Pozycjonowanie filmów

Pozycjonowanie filmów to skuteczny sposób na promowanie produktów i usług na YouTube. Nie pozwól, by Twój content zniknął. Wypromuj go.

W ostatnich latach filmy promujące produkty i usługi zwiększają sprzedaż, ale także wzmacniają wizerunek marki. Jednakże bez odpowiednich działań optymalizacyjnych, nagranie najpewniej zgubi się zgubić się w  gąszczu innych. Co zrobić, aby tego uniknąć? Nagraj film i zadbaj z nami o jego wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania YouTube!

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • tel. 601 742 273
Napisz do mnie

Pozycjonowanie filmów

Czy wiesz, że YouTube to druga, najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie (po Google),a pierwsza dla materiałów wideo? Zakładanie kanałów w serwisach wideo i umieszczanie przez marki treści cieszy się popularnością od kilku lat i nic nie wskazuje, że to się zmieni. Marketing filmowy stał się nieodłączną częścią kampanii marek. 

Z roku na rok wzrasta liczba firm, które zdecydowały się na prowadzenie własnych kanałów, pokazywanie klientom firmy “od środka” i promowanie treści wideo. Na skuteczny video marketing, a więc i na zwiększenie liczby wyświetleń filmiku na YouTube wpływa zarówno promocja filmów, jak i pozycjonowanie wideo. 

Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie filmów na YouTube ma na celu pokazanie się materiału, na jak najwyższej pozycji w YouTube (jako odpowiedź na słowo kluczowe lub frazy). Jak w takim razie wygląda SEO na YouTube? Wyszukiwanie na YouTube działa na podobnej zasadzie, jak w Google. Opiera się na algorytmach, w których brane są pod uwagę zarówno frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników, jak i ich zaangażowanie – obejrzenie filmu do końca i dodatkowe aktywności, takie jak liczba komentarzy, polubienia i reakcje negatywne,  udostępnienia, subskrypcja kanału. 

To czy serwis "polubi się" z naszym filmem, zależy od kilku czynników rankingowych, którymi są:

  • Jakość filmu – zarówno pod kątem rozdzielczości, jak i dźwięku – użytkownicy zawsze wybierają materiały wysokiej jakości.
  • Content – film musi zaciekawić odbiorcę, przyciągnąć jego uwagę interesującymi treściami, dostarczyć  
  • Reakcje i zaangażowanie użytkowników – są to oceny użytkowników, liczba  i czas wyświetleń, komentarze i udostępnienia filmu.
  • Optymalizacja  – odpowiednio rozmieszczone słowa kluczowe w nazwie pliku, tytule filmu, tagach, opisie filmu.
  • Jakość kanału – staż kanału, liczba subskrybentów, regularność pojawiania się filmów na kanale, udostępnianie linków z filmem w mediach społecznościowych, obecność grafik, przystępny układ w postaci playlist.

Pozycjonowanie filmów na YouTube zawiera kilka istotnych działań, których nie możemy pominąć. Przede wszystkim tym, co zwraca uwagę na nasze filmy jest tytuł i miniatura (obraz będący podglądem prezentowanego materiału). Jak wspomnieliśmy, w tytule filmu powinny znaleźć się słowa kluczowe, które wpłyną na pozycjonowanie filmu, ale to nie wszystko, tytuł i miniatura powinny zachęcać potencjalnego odbiorcę do obejrzenia.  Pamiętajmy, żeby miniatura miała rozdzielczość zgodną z większością używanych urządzeń. Słowa kluczowe należy umieścić w opisie filmu i tagach, dopasowując je także do przekazu zawartego w filmie. W opisie możemy zawrzeć linki do strony firmowej i profili społecznościowych, z których firma aktywnie korzysta. Istotne jest także to, żeby nazwa pliku wideo była zgodna z zasadami optymalizacji SEO.

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu filmów!

Dlaczego warto pozycjonować filmy?

Według statystyk YouTube, ponad 2 miliardy zalogowanych użytkowników odwiedza co miesiąc serwis. Widzowie każdego dnia oglądają ponad miliard godzin filmów, generując przy tym miliardy wyświetleń. 

Pozycjonowanie sprawi, że wysiłek tworzenia wartościowych treści video, przyniesie korzyści oddziałujące sprzedaż firmy. Film przygotowany przez markę może mieć charakter informacyjny, edukacyjny lub rozrywkowy. Może również być spotem reklamowym, filmem instruktażowym, szkoleniowym, viralowym, prezentować produkty, pokazywać relacje z wydarzeń. Cechą tego rodzaju contentu jest łatwe zapamiętanie i rozprzestrzenianie się w sieci. Wideo na YouTube powiększa grono sympatyków marki, przez co staje się ona rozpoznawalna na rynku. 

