Konto na Twitterze

Jak konto na Twitterze pomaga rozwijać biznes? Przekonaj się, że wartościowa komunikacja przekłada się na relacje z Twoimi klientami.

Twitter, z pewnością jest specyficzną platformą mediów społecznościowych. Jego potencjał w Polsce jest wciąż przez wielu niedoceniony, choć stanowi środowisko, w którym firma może rozwijać się. Podpowiadamy, dlaczego dzięki prowadzeniu profilu na Twitterze możesz rozwijać swój biznes.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Prowadzenie profilu na Twitterze

Każdy z kanałów social media stawia przed markami określone wymagania. Wielu mówi, że Twitter jest najbardziej wymagającym. Co to oznacza?

Potencjalna trudność w prowadzeniu konta na Twitterze wynika ze sposobu prowadzenia komunikacji, która ma zaangażować użytkowników twittera, jak i jeszcze wciąż niezrozumienia tego kanału. Aby móc czerpać garściami z wielu możliwości, które się przed nami otworzą podczas prowadzenia profilu, musimy zgłębić specyfikę komunikacji na Twitterze.

Najbardziej istotną sprawą jest fakt, że komunikacja na Twitterze nie jest monologiem, to dialog. Za każdym razem, kiedy tweetujemy de facto wchodzimy w proaktywną relację z użytkownikami. Taka była intencja pomysłodawców tej platformy. Z założenia Twitter miał służyć (i nadal służy) mówieniu o tym, co najbardziej aktualne,  co wydarza się w danym momencie, pozwalając jednocześnie drugiej stronie na natychmiastową reakcję. Osoba, która korzysta z Twittera dzieli się tym co dla niej ważne. Zatem relacja z użytkownikiem opiera się na nieustannym dialogu, a nie na jednostronnym komunikowaniu. Rozmowa to rzeczywista interakcja, która odbywa się w sposób ciągły. 

Konto na Twitterze można z powodzeniem wykorzystać do działań z zakresu real time marketing. Monitorując Twittera mamy dostęp do najświeższych dyskusji, możemy obserwować wydarzenia i trendy. Wiedzę tę warto wykorzystać, jako kontekst do promocji na swoim profilu marki i oferty.

Zadbamy o Twój profil na Twitterze!

Komunikacja na Twitterze

Równość w komunikacji

Prowadzenie profilu to wejście w świat, który z założenia jest demokratyczny. Oznacza to, że nie znajdziemy tu, jak chociażby na Facebooku, dedykowanych markom profili. Z poziomu konta każdy użytkownik jest równy - firma, osoba prywatna, polityk czy dziennikarz. Warto mieć na uwadze, że Twitter nie różnicuje pod tym względem użytkowników. Tutaj wszystko powstaje w oparciu o interakcje wynikające z rozmowy.

Jaka komunikacja będzie efektywna? Z pewnością autentyczna. Właśnie taka najbardziej zaangażuje. Przy czym pamiętajmy, że poziom, na jakim tworzy się relacje z użytkownikiem, może być partnerski. Druga istotna sprawa to wymienianie się prywatnymi wiadomościami z obserwatorami. To bardzo korzystne dla firmy rozwiązanie ze sprzedażowego punktu widzenia. Skoro konta nie są dzielone na prywatne i firmowe, w imieniu marki można wysłać prywatną wiadomość do dowolnego użytkownika. Jest to szeroko wykorzystywane np. do komunikacji posprzedażowej lub konkursowej, kiedy dopinamy proces wysyłania nagród.

Jakość komunikacji

Konto na Twitterze może być doskonałym miernikiem jakości rozmowy, a zatem i jakości zamieszczanych treści. W tym przypadku proces zaangażowania użytkowników i jego efekty wyglądają nieco inaczej niż na innych portalach. Re-tweetowanie treści  lub dołączenie do dyskusji to podstawowe aktywności, które w ramach interakcji mogą podjąć użytkownicy. Te działania, z punktu widzenia intencji i skutków znacznie różnią się np. od kliknięcia lajka na Facebooku. Dużo bardziej przypominają share'owanie contentu czy komentowanie posta. Podjęcie takich interakcji oznacza większe zaangażowanie i zachęcenie użytkowników do działania, co nie jest takie proste. 

Użytkownicy nie będą tracić czasu na dyskutowanie o tematach, które ich nie interesują. Zaangażowanie lub jego brak związane są z jakością wpisów. Dlatego content na Twitterze musi być ciekawy, inspirujący, ma po prostu zachęcać do rozmowy.

Niemały wpływ na jakość publikowanego contentu ma oczywiście krótka forma tweetów. Komunikat ograniczony do 140 znaków wymaga skupienia na tym, co najistotniejsze. Dla twórcy postów może to być problematyczne, jednak użytkownicy otrzymują konkretne wypowiedzi bez niepotrzebnej i często mało interesującej nadbudowy. Odpowiada to również sposobowi, w jaki lubimy się komunikować - ludzie z niechęcią podchodzą do długich wypowiedzi. Rzadko kiedy mogą faktycznie skupić się na dłuższej treści i poświęcić jej czas, nie wspominając o rozmowie. Sama komunikacja, szczególnie online, jest dynamiczna, a Twitter doskonale w nią wpasowuje się.

