Reklama na karcie Google Discover może być niezwykle skuteczna, ponieważ jest w stanie dotrzeć do osób realnie zainteresowanych reklamowanym produktem lub usługą. Wykorzystywany na Google Discover format reklamy trafia tylko do zalogowanych użytkowników, czyli takich, o których wyszukiwarka posiada znaczną ilość informacji.

- tel. 601 240 168
Czym jest Google Discover?
Kanał Google Discover jest użytkownikom znany już od 2016 roku, jednak pierwotnie pod nazwą Google Now, a następnie Google Feed. Jest to przydatna funkcja, jednak wyłącznie dla użytkowników mobile, a w Polsce tylko dla tych, którzy korzystają z aplikacji Google (w innych krajach działa także w przeglądarce). Google Discovery służy do wyświetlania internautom materiałów ściśle związanych z ich zainteresowaniami. Aby było to możliwe, Google zbiera informacje na temat aktywności oraz historii wyszukiwań indywidualnych użytkowników. W ten sposób na przykład malarz amator, wyszukujący często zapytań o takiej tematyce będzie mógł znaleźć w zakładce Discover materiały dla początkujących malarzy.
Ważne jest jednak to, że Google Discover nie wyświetla treści z tytułami czy też obrazkami clickbaitowymi, czyli takimi, które wywołują silne emocje, jak zachwyt lub kontrowersyjnymi. Ponadto, kanał Discover nie posiada paska wyszukiwania, zatem wyświetlane materiały są dobierane na podstawie algorytmów Google. Bez wątpienia jednak są to wartościowe treści, które rzeczywiście posiadają charakter informacyjny.
Rodzaje reklam w Google Discover
W Google Discover dostępny jest format reklam Google Discovery Ads, który pozwala na wyświetlanie klasycznych bloków promocyjnych oraz tzw. karuzeli, czyli zbioru do 10 przewijanych zdjęć. Do wyświetlania reklam w karcie Discovery służy typ kampanii Google Ads – Discovery.
Źródło: https://developers.google.com/.
Do dyspozycji w tym typie kampanii mamy dwa formaty reklamowe:
- Reklama karuzelowa Discovery
- Reklama Discovery
Taki typ kampanii pozwala na wyświetlanie reklam dodatkowo na :
- na stronie głównej YouTube, w sekcji Warte obejrzenia,
- na kartach Discover,
- na kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu.
W reklamach Google Discovery Ads niezwykle ważną rolę odgrywają grafiki, które muszą być powiązane tematycznie z tym, co promują, a także mieć wysoką jakość oraz jak najmniejszą ilość tekstu. Kanał Google Discover ogranicza jednak możliwość dodawania CTA na obrazkach reklamowych oraz tych przy artykułach.
Oferujemy płatną kampanię Google Discovery, dzięki której można dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej. Pozwalają na to szczegółowe kryteria oraz parametry, według których ustala się grupę odbiorców. Co jednak ważne, to fakt, że nie można tutaj wybierać częstotliwości wyświetlania reklamy danej osobie oraz tego, które reklamy kiedy będą pokazywane. Nie jest to jednak problemem, biorąc pod uwagę to, że cały kanał Google Discover bazuje na zainteresowaniach oraz historii aktywności użytkowników, zatem wyświetlane promocje bazują na tych czynnikach.
Ten rodzaj kampanii bazuje w 100% na zaimplementowanych na koncie Google Ads konwersjach. Oznacza to, że:
- Stawki za kliknięcie nie są ustalane.
- Jedynymi strategiami ustalania stawek w takich kampaniach są: Maksymalizuj liczbę konwersji oraz Docelowe CPA.
- Jeśli algorytm uzna, że nie jest wstanie zdobyć wybranych w kampanii konwersji, powoli zacznie zatrzymywać reklamy.
Do reklamy Discovery mamy także możliwość dodania formularza kontaktowego. Rozszerzenia formularzy kontaktowych w reklamach Discovery wyświetlają się w G-mailu. Aby jednak było to możliwe, trzeba spełnić kilka wymagań, jak na przykład dobra historia przestrzegania zasad, polityka prywatności firmy czy łączna kwota wydatków w Google Ads przekraczająca 50 000 USD.
