Konto na Pintereście

175 mln użytkowników na świecie. Wizualny content staje się coraz bardziej istotny w komunikacji marketingowej.

Co stanowi o popularności Pinterest? Na jakie ważne potrzeby użytkowników odpowiada ta platforma? Czy wśród Pinnersów znajduje się Twoja grupa docelowa? Jak konto na Pinterest może generować lub wspierać e-sprzedaż? Znamy odpowiedzi na te pytania!

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Prowadzenie profilu na Pinterest

Siła obrazu w sieci rośnie. Nie trzeba przeprowadzać wnikliwych analiz, żeby zobaczyć, że największy potencjał contentu drzemie w obrazie, jakiejkolwiek formy by on nie przyjmował. Decydują o tym oczywiście w dużej mierze użytkownicy sieci. Jeśli dodamy do tego coraz bardziej umacniający się trend wyszukiwania produktów przy pomocy obrazów, ogromny sukces Pinteresta w social media, zupełnie nas nie zdziwi.

Dorzućmy do tego trochę liczb. Z Pinteresta korzysta około 265 mln użytkowników na świecie, z których spora część dzieli się interesującym contentem. Aż 93% Pinnerów twierdzi, że to właśnie tej platformy używa do planowania zakupów, a dla 87% Pinterest był źródłem podjęcia decyzji o zakupie. Trzeba przyznać, że widząc te dane, warto rozważyć prowadzenie profilu na Pintereście. 

Dla kogo Pinterest?

Społeczność Pinterest (nie tylko w Polsce) jest dość mocno określona. Profil użytkownika umocnił się na tyle, że doskonale wiemy, do kogo kierujemy przekaz marketingowy. Kim zatem jest Pinners? Chociaż tu należałoby użyć rodzaju żeńskiego. Pinnerka jest kobietą – kobiety stanowią prawie 80% całej społeczności. Ujednolicając nieco statystyki, można napisać, że to grupa kobiet młodych. Największy procent stanowią użytkowniczki w wieku 18-35 lat. Kolejne dane pokazują, że siły zaczynają rozkładać się nieco inaczej. Jeśli chodzi o najnowsze rejestracje w serwisie, już 40% z nich stanowią mężczyźni.

Jakie są ich zainteresowania użytkowników pinteresta? Najłatwiej można je określić przez najpopularniejsze na portalu kategorie treści. Mogą nam one posłużyć do oszacowania możliwości sprzedażowych naszych produktów czy usług. Najchętniej pinowane treści dotyczą kulinariów. Na niższych pozycjach znajdują się tematy związane z rzemiosłem artystycznym, dekoracją, w tym oczywiście wszystkie z kategorii DIY. W tym zestawieniu nie może zabraknąć zdjęć mody damskiej, wszystkiego, co związane jest ze ślubem czy sztuką. Na tablicy użytkowników możemy znaleźć treści związane z branżą beauty, zdrowiem i fitnessem. Do popularnych należą także kategorie: dzieci, edukacja, podróże, fotografia.

Biorąc pod uwagę, że publiczność Pinterest jest zainteresowana także przekazem dotyczący nawet mniej popularnych kategorii (np. technologia, historia) to marketing w ramach serwisu ma ogromne szanse na zarezonowanie z dużą grupą użytkowników.

Zajmiemy się Twoim profilem na Pintereście!

Pinterest a e-commerce

W kontekście grupy docelowej i jej potrzeb dość łatwo można opisać potencjał marketingowy samej platformy i jej fenomen. Przede wszystkim Pinterest ma ogromny potencjał sprzedażowy, który z powodzeniem można wykorzystać w e-commerce. Oczywiście należy przy tym brać pod uwagę specyfikę grupy docelowej obecnej na Pinterest i preferowanych branż.

Jeśli przyjrzymy się badaniom dotyczącym procesu zakupowego w sieci, zobaczymy, że ponad połowa pomysłów zakupowych ma źródło właśnie na Pinterest (w porównaniu z innymi platformami Social Media i nawet wyszukiwarką Google'a). Użytkownicy odkrywają tam nowe produkty i poszukują tych z konkretnych kategorii. To, z czym się zetknęli – konkretne oferty – przekładają się na ich decyzje zakupowe. Są to zarówno akcje spontaniczne, jak i wcześniej zaplanowane.

