Wyszukiwarki zagraniczne

Prowadząc działania organiczne oraz płatne w wyszukiwarkach zagranicznych wspomagamy międzynarodowe działania biznesowe naszych klientów.

Chąc pomóc naszym klientom w działaniach międzynarodowych rozszerzylismy ofertę związaną z wyszukiwarkami poza teren Polski. Jesteśmy w stanie (sami bądź z pomocą partnerów) promować usługi i produkty w większości państw Europy oraz Ameryki Północnej.

Paweł Kotowicz
Paweł Kotowicz
Account Manager
  • tel. 697 411 900
Napisz do mnie

Jakie są wyszukiwarki internetowe?

Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe na świecie to Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex, Seznam, DuckDuckGo. W zależności od części świata, ich zasięg będzie inny. I tak Baidu, pomimo tego, że ma prawie 2,5% procentowy udział w rynku wyszukiwarek na całym świecie, to w Chinach wynosi on prawie 70%. Podobnie jest w przypadku wyszukiwarki Yandex, której udział w Rosji wynosi ponad 42% czy w mniejszym stopniu Seznam, gdzie w Czechach jest to 11,5%.

Wyszukiwarki oferują swoim użytkownikom również inne usługi. Przykładowo Baidu udostępnia sieć społecznościową, mapy czy internetową encyklopedię będącą chińskim odpowiednikiem Wikipedii – Baidu Baike.

Wyszukiwarki zagraniczne – zalety

Pomimo tego, że wyniki Google dopasowywane są do regionu użytkownika, warto być aktywnym w innych wyszukiwarkach. Globalny wymiar przedsiębiorstw pociąga za sobą działania na skalę międzynarodową. Dzisiejszy biznes, zwłaszcza prowadzony za pośrednictwem Internetu, nie ma granic. W związku z tym, że każdy z użytkowników może stać się klientem, korzystanie z wielu możliwości docierania do konsumentów nie powinno ograniczać się jedynie do znanych rozwiązań. Najskuteczniejszymi działaniami wpływającym na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce są kampanie reklamowe i pozycjonowanie stron internetowych.

Kto powinien korzystać z wyszukiwarek zagranicznych? Zaleca się prowadzenie działań w wyszukiwarkach internetowych cieszących się popularnością w różnych częściach świata głownie firmom, które wysyłają produkty za granicę, ich grupą docelową są klienci obcojęzyczni, zależy im na pozyskaniu międzynarodowych kontrahentów, planują wejście z produktami na rynki światowe lub już są na nich obecni.

Sprzedaż, popularność firmy i wizerunek buduje się w wyszukiwarce, która jest pierwszym miejscem poszukiwań internautów. Użytkownicy w sieci szukają konkretnych produktów, odpowiedzi na nurtujące pytania, rozwiązania swoich problemów, chcą znać opinie i najnowsze informacje. Firmy dzięki wyszukiwarkom internetowym mogą śledzić bieżące trendy, analizować konkurencję, poznawać swoich klientów, badać system ekonomiczny kraju docelowego i swoją skuteczność marketingową.

Na jaką wyszukiwarkę się zdecydować i co niesie za sobą wybór konkretnej?

