Konto na Pintereście

Wizualny content jest powszechny w komunikacji marketingowej. Konto na Pintereście prowadzą firmy, które za pomocą tego typu treści sprzedają, angażują klientów i budują wizerunek.

Skąd wynika tak duża popularności serwisu Pinterest wśród firm, zwłaszcza działających w branży e-commerce? To dlatego, że konto na Pintereście może generować i wspierać sprzedaż. Konsumenci chętnie korzystają z tego serwisu podczas poszukiwań produktów, które oglądają, zapisują i porównują z innymi.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Prowadzenie Pinteresta

Nie trzeba przeprowadzać wnikliwych analiz, żeby zobaczyć, że największy potencjał contentu drzemie w obrazie, jakiejkolwiek formę on przyjmuje. Jeśli dodamy do tego coraz bardziej umacniający się trend wyszukiwania produktów przy pomocy obrazów, ogromny sukces Pinteresta w social media, zupełnie nie dziwi. Dorzućmy do tego trochę liczb. Aż 93% Pinnerów twierdzi, że używa platformy do planowania zakupów, a dla 87% Pinterest był źródłem podjęcia decyzji o zakupie. Przyznaj, że widząc te dane, rozważasz prowadzenie profilu na Pintereście?

Konto na Pintereście prowadzimy tak, by osiągać cele marketingowe firmy zgodne z celami kampanii marketingowych na Pintereście. Może to być np. dotarcie do nowych klientów albo zwiększenie ruchu na stronie internetowej, co w obu przypadkach wiąże się ze sprzedażą i rozpoznawalnością.

Dla kogo Pinterest?

Społeczność Pinterest (nie tylko w Polsce) jest dość mocno określona. Profil użytkownika umocnił się na tyle, że doskonale wiemy, do kogo kierujemy przekaz marketingowy. Kim zatem jest Pinners? Chociaż tu należałoby użyć rodzaju żeńskiego. Pinnerka jest kobietą – kobiety stanowią prawie 80% całej społeczności. Ujednolicając nieco statystyki, można napisać, że to grupa kobiet młodych. Największy procent stanowią użytkowniczki w wieku 18-35 lat. Kolejne dane pokazują, że siły zaczynają rozkładać się nieco inaczej. Jeśli chodzi o najnowsze rejestracje w serwisie, już 40% z nich stanowią mężczyźni.

Jakie są ich zainteresowania użytkowników pinteresta? Najłatwiej można je określić przez najpopularniejsze na portalu kategorie treści. Mogą nam one posłużyć do oszacowania możliwości sprzedażowych naszych produktów czy usług. Najchętniej pinowane treści dotyczą kulinariów. Na niższych pozycjach znajdują się tematy związane z rzemiosłem artystycznym, dekoracją, w tym oczywiście wszystkie z kategorii DIY. W tym zestawieniu nie może zabraknąć zdjęć mody damskiej, wszystkiego, co związane jest ze ślubem czy sztuką. Na tablicy użytkowników możemy znaleźć treści związane z branżą beauty, zdrowiem i fitnessem. Do popularnych należą także kategorie: dzieci, edukacja, podróże, fotografia.

Biorąc pod uwagę, że publiczność Pinterest jest zainteresowana także przekazem dotyczący nawet mniej popularnych kategorii (np. technologia, historia) to marketing w ramach serwisu ma ogromne szanse na zarezonowanie z dużą grupą użytkowników.

Zajmiemy się Twoim profilem na Pintereście!

Pinterest a e-commerce

W kontekście grupy docelowej i jej potrzeb dość łatwo można opisać potencjał marketingowy samej platformy i jej fenomen. Przede wszystkim Pinterest ma ogromny potencjał sprzedażowy, który z powodzeniem można wykorzystać w e-commerce. Oczywiście należy przy tym brać pod uwagę specyfikę grupy docelowej obecnej na Pinterest i preferowanych branż.

Jeśli przyjrzymy się badaniom dotyczącym procesu zakupowego w sieci, zobaczymy, że ponad połowa pomysłów zakupowych ma źródło właśnie na Pinterest (w porównaniu z innymi platformami Social Media i nawet wyszukiwarką Google'a). Użytkownicy odkrywają tam nowe produkty i poszukują tych z konkretnych kategorii. To, z czym się zetknęli – konkretne oferty – przekładają się na ich decyzje zakupowe. Są to zarówno akcje spontaniczne, jak i wcześniej zaplanowane.

Poza jasnym udziałem platformy w podejmowaniu decyzji zakupowej, jako źródła pomysłów, ważne jest również innego rodzaju wsparcie w procesie zakupowym. Pinterest wykorzystywany jest również do pozyskiwania konkretnych informacji o produktach, którymi użytkownicy są zainteresowani.

