Konto na YouTube

YouTube posiada ponad miliard użytkowników. Video content znajduje się w czołówce konsumowanych przez internautów treści. Konto na YouTube to bez wątpienia marketingowy must have.

YouTube to najpopularniejsza platforma wideo na świecie. Czas, który poświęcają użytkownicy na oglądanie treści wideo, z każdym rokiem szybuje do góry i notuje nawet 50% wzrosty. Konto na YouTube pozwala markom na korzystanie z tych zasobów.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Prowadzenie kanału na YouTube

Przytoczone liczby dają wyobrażenie o możliwościach, jakie w kontekście promocji marki czy reklamy produktu daje konto na YouTube. Niemały udział mają w tych statystykach urządzenia mobilne. Już ponad połowa filmów oglądana jest na smartfonach. Działalność na YouTube należy rozpatrywać w szerszym kontekście marketingowym.

Konto na YouTube ma duży wpływ na konwersję, kierowanie ruchu na stronę, a także pozycjonowanie treści przynależnych do marki. Szczególnie dużą uwagę należy zwrócić na pozycjonowanie. Filmy zamieszczone na firmowym koncie na YouTube lądują na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Druga istotna sprawa to ogromny potencjał wyszukiwarki YouTube. To tutaj użytkownicy, zaraz po odwiedzeniu Google, wpisują interesujące ich zapytania.

YouTube a content marketing

Konto na YouTube może być nieocenionym i bardzo ważnym elementem strategii content marketingowej. Wiemy, że wartościowe dla użytkowników treści wspierają sprzedaż, budują wizerunek marki, generują ruch na stronie i wartościowe konwersje. W długofalowej perspektywie content marketing buduje pomiędzy użytkownikiem a marką więź, wartościową relację, która przekłada się na lojalności wobec marki i większe zaangażowanie ze strony klienta. Ponadto, mówiąc własnym językiem i dostarczając użytkownikom interesującego contentu, stajemy się widoczni i rozpoznawalni na tle konkurencji. Treść jest ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej.

W kontekście content marketingu niebagatelne znaczenie mają treści wideo. Video content od wielu lat plasuje się w czołówce najchętniej konsumowanych treści przez użytkowników. Nic nie wskazuje na to, by ten trend miał słabnąć – wręcz przeciwnie, umacnia się. Na co wpływają treści video? Co umożliwiają?

  • Wsparcie w decyzjach zakupowych

Badania pokazują, że treść wideo ma ogromną moc perswazyjną. To właśnie obejrzenie konkretnego filmu, na którym został np. zaprezentowany produkt prowadzi do podjęcia konkretnej decyzji zakupowej. Jeśli konsument ma dostęp do treści wideo w procesie zakupowym online, z wielkim prawdopodobieństwem ją obejrzy i to ona finalnie przekona go do podjęcia takiej, a nie innej decyzji. 

  • Prezentacja treści

Często posługujemy się stwierdzeniem, że obraz mówi więcej niż słowa. I rzeczywiście, w przekazie wizualnym jest duża moc. Zaprezentowanie produktu, jego funkcjonalności w postaci filmu wideo (mogą to być też inne treści) ma kilka niewątpliwych zalet. Po pierwsze, obraz nie jest zapośredniczony przez słowa. Można być zatem pewnym, że rzecz wygląda tak, a nie inaczej. Przekaz jest dość jednoznaczny. Po drugie, to niewątpliwie uwiarygadnia produkt, usługę, markę. Po trzecie, obraz skraca dystans komunikacyjny. Po czwarte, dużo lepiej przemawia do wyobraźni i potrzeb odbiorcy. 

  • Ekonomia komunikacyjna

Treści wideo to ukłon w stronę odbiorców i ich preferencji. Konsumowanie treści w sieci rządzi się swoimi prawami. Decydujący głos ma tutaj ekonomia komunikacyjna – użytkownicy oczekują, że w jak najkrótszym możliwym czasie zdobędą interesujące ich informacje czy odpowiedź na istotne dla nich pytanie. Ważna jest również forma podania treści, która stawia na zrozumiałość i nie wymaga angażowania przesadnie dużych zasobów intelektualnych. Obraz video doskonale realizuje te potrzeby. Dużo bardziej prawdopodobne jest, że użytkownik sięgnie właśnie po krótki film video niż przeczyta dłuższy tekst.

  • Wiarygodność

Video content pomaga zbudować wiarygodny wizerunek w sieci. Jako użytkownicy mamy tendencję do dawania większego kredytu zaufania firmom czy markom, które możemy „zobaczyć”. Również z tego względu warto postawić na treści video. 

  • Potencjał wirusowy treści video

Filmy video mają dużą nośność komunikacyjną, a przez to użytkownicy chętniej dzielą się nimi. W tym również tkwi ich duży potencjał wirusowy, który można wykorzystać do promocji firmy, marki czy produktu.

Warto także wspomnieć o wpływie materiałów wideo na konwersję w działaniach e-marketingowych. Siłę rażenia video najlepiej obrazuje wykorzystanie go do e-mail marketingu. Maile zawierające treści w postaci filmu odznaczają się dużo wyższym współczynnikiem otwieralności i klikalności. Jest to na pewno świetny sposób na kierowanie ruchu na firmowe konto na YouTube. Finalnie chodzi oczywiście do zapoznanie się firmą, jej ofertą, bądź wykonanie konkretnej akcji przez użytkownika, która była naszym celem. Działania e-marketingowe to również wszelkiego rodzaju kampanie reklamowe typu PPC prowadzone w ramach kampanii Google Ads. Ich ważnym elementem jest reklama na platformie YouTube. To świetny sposób na promowanie materiałów video zamieszczanych na firmowym koncie. Co ważne, można ich również używać do akcji remarketingowych.

