Od pomysłu na zdjęcie do pojawienia się obrazu w Google Grafika, jego twórcę czeka długa droga. Aby osiągnąć cel należy stworzyć atrakcyjną treść wizualną. Zdjęcie należy opatrzyć odpowiednią nazwą i w przypadku strony z wieloma obrazami, umieścić je w specjalnym „katalogu”.
Zacznijmy od początku, czyli zrobienia dobrego zdjęcia. W dobie powszechności social mediów wizualne wyróżnienie się wcale nie jest takie proste. Fotografia powinna atrakcyjnie prezentować to, co znajduje się w ofercie lub czego dotyczy treść. Udowodniono, że tekst opatrzony zdjęciem jest czytany chętniej niż ten „czysty”. Dobre zdjęcie nie tylko ładnie przedstawia rzeczy, ale także wyróżnia się wysoką jakością – dzięki temu internauta widzi każdy detal zaprezentowanego elementu.
Kolejnym etapem zbliżającym obraz do pojawienia się w Google Grafika jest odpowiednia nazwa. Powinna precyzyjnie określać to, co znajduje się na zdjęciu, być odpowiednio zapisana i pozbawiona trudnych dla algorytmów znaków. Widoczność grafiki poprawiają słowa lub frazy kluczowe umiejętnie wplecione w nazwę.
Porządek na witrynie z wieloma zdjęciami zapewni mapa strony, w której powinny znaleźć się adresy URL wszystkich pozycji. Ułatwia to pracę algorytmom.