VKontakte Ads

VKontakte gromadzi w ciągu miesiąca 97 milionów użytkowników, którzy każdego dnia wysyłają 10 mld wiadomości dziennie. 

Dlaczego reklama na VKontakte dla firm opłaca się, zwłaszcza jeśli firma kieruje ofertę na rynek wschodni? VKontakte jest rosyjskojęzycznym odpowiednikiem Facebooka i największą siecią społecznościową w Rosji, krajach Europy wschodniej, zachodniej i środkowej części Azji.  

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • tel. 601 467 351
Napisz do mnie

Reklama w VKontakte

Pomimo, że VKontakte w zestawieniu z danymi pochodzącymi z Facebooka, wypada słabiej (410 mln użytkowników vs 2,5 mld użytkowników), to nie można zignorować potencjału platformy. Przede wszystkim dlatego, że w wielu rosyjskojęzycznych krajach portal ten znajduje się w ścisłej czołówce odwiedzanych stron. W tej części świata to właśnie VKontakte, a nie Facebook,  jest najpopularniejszą  platformą społecznościową. Nawet w rankingach światowej popularności znajduje się na bardzo wysokim, bo aż 5. miejscu  (dane z 2018 r.).

Z VKontakte korzysta się w Rosji, na Białorusi, w Armenii, Uzbekistanie, Kirgistanie, Mołdawii, Azerbejdżanie. Serwis jest także dość popularny na Litwie, Łotwie, w Rumunii i Czechach. Każdy, kto w tej części Europy i Azji chce dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym – sprzedawać, promować się, oferować usługi – powinien korzystać z VKontakte Ads.

VKontakte Ads

VKontakte jest fenomenem, który znacząco wpływa na strategię podejmowanych działań marketingowych w wymienionych częściach świata. Przeglądając portal odniesiemy wrażenie, że jest bardzo podobny do Facebooka. Jednak zaangażowanie użytkowników jest większe. Dlaczego? Ponieważ proces wyszukiwania informacji, jest nieco inny. Odbywa się właśnie na tej platformie, a nie na stronach zewnętrznych. Użytkownicy nie szukają interesujących ich treści za pomocą Google, ale głównie przez VKontakte. Portal jest zdecydowanie bardziej wszechstronny i oferuje więcej możliwości, niż  Facebook. Użytkownicy w ramach jednej platformy mogą korzystać z radia, telewizji online czy YouTube. Biorąc to pod uwagę te informacje, wydawanie reklam na wspomnianych rynkach z pominięciem VKontakte będzie zwyczajnie nieefektywne.

W ramach VKontakte Ads możemy promować: społeczność (stronę publiczną VK, wydarzenie, grupę), grę lub aplikację i stronę internetową. W przypadku tych wszystkich „produktów” do wyboru mamy 3 podstawowe formaty reklamy, a te z kolei  dostępne są w wielu wariantach. To reklamodawca decyduje o typie promocji swojej marki. Jak zareklamować się na VKontakte? Do wyboru mamy kilka opcji.

Reklama targetowana

Reklama targetowana jest najbardziej rozbudowaną formą reklamy. Zawiera aż sześć różnych formatów reklamowych, z których każdy odpowiada konkretnym działaniom marketingowym. Niektóre przeznaczone są do na przykład do promowania witryny internetowej, inne do promowania aplikacji czy społeczności. W zależności od wybranego typu, reklama może się pojawiać w dwóch miejscach.

Pierwszym miejscem docelowym jest News Feed – czyli wall użytkowników. Reklama wyświetli się użytkownikom na wszystkich urządzeniach – na desktopach, mobile czy tabletach. Drugi rodzaj to tzw. TGB. Reklama w formie małego zdjęcia i tekstu pojawi się po lewej stronie, pod menu. Ten format niestety nie będzie widoczny dla użytkowników z poziomu mobile.

Posty sponsorowane

Ten rodzaj reklamy można przyrównać do dobrze znanych z Facebooka postów sponsorowanych. Reklama ma formę klasycznego posta. Tym, co ją odróżnia od standardowego posta, jest oznaczenie „post reklamowy”. Widoczna będzie dla użytkowników wszystkich urządzeń. Można również wybrać urządzenie docelowe, czyli  desktop lub mobile, bądź zdecydować się na oba.

Płatne posty

Ten format reklamowy jest już bardzo typowy dla VKontakte i dość specyficzny. Trudno szukać podobieństw z opcjami dostępnymi na Facebooku. W ramach VKontakte Ads można reklamować się poprzez płatne posty na grupach lub na stronach publicznych.

reklama na vkontakte

Dlaczego warto?

  • Możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do setek milionów rosyjskojęzycznych (i nie tylko - VKontakte po polsku również działa!) użytkowników.
  • Ogromny potencjał reklamowy, który pozwala rozwijać biznes na rynkach wschodnich.
  • Precyzyjne opcje targetowania umożliwiające kierowanie przekazu do wartościowych użytkowników.
  • Wiele formatów reklamowych, które możemy dostosować do celów biznesowych
  • Formaty reklam dostosowane do działalności w obszarze e-commerce.
  • Narzędzia analityczne zwiększające skuteczność przekazu, pozwalające lepiej poznać rynek, konkurencję i odbiorców.
  • Różne formy rozliczania kampanii wraz z mierzeniem efektywności działań
Zapytaj o ofertę na kampanie w VKontakte Ads!

Jak pracujemy?

Bardzo ważnym elementem, którego nie da się oddzielić od przygotowywania kampanii reklamowej VKontakte Ads, jest przeprowadzenie wstępnej analizy i testu. W ten sposób możemy dokładnie określić ile kosztuje reklama na VKontakte. Testy przed wydaniem reklamy kierowane są do dwóch grup użytkowników: fanów konkurencji i do odbiorców stron konkurencji, którzy niekoniecznie są jej fanami, ale interesują się jej stroną.

Analiza wstępna jest narzędziem, dzięki któremu już na starcie możemy zdobyć sporo wartościowych danych. Kampania na VKontakte dla firm nie może pominąć analizy. Dzięki niej otrzymamy:

  • Informacje o działaniach konkurencji – zarówno w kontekście produktowym konkretnych marek, jak i grup docelowych, które są nimi zainteresowane.
  • Dane dotyczące treści – tu ponownie odnosimy się do grup odbiorców, ich preferencji, zainteresowań, konsumpcji i popularności wśród niej określonych przekazów reklamowych.
  • Poznamy aktywność reklamową – ten obszar związany jest z konkurencją, jej aktywnością i zamieszczonymi przez nią treściami reklamowymi.
  • Przeanalizujemy udział “sztucznych” fanów -  uzyskamy informacje o działaniach konkurencji, które wpływają na zwiększenie jej popularności i zasięgów.

Wiemy, że kampania VKontakte Ads dla firm wymaga solidnego przygotowania. Dlatego zawsze, zanim przystąpimy do jakichkolwiek działań, dokładnie przyglądamy się wszystkim aspektom biznesu naszego klienta. Poznajemy przestrzeń, w której działa i wspólnie wyznaczmy cele, które chcemy osiągnąć dzięki reklamie. Na tej podstawie modelujemy grupy odbiorców i pracujemy nad finalnym przekazem. Wyznaczamy również mierniki sukcesu, ponieważ to one są podstawą do określenia powodzenia kampanii. Koncepcje kreatywne i strategię działań opracowujemy w bliskiej współpracy klientem, ponieważ ostateczna decyzja należy do reklamodawcy. Naszym zadaniem jest przygotować reklamę zgodną z oczekiwaniami klienta i jego odbiorców. Do dyspozycji są nasi graficy, copywriterzy, tłumacze.  

W trakcie kampanii, na bieżąco monitorujemy jej przebieg. Na każdym etapie wprowadzamy niezbędne zmiany optymalizacyjne. Analizujemy spływające dane, testujemy nowe rozwiązania, mogące wpłynąć na efektywność działań. Podstawą naszej współpracy jest również raportowanie o przebiegu wszystkich działań marketingowych. Udostępniamy klientowi  informacje opatrzone komentarzem i ewentualnymi rekomendacjami.

Dlaczego Ideo Force?

  • Prowadzimy działania kompleksowo – od przygotowania strategii i kreacji, aż po pełną konfigurację, wdrożenie i monitoring kampanii.
  • Mamy kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań e-marketingowych z wykorzystaniem wszystkich nowoczesnych narzędzi i systemów reklamowych (np. Facebook Ads).
  • Nasz zespół to specjaliści m.in. od reklamy, e-commerce, SEO z wieloletnim doświadczeniem.
  • Analizujemy wszystkie zlecone działania i optymalizujemy je pod kątem efektywności. Wiemy, że reklama ma sprzedawać i taki też jest nasz cel. Gwarantujemy bieżące raportowanie działań 
  • Każdy z klientów posiada swojego indywidualnego opiekuna, łączącego rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego i biznesowego. Zapewniamy stały kontakt i pomoc. 
  • Nasz team kreatywnych, wykwalifikowanych grafików i copywriterów, opracuje angażujący content reklamowy. 
  • Działamy w oparciu o najnowsze trendy e-marketingowe, korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych.
  • Wśród naszych klientów są liderzy na rynku w Polsce i Europie, np.: Wolters Kluwer, Dyduś, ParadiseBaby, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.