Audyt SXO

Optymalizacja SXO (Search Experience Optimisation) obejmuje takie obszary jak obecność w wynikach wyszukiwania, content na stronie internetowej oraz user experience.

Audyt SXO i optymalizacja witryny pod tym kątem jest naturalnym połączeniem 3 kluczowych obszarów e-marketingu związanych z witryną internetową, czyli pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarek internetowych, sprawianiu aby Użytkownik otrzymał optymalną treść związaną z jego intencją zakupową i tym samym dokonał konwersji a także zadbanie o odpowiednią użyteczność strony internetowej.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Audyt (analiza) SXO

Finalnym celem analizy SXO jest doprowadzenie do zwiększenia ilości konwersji. SXO jest taktyką e-marketingową polegająca na celu przyciągnięciu klientów na stronę internetową poprzez pozycjonowanie a następnie utrzymanie ich dzięki UX (w tym dzięki adekwatnym treściom). Bardzo często poszczególne funkcje i obszary strony internetowej bada się osobno – czyli przeprowadza si audyt SEO, audyt contentu, audyt UX. Prowadzi to swego rodzaju zamieszania i nakładania się niektórych elementów.

Optymalnym rozwiązaniem jest więc przeprowadzenie jednego rozbudowanego audytu przez wspólny zespół ekspertów i tym samym uzyskanie efektu synergii.

Co zawiera audyt SXO?

Audyt SXO w porównaniu do pojedynczo zlecanych audytów SEO, UX oraz contentu jest szybszy i tańszy.

Dodatkowo cała analiza osadzona jest w konkretnym kontekście biznesowym.

Wśród elementów SEO badamy między innymi:

  • indeksowanie i komunikację witryny z botami wyszukiwarki - w tym także stopień indeksacji witryny, łatwość indeksacji witryny,
  • poprawność pod kątem SEO funkcji i funkcjonalności witryny
  • strukturę serwisu i nawigację pod kątem SEO
  • optymalne dla pozycjonowania wdrożenie linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego
  • istnienie w serwisie duplicate content lub thin content,
  • poprawność pod kątem SEO kodu HTML, ostylowania CSS oraz java script,
  • poprawność pod kątem SEO .HTACCESS, ROBOTS.TXT, SITEMAP.XML,
  • czas ładowania się witryny, rozmiar (wagę) witryny, optymalizacja wagi contentu,
  • dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne wraz z szybkością ładowania się na tych urządzeniach,
  • poprawność adresacji (w tym także przyjazność dla wyszukiwarek),
  • poprawność tagów TITLE oraz DESCRIPTION,
  • poprawność zamieszczonych nagłówków H1-H6,
  • błędy zwracane przez Google Search Console,
  • poprawność atrybutów ALT,
  • wydajność infrastruktury serwerowej, szybkość pracy serwera (w tym load balancing) oraz wykorzystanie Content Delivery Network (CDN),
  • poprawność wdrożenia certyfikatu SSL,
  • stopień i poprawność przekierowań,
  • stopień i poprawność cachowania witryny,
  • poprawność wdrożenia AMP,
  • optymalizację plików graficznych wyświetlanych na stronie celem osiągnięcia przez nie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • optymalizację plików PDF i innych tekstowych, wyświetlanych w witrynie,
  • dostosowanie strony do potrzeb pozycjonowania lokalnego,
  • wdrożenie narzędzi niezbędnych w procesie pozycjonowania,
  • widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli kondycję witryny w wyszukiwarce.
  • ilość i jakość linków prowadzących do witryny,
  • naturalnośc profilu linkowania,
  • istnienie kar od Google,
  • sygnały z social media związane z zaufaniem,
  • reputacja witryny wraz ze stworzeniem listy linków niekorzystnych,
  • analiza działań konkurencji (benchmarking) pod kątem zdbywaia linków do strony internetowej.

 

W ramach obszaru UX i contentu strona oceniania jest pod kątem m.in.: układu i atrakcyjności, architektury informacji, poprawności działania funkcjonalności, dostosowania do aktualnych oczekiwań użytkowników, zachowania dobrych praktyk użyteczności, przejrzystości prezentacji treści. Obejmuje to między innymi:

  • optymalność TITLE I DESCRIPTIOTN pod kątem CTR (ruch z wyszukiwarek jest tak samo istotny jak pozycje)
  • optymalizacja nawigacji pod katem przyjazności dla Użytkownika,
  • poprawność pod katem UX funkcjonalności witryny,
  • poprawność pod kątem UX struktury serwisu i nawigacji,
  • możliwość odnalezienia potrzebnych treści przez Użytkownika,
  • adekwatność treści do zapytania, z którego Użytkownik wszedł na stronę z wyników wyszukiwania,
  • odpowiedniość i zasadność linkowania zewnętrznego,
  • potencjał wyszukiwawczy witryny (ilość i jakość contentu),
  • benchmarking serwisu z konkurencją pod kątem ilości i jakości contentu,
  • benchmarking serwisu z konkurencją pod kątem wdrożonych rozwiązań funkcjonalnych,
  • elementy rozszerzone (rich snippets) - zasadność ich użycia zależy od typu strony Klienta,
  • wykorzystanie możliwości płynących z wdrożenia rich snippets,
  • czynniki User Experience mające związek z oceną witryny przez robota wyszukiwarki (tzw. czynniki behawioralne),
  • zapewnienie odpowiednich doświadczeń w każdym urządzeniu (desktop vs mobile vs tablet)
  • przyspieszenie czasu ładowania witryny,
  • analiza fraz kluczowych w celu ekspansji treści.

Każdy audyt zawiera wskazów co poprawić, co zmienić, co dodać a co usunąć ze strony. Dodatkowo przygotowujemy rekomendację tego jak rozszerzyć treści (jakie moduły contentowe wdrożyć oraz o czym pisać).

Do każdego audytu podchodzimy indywidualnie.

Zamów audyt SXO Twojej witryny!

Analiza SXO vs audyt contentu

Search Experience Optimisation (SXO) to najbardziej kompleksowe podejście do optymalizacji strony internetowej. Zespół naszych ekspertów (od UX oraz od SEO) podchodzi kompleksowo do analizy witryny. Nasze podeście łączy tradycyjne taktyki SEO z najlepszymi praktykami dotyczącymi doświadczenia użytkownika.

Dzięki dogłębnej analizie słów kluczowych może pomóc zidentyfikować brakujące elementy w strategii dotyczącej treści. Wyszukiwarki takie jak Google każdego dnia robią ogromne postępy, aby dopasować się do intencji użytkownika (np. update Google Rank Brain)  i dostarczyć swoim użytkownikom najistotniejsze informacje.

Pomożemy w Ci poszerzyć perspektywę odnośnie ekspansji treści i osiągnąć Ci sukces w widoczności organicznej.

Audyt Search Experience Optimisation

Audyt SXO warto przeprowadzić w następujących sytuacjach:

  • przed przstąpieniem do prac nad nową witryną internetową (i przeprowadzenei audytu w 2 częściach: przed i powdrożeniowej),
  • zamiast rozłącznych audytów SEO, UX,
  • przy długo utrzymującej się stagnacji w ruchu z wyszukiwarek internetowych
  • przy małej ilościowo oraz procesntowo ilości konwersji.

Szczególnie zalecamy audyt SXO sklepom internetowym.

Audyt SXO składający się z analizy contentu, SEO oraz UX prowadzi do wzrostu ilości konwersji. Koncentrując się na zwiększeniu zaangażowania i dostosowaniu treści poprzez zastosowanie najlepszych praktyk SEO i UX podnosimy współczynnik konwersji

Dlaczego my?

  • Wiemy doskonale, że finalnym efektem prac ma być zwiększenie sprzedaży w związku z tym patrzymy szerzej na witrynę i całą firmę.
  • Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.
  • Gwarantujemy stały kontakt i raportowanie prac.
  • Patrzymy w przyszłość, aby zmaksymalizować efekty wynikające z poprawy w obszarach SEO, UX oraz contentu.
  • Jestesteśmy elastyczni: audyt SXO może być realizowany w ramach umowy na pozycjonowanie bądź jako osobne zlecenie.
  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych).
  • Wypozycjonowaliśmy już setki stron internetowych.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie pozycjonowania w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych. Dlatego nasze analizy są bardzo rzetelne a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i techniczne.
  • Przygotowywane przez nas audyty są bardzo wnikliwe i obejmują nawet infrastrukturę serwerową.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witrynę lub dorobić do niej brakujące funkcjonalności w celu udoskonalenia procesu pozycjonowania.
  • Mamy w zespole wybitnych specjalistów UX w Polsce, którzy dokładnie zanalizują wszelkie zgromadzone materiały i wyznaczą jasny kierunek zmian.
  • Mamy dostęp do najlepszego na rynku oprogramowania analitycznego, dokładnie badamy każdy najmniejszy nawet proces.
  • W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, Majestic, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione i wiele innych.
  • W gronie naszych klientów znajdują się najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.