  • Google – wyszukiwarka połączona z innymi usługami. Google Inc. udostępnia szereg rozwiązań, wśród których są chociażby narzędzia analityczne (np. Google Search Console) i reklamowe (Google Ads), usługa Google Shopping czy YouTube. Firmy mogą prowadzić zaawansowane kampanie reklamowe, z czego korzystają równie często, jak z pozycjonowania witryn w Google.  
  • Bing – w Stanach Zjednoczonych wyszukiwarka Microsoftu cieszy się sporą popularnością. Jej udział w rynku wyszukiwarek USA w ostatnich 12 miesiącach to ponad 6,5%. System reklamowy Bing, znany pod nazwą Microsoft Advertising lub Bing Ads pozwala prowadzić kampanie również w Yahoo i MSN, sieci Microsoft Audience Network. Podobnie, jak inne wyszukiwarki, Bing oferuje szereg usług, takich jak Bing Local, Translator czy Mapy.
  • Yahoo – amerykańska wyszukiwarka, która udostępnia m.in. pocztę, katalog internetowy czy hosting. Yahoo i Bing korzystają z tych samych algorytmów. Współpracę widzimy także w przypadku reklamy, która za pośrednictwem Microsoft Advertising zostanie wyświetlona w Yahoo.
  • Yandex – wyszukiwarka, z której korzystają przede wszystkim użytkownicy w Rosji, Turcji, na Ukrainie, Białorusi, Kazachstanie i Uzbekistanie. Obok tradycyjnego wyszukiwania Yandex zapewnia rozwiązania, takie jak np. Yandex.Mail czy Yandex.Navigator. Natomiast firmy, dzięki Yandex.Direct. mają możliwość prowadzenia kampanii reklamowych w wyszukiwarce
  • Seznam – czeska wyszukiwarka należąca do największego portalu internetowego w tym kraju. Seznam dostarcza swoim użytkownikom szereg dodatkowych usług (np. pocztę e-mail, mapy, porównywarkę cen zbozi.cz), a firmom daje możliwości reklamowania się w wyszukiwarce poprzez platformę Sklik, w tym promowania sklepu internetowego, zwiększania ruchu na stronie internetowej i budowania rozpoznawalności.
Kompleksowo zajmiemy się pozycjonowaniem Twojej witryny!

Jak pracujemy?

Do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie. Dlatego zaczynamy od badania potrzeb naszego klienta i analizy rynku, na którym działa lub na który planuje wejść. Istotne w kampanii reklamowej jest poznanie grupy docelowej. Tylko wówczas, kiedy znamy odbiorcę, możemy wybrać odpowiedni przekaz. W ten sposób jesteśmy w stanie pomóc klientowi w wyborze narzędzi adekwatnych do budowania pozycji firmy przy użyciu wyszukiwarki.

Z uwagi na zasięg i popularność zalecamy prowadzenie działań przede wszystkim w Google. Jednak warto wspomagać się innymi wyszukiwarkami, zwłaszcza tam gdzie mają porównywalny do Google udział (np. Yandex) lub przynajmniej częściowy: Seznam, Bing. Znane w różnych częściach świata wyszukiwarki – zresztą tak, jak ma to miejsce w przypadku Google – wyposażone są w zaawansowane rozwiązania zapewniające użytkownikom możliwość wygodnego i szybkiego korzystania z przestrzeni internetowej. Wyszukiwarki również firmom oferują usługi pozwalające prowadzić działania biznesowe, takie jak narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi, np. Seznam, platformę Sklik będącą odpowiednikiem Google Ads.

Pozycjonowanie w każdej wyszukiwarce będzie przebiegać nieco inaczej, mimo iż cel pozostaje taki sam – większa widoczność. Dlatego śledzimy trendy i modyfikacje wprowadzane przez konkretne wyszukiwarki, ale także zmieniające się algorytmy i aktualizacje Google w różnych częściach świata. Wszystko po to, by w pełni wykorzystać ich zasoby. To użytkownicy dyktują warunki, korzystają z wyszukiwarek zapewniających im najdogodniejsze opcje, a naszym zadaniem jest uczynić markę widoczną bez względu na mechanizmy. Potwierdzeniem naszego zaangażowania w tym zakresie jest partnerstwo Bing Ads Accredited Professional czy Google Premier Partner.

Zapytaj o ofertę
 

 

Najczęstsze pytania

Jakie są najpopularniejsze wyszukiwarki zagraniczne?

Chociaż Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, na globalnym rynku ma zdecydowanie więcej konkurentów, którzy… wyprzedzają amerykańskiego giganta lokalnie.

