Pozycjonowanie wizerunkowe to zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach. Pozytywny wizerunek firmy i przychylne opinie w internecie są dla potencjalnych klientów oznaką profesjonalizmu i kompetencji, a dla obecnych potwierdzeniem słuszności wyboru firmy, która cieszy się uznaniem.

- tel. 796 065 107
Pozycjonowanie wizerunkowe
Na czym polega pozycjonowanie wizerunkowe? W zakres działań związanych z pozycjonowaniem wizerunkowym wchodzi m.in.: monitorowanie komentarzy i wzmianek na forach, publikowanie artykułów sponsorowanych, generowanie pozytywnych opinii, pozycjonowanie wartościowych dla firmy treści, kampanie reklamowe w Google.
Na wizerunek firmy w Internecie składają się działania związane z obsługą klienta, reakcja na pozytywne, ale i negatywne komentarze lub jej brak, sposób komunikacji z klientami, historia marki. Celem SERM (Search Engine Reputation Management) określanego również, jako SEO PR jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie.
Dla kogo pozycjonowanie wizerunkowe?
Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie wizerunkowe? Przede wszystkim firmy, których istota działalności opiera się na kontakcie z klientem, a więc sklepy internetowe i przedsiębiorstwa usługowe (np. fryzjerzy, restauracje, hotele), również lokalne oraz osoby prowadzące działalność publiczną. Zdecydowana większość użytkowników przed zakupem poszukuje w Internecie głosów klientów o produktach/usługach, ale także chce wiedzieć więcej o obsłudze i przebiegu transakcji. Opinie mające znaczenie dla internautów w Polsce, to przede wszystkim te znajdujące się w Google Moja Firma, na Allegro, w porównywarkach cen (np. Ceneo) czy w serwisach Opineo i TripAdvisor.
Jak zdobywać pozytywne opinie albo jak zachęcić klientów do wystawiania opinii? Z pewnością nie możemy usuwać wszystkich negatywnych opinii, ale odpowiednio na nie zareagować, tak by odbyło się to bez uszczerbku na wizerunku firmy. Ważną rolę odgrywa komunikacja w trakcie procesu sprzedażowego, jak i posprzedażowego. Klientów możemy zachęcić do umieszczenia opinii bezpośrednio po udanym zakupie lub poprosić o komentarz.
Kiedy warto korzystać z SEO wizerunkowego? Ten typ działania zaleca się w szczególności firmom, które mają problemy wynikające z negatywnych opinii w Internecie (mogą to opinie nieprawdziwe) i fałszywych informacji, które powodują wśród użytkowników chaos informacyjny, zaniżając chociażby sprzedaż. Z pozycjonowania wizerunkowego mogą korzystać również marki, które chcą umocnić silny wizerunek w sieci lub zwiększyć rozpoznawalność.
Pozycjonowanie wizerunkowe - warto?
Budowanie PR marki w Internecie poprawia wizerunek przedsiębiorstwa na rynku, wśród potencjalnych klientów i kontrahentów. SEO wizerunkowe to szereg działań mających zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania i zbudować pozytywny odbiór wśród użytkowników. Co to oznacza dla marki?
- poprawę reputacji firmy,
- odzyskanie przez klientów zaufania do marki,
- wzmocnienie wypracowanego już wizerunku,
- kreowanie przez markę przekazu na własnych warunkach,
- wsparcie wprowadzenia na rynek nowego produktu/usługi,
- wzrost zainteresowania marką i jej ofertą,
- ograniczenie negatywnego przekazu,
- rozbudowanie bazy klientów,
- zwiększenie liczby ambasadorów marki,
- pozyskanie informacji o marce z punktu widzenia klientów,
- wysoka pozycja firmy w wyszukiwarce i większy ruch na stronie,
- zdobycie przewagi nad konkurencją,
- frazy kluczowe wzmacniające pozycję firmy w wyszukiwarce,
- pozytywny odbiór marki wśród potencjalnych pracowników,
- nawiązanie nowych relacji biznesowych,
- ograniczenie skutków kryzysu wizerunkowego.
Pozycjonowanie wizerunkowe - jak działać?
Tworzymy wizerunek marki w sieci
Korzyści SEO wizerunkowego to nie tylko dobre komentarze i ograniczenie negatywnych. Usługa jest złożona i obejmuje firmę i jej środowisko, w tym stronę internetową, produkty/oferowane usługi, kanały komunikacji z klientem. Dotyczy również działań konkurencji i zmieniających się uwarunkowań rynkowych.
W zakres usługi pozycjonowania wizerunkowego wchodzi:
- Analiza marki i produktów, konkurencji i rynku oraz przygotowanie strategii SEO-wizerunkowej.
- Pozycjonowanie strony internetowej (m.in. optymalizacja witryny, wybór fraz kluczowych) – wysoka pozycja strony jest jednym z czynników oddziałujących na wizerunek.
- Pozycjonowanie pozytywnych komentarzy i wysokiej jakości artykułów.
- Monitoring Internetu i śledzenie wzmianek w mediach społecznościowych – na bieżąco obserwujemy informacje i reakcje użytkowników w sieci.
- Działania mające zachęcić klientów do wystawiania pozytywnych opinii w Google, social media, na stronie internetowej.
- Kampanie reklamowe w Google skupione na budowaniu wizerunku firmy.
- Komunikacja z użytkownikami, czyli m.in. moderowanie i odpowiadanie na komentarze, reagowanie na nieprzychylne reakcje (w razie konieczności usuwanie).
- Korzystanie z narzędzi wspierających dialog z klientami (np. newsletter) i monitorujących wzmianki o firmie w Internecie.
- Tworzenie i optymalizacja treści (artykuły specjalistyczne, grafika, prowadzenie bloga) wspierających SEO wizerunkowe.
- Współpraca z influencerami w różnych serwisach społecznościowych.
- Opracowanie strategii komunikacji spójnej z przekazem wizerunkowym firmy.
- Obecność naszych specjalistów na forach i w serwisach kształtujących opinie.
- Konsultacje ze specjalistami w obszarze Public Relations w Internecie.
- Wsparcie w zarządzaniu kryzysowym przedsiębiorstwa, którego skutki widać w sieci.
- Badanie i analiza efektów pozycjonowania wizerunkowego.