Comparison Shopping Services (CSS)

Porównywarka cenowa to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w e-commerce. W znaczący sposób przyczynia się do sprzedaży. Comparison Shopping Services (CSS) odpowiada na potrzeby konsumentów, którzy podczas wyboru produktu kierują się ceną.

W ramach usługi porównywania cen konsumenci z poziomu wyszukiwarki mogą poznać podstawowe informacje o produkcie. Jeszcze do niedawna usługa ta kojarzona była jedynie z Google Zakupy (Google Shopping). Od 2017 r. Google udostępnia swoją przestrzeń reklamową innym firmom, czego efektem jest Comparison Shopping Services (CSS).

Renata Grodzka
Renata Grodzka
Account Manager
  • tel. 601 240 168
Napisz do mnie

Co to jest CSS?

Comparison Shopping Services (CSS) to usługa porównywania cen. Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google wyświetlają się w imieniu sprzedawców za pośrednictwem podmiotów świadczących usługę. Porównywarki cen nie prowadzą bezpośredniej sprzedaży produktów, a jedynie w niej pośredniczą, gromadząc na swojej stronie produkty oferowane przez wielu sprzedawców. CSS odsyła zainteresowanego użytkownika do strony internetowej, poprzez którą może dokonać zakupu. 

Autorskie CSS funkcjonujące w ramach Google CSS działają na zasadzie partnerstwa. Stawki ustalane są na poziomie kampanii produktowych. Odbywa się aukcja, w której biorą udział partnerzy w imieniu reklamodawców. Stawką w aukcji jest powierzchnia reklamowa. Reklamy produktowe tworzone w zakresie CSS wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google.

CSS Force Shop

Reklamy produktowe (Product Listing Ads) w Google Shopping pojawiają się w wynikach wyszukiwania, jako zdjęcie produktu wraz z nazwą, ceną i adresem strony internetowej sklepu. Użytkownik może przejść bezpośrednio do sklepu lub porównać cenę, zapoznając się z ofertą innych sklepów. Wówczas zostanie przekierowany na stronę porównywarki. Kampanie w tym formacie reklamy prowadzone są z wykorzystaniem narzędzia Google Merchant Center, które przesyła informacje o produktach i porównywarce CSS, a te są następnie przekazywane użytkownikom. 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów stworzyliśmy własną porównywarkę cenową. Force Shop to rozwiązanie opracowane z myślą o kampaniach reklamowych dla e-commerce. Dzięki temu nasi klienci mogą prezentować swoje produkty poprzez CSS dostosowany do potrzeb swojej firmy, w tym celów sprzedażowych.

Od wielu lat oferujemy usługi związane z przestrzenią reklamową w wyszukiwarkach, skutecznie wspomagając klientów z branży e-commerce w osiąganiu zysków ze sprzedaży i budowania rozpoznawalności wśród konsumentów. Dlatego też zaprojektowanie, stworzenie i włączenie w ofertę Force Shop, jest naturalną konsekwencją dotychczasowego zaangażowania. Efektywność w naszej firmie jest priorytetem, dlatego nie ustajemy w dążeniach zmierzających zwiększania skuteczności. Co oferujemy w ramach naszego autorskiego CSS Force Shop? 

Decydując się na współpracę z nami w ramach usługi porównywania cen oraz skorzystanie z naszego narzędzia, otrzymujesz przede wszystkim:

  • Niższe stawki za reklamy, nawet do 20% mniej w stosunku do kampanii korzystających z CSS Google.
  • Większy udział wyświetleń reklamy w aukcji.
  • Zwiększenie ruchu na stronie sklepu, związane ze wzrostem widoczności produktów.
  • Wzrost wskaźnika CTR (współczynnik klikalności) – ustalany jest on na podstawie liczby kliknięć i wyświetleń reklamy. Wysoki świadczy o skuteczności reklamy.
  • Poprawę ROAS, będącego współczynnikiem zwrotu nakładów na kampanię.
     
Porozmawiajmy o Twojej kampanii produktowej!

Jak pracujemy?