Przykładowo u naszych wschodnich sąsiadów: na Ukrainie, Białorusi, Rosji, a także w Kazachstanie i Uzbekistanie ponad połowa użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Yandex. Z kolei w Chinach internauci chętniej korzystają z rodzimych Baidu i Shenma, niż z Google, które znajduje się na końcu rankingu. W Czechach z najsłynniejszą wyszukiwarką próbuje konkurować Seznam, należąca do największego krajowego portalu internetowego. Na rynku amerykańskim, oprócz Google, użytkownicy szukają odpowiedzi na swoje zapytania przy pomocy Yahoo! i wyszukiwarki Bing od Microsoftu.

Z kolei internauci ceniący sobie prywatność, najchętniej korzystają z Duck Duck Go – ta wyszukiwarka nie rejestruje adresu IP oraz została wyposażona w wysoki poziom szyfrowania SSL. W przeciwieństwie do Google, Duck Duck Go nie personalizuje wyników, a więc każdy użytkownik otrzymuje dokładnie takie same wyniki.

Jaki jest udział wyszukiwarek zagranicznych w rynku światowym?

Światowym liderem wśród wyszukiwarek internetowych jest Google, który zostawia innych wydawców daleko w tyle. Ta dająca odpowiedzi na nurtujące pytania już od 1998 roku wyszukiwarka, według gs.statcounter.com obecnie posiada prawie 92% udziałów w rynku światowym. Drugie miejsce przypada wbudowanej w przeglądarkę Edge wyszukiwarce Bing (2,55%). Chociaż stale udoskonalana i poprawiania przez Microsoft, wciąż nie przekonuje do siebie użytkowników.

Kolejne miejsca należą do Yahoo! (1,66%), chińskiej Baidu (1,44) i rosyjskiej Yandex (0,52%). Te dwie ostatnie zdecydowanie lepiej wypadają w skali lokalnej, stanowiąc większość w swoich rodzimych krajach.

Stawkę zamykają Duck Duck Go, z której korzysta już ponad 30 milionów użytkowników, oparta na faktach i danych liczbowych dotyczących wpisanego zapytania WolframAlpha, Ask.com wykorzystująca format pytanie-odpowiedź oraz czeski Seznam powstały w 1996 roku.

Jakie wyszukiwarki są najpopularniejsze w Europie?

Użytkownicy większości europejskich krajów najchętniej korzystają z amerykańskich wyszukiwarek – Google, Bing i Yahoo!. Google posiada najwięcej udziałów w europejskim rynku, oscylując między 80% a 98% w zależności od kraju. Drugie miejsce należy do wyszukiwarki Bing (ok. 4-6%), która przekracza 6% w Wielkiej Brytanii, a trzecie do Yahoo! utrzymującego 1,8% - 3% rynku. Również w naszym kraju Google jest najchętniej wybieraną wyszukiwarką (prawie 98% udziału w rynku).

Za wschodnią granicą Polski dużą popularnością cieszy się rosyjska wyszukiwarka Yandex, stanowiąca silną konkurencję dla amerykańskiego giganta – obie marki utrzymują po ok. 50% rynku. Z kolei Czesi oprócz Google korzystają z krajowej wyszukiwarki Seznam (16,6%).

Około 0,34 % mieszkańców Europy korzysta z zyskującej na popularności minimalistycznej wyszukiwarki Duck Duck Go, wolnej od spersonalizowanych reklam czy śledzenia. Powstała w 2008 roku wyszukiwarka jest oficjalnym partnerem Yahoo!, Bing oraz aplikacji z przepisami Yummly.

Jaka jest najpopularniejsza wyszukiwarka w USA?

W Stanach Zjednoczonych prym wiedzie Google, chociaż – co ciekawe – jego udział w rodzimym rynku jest mniejszy niż za granicą. W USA Google posiada 88,16% rynku, podczas gdy w wielu innych krajach (w tym w Polsce) udziały firmy sięgają ponad 90%.

