Linki sponsorowane

Zaletą linków sponsorowanych są przede wszystkim szybkie efekty i duże zasięgi. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google w odpowiedzi na wpisane słowa kluczowe, a umiejscowienie jej obok wyników bezpłatnych zwiększa szansę na kliknięcie.

Google Ads jest najpopularniejszym i najskuteczniejszym systemem reklamowym na świecie. Wśród wielu możliwości, jakie daje reklamodawcom, wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się linki sponsorowane. Jeśli potrzebujesz reklamy, której wyniki zobaczysz szybko, płacąc za efekty, to kampania linków sponsorowanych spełni Twoje oczekiwania.

Renata Grodzka
Renata Grodzka
Account Manager
  • tel. 601 240 168
Napisz do mnie

Linki sponsorowane

Tym, co wyróżnia system Google Ads na tle pozycjonowania, są przede wszystkim szybkie rezultaty. Już nawet w ciągu kilku minut od uruchomienia kampanii, obok wyników wyszukiwania pojawia się reklama, docierająca do potencjalnych klientów firmy. 

Linki sponsorowane to rodzaj reklamy tekstowej, która pojawia się w sieci wyszukiwania Google, w witrynach partnerów Google oraz w sklepie z aplikacjami Google Play, zakładce Google Zakupy i Google Mapy. Linki sponsorowane, oznaczone jako „Reklama” pojawiają się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania oraz poniżej. Ich największą zaletą jest wyświetlenie się użytkownikowi w momencie poszukiwania przez niego konkretnych informacji. Reklama jest odpowiedzią na frazę kluczową, a więc stanowi odpowiedź na potrzebę. Linki sponsorowane rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Click).  Płatność następuje w momencie kliknięcia reklamy.

Kampania linków sponsorowanych

Reklama w postaci linków sponsorowanych może być prowadzona w ramach różnych typów kampanii, co daje wiele możliwości docierania do potencjalnych klientów. Typy kampanii linków sponsorowanych obejmują sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową oraz sieci wyszukiwania, reklamową, produktową, wideo i aplikacje. Należą do nich:

  • Standardowa, czyli reklama tekstowa wyświetlana w wynikach wyszukiwania i kierowana na słowa kluczowe,
  • Obejmująca wszystkie funkcje w sieci wyszukiwania,
  • Tylko połączenie, jako reklama zachęcająca użytkowników do kontaktu telefonicznego,
  • Zaangażowanie w aplikację mobilną, czyli reklama mająca skłonić do działania w aplikacji,
  • Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce kierowane na podstawie treści w witrynie,
  • Instalacje aplikacji mobilnej, które zachęcają użytkowników do pobrania aplikacji.

Bez względu na rodzaj reklamy, podstawą do opracowania kampanii będzie wybór słów kluczowych. Jako że użytkownik po wpisaniu słowa lub frazy kluczowej wraz z wynikami zobaczy reklamę odpowiadającą danemu wyrażeniu, konieczne jest dopasowanie tych najwłaściwszych. Od tego też zaczynamy nasze działania. Wybór powinien uwzględniać cel kampanii, którą konstruujemy w oparciu o założenia biznesowe właściciela strony. Skupiamy się na frazach, które będą miały realne przełożenie na sukces kampanii, a co za tym idzie korzyści, jakie uzyska nasz Klient. Oznacza to, że słowa kluczowe muszą odpowiadać ofercie.

Niezwykle ważne w ustaleniu powyższego, jest przeprowadzenie wywiadu, który pozwoli dostrzec potrzeby użytkowników, aby móc odpowiedzieć na nie właściwym wyrażeniem. Konieczne jest również przeanalizowanie wszystkich dostępnych informacji o rynku, na który kierowana jest oferta – frazy na rynek lokalny będą różniły się, od tych na rynek ogólnopolski czy globalny. Kolejnym krokiem jest określenie długości fraz kluczowych – mogą to być pojedyncze słowa lub frazy z tzw. długiego ogona (long tail).

To jednak nie wszystko. Słowa kluczowe muszą być na bieżąco optymalizowane. Można stwierdzić, że optymalizacja słów kluczowych to… klucz do sukcesu kampanii reklamowej. Efektywna reklama to reklama, w którą użytkownik klika. Dlatego trzeba ograniczyć pojawianie się jej miejscach niezwiązanych z ofertą już na samym początku i można to zrobić dzięki wykluczającym słowom kluczowym. Oczywiście w trakcie kampanii na bieżąco monitorujemy słowa kluczowe i poziom konwersji. Niekiedy może okazać się, że część reklam nie trafia do grupy docelowej i konieczna będzie rezygnacja z niektórych słów i zastąpienie je innymi. Regularnie analizujemy także koszty kampanii, co pozwala naszym Klientom wydać na nią dokładnie, tyle ile zaplanowali.