Dlaczego warto korzystać z Google Discover
Google to bez wątpienia najpopularniejsza i najczęściej wybierana wyszukiwarka internetowa na świecie. Google Discover dopiero rozpoczyna swoją przygodę w Polsce, jednak szacuje się, że już teraz na świecie z tego kanału korzysta około 800 milionów osób miesięcznie. Obok takiej liczby nie można przejść obojętnie.
Główny czynnik, który sprawia, że kampania Google Discovery Ads jest niezwykle skuteczna, to sposób określania grupy docelowej. Bazowanie na zainteresowaniach oraz wcześniejszych zapytaniach użytkowników daje możliwość dotarcia do tych, których uwagę można realnie przyciągnąć. Ponadto, patrząc na liczbę internautów już teraz używających kanału Discover, zasięg kampanii wydaje się być również efektywny. Ideo Force zajmuje się marketingiem od wielu lat, a więc żadne nowości nie są nam straszne i bardzo szybko potrafimy znaleźć najlepsze rozwiązania nawet dla nowych kanałów promocji.
Jak pracujemy?
Współpracę z nami wyróżnia kompleksowość – uwzględniamy wszystkie aspekty kampanii Google Ads oraz specyfikę sieci, w której realizujemy promocję.
Reklama graficzna w naszym wydaniu, obok wyboru celu kampanii i formatu reklamy oraz ustalenia sposobu kierowania, obejmuje kreację graficzną. Projekt baneru przygotowujemy opierając się na wnikliwiej analizie branży naszego Klienta, jego dotychczasowej działalności i odbiorcach oferty. Grafika zostaje dopasowana do miejsca publikacji reklamy, w tym przypadku jest to sieć GDN.
Stały monitoring pozwala nam mierzyć efektywność kampanii i reagować w odpowiednim momencie. Ma to na celu ograniczenie działań niewłaściwie wpływających na wynik reklamy, ale i wdrażanie zupełnie nowych metod, które wpłyną na jeszcze lepszą skuteczność dotychczas zastosowanych. Klienci otrzymują raporty z prowadzonych prac przy wykorzystaniu narzędzia Google Data Studio, które generuje w przystępnej formie nawet zaawansowane dane.
Status Google Partner PREMIER
Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.
Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!
Efekty naszych prac
Praca, którą wykonujemy na rzecz naszych Klientów skupia się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału marki.
Współpraca z marką Melvit kojarzącą się konsumentom ze zdrowym stylem życia, na przestrzeni czasu obejmowała wiele aspektów, w tym akcje promocyjne. Kampanie Google Ads wraz z pozycjonowaniem czy usługami w ramach kreacji graficznej stworzyły korzystny wizerunek i umocniły go – Melvit jest firmą rozpoznawalną w najkorzystniejszym znaczeniu tego słowa. Wśród uzyskanych podczas współpracy korzyści możemy wymienić, chociażby promocję marki w internecie czy wzrost konwersji.
Wśród naszych Klientów jest firma KUKE Finance, oferująca usługi z zakresu faktoringu. Jako że marka od paru lat funkcjonuje na rynku, celem prowadzonej przez nas kampanii Google Ads było zwiększenie świadomości o marce. Reklama prowadzona była w sieci Google Display Network, podjęto również działania remarketingowe, które pozwoliły skoncentrować wysiłki promocyjne na sprecyzowanej grupie odbiorców. W toku działań potencjalni klienci marki w pełni mogli zapoznać się z ofertą zarówno w sieci GDN, jak i wynikach wyszukiwania. Kampania uzyskała wysoki współczynnik konwersji założonego celu.
Bratex Sp. z o.o. jest marką oferującą wysokiej jakości pokrycia dachowe. Od wielu lat działa na rynku krajowym i zagranicznym. Najważniejszymi zadaniami było zwiększenie rozpoznawalności marki w internecie oraz stworzenie funkcjonalnej witryny. Kampania reklamowa wraz z pozycjonowaniem pozwoliła nam osiągnąć efekty w postaci m. in.: wzrostu liczby odwiedzin, ilości sesji, wskaźników konwersji, realizując tym samym cele, których wynik znacznie przekroczył wstępne założenia.