Dzięki wielu zintegrowanym narzędziom i możliwościom, jakie daje swoim użytkownikom, wyszukiwarka Google stała się naturalnym liderem na rynku. Wykorzystując uczenie maszynowe oraz sztuczną inteligencję precyzyjne dopasowuje rezultaty do zapytań użytkowników.

Inne usługi Google, jak poczta Gmail czy stworzone z myślą o przedsiębiorstwach serwisy reklamowe Google Ads (Adwords) i AdSense oraz narzędzie do monitorowania statystyk stron internetowych Google Analytics, ułatwiają codzienną pracę i poprawiają komfort korzystania z sieci, co sprawia, że internauci chętniej korzystają z Google niż z innych wyszukiwarek. Co więcej, ze wszystkich usług Google można korzystać przy użyciu jednego adresu Gmail, bez konieczności tworzenia oddzielnych kont.

Dlaczego Ideo Force?

  • Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów z zakresu marketingu internetowego – pozycjonujemy strony www, prowadzimy kampanie reklamowe w wyszukiwarkach, zwiększamy sprzedaż w e-commerce, tworzymy strategie e-marketingowe, kompleksowo obsługujemy social media i wiele innych.
  • Kilkunastoletnie obecność w branży marketingu internetowego (w tym e-commerce) zaowocowała partnerstwem z najlepszymi, m.in.: Google Premier Partner, Google Marketing Platform, Bing Ads Accredited Professional, Hubspot.
  • Pracujemy z wykorzystaniem narzędzi zapewniających skuteczne pozycjonowanie stron internetowych (np. Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione).
  • Prowadzimy kampanie reklamowe w wyszukiwarkach internetowych z wykorzystaniem udostępnianych przez nie narzędzi, czyli Microsoft Bing Ads, Google Ads, Sklik. Dopasowujemy reklamę, a więc zarówno format, przekaz jak i miejsce wyświetlania do grupy docelowej marki.
  • Gwarantuje stały kontakt z indywidualnym opiekunem. Kierownik projektu koordynuje przebieg pracy, dba o płynność realizowanych działań i zapewnia komunikację, będąc łącznikiem między członkami zespołu a klientem.
  • Nasi klienci to marki cenione w Polsce i na świecie, dla których przeprowadziliśmy między innymi pozycjonowanie czy działania e-marketingowe. Wśród nich są Wolters Kluwer SA, iParts, BPH TFI, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Norsk Maritimt Forlag. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Wyszukiwarki zagraniczne

Bing Ads to rozwiązanie reklamowe od Microsoftu, znane obecnie jako Microsoft Advertising. Pozwala na prowadzenie kampanii nie tylko w wyszukiwarce Bing. Systemu obejmuje Yahoo i MSN oraz Microsoft Audience Network i witryny partnerów. Wiemy, jak prowadzić skuteczne działania reklamowe przy pomocy Bing Ads – posiadamy certyfikat Bing Ads Accredited Professional. Opracujemy przekaz zgodny z celami, jakie chcesz zrealizować poprzez promocję, skonfigurujemy narzędzia, przygotujemy opisy reklamy, ustalimy grupę docelową. Z nami Twoja firma zdobędzie rozpoznawalność na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w USA.
Reklama na Seznam – popularnym serwisie i wyszukiwarce – jest okazją do promowania firmy na rynku czeskim. Reklamowanie się w Seznam dotyczy zarówno poszczególnych usług, jak i sieci partnerskiej. Dzięki kampanii Twoja firma stanie się rozpoznawalna, a strona często odwiedzana przez użytkowników. Możesz również prowadzić działania zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym. Założymy konto reklamowe do wybranego celu kampanii, przygotujemy reklamę, wybierzemy opcje kierowania. Jeśli działasz w e-commerce, nasi specjaliści zajmą się konfiguracją feedu produktowego.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Klienci o nas