Zapytaj o ofertę na linki sponsorowane
dla Twojego biznesu!

Zalety linków sponsorowanych

Dlaczego warto prowadzić kampanię reklamową w formie linków sponsorowanych? Odpowiedzią jest szereg korzyści, które jednoznacznie przemawiają za podejmowaniem tego typu działań promocyjnych.

  • Dotarcie do grupy docelowej – kampanie linków sponsorowanych Google Ads pozwalają wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem mogą skorzystać z prezentowanej oferty – potencjalni klienci zobaczą reklamę.
  • Szybkie efekty – linki sponsorowane wyświetlą się tuż po odpowiedniej konfiguracji i zasileniu budżetu – pierwsze kliknięcia mogą pojawić się zaraz po uruchomieniu reklamy.
  • Mierzalność – skuteczność kampanii reklamowej można precyzyjnie mierzyć przy pomocy specjalistycznych narzędzi – umożliwia to dokładne monitorowanie efektów i reagowanie na bieżąco.
  • Skuteczność – koszt dobrze zoptymalizowanej kampanii linków sponsorowanych potrafi się zwrócić nawet kilkudziesięciokrotnie – reklama, która dociera do użytkownika we właściwym czasie i odpowiedniej formie stanowi odpowiedź na jego konkretne potrzeby, które z wysokim prawdopodobieństwem zrealizuje korzystając z oferty.
  • Zasięg – Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, a w Polsce korzysta z niej niemal 99% użytkowników. Działania reklamowe prowadzone w przestrzeni, która gromadzi miliony potencjalnych klientów wraz z maksymalnym wykorzystaniem potencjału kampanii są w stanie generować ruch na stronie, za którym idą zyski.
  • Płatność tylko za efekty – naliczenie kosztu reklamy w momencie kliknięcia w nią oznacza, że samo wyświetlenie reklamy nie wygeneruje opłaty – użytkownik nawet, kiedy nie postanowi przejść na stronę, zostanie zaznajomiony z logo firmy i podstawowymi informacjami dotyczącymi oferty.

Jak pracujemy?

Wierzmy, że tylko połączenie sił – naszych i Klienta, jest w stanie zapewnić optymalne efekty. W zgodzie z tym założeniem, wspólnie wyznaczmy cele kampanii, określając grupę docelową i dobierając słowa kluczowe, jednocześnie szacując potencjał kampanii. W dalszej kolejności, nasi certyfikowani specjaliści przygotowują strukturę kampanii linków sponsorowanych zgodną z dobrymi praktykami i aktualnymi standardami Google – status Premier Google Partner potwierdza nasze kwalifikacje w tej dziedzinie.

Case study

Kampania sprzedażowa w Google Ads dla sklepu internetowego.

Sprawdź! 

Kampania reklamowa Google Ads ma przed wszystkim realizować cele, dlatego kluczowa jest jej optymalizacja. Testujemy różne warianty reklamowe, co pozwala nam na znalezienie najskuteczniejszych rozwiązań. Prowadząc kampanie remarketingowe docieramy do użytkowników, którzy już odwiedzili witrynę. Oznacza to, że mają oni pewną wiedzę na temat oferty, co zwiększa szansę na konwersję. Podczas kampanii dynamicznych reklamę dopasowujemy do treści zamieszczonych na stronie – mogą to być np. opisy produktów w sklepie internetowym. Reklama tego typu preferowana jest zwłaszcza przez właścicieli witryn z szerokim asortymentem. W każdej kampanii wykorzystujemy szeroki wachlarz możliwości, które dają rozszerzenia reklam tekstowych. Stale analizujemy raporty wyszukiwanych haseł, aby wykluczyć niechciane frazy lub dodać słowa kluczowe z większym potencjałem.

