Comparison Shopping Services (CSS)

Porównywarki cenowe to jedne z najskuteczniejszych narzędzi w e-commerce. W znaczący sposób przyczyniają się do zwiększania sprzedaży.

W ramach usługi porównywania cen konsumenci z poziomu wyszukiwarki są w stanie poznać podstawowe informacje o produkcie. Jeszcze do niedawna usługa ta kojarzona była jedynie z Google Zakupy (Google Shopping). Sytuacja diametralnie uległa zmianie w 2017 r., kiedy to decyzją Komisji Europejskiej, Google musiało udostępnić swoją przestrzeń reklamową innym firmom.

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • tel. 601 467 351
Napisz do mnie

Co to jest CSS?

Comparison Shopping Services (CSS) to usługa porównywania cen. Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google wyświetlają się w imieniu sprzedawców za pośrednictwem podmiotów świadczących usługę. Porównywarki cen nie prowadzą bezpośredniej sprzedaży produktów, a jedynie w niej pośredniczą, gromadząc na swojej stronie produkty oferowane przez wielu sprzedawców. CSS odsyła zainteresowanego użytkownika do strony internetowej, poprzez którą może dokonać zakupu. 

Autorskie CSS funkcjonujące w ramach Google CSS działają na zasadzie partnerstwa. Stawki ustalane są na poziomie kampanii produktowych. Odbywa się aukcja, w której biorą udział partnerzy w imieniu reklamodawców. Stawką w aukcji jest powierzchnia reklamowa. Reklamy produktowe tworzone w zakresie CSS wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google.

CSS Force Shop

Reklamy produktowe (Product Listing Ads) w Google Shopping pojawiają się w wynikach wyszukiwania, jako zdjęcie produktu wraz z nazwą, ceną i adresem strony internetowej sklepu. Użytkownik może przejść bezpośrednio do sklepu lub porównać cenę, zapoznając się z ofertą innych sklepów. Wówczas zostanie przekierowany na stronę porównywarki. Kampanie w tym formacie reklamy prowadzone są z wykorzystaniem narzędzia Google Merchant Center, które przesyła informacje o produktach i porównywarce CSS, a te są następnie przekazywane użytkownikom. 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów stworzyliśmy własną porównywarkę cenową. Force Shop to rozwiązanie opracowane z myślą o kampaniach reklamowych dla e-commerce. Dzięki temu nasi klienci mogą prezentować swoje produkty poprzez CSS dostosowany do potrzeb swojej firmy, w tym celów sprzedażowych.

Od wielu lat oferujemy usługi związane z przestrzenią reklamową w wyszukiwarkach, skutecznie wspomagając klientów z branży e-commerce w osiąganiu zysków ze sprzedaży i budowania rozpoznawalności wśród konsumentów. Dlatego też zaprojektowanie, stworzenie i włączenie w ofertę Force Shop, jest naturalną konsekwencją dotychczasowego zaangażowania. Efektywność w naszej firmie jest priorytetem, dlatego nie ustajemy w dążeniach zmierzających zwiększania skuteczności. Co oferujemy w ramach naszego autorskiego CSS Force Shop? 

Decydując się na współpracę z nami w ramach usługi porównywania cen oraz skorzystanie z naszego narzędzia, otrzymujesz przede wszystkim:

  • Niższe stawki za reklamy, nawet do 20% mniej w stosunku do kampanii korzystających z CSS Google.
  • Większy udział wyświetleń reklamy w aukcji.
  • Zwiększenie ruchu na stronie sklepu, związane ze wzrostem widoczności produktów.
  • Wzrost wskaźnika CTR (współczynnik klikalności) – ustalany jest on na podstawie liczby kliknięć i wyświetleń reklamy. Wysoki świadczy o skuteczności reklamy.
  • Poprawę ROAS, będącego współczynnikiem zwrotu nakładów na kampanię.
     
Porozmawiajmy o Twojej kampanii produktowej!

Jak pracujemy?

Jeśli chcemy prowadzić kampanie produktowe musimy korzystać z usługi porównywania cen, czy to Google Shopping czy innej. Na jednym koncie może zostać uruchomiona jednocześnie kampania na Google i CSS. Reklama tego samego produktu od jednego sprzedawcy w ramach dwóch systemów nie zostanie wyświetlona w tej samej jednostce reklamowej. W wyjątkowych sytuacjach, kiedy nie dojdzie do rozpoznania identycznych ofert, może wystąpić takie zdarzenie. Jednak nie jest to norma. Natomiast może mieć to miejsce, jeśli produkty są różne, a reklamodawcy używają wielu CSS. W tym przypadku koszt nie wzrośnie i zostanie pobrany jedynie od CSS, które wygrało.

Z naszego doświadczenia wynika, że najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie prowadzenie kampanii poprzez CSS dostosowany do potrzeb sklepu. Kampanie, które tworzymy i prowadzimy są zgodne z zasadami reklam produktowych i spełniają wymagania dotyczące produktów. 

Zakładamy konto na Google Merchant Center poprzez adres e-mail naszej wyszukiwarki. Do utworzenia nowego konta potrzebujemy informacji od klienta, które pozwolą nam zweryfikować witrynę i feed produktowy oraz połączyć konto GMC z kontem Google Ads. W ten sposób mamy pełny dostęp do GMC oraz zyskujemy bezproblemowe przechodzenie między porównywarkami. 

Dlaczego Ideo Force?

  • Pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych), prowadząc równolegle działania reklamowe we wszystkich dostępnych formatach.   
  • Na naszym koncie zrealizowanych jest już ponad 1000 projektów e-marketingowych (przy czym liczba ta ciągle rośnie, a wraz nią nasze doświadczenie). Znaczna ich część dotyczy kampanii reklamowych dla e-commerce
  • Specjaliści Ideo Force regularnie poszerzają kompetencje, również te powiązane z reklamą, co potwierdzają certyfikaty Google Ads.
  • Posiadamy status Google Premium Partner, dzięki temu  prowadzimy działania przy wykorzystaniu najnowszych metod.
  • Współpraca z nami przebiega płynnie, ponieważ klient ma kontakt tylko z jedną osobą - kierownikiem projektu, który jest jednocześnie koordynatorem wszystkich działań (SEO, reklama Google Ads, porównywarka Force Shop) i doradcą marketingowym.
  • Kompleksowo obsługujemy klientów — zakładamy konto reklamowe, zajmujemy się dopracowaniem feedu produktowego, strukturą kampanii (zarządzanie stawkami, podział produktów na grupy, itp.) i jej zarządzaniem. Kampanie prowadzimy zgodnie z wytycznymi Google.  
  • Nasi menedżerowie mają doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach. Analizując sytuację naszego klienta, opracowujemy rozwiązania mające przyczynić się do poprawy sytuacji i realizacji jego celu biznesowego. 
  • Nie ustajemy w tworzeniu rozwiązań dla e-commerce (czego przykładem jest autorska porównywarka cenowa - Force Shop), których efektem jest uzyskanie przez naszych klientów coraz lepszych wyników marketingowych i sprzedażowych.
  • Marki, dla których projektowaliśmy koncepcje marketingowe, są liderami w swoich branżach. Wśród nich są m.in.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Zapytaj o ofertę 
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas