Pozycjonowanie filmów

Materiał wideo to bardzo skuteczny sposób na promowanie swoich produktów lub usług. Wykorzystaj to w swoim biznesie i sprawdź czym jest pozycjonowanie filmów.

W ostatnich latach filmy promujące produkty i usługi zwiększają sprzedaż oraz wzmacniają wizerunek marki. Jednakże bez odpowiednich działań optymalizacyjnych, Twoje nagranie może zniknąć w gąszczu innych. Co zrobić aby tego uniknąć? Nagraj film i zadbaj o jego wysoką pozycję w wyszukiwarce YouTube!

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Pozycjonowanie wideo

Czy wiesz, że YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie, a pierwsza dla materiałów wideo? Umieszczanie filmów i zakładanie kanałów już od kilku lat jest bardzo popularne i nie zapowiada się na to, by w najbliższym czasie coś się zmieniło. Nic więc dziwnego, że YouTube stał się popularnym narzędziem marketingu.

Z roku na rok wzrasta liczba firm, które zdecydowały się na prowadzenie własnych kanałów w celu promocji produktów i usług, a także pokazanie użytkownikom swojej firmy „od środka”.

Na powodzenie tego typu marketingowych działań wpływa cały szereg czynników. Jednym z nich jest z pewnością pozycjonowanie.

Co wpływa na pozycjonowanie wideo?

Jak powinno wyglądać pozycjonowanie filmu, by pokazał się on się wysoko w wyszukiwarce YouTube? Wyszukiwarka wewnętrzna YouTube działa podobnie jak wyszukiwarka Google. Jej działanie opiera się na algorytmach, w których brane są pod uwagę zarówno frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników, jak i ich zaangażowanie – czy film, który wybrali został obejrzany do końca i czy pojawiły się jakieś dodatkowe aktywności (takie jak komentarz, polubienie, udostępnienie lub subskrypcja kanału).

Jest kilka istotnych elementów, których podczas pozycjonowania filmów pominąć nie możemy. Tym, co zachęca nas do zwrócenia uwagi na film na YouTube jest niewątpliwie tytuł i miniatura. W tytule filmu powinny znaleźć się słowa kluczowe, które wpłyną na pozycjonowanie filmu. Jednak to nie wszystko, bowiem sam tytuł powinien być na tyle chwytliwy, by zachęcał potencjalnego odbiorcę do obejrzenia. Równie oryginalna powinna być miniatura, czyli obraz będący podglądem prezentowanego materiału.

Trzeba także pamiętać, żeby miniatura miała właściwą rozdzielczość, czyli taką która będzie zgodna z większością używanych urządzeń. Słowa kluczowe powinny być zawarte także w opisie filmu oraz tagach, które należy dopasować do przekazu zawartego w filmie.  W opisie możemy zawrzeć także linki do strony lub profili społecznościowych. Istotne jest także to, żeby nazwa pliku wideo była zgodna z zasadami opytmalizacji SEO.

To czy serwis "polubi się" z naszym filmem, zależy między innymi od:

  • Jakości filmu – zarówno pod kątem rozdzielczości, jak i dźwięku – użytkownicy zawsze wybierają filmy wysokiej jakości,
  • Contentu – film musi zaciekawić odbiorcę, przyciągnąć jego uwagę interesującymi treściami wysokiej jakości,
  • Reakcji i zaangażowania użytkowników – są to oceny użytkowników, liczba  i czas wyświetleń, komentarze i udostępnienia filmu,
  • Opytmalizacji  – odpowiednio rozmieszczone słowa kluczowe w nazwie pliku, tytule filmu czy tagach,
  • Jakości kanału – jest to staż kanału, liczba subskrybentów, regularność pojawiania się filmów na kanale, udostępnianie ich jako linków w mediach społecznościowych oraz obecność grafik  i przystępny układ filmów w postaci playlist.

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie filmów.

Dlaczego warto pozycjonować filmy?