Jesteśmy w ciągłym kontakcie z naszymi Klientami – informujemy i doradzamy. Kampania reklamowa Google to nie tylko zwiększenie sprzedaży marki, ale również uzyskanie szeregu informacji o zachowaniach użytkowników. Nasi Klienci, dzięki wiedzy w tym zakresie mogą na bieżąco interweniować, wprowadzając ewentualne zmiany w swojej strategii biznesowej. Zdajemy sobie sprawę z różnego poziomu zaangażowania Klientów w pracę nad kampanią. Dlatego w razie potrzeby zakładamy nowe konto z dostępem umożliwiającym śledzenie przebiegu kampanii oraz według potrzeb – sporządzamy dokładne raporty z użyciem Google Data Studio. Narzędzie to, dzięki eksportowi danych i zestawieniu ich z innymi typami reklam pozwala spojrzeć na kampanię z szerokiej perspektywy.

Status Google Partner PREMIER

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.

Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!

Efekty naszych prac

Możemy poszczycić się realizacją kampanii Google Ads dla Meblemix, sklepu internetowego z szerokim asortymentem. Zrealizowane cele dla e-commerce oferującego meble, były tym większym sukcesem, że branża meblarska cechuje się sporą konkurencyjnością. Efekty, które zostały uzyskane w toku działań promocyjnych spowodowały między innymi zwiększenie rozpoznawalności marki. Popularność sklepu wraz z wysokimi pozycjami witryny w wynikach wyszukiwania pozwoliła marce zaistnieć w świadomości konsumentów.

Wiemy, że każda marka wymaga podejścia, które jeszcze bardziej podkreśli dobre strony jej działalności, całkowicie przy tym korygując niedociągnięcia wynikające z dotychczas prowadzonych działań marketingowych. Podejście indywidualne w działaniach na rzecz naszego Klienta, pozwala na wybór adekwatnych środków i ustalenie strategii reklamowej, która z czasem przyniesie Klientowi realne korzyści w postaci rozpoznawalności w sieci, wzrostu sprzedaży, zainteresowania ofertą czy wzmożonego kontaktu potencjalnych klientów z marką.


Zapytaj o ofertę
 

 

Google Ads - komponenty

Audyt konta Google Ads to proces oceny skuteczności, konfiguracji oraz prowadzonych kampanii. Audyt może ujawnić bolesne ukryte problemy, które należy rozwiązać. Zidentyfikowane problemy należy poprawić.
Jest to format reklamy, który pojawia się w Gmailu nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Reklamy są wyświetlane na karcie promocji kont Gmail wśród innych e-maili przesortowanych przez Google.
Kampanie reklamowe oparte na banerach to rozwiązanie znane i chętnie wykorzystywane od lat. Dobór odpowiednich dla grupy docelowej portali pozwala dotrzeć z komunikacją do konkretnych odbiorców.
Google Merchant Center to narzędzie, które pozwala w automatyczny sposób przesyłać do Google dane o produktach w Twoim sklepie online, a następnie wyświetlać je w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Przygotowujemy konto od samych podstaw.
YouTube rozrósł się do ogromnych rozmiarów, pokazując jednocześnie jak popularną formą komunikacji jest wideo. Wiele firm na całym świecie zdaje sobie z tego sprawę i wykorzystuje ten kanał do promocji swojej marki. YouTube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie.
Jest to usługa porównywania cen. Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google są wyświetlane w imieniu sprzedawców za pośrednictwem podmiotów świadczących usługę. odsyła zainteresowanego użytkownika do sklepu, gdzie może dokonać zakupu.
Remarketing jest jednym z najefektywniejszych narzędzi jakie udostępnia Google Ads. Dzięki niemu komunikacja kierowana jest do użytkowników, którzy mieli już kontakt z marką w sieci – np. odwiedzili stronę lub sklep online.
Jest to narzędzie reklamowe Google służące do reklamowania aplikacji w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube, Gmail i sieci reklamowej Google przy użyciu wspólnego zestawu reklam i celów biznesowych.
Linki sponsorowana są obecnie jedną z najbardziej skutecznych form reklamy w wyszukiwarce. Dzięki właściwie dobranym słowom kluczowym, ich przekaz jest dopasowany do oczekiwań odbiorcy.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Nasi certyfikowani specjaliści, dzięki planowanym strategiom zwiększą sprzedaż Twoich produktów i usług, dotrą do precyzyjnie określonej grupy klientów, poprawią konwersję oraz zapewnią efektywne wykorzystanie budżetu.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który jest również doradcą marketingowym.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Wszyscy nasi menedżerowie mają doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu kampaniami Google Ads.

Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego możemy stworzyć nowe funkcjonalności.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Nasze kompetencje potwierdzone są certyfikatami: Google Premier Partner i Facebook Business Partners.

W naszym zespole są także programiści, graficy, copywriterzy i administratorzy.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.