Poza jasnym udziałem platformy w podejmowaniu decyzji zakupowej, jako źródła pomysłów, ważne jest również innego rodzaju wsparcie w procesie zakupowym. Pinterest wykorzystywany jest również do pozyskiwania konkretnych informacji o produktach, którymi użytkownicy są zainteresowani.

Wisienką na torcie jest funkcjonalność, która umożliwia markom i producentom skrócenie ścieżki zakupowej i zaprezentowanie oferty na samej platformie. Mowa tutaj o Rich Pins, które mogą służyć jako karta produktu. Do pina dołączamy zdjęcie produktu i co najważniejsze mamy możliwość wprowadzenia jego ceny oraz informacji o dostępności.

Tego typu piny mają ewidentnie prosprzedażowy charakter. Pinterest może być ponadto bezpośrednio połączony z naszą platformą zakupową, gdzie zainteresowana osoba dokona zakupu.

pinterest

Dlaczego warto?

  • Sprzedaż – konto na Pinterest może z powodzeniem służyć do generowania sprzedaży dla Twojej firmy, stanowiąc początek ścieżki zakupowej klienta, będąc uzupełnieniem strony internetowej.
  • Budowanie świadomości marki – przemyślana strategia prowadzenia profilu na Pinterest zwiększa świadomość marki i oferowanych przez nią produktów.
  • Zaangażowanie – Pinterest jest platformą społecznościową, która pozwala na nawiązywanie wartościowych relacji marek z odbiorcami, zwiększając ich zaangażowanie, które z czasem owocuje lojalnością wobec marki. 
  • Polecenia – re-piny interesującego użytkowników contentu działają jak polecenia, mają ważny udział w społecznościowym promowaniu produktów lub usług i wpływają na decyzje zakupowe innych osób.
  • Pozycjonowanie – wykorzystanie SEO-writingu w przypadku publikowanych treści, wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce.
     
Zapytaj o ofertę

Jak pracujemy?

Prowadzenie profilu prowadzimy skupiając się w szczególności na strategii komunikacji. Podstawą do opracowania przez nas strategii są cele biznesowe naszego klienta. Od czego zaczynamy pracę?

Analizujemy otoczenie konkurencyjne marki i precyzujemy  grupy odbiorców, które chcemy zaangażować. Obserwujemy i określamy trendy komunikacyjne w danej kategorii i branży. Na tej podstawie projektujemy przekaz – jego styl, oprawę wizualną, również w postaci zdjęć, a także określamy najskuteczniejszy sposób dotarcia do grupy docelowej. Pinterest nie jest kanałem, który opiera się tylko na publikacji atrakcyjnych zdjęć. Prowadzenie profilu składa się z regularnego kontaktu z użytkownikami. 

Projektujemy i wdrażamy działania, które pomagają budować zaangażowaną społeczność - jesteśmy aktywnymi moderatorami. Sporą uwagę poświęcamy analizie wyników naszych działań, wykorzystując w tym celu narzędzia. Dzięki temu nie tylko jesteśmy w stanie podejmować trafne decyzje, ale również optymalizować działania pod kątem ich skuteczności.

Dlaczego Ideo Force?

  • W branży związanej z e-marketingiem i e-commerce działamy już kilkanaście lat. Na naszym koncie jest już ponad 1000 projektów e-marketingowych,  zrealizowanych dla klientów reprezentujący wiele branż i  różnorodne modele biznesowe.
  • Posiadamy ekspercką wiedzę i niezbędne doświadczenie, by pomóc Ci osiągnąć sukces w sieci - wiem, jak prowadzić media społecznościowe.
  • Stanowimy zespół specjalistów pracujących we wszystkich dziedzinach związanych z nowoczesnym e-marketingiem. 
  • Opracowujemy rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów – to właśnie temu służy pogłębiony wywiad, jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań. 
  • Każdy z naszych Klientów współpracuje z kierownikiem projektu, który doradza w kwestiach marketingowych i biznesowych, koordynując prace specjalistów. 
  • Zaufało nam setki marek z różnych branż, które prowadzą swoją działalność w Polsce i na świecie. Do ich grona zaliczamy sklepy internetowe, np. z branży meblarskiej czy motoryzacyjnej. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas