LinkedIn to portal społecznościowy dla profesjonalistów. Korzystają z niego menedżerowie, dyrektorzy firm, rekruterzy, marketingowcy, pracownicy. Zmiany na rynku pracy oraz większa świadomość marek w zakresie employer brandingu spowodowały, że LinkedIn z mało znanej platformy stał się medium do budowania wizerunku marki w sieci.

- tel. 782 387 793
Prowadzenie profilu na LinkedIn
Jeszcze kilka lat temu LinkedIn kojarzył się głównie z profilami prywatnymi zakładanymi w celach rekrutacyjnych oraz Personal Brandingiem. Zachodzące na rynku pracy zmiany oraz zmiany w komunikacji spowodowały, że konto na LinkedInie stało się narzędziem marketingowym dla firm, które sprawnie realizują w serwisie działania z zakresu Employer Brandingu.
Obecnie na LinkedInie możemy prowadzić stronę firmy, co wiąże się z prezentowaniem osiągnięć, angażowaniem pracowników i pozyskiwaniem kontaktów biznesowych. Marketerzy i rekruterzy zgodnie potwierdzają, że prowadzenie profilu na LinkedIn jest dla użytkowników pomocne w poszukiwaniu informacji o markach. LinkedIn jest też dla kandydatów źródłem informacji o firmie. LinkedIn sprawdza się szczególnie w biznesie, dlatego wśród użytkowników znajdziemy pracowników, menedżerów, dyrektorów, rekruterów.
Dlaczego warto?
- Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, w celu wsparcia procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez firmę.
- Employer branding wewnętrzny – działania skierowane do obecnych pracowników firmy pomagają budować przyjazną atmosferę w pracy.
- Employee advocacy – LinkedIn to najlepszy portal do wzmocnienia zaangażowania pracowników w tworzenie treści o firmie, stają się oni przez to najlepszymi ambasadorami marki.
- Budowanie wizerunku marki jako eksperta – dzięki publikowaniu treści branżowych, nowinek, ciekawostek, informacji ogólnie niedostępnych pomoże wykreować firmę jako eksperta w swojej dziedzinie.
- Wizytówka firmy – strona firmowa na LinkedIn jest podstawowym źródłem informacji o firmie, prowadzonych przez nią działaniach, inwestycjach itd., dzięki temu możemy zadbać, aby zainteresowane osoby zobaczyły to, na czym nam zależy.
- Obserwacja konkurencji – analiza działań firm konkurencyjnych pozwoli na przemyślenie własnej strategii komunikacji i stworzenie planu pozwalającego odróżnić się firmie na tle pozostałych marek.
- Analiza statystyk – LinkedIn pozwala śledzić statystyki na stronie, dotyczące publikowanych treści oraz użytkowników zainteresowanych profilem firmy, co pozwala bardziej świadomie podejmować decyzje biznesowe w przyszłości.
Jak pracujemy?
Strategia komunikacji marki w ramach profilu Linkedin znacząco różni się od stylu publikowanych treści na pozostałych portalach społecznościowych. Przekaz marki powinien opierać się na wiadomościach z życia firmy, informacjach z branży, komunikatach o prowadzonych działaniach rekrutacyjnych, budowaniu relacji.
Mimo ogromnego potencjału, jaki daje firmom LinkedIn większość z nich nie ma sprecyzowanej strategii komunikacji obowiązującej na tym portalu. Rozpoczynając swoją obecność na LinkedIn warto więc skorzystać z pomocy profesjonalistów.
W Ideo Force przygotujemy odpowiednią strategię szytą na miarę potrzeb naszego klienta. Podstawą opracowania odpowiedniej strategii komunikacji jest poznanie firmy, branży, w której działa oraz działań prowadzonych przez konkurencję. Analizujemy również dotychczasową działalność marki we wszystkich kanałach social media. Pozwala nam to uzyskać szeroką wiedzę o potrzebach komunikacyjnych marki.
Na podstawie przeprowadzonego audytu jesteśmy w stanie zaproponować nowe i konkretne działania marketingowe. Ustalamy przemyślaną strategię komunikacji marki, która pozwoli na budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy i eksperta.
Często nasi klienci nie wiedzą jak stworzyć profil firmowy. Pomagamy wtedy od podstaw założyć konto, przygotowujemy zestaw grafik profilowych, a także przygotowujemy profesjonalny opis firmy. Ustalonym działaniom towarzyszą jasno określone cele, dlatego też przez cały czas monitorujemy ich efektywność, wysuwamy wnioski i podejmujemy stosowne kroki w celu ich uskutecznienia.