. Za pomocą e-booka najczęściej przekazywana jest fachowa wiedza i praktyczne rozwiązania. Są to typowe informacje poszukiwane przez świadomych odbiorców, którym zależy na wartości merytorycznej. E-book musi więc zawierać informacje przydatne, które odbiorca będzie mógł zastosować w celu osiągnięcia oczekiwanej korzyści. W ten sposób mamy szansę zjednać czytelników zainteresowanych naszą ofertą.

Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników czy case study zawierają unikalne i wysoko merytoryczne informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców, dbających o dostarczanie wartościowych treści i firmy, które upatrują w nich formę promocji i sposób budowania wizerunku marki. Cechą szczególną e-booka jest to, że w ogólnej koncepcji przypomina wersję drukowaną, tak bliską szerokiemu gronu odbiorców wszelkiego rodzaju treści. Firmy, które oferują użytkownikom swoich stron ten typ treści:

  • przedstawiają markę w roli eksperta,
  • czynią firmę wiarygodną wśród potencjalnych konsumentów,
  • dostarczają klientom wartościowych informacji,
  • budują z klientami trwałe relacje,
  • zwiększają rozpoznawalność firmy,
  • zdobywają leady sprzedażowe.  
     
Pomożemy stworzyć Ci e-book!

Jak tworzymy e-booki?

Specjalizujemy się w opracowywaniu nowoczesnych i profesjonalnych materiałów, obok których internauci nie przechodzą obojętnie. Rodzaj treści, tematykę i styl pisania dostosujemy do celu marketingowego firmy. Ma to miejsce po dogłębnej analizie grupy docelowej marki, ponieważ każde sięgnięcie po e-booka jest szansą na nawiązanie relacji z czytelnikiem, mogącym z czasem okazać się klientem. Z e-booków korzystają także stali bywalcy strony internetowej i wierni klienci. Również z myślą o nich przygotowujemy content. W  pracy wykorzystujemy narzędzia do tworzenia tekstu i programy graficzne

Wynikiem usługi tworzenia e-booków przez nasz zespół jest: 

  • wartościowa i rozbudowana treść zawierająca wszystkie niezbędne elementy (m.in. spis treści),
  • atrakcyjna oprawa i zawartość,
  • tytuł zachęcający do pobrania, który jednocześnie sugeruje czytelnikowi zwartość, 
  • przejrzysty i czytelny układ tekstu i zdjęć,
  • wybrany przez markę format pliku (np. e-book w formacie pdf),
  • linki odsyłające do strony internetowej lub konkretnych podstron (np. z ofertą e-sklepu).
     

Jak stworzyć e-booka?

 

Pliki do pobrania w postaci ebooków powinny być przygotowane w wersji do odczytu na komputerze i urządzeniach mobilnych. Zasadniczą część e-booka stanowi tekst. Jednak jako format content marketingu, e-book powinien wyróżniać się ciekawą formą. Dlatego wskazane jest, aby oprócz tekstu, znajdowały się w nim materiały graficzne i zdjęcia. Praca nad e-bookiem wymaga sporych nakładów zarówno ze strony osoby odpowiedzialnej za opracowanie materiału (copywritera), jak i grafika, który stworzy oryginalny projekt, zawartości i okładki.

Jak wypromować e-book?

E-book jest formą reklamy firmy i tak, jak każda reklama, wymaga wyróżnienia. Dlatego nieodłączną część procesu tworzenia elektronicznej książki jest reklama ebooka. Na czym polega promocja e-booków? Musimy poinformować o naszej publikacji szersze grono użytkowników. Możemy to zrobić poprzez wpisy w mediach społecznościowych, wysłanie wiadomości w newsletterze, zamieszczenie odpowiedniego wpisu na blogu lub reklamę w Google Ads i social media. 

Dlaczego Ideo Force?

  • Już kilkanaście lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach i promować ich marki dzięki wykorzystaniu wielu formatów content marketingu.  
  • Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów e-marketingowych, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży u naszych klientów, zbudowania rozpoznawalności i wiarygodności w Internecie.  
  • Tworzymy projekty o wysokiej wartości merytorycznej, czego przykładem jest chociażby e-book „Komunikacja ponowoczesna a media społecznościowe. Refleksje marketingowe” czy „Leksykon Pozycjonowania”.
  • Dbamy o porządek w komunikacji. Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu i doradcy marketingowo-biznesowego. Opiekun odpowiada za koordynację wszystkich prac (SEO, linkowanie, teksty przygotowywane na stronę, użyteczność serwisu itd.).
  • Dzielimy się widzą. Współpracujemy z uczelniami, wśród których jest Uczelnia Techniczno – Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie czy Akademia im. Leona Koźmińskiego.
  • Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie, np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.