Konto na Twitterze

Komunikacja na Twitterze jest szybka, tweety krótkie, a przekaz ma wywołać reakcję. Twitter może być doskonałym uzupełnieniem aktywności w mediach społecznościowych i sposobem na pokazanie marki z zupełnie innej strony.

Twitter jest platformą mediów społecznościowych o mniejszym zasięgu niż Facebook czy Instagram. Jego potencjał w Polsce jest wciąż niedoceniany. Konto na Twitterze powoli Ci dotrzeć do osób, dla których serwis jest narzędziem pracy i komunikacji, zarówno poprzez zamieszczanie treści i reagowanie na komentarze, jak i reklamę.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Prowadzenie profilu na Twitterze

Potencjalna trudność w prowadzeniu konta na Twitterze wynika ze stylu komunikacji, który jest reakcją na wydarzenia i jednocześnie dyskusją. Tweety mają angażować, bo Twitter służy do mówienia o tym, co aktualne i pozwala użytkownikom na natychmiastową reakcję. Osoba, która korzysta z Twittera dzieli się tym, co dla niej istotne.

W ten sposób możesz poznać swoich odbiorców, dowiedzieć się co ich interesuje, jakie mają potrzeby, jak reagują. To cenne informacje, które przydają się podczas projektowania komunikacji. Wiedzę tę warto wykorzystać jako kontekst do promocji marki i oferty. Jako że na Twitterze mamy dostęp do dyskusji i komentarzy dotyczących bieżących wydarzeń, konto na Twitterze możesz wykorzystać do działań Real Time Marketing prowadzonych na innych platformach, np. Facebooku.

Komunikacja na Twitterze

Równość w komunikacji

Prowadzenie profilu to wejście w świat, który z założenia jest demokratyczny. Oznacza to, że nie znajdziemy tu, jak chociażby na Facebooku, dedykowanych markom profili. Z poziomu konta każdy użytkownik jest równy - firma, osoba prywatna, polityk czy dziennikarz. Warto mieć na uwadze, że Twitter nie różnicuje pod tym względem użytkowników. Tutaj wszystko powstaje w oparciu o interakcje wynikające z rozmowy.

Jaka komunikacja będzie efektywna? Z pewnością autentyczna. Właśnie taka najbardziej zaangażuje. Przy czym pamiętajmy, że poziom, na jakim tworzy się relacje z użytkownikiem, może być partnerski. Druga istotna sprawa to wymienianie się prywatnymi wiadomościami z obserwatorami. To bardzo korzystne dla firmy rozwiązanie ze sprzedażowego punktu widzenia. Skoro konta nie są dzielone na prywatne i firmowe, w imieniu marki można wysłać prywatną wiadomość do dowolnego użytkownika. Jest to szeroko wykorzystywane np. do komunikacji posprzedażowej lub konkursowej, kiedy dopinamy proces wysyłania nagród.

Jakość komunikacji

Konto na Twitterze może być doskonałym miernikiem jakości rozmowy, a zatem i jakości zamieszczanych treści. W tym przypadku proces zaangażowania użytkowników i jego efekty wyglądają nieco inaczej niż na innych portalach. Re-tweetowanie treści  lub dołączenie do dyskusji to podstawowe aktywności, które w ramach interakcji mogą podjąć użytkownicy. Te działania, z punktu widzenia intencji i skutków znacznie różnią się np. od kliknięcia lajka na Facebooku. Dużo bardziej przypominają share'owanie contentu czy komentowanie posta. Podjęcie takich interakcji oznacza większe zaangażowanie i zachęcenie użytkowników do działania, co nie jest takie proste. 

Użytkownicy nie będą tracić czasu na dyskutowanie o tematach, które ich nie interesują. Zaangażowanie lub jego brak związane są z jakością wpisów. Dlatego content na Twitterze musi być ciekawy, inspirujący, ma po prostu zachęcać do rozmowy.

Niemały wpływ na jakość publikowanego contentu ma oczywiście krótka forma tweetów. Komunikat ograniczony do 140 znaków wymaga skupienia na tym, co najistotniejsze. Dla twórcy postów może to być problematyczne, jednak użytkownicy otrzymują konkretne wypowiedzi bez niepotrzebnej i często mało interesującej nadbudowy. Odpowiada to również sposobowi, w jaki lubimy się komunikować - ludzie z niechęcią podchodzą do długich wypowiedzi. Rzadko kiedy mogą faktycznie skupić się na dłuższej treści i poświęcić jej czas, nie wspominając o rozmowie. Sama komunikacja, szczególnie online, jest dynamiczna, a Twitter doskonale w nią wpasowuje się.

Profil użytkownika

Jednym z najpowszechniej powtarzanych mitów jest to, że na Twitterze spotkamy głównie dziennikarzy i polityków. Ten mit często sprawia, że błędnie określamy potencjał tej platformy. Owszem, dziennikarze i politycy są istotną grupą aktywnych uczestników Twittera, ale nie najliczniejszą. Wynika to z tego, że użytkownicy Ci, publikują niezwykle atrakcyjny dla innych content. Tematy związane z szeroko pojętą polityką są zwyczajnie angażujące i często cytowane przez media. Punkt ciężkości w tym przypadku spoczywa na contencie, a nie na grupie użytkowników.

Zadbamy o Twój profil na Twitterze!

Dlaczego warto?

