Światowym liderem wśród wyszukiwarek internetowych jest Google, który zostawia innych wydawców daleko w tyle. Ta dająca odpowiedzi na nurtujące pytania już od 1998 roku wyszukiwarka, według gs.statcounter.com obecnie posiada prawie 92% udziałów w rynku światowym. Drugie miejsce przypada wbudowanej w przeglądarkę Edge wyszukiwarce Bing (2,55%). Chociaż stale udoskonalana i poprawiania przez Microsoft, wciąż nie przekonuje do siebie użytkowników.
Kolejne miejsca należą do Yahoo! (1,66%), chińskiej Baidu (1,44) i rosyjskiej Yandex (0,52%). Te dwie ostatnie zdecydowanie lepiej wypadają w skali lokalnej, stanowiąc większość w swoich rodzimych krajach.
Stawkę zamykają Duck Duck Go, z której korzysta już ponad 30 milionów użytkowników, oparta na faktach i danych liczbowych dotyczących wpisanego zapytania WolframAlpha, Ask.com wykorzystująca format pytanie-odpowiedź oraz czeski Seznam powstały w 1996 roku.