Content marketing to nieszablonowa, spersonalizowana i efektywna strategia zarządzania treścią. Wykorzystuje narzędzia i formaty służące budowaniu relacji na linii marka-klient. Tworzenie elektronicznych książek, znanych jako e-booki, to jedna z popularniejszych form angażowania klientów i budowania wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

- tel. 665 157 583
Tworzenie e-booka
Materiały w formie e-booków to książki elektroniczne udostępniane użytkownikom najczęściej bezpłatnie. Może to być forma prezentu, np. po zapisaniu się do newslettera lub zrobieniu zakupów w sklepie internetowym w określonej kwocie. Książki w formie e-booka (zazwyczaj używane formaty e-booków to pdf, epub, mobi) są atrakcyjną, ciekawą i przede wszystkim dyskretną formą promocji. Zebrane w jednym dokumencie i wartościowe dla odbiorców informacje stanowią kompendium wiedzy na dany temat.
E-book może być poradnikiem, instrukcją, raportem lub studium przypadku. Treści mogą być związane z ofertą, analizą zjawisk zachodzących w branży bądź przedstawiać zagadnienia w formie infografiki. Dla czytelnika e-book stanowi cenne źródło informacji lub po prostu dobrą lekturę.
Zalety tworzenia e-booków
Eksperci i firmy publikują poradniki, o tym jak efektywnie wykorzystywać metody i techniki e-marketingu, ale z rozwiązania coraz częściej korzystają też marki specjalizujące się w innych dziedzinach. Za pomocą e-booka najczęściej przekazywana jest fachowa wiedza i praktyczne rozwiązania. Są to typowe informacje poszukiwane przez świadomych odbiorców, którym zależy na wartości merytorycznej. E-book musi więc zawierać informacje przydatne, które odbiorca będzie mógł zastosować w celu osiągnięcia oczekiwanej korzyści. W ten sposób mamy szansę zjednać czytelników zainteresowanych naszą ofertą.
Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników czy case study zawierają unikalne i wysoko merytoryczne informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców, dbających o dostarczanie wartościowych treści i firmy, które upatrują w nich formę promocji i sposób budowania wizerunku marki. Cechą szczególną e-booka jest to, że w ogólnej koncepcji przypomina wersję drukowaną, tak bliską szerokiemu gronu odbiorców wszelkiego rodzaju treści. Firmy, które oferują użytkownikom swoich stron ten typ treści:
- przedstawiają markę w roli eksperta,
- czynią firmę wiarygodną wśród potencjalnych konsumentów,
- dostarczają klientom wartościowych informacji,
- budują z klientami trwałe relacje,
- zwiększają rozpoznawalność firmy,
- zdobywają leady sprzedażowe.
Dlaczego warto?
Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników czy case study zawierają unikalne i bogate pod względem merytorycznym informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców, dbających o dostarczanie wartościowych treści oraz firmy, upatrujące w nich oryginalną formę promocji i budowania wizerunku marki.
Uzupełnione o elementy graficzne chętnie są pobierane, czytane i share`owane wśród użytkowników. Aby całość wyglądała spójnie i efektownie nad całością czuwa dedykowany zespół, w którym teksty opracowuje copywriter, zaś koncepcja wizualna tworzona jest w porozumieniu z grafikiem.
Jak tworzymy e-booki?
Specjalizujemy się w opracowywaniu nowoczesnych i profesjonalnych materiałów, obok których internauci nie przechodzą obojętnie.
Rodzaj treści, tematykę i styl pisania dostosujemy do celu marketingowego firmy.
Nasze prace poprzedzamy dogłębną analizą grupy docelowej marki, ponieważ każde sięgnięcie po e-booka jest szansą na nawiązanie relacji z czytelnikiem, mogącym z czasem okazać się klientem.
Z e-booków korzystają także stali bywalcy strony internetowej i wierni klienci. Również z myślą o nich przygotowujemy content.
W pracy wykorzystujemy narzędzia do tworzenia tekstu i programy graficzne.
Wynikiem usługi tworzenia e-booków przez nasz zespół jest:
- wartościowa i rozbudowana treść zawierająca wszystkie niezbędne elementy (m.in. spis treści),
- atrakcyjna oprawa i zawartość,
- tytuł zachęcający do pobrania, który jednocześnie sugeruje czytelnikowi zwartość,
- przejrzysty i czytelny układ tekstu i zdjęć,
- wybrany przez markę format pliku (np. e-book w formacie pdf),
- linki odsyłające do strony internetowej lub konkretnych podstron (np. z ofertą e-sklepu).
Jak stworzyć e-booka?
Pliki do pobrania w postaci ebooków powinny być przygotowane w wersji do odczytu na komputerze i urządzeniach mobilnych. Zasadniczą część e-booka stanowi tekst. Jednak jako format content marketingu, e-book powinien wyróżniać się ciekawą formą. Dlatego wskazane jest, aby oprócz tekstu, znajdowały się w nim materiały graficzne i zdjęcia. Praca nad e-bookiem wymaga sporych nakładów zarówno ze strony osoby odpowiedzialnej za opracowanie materiału (copywritera), jak i grafika, który stworzy oryginalny projekt zawartości i okładki.
Jak wypromować e-book?
E-book jest formą reklamy firmy i tak, jak każda reklama, wymaga wyróżnienia. Dlatego nieodłączną część procesu tworzenia elektronicznej książki jest reklama ebooka. Na czym polega promocja e-booków? Musimy poinformować o naszej publikacji szersze grono użytkowników. Możemy to zrobić poprzez wpisy w mediach społecznościowych, wysłanie wiadomości w newsletterze, zamieszczenie odpowiedniego wpisu na blogu lub reklamę w Google Ads i social media.