  • Autentyczny dialog – spełnienie oczekiwań użytkowników, którzy chcą, by komunikacja z markami i firmami była prawdziwa, bardziej osobista, zaangażowana.
  • Real time marketing – doskonała platforma, która pozwala na wykorzystanie potencjału komunikacyjnego bazującego na szybkiej reakcji.
  • Komunikacja w czasie rzeczywistym – wsparcie obsługi klienta, sprzedaży, natychmiastowy feedback, możliwość szybkiej reakcji na potrzeby klientów.
  • Monitoring obecności – szybka i łatwa analiza obecności marki w świadomości użytkowników oraz możliwość obserwowania contentu powiązanego z wyspecjalizowanymi branżami.
  • Zwiększenie świadomości marki – zaangażowanie w bezpośrednią komunikację z odbiorcami, reagowanie na istotne z punktu widzenia marki, bieżące wydarzenia budują jej świadomość wśród potencjalnych klientów.
  • Zwiększenie zaangażowania – prowadzenie autentycznego dialogu z odbiorcami znacząco wpływa na ich zaangażowanie, aktywizuje do uczestnictwa wydarzeniach związanych z działalnością firmy. 
  • Budowanie pozycji eksperta – Twitter skupia wielu specjalistów branżowych, pozwala na prowadzenie dialogu z zainteresowanymi i publikację wysokiej jakości contentu.
  • Wsparcie wizerunkowe i sprzedażowe – dzięki wartościowemu dialogowi i byciu tu i teraz marki zyskują w oczach swoich odbiorców, a to przekłada się nie sprzedaż.
Zapytaj o ofertę 

 

Jak pracujemy na Twitterze?

Na początku określamy cele strategiczne obecności na Twitterze: budowanie wizerunku, zwiększanie świadomości i zasięgu marki, wsparcie sprzedaży, obsługa klienta. Mając je na uwadze, analizujemy konkurencję, dotychczasową obecność marki na Twitterze i jej otoczenie branżowe. Określamy styl komunikacji i planujemy strategiczne założenia dla publikowanych treści.

Prowadząc konto na Twitterze wykorzystujemy dostępne w ramach platformy narzędzia:

  • Tworzenie ankiet, które umożliwiają pozyskanie feedbacku od klientów.
  • Wewnętrzna wyszukiwarka, która pozwala na efektywne monitorowanie dyskusji toczących się w obrębie związanych z marką fraz.
  • Tworzenie list dzięki którym w obrębie interesującej nas tematyki, w tym  także treści publikowanych przez influencerów i dziennikarzy jesteśmy na bieżąco.
  • Kreowanie momentów ułatwiających na przykład prezentowanie oferty lub ważnych wydarzeń z możliwością wzbogacenia ich o tweety użytkowników.
  • Prowadzenie transmisji live, które stają się jedną z bardziej popularnych form komunikacji w ostatnim czasie.

Działania, które podejmujemy, mają charakter angażujący i monitorujący. Z jednej strony wchodzimy w interakcje z użytkownikami, inicjując dyskusje, zachęcając ich do angażowania się i budując ciekawy content. Z drugiej monitorujemy istotne dla marki lub firmy rozmowy i wydarzenia, tak by jak najpełniej wykorzystać ich potencjał komunikacyjny. Obowiązkowo mierzymy skuteczność naszych działań, korzystając z dostępnych na rynku narzędzi analitycznych. Na każdym etapie optymalizujemy rozwiązania, tak by efekty przynosiły oczekiwane przez naszych klientów efekty.

prowadzenie konta na twitterze

Obsługa serwisów:

W ramach współpracy proponujemy kompleksowe prowadzenie fanpage (pisanie postów, tworzenie grafik, publikacja, budowanie społeczności, optymalizacja fanpage, promocja).
Razem z Facebookiem platforma ta umożliwia szybką, skuteczną, spersonalizowaną komunikację i dotarcie do ogromnej grupy odbiorców. W ramach działań mamy możliwość również uruchomienia Instastories.
Regularne publikowanie wartościowych i merytorycznych treści na tym serwisie pozwala na zbudowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie i przekłada się na ogromne zaufanie naszych potencjalnych klientów.
Opracowujemy tematykę przewodnią kanału, format treści, konwencję i styl komunikacji i co najważniejsze jesteśmy w stałym kontakcie z Klientem.
Prowadząc profil na Twitterze dbamy o niego kompleksowo. Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.
Oprócz treści do posta na VKontakte dołączamy elementy, które wzbudzają zainteresowanie: grafikę lub zdjęcia, plik video, plik audio, pliki tekstowe w formie dokumentów, ankietę, link do strony.
Pinterest posiada ogromny potencjał sprzedażowy, który z powodzeniem można wykorzystać w e-commerce. Wykorzystywany jest do pozyskiwania konkretnych informacji o produktach.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Prowadzimy z sukcesami skuteczną promocję marek w social media - zarządzane przez nas profile niejednokrotnie trafiały na listę najbardziej angażujących w swojej kategorii według rankingu Sotrender.

Wykorzystujemy media społecznościowe do prowadzenia zróżnicowanej interakcji z użytkownikami.

W naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz kreacje graficzne

Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego.

W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających komunikację w social media - np. SentiOne, Brand24, Sotrender.

Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie.

Tworzymy ankiety, angażujące wpisy, dbamy o stałe relacje z obserwującymi i raportujemy działania.

Nasze działania opierają się na ustalonym planie, obserwacji konkurencji oraz monitoringu trendów.

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.