Wisienką na torcie jest funkcjonalność, która umożliwia markom i producentom skrócenie ścieżki zakupowej i zaprezentowanie oferty na samej platformie. Mowa tutaj o Rich Pins, które mogą służyć jako karta produktu. Do pina dołączamy zdjęcie produktu i co najważniejsze mamy możliwość wprowadzenia jego ceny oraz informacji o dostępności.

Tego typu piny mają ewidentnie prosprzedażowy charakter. Pinterest może być ponadto bezpośrednio połączony z naszą platformą zakupową, gdzie zainteresowana osoba dokona zakupu.

pinterest

Dlaczego warto?

  • Sprzedaż – konto na Pinterest może z powodzeniem służyć do generowania sprzedaży dla Twojej firmy, stanowiąc początek ścieżki zakupowej klienta, będąc uzupełnieniem strony internetowej.
  • Budowanie świadomości marki – przemyślana strategia prowadzenia profilu na Pinterest zwiększa świadomość marki i oferowanych przez nią produktów.
  • Zaangażowanie – Pinterest jest platformą społecznościową, która pozwala na nawiązywanie wartościowych relacji marek z odbiorcami, zwiększając ich zaangażowanie, które z czasem owocuje lojalnością wobec marki. 
  • Polecenia – re-piny interesującego użytkowników contentu działają jak polecenia, mają ważny udział w społecznościowym promowaniu produktów lub usług i wpływają na decyzje zakupowe innych osób.
  • Pozycjonowanie – wykorzystanie SEO-writingu w przypadku publikowanych treści, wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce.
     
Zapytaj o ofertę

Jak pracujemy?

Prowadzenie profilu prowadzimy skupiając się w szczególności na strategii komunikacji. Podstawą do opracowania przez nas strategii są cele biznesowe naszego klienta. Od czego zaczynamy pracę?

Analizujemy otoczenie konkurencyjne marki i precyzujemy grupy odbiorców, które chcemy zaangażować. Obserwujemy i określamy trendy komunikacyjne w danej kategorii i branży. Na tej podstawie projektujemy przekaz – jego styl, oprawę wizualną, również w postaci zdjęć, a także określamy najskuteczniejszy sposób dotarcia do grupy docelowej. Pinterest nie jest kanałem, który opiera się tylko na publikacji atrakcyjnych zdjęć. Prowadzenie profilu składa się z regularnego kontaktu z użytkownikami. 

Projektujemy i wdrażamy działania, które pomagają budować zaangażowaną społeczność. Jesteśmy aktywnymi moderatorami. Sporą uwagę poświęcamy analizie wyników naszych działań, wykorzystując w tym celu narzędzia. Dzięki temu nie tylko jesteśmy w stanie podejmować trafne decyzje, ale również optymalizować działania pod kątem ich skuteczności.

Obsługa serwisów:

W ramach współpracy proponujemy kompleksowe prowadzenie fanpage (pisanie postów, tworzenie grafik, publikacja, budowanie społeczności, optymalizacja fanpage, promocja).
Razem z Facebookiem platforma ta umożliwia szybką, skuteczną, spersonalizowaną komunikację i dotarcie do ogromnej grupy odbiorców. W ramach działań mamy możliwość również uruchomienia Instastories.
Regularne publikowanie wartościowych i merytorycznych treści na tym serwisie pozwala na zbudowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie i przekłada się na ogromne zaufanie naszych potencjalnych klientów.
Opracowujemy tematykę przewodnią kanału, format treści, konwencję i styl komunikacji i co najważniejsze jesteśmy w stałym kontakcie z Klientem.
Prowadząc profil na Twitterze dbamy o niego kompleksowo. Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.
Oprócz treści do posta na VKontakte dołączamy elementy, które wzbudzają zainteresowanie: grafikę lub zdjęcia, plik video, plik audio, pliki tekstowe w formie dokumentów, ankietę, link do strony.
Pinterest posiada ogromny potencjał sprzedażowy, który z powodzeniem można wykorzystać w e-commerce. Wykorzystywany jest do pozyskiwania konkretnych informacji o produktach.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Prowadzimy z sukcesami skuteczną promocję marek w social media - zarządzane przez nas profile niejednokrotnie trafiały na listę najbardziej angażujących w swojej kategorii według rankingu Sotrender.

Wykorzystujemy media społecznościowe do prowadzenia zróżnicowanej interakcji z użytkownikami.

W naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz kreacje graficzne

Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego.

W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających komunikację w social media - np. SentiOne, Brand24, Sotrender.

Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie.

Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.

Nasze działania opierają się na ustalonym planie, obserwacji konkurencji oraz monitoringu trendów.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.