Tworzenie e-booków

Projektowanie i tworzenie e-booków, a następnie ich promowanie, to jedno ze skuteczniejszych działań w ramach content marketingu. Dobre treści w atrakcyjnej formie pozwolą Ci się wyróżnić na rynku.

Content marketing to nieszablonowa, spersonalizowana i efektywna strategia zarządzania treścią. Wykorzystuje narzędzia i formaty służące budowaniu relacji na linii marka-klient. Tworzenie elektronicznych książek, znanych jako e-booki, to jedna z popularniejszych form angażowania klientów i budowania wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Paweł Szczyrek
Paweł Szczyrek
Creative and Content Manager
  • tel. 665 157 583
Napisz do mnie

Tworzenie e-booka

Materiały w formie e-booków to książki elektroniczne udostępniane użytkownikom najczęściej bezpłatnie. Może to być forma prezentu, np. po zapisaniu się do newslettera lub zrobieniu zakupów w sklepie internetowym w określonej kwocie. Książki w formie e-booka (zazwyczaj używane formaty e-booków to pdf, epub, mobi) są atrakcyjną, ciekawą i przede wszystkim dyskretną formą promocji. Zebrane w jednym dokumencie i wartościowe dla odbiorców informacje stanowią kompendium wiedzy na dany temat.

E-book może być poradnikiem, instrukcją, raportem lub studium przypadku. Treści mogą być związane z ofertą, analizą zjawisk zachodzących w branży bądź przedstawiać zagadnienia w formie infografiki. Dla czytelnika e-book stanowi cenne źródło informacji lub po prostu dobrą lekturę.

Zalety tworzenia e-booków

Eksperci i firmy publikują poradniki, o tym jak efektywnie wykorzystywać metody i techniki e-marketingu, ale z rozwiązania coraz częściej korzystają też marki specjalizujące się w innych dziedzinach. Za pomocą e-booka najczęściej przekazywana jest fachowa wiedza i praktyczne rozwiązania. Są to typowe informacje poszukiwane przez świadomych odbiorców, którym zależy na wartości merytorycznej. E-book musi więc zawierać informacje przydatne, które odbiorca będzie mógł zastosować w celu osiągnięcia oczekiwanej korzyści. W ten sposób mamy szansę zjednać czytelników zainteresowanych naszą ofertą.

Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników czy case study zawierają unikalne i wysoko merytoryczne informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców, dbających o dostarczanie wartościowych treści i firmy, które upatrują w nich formę promocji i sposób budowania wizerunku marki. Cechą szczególną e-booka jest to, że w ogólnej koncepcji przypomina wersję drukowaną, tak bliską szerokiemu gronu odbiorców wszelkiego rodzaju treści. Firmy, które oferują użytkownikom swoich stron ten typ treści:

  • przedstawiają markę w roli eksperta,
  • czynią firmę wiarygodną wśród potencjalnych konsumentów,
  • dostarczają klientom wartościowych informacji,
  • budują z klientami trwałe relacje,
  • zwiększają rozpoznawalność firmy,
  • zdobywają leady sprzedażowe.  
     
Pomożemy stworzyć Ci e-book!

Dlaczego warto?

Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników czy case study zawierają unikalne i bogate pod względem merytorycznym informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców, dbających o dostarczanie wartościowych treści oraz firmy, upatrujące w nich oryginalną formę promocji i budowania wizerunku marki.

Uzupełnione o elementy graficzne chętnie są pobierane, czytane i share`owane wśród użytkowników. Aby całość wyglądała spójnie i efektownie nad całością czuwa dedykowany zespół, w którym teksty opracowuje copywriter, zaś koncepcja wizualna tworzona jest w porozumieniu z grafikiem. 

Jak tworzymy e-booki?

Specjalizujemy się w opracowywaniu nowoczesnych i profesjonalnych materiałów, obok których internauci nie przechodzą obojętnie.

Case study

Opracowanie ebook'a, zawierającego porady dotyczące konserwacji i pielęgnacji mebli.

Sprawdź! 

Rodzaj treści, tematykę i styl pisania dostosujemy do celu marketingowego firmy.

Nasze prace poprzedzamy dogłębną analizą grupy docelowej marki, ponieważ każde sięgnięcie po e-booka jest szansą na nawiązanie relacji z czytelnikiem, mogącym z czasem okazać się klientem.