Pozycjonowanie video, w tym optymalizacja filmów na YouTube spowoduje: 

  • Zwiększenie ruchu i liczby użytkowników na stronie internetowej – dobry materiał wideo, który regularnie pojawia się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych YouTube jest w stanie generować linki do strony internetowej.
  • Zwiększenie konwersji – z punktu widzenia marketingu, celem pozycjonowania filmów jest przede wszystkim trafianie do użytkowników, którzy będą zainteresowani zakupem/skorzystaniem z Twoich produktów/usług. Filmy na YouTube przekonują odbiorców o słuszności zakupu.
  • Wpływanie na decyzje zakupowe – optymalizacja kanału na YouTube, treści ukazujące zalety produktów, budowanie społeczności w serwisie – wszystko to wpływa na zachowania konsumentów. 
  • Budowanie świadomości marki – nagranie materiału wideo, który pokaże firmę od środka wykreuje pozytywny odbiór marki przez potencjalnych klientów.
  • Promocja firmy w Internecie – w obecnych czasach większość użytkowników woli obejrzeć film, niż przeczytać  artykuł. Dostosowując  się do tych preferencji zwiększamy szanse na promocję marki w Internecie.
  • Większy zasięg marki  – dobrze wypozycjonowany materiał wideo pojawi się w wynikach wyszukiwania, co zwiększy szansę na rozprzestrzenianie filmu wśród użytkowników (poprzez udostępnianie lub polecanie znajomym).
  • Ograniczenie wydatków – serwis nie pobiera żadnych opłat, a więc korzystanie z potencjału SEO YouTube nie niesie za sobą dodatkowych kosztów. 
  • Długotrwały efekt – skuteczne pozycjonowanie filmów pomaga zwiększać liczbę subskrybentów kanału, co z kolei przekłada się na zachowanie długotrwałych efektów w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce YouTube.

Pozycjonowanie filmów - jak to robimy?

Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu filmu w serwisie YouTube jest dobór właściwych słów kluczowych. Korzystamy z najlepszych na rynku narzędzi, analizujemy każde słowo kluczowe związane z marką, tak by dopasować je do tematyki filmu. W czasie, gdy film dopiero powstaje, przeprowadzamy analizę słów kluczowych, na podstawie której pomożemy Ci dopasować temat materiału. Szczególnie dbamy o ten aspekt, ponieważ frazy, które odzwierciedlają zawartość filmu, są pierwszym krokiem w stronę sukcesu. Pozwalają na poprawne zaindeksowanie filmu i przez to ułatwiają użytkownikom odnalezienie video. 

Internet jest przepełniony contentem wideo. Bez odpowiednich działań i planu marketingowego, konkurencja jest w stanie wyprzedzić nasze filmy, co znacznie utrudnia dotarcie do odbiorców. Dlatego analiza konkurencji to istotna część naszej usługi. Następnym krokiem jest optymalizacja materiału pod kątem słów kluczowych – także tych, których używa konkurencja. Dopasowujemy tytuł i opis filmu, dobieramy właściwe tagi i nazwę pliku wideo.

Nasza usługa pozycjonowania filmów obejmuje również:

  • Video content marketing – w formacie video możemy przygotować filmy z poradami, filmy promocyjne i przedstawiające historię marki, prezentacje produktów.
  • Promowanie materiałów video – wiemy gdzie promować filmy YouTube, korzystamy różnych form promocji, takich jak chociażby marketing wirusowy w branży filmowej; promujemy filmy poprzez linki do niego prowadzące i pozyskujemy nowych subskrybentów.  
  • Raporty i stały kontakt – nasi klienci otrzymują informacje o tym, jak przebiegają prace i jakie są efekty poszczególnych działań (np. wdrożenia konkretnych słów kluczowych). 

Uzupełnieniem pozycjonowania może być reklama. YouTube jest częścią Google, dlatego firmy mogą prowadzić kampanie z wykorzystaniem Google Ads. Narzędzie pozwala na dokładne targetowanie, czyli selekcję odbiorców na podstawie konkretnych informacji (dane demograficzne, zainteresowania użytkowników). Kampanie mogą mieć również charakter remarketingowy, służąc jako przypomnienie o marce. 

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm, które mają długą historię na YouTube, jak i firm dopiero rozpoczynających działania w serwisie. Wiemy, jak pozycjonować filmy i zdobywać więcej wyświetleń na YouTube. Poniżej znajduje się screen z fragmentem statystyk z systemu YouTube, który prezentuje efekty wdrożenia audytu związanego z kontem YouTube (zaznaczone gwiazdką).

pozycjonowanie filmów efekty

Zapytaj o ofertę
 

Dlaczego my?

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w optymalizacji i pozycjonowaniu filmów na YouTube. Zrealizowaliśmy już ponad 1500 projektów e-marketingowych, również w zakresie marketingu wideo.
  • Każdy klient współpracuje z indywidualnym opiekunem, który zarządza projektem i dba o komunikację między specjalistami. 
  • Stale doszkalamy się, znamy trendy w branży, a żadna z aktualizacji algorytmu Google nie uszła naszej uwadze.
  • W naszym zespole pracują graficy, specjaliści ds. content marketingu, SEO, reklamy Google – Twoje filmy na YouTube będą dopracowane w zakresie treści, pozycjonowania i promocji.
  • Korzystamy ze sprawdzonych i bezpiecznych technik pozycjonowania oraz szerokiego wachlarza narzędzi wspierających pozycjonowanie, np. SEMSTORM, MajesticSEO, Searchmetrics, Google Search Console, narzędzia dla webmasterów Bing, Ahrefs, Senuto.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie m.in.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.