Zadbamy o Twój profil na YouTube!

Pokaż swój potencjał

Nieograniczony dostęp do widowni i szerokie możliwości zaistnienia – witamy w świecie YouTube’a, miejsca, gdzie każdy może zostać reżyserem i wypromować swoją markę.

W zglobalizowanym świecie tylko najbardziej wyraziste marki mają szansę zaistnienia w szerokiej świadomości konsumenckiej. Idealnym miejscem do komunikacji ich wyjątkowych cech będzie YouTube. Jak jednak wykreować silny wizerunek i zostać zauważonym? Pomożemy Ci w tym! Założymy kanał twojej marki, opracujemy strategię działania i komunikacji, wyprodukujemy atrakcyjne treści i zadbamy o ich dystrybucję.

Każdy, kto choć raz zetknął się z YouTube marketingiem, wie, że działanie tego typu to nie tylko strona kreatywna. Współpracując z nami, otrzymujesz gwarancję analizy wszelkich danych, wykresów i kosztów. Wszystko to pozwoli na bieżącą optymalizację działań, adaptację do nowych trendów i dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców.

Dlaczego warto?

  • Dotarcie do swoich odbiorców – prowadzenie konta na YouTube pozwala dotrzeć do grupy docelowej, która z pewnością się tam znajduje; możliwość precyzyjnego targetowania przekazu zwiększa efektywność prowadzonych działań.
  • Zwiększenie sprzedaży – video content jest doskonałym narzędziem do wsparcia sprzedaży; umożliwia ciekawą prezentację oferty, sposobu działania produktów, ich wykorzystania, użytkowania, dzielenia się swoim know-how.
  • Wzrost zaangażowana odbiorców – video content w ramach prowadzonego konta na YouTube jest dużo bardziej angażującą formą treści; odbiorcy chętniej po nią sięgają, ponieważ lepiej odpowiada na ich potrzeby komunikacyjne.
  • Realizacja celów biznesowych – kanał na YouTube i video content pozwalają na realizację określonych przez markę celów; bardzo dobrze sprawdzają się do kreowania wizerunku, zwiększania świadomości marki, wsparcia sprzedaży, podniesienia poziomu konwersji, prezentacji usług, produktów.
  • Zwiększenie zasięgów w sieci – video content podnosi efektywność działań związanych z pozycjonowaniem w sieci, generuje ruch na stronę, jest świetnym źródłem pozyskiwania ruchu organicznego.
  • Wsparcie dla działań e-marketingowych – konto na YouTube rozszerza zakres działań, które można podejmować w ramach e-marketingu, a to bez wątpienia ma duży wpływ na podnoszenie ich efektywności.
  • Budowanie wizerunku – różne formy, którymi można posługiwać się w ramach video contentu, pozwalają na budowanie pożądanego i wiarygodnego wizerunku; przydatne, ciekawe i inspirujące treści wzmacniają pozycję marki na rynku.
  • Prowadzenie dialogu z odbiorcami – YouTube to również doskonała platforma, na której można bezpośrednio komunikować się ze swoimi odbiorcami, uzyskiwać od nich informację zwrotną, badać opinie; umożliwiają to komentarze zamieszczane pod treściami video.

Jak pracujemy?

Najistotniejsze w procesie opracowywania strategii obecności na YouTube jest jasne określenie celów, które ma spełniać konto i publikowane na nim treści. Analizujemy potrzeby naszego klienta i śledzimy działania konkurencji w spójnych obszarach. Skupiamy się na precyzyjnym zdefiniowaniu grupy docelowej, do której przekaz będzie kierowany.

W oparciu o te dane powstaje strategia komunikacji, która z jednej strony realizuje cel Klienta, a z drugiej odpowiada na oczekiwania grupy docelowej. Obejmuje ona tematykę przewodnią kanału, format treści, konwencję i styl komunikacji. Po zakończeniu prac koncepcyjnych, podejmujemy prace produkcyjne materiałów wideo. W ramach tych działań możemy również podjąć współpracę z vlogerami i influencerami.

Ostatnie dwa etapy to dystrybucja treści i mierzenie efektów działań. Pracujemy nad promowaniem treści i dotarciem do wyznaczonej grupy docelowej. Wsparciem w tym obszarze są najróżniejsze działania i narzędzia z zakresu e-marketingu, które dostosowujemy do osiągnięcia jak najlepszych efektów. Analizując ich wyniki, podejmujemy niezbędne kroki optymalizacyjne.

Dlaczego Ideo Force?

  • Za naszymi umiejętnościami stoi wieloletnie doświadczenie w branży.
  • W tym czasie zrealizowaliśmy ponad 1000 bardzo różnorodnych projektów e-marketingowych.
  • Nasz zespół to 50 specjalistów, którzy mają wiedzę i doświadczenie we wszystkich newralgicznych obszarach e-marketingu.
  • Kompleksowo obsługujemy różnorodne projekty e-marketingowe.
  • Szukamy świeżych rozwiązań, dostosowanych do specyfiki zlecenia.
  • Jako nasz Klient otrzymasz pełne wsparcie od indywidualnego opiekuna, który czuwa nad dobrą komunikacją i realizacją założonych celów.
  • Postępy prac i ich efekty są raportowane.
  • Zaufali nam najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie – m.in. Pratt&Whitney, iParts, Dyduś, Signia hearing czy BlanX Polska. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.