Profil użytkownika

Jednym z najpowszechniej powtarzanych mitów jest to, że na Twitterze spotkamy głównie dziennikarzy i polityków. Ten mit często sprawia, że błędnie określamy potencjał tej platformy. Owszem, dziennikarze i politycy są istotną grupą aktywnych uczestników Twittera, ale nie najliczniejszą. Wynika to z tego, że użytkownicy Ci, publikują niezwykle atrakcyjny dla innych content. Tematy związane z szeroko pojętą polityką są zwyczajnie angażujące i często cytowane przez media. Punkt ciężkości w tym przypadku spoczywa na contencie, a nie na grupie użytkowników.

Dlaczego warto?

  • Autentyczny dialog – spełnienie oczekiwań użytkowników, którzy chcą, by komunikacja z markami i firmami była prawdziwa, bardziej osobista, zaangażowana.
  • Real time marketing – doskonała platforma, która pozwala na wykorzystanie potencjału komunikacyjnego bazującego na szybkiej reakcji.
  • Komunikacja w czasie rzeczywistym – wsparcie obsługi klienta, sprzedaży, natychmiastowy feedback, możliwość szybkiej reakcji na potrzeby klientów.
  • Monitoring obecności – szybka i łatwa analiza obecności marki w świadomości użytkowników oraz możliwość obserwowania contentu powiązanego z wyspecjalizowanymi branżami.
  • Zwiększenie świadomości marki – zaangażowanie w bezpośrednią komunikację z odbiorcami, reagowanie na istotne z punktu widzenia marki, bieżące wydarzenia budują jej świadomość wśród potencjalnych klientów.
  • Zwiększenie zaangażowania – prowadzenie autentycznego dialogu z odbiorcami znacząco wpływa na ich zaangażowanie, aktywizuje do uczestnictwa wydarzeniach związanych z działalnością firmy. 
  • Budowanie pozycji eksperta – Twitter skupia wielu specjalistów branżowych, pozwala na prowadzenie dialogu z zainteresowanymi i publikację wysokiej jakości contentu.
  • Wsparcie wizerunkowe i sprzedażowe – dzięki wartościowemu dialogowi i byciu tu i teraz marki zyskują w oczach swoich odbiorców, a to przekłada się nie sprzedaż.
Zapytaj o ofertę 

 

Jak pracujemy na Twitterze?

Na początku określamy cele strategiczne obecności na Twitterze: budowanie wizerunku, zwiększanie świadomości i zasięgu marki, wsparcie sprzedaży, obsługa klienta. Mając je na uwadze, analizujemy konkurencję, dotychczasową obecność marki na Twitterze i jej otoczenie branżowe. Określamy styl komunikacji i planujemy strategiczne założenia dla publikowanych treści.

Prowadząc konto na Twitterze wykorzystujemy dostępne w ramach platformy narzędzia:

  • Tworzenie ankiet, które umożliwiają pozyskanie feedbacku od klientów.
  • Wewnętrzna wyszukiwarka, która pozwala na efektywne monitorowanie dyskusji toczących się w obrębie związanych z marką fraz.
  • Tworzenie list dzięki którym w obrębie interesującej nas tematyki, w tym  także treści publikowanych przez influencerów i dziennikarzy jesteśmy na bieżąco.
  • Kreowanie momentów ułatwiających na przykład prezentowanie oferty lub ważnych wydarzeń z możliwością wzbogacenia ich o tweety użytkowników.
  • Prowadzenie transmisji live, które stają się jedną z bardziej popularnych form komunikacji w ostatnim czasie.

Działania, które podejmujemy, mają charakter angażujący i monitorujący. Z jednej strony wchodzimy w interakcje z użytkownikami, inicjując dyskusje, zachęcając ich do angażowania się i budując ciekawy content. Z drugiej monitorujemy istotne dla marki lub firmy rozmowy i wydarzenia, tak by jak najpełniej wykorzystać ich potencjał komunikacyjny. Obowiązkowo mierzymy skuteczność naszych działań, korzystając z dostępnych na rynku narzędzi analitycznych. Na każdym etapie optymalizujemy rozwiązania, tak by efekty przynosiły oczekiwane przez naszych klientów efekty.

prowadzenie konta na twitterze

Dlaczego Ideo Force?

  • Na koncie mamy ponad 1000 projektów zrealizowanych w obszarze e-marketingu, a liczba ta stale rośnie. 
  • Z uwagi na kilkunastoletnie doświadczenie, mamy kompetencje do tego, aby zarządzać profilami w social media. Wiemy, jak prowadzić skutecznie komunikację również na Twitterze.
  • W trakcie wykonywania usługi nasz zespół (stratedzy, analitycy, copywriterzy i graficy) jest dyspozycji klienta
  • Budowane przez nas koncepcje i plan działania mają charakter kompleksowy.
  • Możesz liczyć na pełne wsparcie opiekuna projektu, który towarzyszy Ci na każdym etapie realizacji zadania. To gwarantuje szybką komunikację i pewność, że działania przebiegają zgodnie z założoną strategią.
  • Tworzymy autorskie i kreatywne strategie działań w social media. Jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami komunikacyjnymi.
  • Każdy projekt traktujemy indywidualnie, poświęcamy mu maksimum uwagi. Efekty mają spełniać przede wszystkim oczekiwania klienta.
  • Zaufało nam setki Klientów z różnych branż. Do ich grona zaliczamy sklepy meblarskie, suplementy diety i witaminy dla dzieci, artykuły dla zwierząt domowych, branża motoryzacyjna, księgarnia i wiele innych. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.