Z e-booków korzystają także stali bywalcy strony internetowej i wierni klienci. Również z myślą o nich przygotowujemy content.

W pracy wykorzystujemy narzędzia do tworzenia tekstu i programy graficzne

Wynikiem usługi tworzenia e-booków przez nasz zespół jest: 

  • wartościowa i rozbudowana treść zawierająca wszystkie niezbędne elementy (m.in. spis treści),
  • atrakcyjna oprawa i zawartość,
  • tytuł zachęcający do pobrania, który jednocześnie sugeruje czytelnikowi zwartość, 
  • przejrzysty i czytelny układ tekstu i zdjęć,
  • wybrany przez markę format pliku (np. e-book w formacie pdf),
  • linki odsyłające do strony internetowej lub konkretnych podstron (np. z ofertą e-sklepu).
     

Jak stworzyć e-booka?

Pliki do pobrania w postaci ebooków powinny być przygotowane w wersji do odczytu na komputerze i urządzeniach mobilnych. Zasadniczą część e-booka stanowi tekst. Jednak jako format content marketingu, e-book powinien wyróżniać się ciekawą formą. Dlatego wskazane jest, aby oprócz tekstu, znajdowały się w nim materiały graficzne i zdjęcia. Praca nad e-bookiem wymaga sporych nakładów zarówno ze strony osoby odpowiedzialnej za opracowanie materiału (copywritera), jak i grafika, który stworzy oryginalny projekt zawartości i okładki.

Jak wypromować e-book?

E-book jest formą reklamy firmy i tak, jak każda reklama, wymaga wyróżnienia. Dlatego nieodłączną część procesu tworzenia elektronicznej książki jest reklama ebooka. Na czym polega promocja e-booków? Musimy poinformować o naszej publikacji szersze grono użytkowników. Możemy to zrobić poprzez wpisy w mediach społecznościowych, wysłanie wiadomości w newsletterze, zamieszczenie odpowiedniego wpisu na blogu lub reklamę w Google Ads i social media. 

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dostosowujemy ofertę do Twoich potrzeb i wdrożymy marketing treści, bez względu na to, czy działasz na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy innych kanałach komunikacji z klientami.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Zdając sobie sprawę z różnic pomiędzy klientami prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji i potrzeb konsumenckich.

Jeśli nasi klienci zarządzają projektami poprzez aplikacje, jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.

Korzystamy z narzędzi wspierających skuteczną komunikację (np. SentiOne, Sotrender, SEMSTORM).

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Posiadamy rozbudowane kompetencje marketingowe, które wykorzystujemy w działaniach reklamowych.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Artykuły eksperckie to jeden z najważniejszych elementów content marketingu. Tekst specjalistyczny stanowi doskonałą promocję firmy, która docierając do użytkowników występuje jako autorytet w danej dziedzinie.
Konsumenci ufają tylko tej marce, z którą zbudowali trwałe relacje. Dlatego trzeba im dostarczać treści wyjątkowe, które przełożą się na wzrost zaufania. W tym miejscu najlepiej sprawdzi się blog firmowy.
Kreatywna współpraca z influencerami przynosi marce ogromne korzyści wizerunkowe i pomaga w sprzedaży. Pomożemy wybrać osoby i kanały komunikacji, które przyciągną nowych klientów.
Dobry produkt to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć go sprzedać. Rozwiązaniem jest odpowiednie opakowanie go cechami, zachęcającymi do zakupu tej rzeczy spośród szeregu konkurencyjnych ofert.
Bez unikalnej i wartościowej dla użytkowników treści skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe. W ramach usługi copywritingu SEO oferujemy tworzenie treści przeznaczonych do publikacji w serwisach zewnętrznych oraz własnych klienta.
Jeżeli zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów i przywiązaniu do siebie dotychczasowych, pozwól nam przygotować profesjonalne video dla Twojej marki. Filmy pozwalają kontaktować się marce z odbiorcami na zupełnie nowej, dynamicznej płaszczyźnie.
Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników, czy case study zawierają unikalne i bogate pod względem merytorycznym informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców.
Wysokiej jakości treści na stronie i regularnie ich aktualizowane odgrywają ważną rolę. Przyciągają uwagę użytkowników, zachęcają do odwiedzania witryny, ale też pomagają w pozycjonowaniu.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.