Jeśli chcemy prowadzić kampanie produktowe musimy korzystać z usługi porównywania cen, czy to Google Shopping czy innej.

Case study

Kampania sprzedażowa w Google Ads dla sklepu internetowego.

Sprawdź! 

Na jednym koncie może zostać uruchomiona jednocześnie kampania na Google i CSS. Reklama tego samego produktu od jednego sprzedawcy w ramach dwóch systemów nie zostanie wyświetlona w tej samej jednostce reklamowej. W wyjątkowych sytuacjach, kiedy nie dojdzie do rozpoznania identycznych ofert, może wystąpić takie zdarzenie. Jednak nie jest to norma. Natomiast może mieć to miejsce, jeśli produkty są różne, a reklamodawcy używają wielu CSS. W tym przypadku koszt nie wzrośnie i zostanie pobrany jedynie od CSS, które wygrało.

Z naszego doświadczenia wynika, że najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie prowadzenie kampanii poprzez CSS dostosowany do potrzeb sklepu. Kampanie, które tworzymy i prowadzimy są zgodne z zasadami reklam produktowych i spełniają wymagania dotyczące produktów. 

Zakładamy konto na Google Merchant Center poprzez adres e-mail naszej wyszukiwarki. Do utworzenia nowego konta potrzebujemy informacji od klienta, które pozwolą nam zweryfikować witrynę i feed produktowy oraz połączyć konto GMC z kontem Google Ads. W ten sposób mamy pełny dostęp do GMC oraz zyskujemy bezproblemowe przechodzenie między porównywarkami. 

Google Ads - komponenty

Audyt konta Google Ads to proces oceny skuteczności, konfiguracji oraz prowadzonych kampanii. Audyt może ujawnić bolesne ukryte problemy, które należy rozwiązać. Zidentyfikowane problemy należy poprawić.
Jest to format reklamy, który pojawia się w Gmailu nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Reklamy są wyświetlane na karcie promocji kont Gmail wśród innych e-maili przesortowanych przez Google.
Kampanie reklamowe oparte na banerach to rozwiązanie znane i chętnie wykorzystywane od lat. Dobór odpowiednich dla grupy docelowej portali pozwala dotrzeć z komunikacją do konkretnych odbiorców.
Google Merchant Center to narzędzie, które pozwala w automatyczny sposób przesyłać do Google dane o produktach w Twoim sklepie online, a następnie wyświetlać je w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Przygotowujemy konto od samych podstaw.
YouTube rozrósł się do ogromnych rozmiarów, pokazując jednocześnie jak popularną formą komunikacji jest wideo. Wiele firm na całym świecie zdaje sobie z tego sprawę i wykorzystuje ten kanał do promocji swojej marki. YouTube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie.
Jest to usługa porównywania cen. Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google są wyświetlane w imieniu sprzedawców za pośrednictwem podmiotów świadczących usługę. odsyła zainteresowanego użytkownika do sklepu, gdzie może dokonać zakupu.
Remarketing jest jednym z najefektywniejszych narzędzi jakie udostępnia Google Ads. Dzięki niemu komunikacja kierowana jest do użytkowników, którzy mieli już kontakt z marką w sieci – np. odwiedzili stronę lub sklep online.
Jest to narzędzie reklamowe Google służące do reklamowania aplikacji w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube, Gmail i sieci reklamowej Google przy użyciu wspólnego zestawu reklam i celów biznesowych.
Linki sponsorowana są obecnie jedną z najbardziej skutecznych form reklamy w wyszukiwarce. Dzięki właściwie dobranym słowom kluczowym, ich przekaz jest dopasowany do oczekiwań odbiorcy.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Nasi certyfikowani specjaliści, dzięki planowanym strategiom zwiększą sprzedaż Twoich produktów i usług, dotrą do precyzyjnie określonej grupy klientów, poprawią konwersję oraz zapewnią efektywne wykorzystanie budżetu.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który jest również doradcą marketingowym.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Wszyscy nasi menedżerowie mają doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu kampaniami Google Ads.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Nasze kompetencje potwierdzone są certyfikatami: Google Premier Partner i Facebook Business Partners.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.