  • Zwiększenie ruchu i liczby użytkowników na stronie internetowej - Dobry materiał wideo, który pojawia się często na wysokich pozycjach w wynikach organicznych YouTube, może generować naprawdę sporą liczbę linków do strony internetowej.
  • Zwiększenie konwersji  - z punktu widzenia marketingu, celem pozycjonowania filmów jest przede wszystkim trafianie do użytkowników, którzy będą zainteresowani zakupem/skorzystaniem z Twoich produktów/usług. Dobry materiał wideo powinien przekonać ich o słuszności decyzji dotyczącej zakupu.
  • Budowa świadomości marki – nagranie materiału wideo, który pokaże firmę od środka, wykreuje pozytywny odbiór marki przez potencjalnych klientów.
  • Dopasowanie materiału wideo do oczekiwań – dobrze dobrane frazy kluczowe pozwolą na dopasowanie filmu do oczekiwań użytkowników,
  • Zwiększenie zasięgu promocji w Internecie – W obecnych czasach, większość użytkowników woli obejrzeć film na interesujący ich temat, niż przeczytać  artykuł. Dostosowując  się do tych preferencji zwiększamy swoje szanse na promocję marki w Internecie,
  • Zwiększenie zasięgu reklamy – dobrze wypozycjonowany materiał wideo pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, co zwiększy szansę na rozprzestrzenianie się go wśród użytkowników (poprzez udostępnianie lub polecanie filmu swoim znajomym),
  • Darmowa reklama – Serwis YouTube nie pobiera od nas żadnych opłat, co za tym idzie niewykorzystanie go do promocji swoich produktów to świadoma rezygnacja z darmowej reklamy,
  • Długotrwały efekt - skuteczne pozycjonowanie filmów pomaga zwiększać liczbę subskrybentów kanału, co z kolei przekłada się na zachowanie długotrwałych efektów w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce YouTube,
  • Wpływ na decyzje zakupowe - pozycjonowanie filmu, w którym pokazujesz zalety swojego produktu znacząco wpłynie na decyzję zakupową klientów.

Pozycjonowanie filmów - jak to robimy?

Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu filmu w serwisie YouTube jest dobór właściwych fraz kluczowych. Korzystając z najlepszych narzędzi, analizujemy słowa kluczowe związane z Twoją marką, a następnie dopasowujemy je do tematyki filmu, który chcesz pozycjonować.  Jeżeli film jest dopiero w przygotowaniu, to na podstawie analizy fraz pomagamy Ci w doborze odpowiedniego tematu dla Twojego materiału wideo. Szczególnie dbamy o ten aspekt, ponieważ frazy, które odzwierciedlają zawartość filmu, są pierwszym krokiem w stronę sukcesu - pozwolą na poprawne zaindeksowanie filmu i łatwiejsze odnalezienie go przez użytkowników.

Aczkolwiek, nie można zapominać o tym, że obecnie w Internecie znajduje się tak wiele filmów, że bez odpowiednich działań i planu marketingowego ciężko będzie osiągnąć sukces – czyli trafić do jak największej liczby odbiorców – dlatego kolejnym kluczowym działaniem będzie analiza konkurencji.

Po dokonaniu analizy słów kluczowych i podejrzeniu działań konkurencji przystępujemy do optymalizacji Twojego materiału pod kątem fraz – także tych, których używa konkurencja. Dopasowujemy tytuł i opis filmu, dobieramy właściwe tagi i nazwę pliku wideo. Promujemy film poprzez linki do niego prowadzące i pozyskujemy nowych subskrybentów.

Oczywiście jesteśmy w stałym kontakcie z klientem i informujemy go o dokonywanych zmianach tworząc raporty prac i postępów.

Dlaczego my?

  • Posiadmy długoletnie doświadczenie w optymalizacji i pozycjonowaniu filmów w YouTube.
  • Zrealizowaliśmy już ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna.
  • Stale się doszkalamy i znamy najnowsze trendy w branży.
  • Jesteśmy na bieżąco. Żadna aktualizacja algorytmu Google nie uszła naszej uwadze.
  • Korzystamy ze sprawdzonych oraz przede wszystkich bezpiecznych i przyjaznych technik pozycjonowania.
  • W naszym zespole mamy także specjalistów od programowania, grafików oraz administratorów serwerowych.
  • Korzystamy z szerokiego wachlarza narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, MajesticSEO, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Senuto i wiele innych.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 


Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi kontami na YouTube jak i firmami dopiero rozpoczynającymi działania z portalem YouTube.

Poniżej znajduje się screen z fragmentem statystyk z systemu YoyTube prezentujący efekty wdrożenia audytu związanego z kontem YoTube (zaznaczone gwiazdką).

pozycjonowanie filmów efekty

 


Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.