Pozycjonowanie wizerunkowe

Pozytywny wizerunek marki jest czynnikiem kształtującym opinie klientów.

Pozycjonowanie wizerunkowe to zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach. Pozytywny wizerunek firmy i przychylne opinie w Internecie są dla potencjalnych klientów oznaką profesjonalizmu i kompetencji. 

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager w Ideo Force
  • 12 37 64 826 (wew.: 291)
Napisz do mnie

Pozycjonowanie wizerunkowe

Na czym polega pozycjonowanie wizerunkowe? W zakres działań należących do pozycjonowania wizerunkowego wchodzi monitorowanie komentarzy i wzmianek na forach, publikowanie artykułów sponsorowanych, generowanie pozytywnych opinii, pozycjonowanie wartościowych dla firmy treści, kampanie reklamowe w Google. 

Na wizerunek firmy w Internecie składają się działania związane z obsługą klienta, reakcja lub jej brak na negatywne komentarze, sposób komunikacji z klientami, historia marki. SERM (Search Engine Reputation Management) określane również, jako SEO PR ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie.

Dla kogo pozycjonowanie wizerunkowe?

Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie wizerunkowe? Przede wszystkim firmy, których istota działalności opiera się na kontakcie z klientem, a więc sklepy internetowe i przedsiębiorstwa usługowe (np. fryzjerzy, restauracje, hotele), również lokalne oraz osoby prowadzące działalność publiczną. Zdecydowana większość użytkowników przed zakupem poszukuje w Internecie głosów klientów o produktach/usługach, ale także chce wiedzieć więcej o obsłudze i przebiegu transakcji. Opinie mające znaczenie dla internautów w Polsce, to przede wszystkim te znajdujące się w Google Moja Firma, na Allegro, w porównywarkach cen (np. Ceneo) czy w serwisach Opineo i TripAdvisor.

Jak zdobywać pozytywne opinie albo jak zachęcić klientów do wystawiania opinii? Z pewnością nie możemy usuwać wszystkich negatywnych opinii, ale odpowiednio na nie zareagować, tak by odbyło się to bez uszczerbku na wizerunku firmy. Ważną rolę odgrywa komunikacja w trakcie procesu sprzedażowego, jak i posprzedażowego. Klientów możemy zachęcić do umieszczenia opinii bezpośrednio po udanym zakupie lub poprosić o komentarz.

Kiedy warto korzystać z SEO wizerunkowego? Ten typ działania zaleca się w szczególności firmom, które mają problemy wynikające z negatywnych opinii w Internecie (mogą to opinie nieprawdziwe) i fałszywych informacji, które powodują wśród użytkowników chaos informacyjny, zaniżając chociażby sprzedaż. Z pozycjonowania wizerunkowego mogą korzystać również marki, które chcą umocnić silny wizerunek w sieci lub zwiększyć rozpoznawalność.

Porozmawiajmy o pozycjonowaniu wizerunkowym!

Pozycjonowanie wizerunkowe - warto?

Budowanie PR marki w Internecie poprawia wizerunek przedsiębiorstwa na rynku, wśród potencjalnych klientów i kontrahentów. SEO wizerunkowe to szereg działań mających zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania i zbudować pozytywny odbiór wśród użytkowników. Co to oznacza dla marki?

  • poprawę reputacji firmy,
  • odzyskanie przez klientów zaufania do marki,
  • wzmocnienie wypracowanego już wizerunku,
  • kreowanie przez markę przekazu na własnych warunkach,
  • wsparcie wprowadzenia na rynek nowego produktu/usługi,
  • wzrost zainteresowania marką i jej ofertą,
  • ograniczenie negatywnego przekazu,
  • rozbudowanie bazy klientów,
  • zwiększenie liczby ambasadorów marki,
  • pozyskanie informacji o marce z punktu widzenia klientów,
  • wysoka pozycja firmy w wyszukiwarce i większy ruch na stronie,
  • zdobycie przewagi nad konkurencją,
  • frazy kluczowe wzmacniające pozycję firmy w wyszukiwarce,
  • pozytywny odbiór marki wśród potencjalnych pracowników,
  • nawiązanie nowych relacji biznesowych, 
  • ograniczenie skutków kryzysu wizerunkowego. 
     

Pozycjonowanie wizerunkowe - jak działać?

Tworzymy wizerunek marki w sieci

Korzyści SEO wizerunkowego to nie tylko dobre komentarze i ograniczenie negatywnych. Usługa jest złożona i obejmuje firmę i jej środowisko, w tym stronę internetową, produkty/oferowane usługi, kanały komunikacji z klientem. Dotyczy również działań konkurencji i zmieniających się uwarunkowań rynkowych.      

W zakres usługi pozycjonowania wizerunkowego wchodzi:

  • Analiza marki i produktów, konkurencji i rynku oraz przygotowanie strategii SEO-wizerunkowej.
  • Pozycjonowanie strony internetowej (m.in. optymalizacja witryny, wybór fraz kluczowych) – wysoka pozycja strony jest jednym z czynników oddziałujących na wizerunek.
  • Pozycjonowanie pozytywnych komentarzy i wysokiej jakości artykułów.
  • Monitoring Internetu i śledzenie wzmianek w mediach społecznościowych – na bieżąco obserwujemy informacje i reakcje użytkowników w sieci.   
  • Działania mające zachęcić klientów do wystawiania pozytywnych opinii w Google, social media, na stronie internetowej. 
  • Kampanie reklamowe w Google skupione na budowaniu wizerunku firmy. 
  • Komunikacja z użytkownikami, czyli  m.in. moderowanie i odpowiadanie na komentarze, reagowanie na nieprzychylne reakcje (w razie konieczności usuwanie).  
  • Korzystanie z narzędzi wspierających dialog  z klientami (np. newsletter) i monitorujących wzmianki o firmie w Internecie.
  • Tworzenie i optymalizacja treści (artykuły specjalistyczne, grafika, prowadzenie bloga) wspierających SEO wizerunkowe.
  • Współpraca z influencerami w różnych serwisach społecznościowych.
  • Opracowanie strategii komunikacji spójnej z przekazem wizerunkowym firmy. 
  • Obecność naszych specjalistów na forach i w serwisach kształtujących opinie.
  • Konsultacje ze specjalistami w obszarze Public Relations w Internecie.
  • Wsparcie w zarządzaniu kryzysowym przedsiębiorstwa, którego skutki widać w sieci. 
  • Badanie i analiza efektów pozycjonowania wizerunkowego.  

Dlaczego Ideo Force?

  • Od kilkunastu lat wspieramy marki w budowaniu wizerunku w Internecie realizując szeroko pojęty marketing internetowy (Google Ads, SEO, pozycjonowanie wizerunkowe, performance marketing, prowadzenie social media, konsulting  i wiele innych).
  • Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów z zakresu e-marketingu, e-commerce i e-PR.
  • Każdy klient kontaktuje się z indywidualnym opiekunem, który jednocześnie kierownikiem projektu i doradcą marketingowym. odpowiadającym za bieżącą komunikację i koordynację pracy zespołu.
  • Tworzymy treści zgodne z wizerunkiem marki, zwiększające zaangażowanie klientów i wspierające pozycjonowanie
  • Korzystamy zarówno ze standardowych form promocji w sieci, jak i najnowszych rozwiązań. Jesteśmy na bieżąco z nowościami w branży i zmianami, jakie regularnie przeprowadza Google, Facebook, itp.
  • Na bieżąco śledzimy postępy pracy i w razie konieczności usprawniamy pierwotne założenia. Dążymy do osiągania maksymalnych efektów.  
  • Nasi klienci to liderzy w swoich branżach na rynku polskim i europejskim, np.  Wolters Kluwer, iParts, KIR, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
     
Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.