Wyszukiwarki zagraniczne

Prowadząc działania organiczne oraz płatne w wyszukiwarkach zagranicznych wspomagamy międzynarodowe działania biznesowe naszych klientów.

Chąc pomóc naszym klientom w działaniach międzynarodowych rozszerzylismy ofertę związaną z wyszukiwarkami poza teren Polski. Jesteśmy w stanie (sami bądź z pomocą partnerów) promować usługi i produkty w większości państw Europy oraz Ameryki Północnej.

Paweł Kotowicz
Paweł Kotowicz
Account Manager
  • tel. 697 411 900
Napisz do mnie

Jakie są wyszukiwarki internetowe?

Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe na świecie to Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex, Seznam, DuckDuckGo. W zależności od części świata, ich zasięg będzie inny. I tak Baidu, pomimo tego, że ma prawie 2,5% procentowy udział w rynku wyszukiwarek na całym świecie, to w Chinach wynosi on prawie 70%. Podobnie jest w przypadku wyszukiwarki Yandex, której udział w Rosji wynosi ponad 42% czy w mniejszym stopniu Seznam, gdzie w Czechach jest to 11,5%.

Wyszukiwarki oferują swoim użytkownikom również inne usługi. Przykładowo Baidu udostępnia sieć społecznościową, mapy czy internetową encyklopedię będącą chińskim odpowiednikiem Wikipedii – Baidu Baike.

Wyszukiwarki zagraniczne – zalety

Pomimo tego, że wyniki Google dopasowywane są do regionu użytkownika, warto być aktywnym w innych wyszukiwarkach. Globalny wymiar przedsiębiorstw pociąga za sobą działania na skalę międzynarodową. Dzisiejszy biznes, zwłaszcza prowadzony za pośrednictwem Internetu, nie ma granic. W związku z tym, że każdy z użytkowników może stać się klientem, korzystanie z wielu możliwości docierania do konsumentów nie powinno ograniczać się jedynie do znanych rozwiązań. Najskuteczniejszymi działaniami wpływającym na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce są kampanie reklamowe i pozycjonowanie stron internetowych.

Kto powinien korzystać z wyszukiwarek zagranicznych? Zaleca się prowadzenie działań w wyszukiwarkach internetowych cieszących się popularnością w różnych częściach świata głownie firmom, które wysyłają produkty za granicę, ich grupą docelową są klienci obcojęzyczni, zależy im na pozyskaniu międzynarodowych kontrahentów, planują wejście z produktami na rynki światowe lub już są na nich obecni.

Sprzedaż, popularność firmy i wizerunek buduje się w wyszukiwarce, która jest pierwszym miejscem poszukiwań internautów. Użytkownicy w sieci szukają konkretnych produktów, odpowiedzi na nurtujące pytania, rozwiązania swoich problemów, chcą znać opinie i najnowsze informacje. Firmy dzięki wyszukiwarkom internetowym mogą śledzić bieżące trendy, analizować konkurencję, poznawać swoich klientów, badać system ekonomiczny kraju docelowego i swoją skuteczność marketingową.

Na jaką wyszukiwarkę się zdecydować i co niesie za sobą wybór konkretnej?

  • Google – wyszukiwarka połączona z innymi usługami. Google Inc. udostępnia szereg rozwiązań, wśród których są chociażby narzędzia analityczne (np. Google Search Console) i reklamowe (Google Ads), usługa Google Shopping czy YouTube. Firmy mogą prowadzić zaawansowane kampanie reklamowe, z czego korzystają równie często, jak z pozycjonowania witryn w Google.  
  • Bing – w Stanach Zjednoczonych wyszukiwarka Microsoftu cieszy się sporą popularnością. Jej udział w rynku wyszukiwarek USA w ostatnich 12 miesiącach to ponad 6,5%. System reklamowy Bing, znany pod nazwą Microsoft Advertising lub Bing Ads pozwala prowadzić kampanie również w Yahoo i MSN, sieci Microsoft Audience Network. Podobnie, jak inne wyszukiwarki, Bing oferuje szereg usług, takich jak Bing Local, Translator czy Mapy.
  • Yahoo – amerykańska wyszukiwarka, która udostępnia m.in. pocztę, katalog internetowy czy hosting. Yahoo i Bing korzystają z tych samych algorytmów. Współpracę widzimy także w przypadku reklamy, która za pośrednictwem Microsoft Advertising zostanie wyświetlona w Yahoo.
  • Yandex – wyszukiwarka, z której korzystają przede wszystkim użytkownicy w Rosji, Turcji, na Ukrainie, Białorusi, Kazachstanie i Uzbekistanie. Obok tradycyjnego wyszukiwania Yandex zapewnia rozwiązania, takie jak np. Yandex.Mail czy Yandex.Navigator. Natomiast firmy, dzięki Yandex.Direct. mają możliwość prowadzenia kampanii reklamowych w wyszukiwarce
  • Seznam – czeska wyszukiwarka należąca do największego portalu internetowego w tym kraju. Seznam dostarcza swoim użytkownikom szereg udogodnień, m.in. pocztę e-mail, tłumacz języka (Slovnik), a firmom możliwości reklamowania się w wyszukiwarce, promowania sklepu internetowego i zwiększania ruchu na stronie internetowej.  
Kompleksowo zajmiemy się pozycjonowaniem Twojej witryny!

Jak pracujemy?

Do każdej współpracy podchodzimy indywidualnie. Dlatego zaczynamy od badania potrzeb naszego klienta i analizy rynku, na którym działa lub na który planuje wejść. Istotne w kampanii reklamowej jest poznanie grupy docelowej. Tylko wówczas, kiedy znamy odbiorcę, możemy wybrać odpowiedni przekaz. W ten sposób jesteśmy w stanie pomóc klientowi w wyborze narzędzi adekwatnych do budowania pozycji firmy przy użyciu wyszukiwarki.

Z uwagi na zasięg i popularność, zalecamy prowadzenie działań przede wszystkim w Google. Jednak warto wspomagać się innymi wyszukiwarkami, zwłaszcza tam gdzie mają porównywalny do Google udział (np. Yandex) lub przynajmniej częściowy (Seznam, Bing). Znane w różnych częściach świata wyszukiwarki – zresztą tak jak ma to miejsce w przypadku Google – wyposażone są w zaawansowane rozwiązania zapewniające użytkownikom usługi niezbędne do pełnego korzystania z przestrzeni internetowej.

Pozycjonowanie w każdej wyszukiwarce będzie przebiegać nieco inaczej, mimo iż cel pozostaje taki sam – większa widoczność. Dlatego śledzimy trendy i modyfikacje wprowadzane przez konkretne wyszukiwarki, ale także zmieniające się algorytmy i aktualizacje Google w różnych częściach świata. Wszystko po to, by w pełni wykorzystać ich zasoby. To użytkownicy dyktują warunki, korzystają z wyszukiwarek zapewniających im najdogodniejsze opcje, a naszym zadaniem jest uczynić markę widoczną bez względu na mechanizmy. Potwierdzeniem naszego zaangażowania w tym zakresie jest partnerstwo Bing Ads Accredited Professional czy Google Premier Partner.

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów z zakresu marketingu internetowego – pozycjonujemy strony www, prowadzimy kampanie reklamowe w wyszukiwarkach, zwiększamy sprzedaż w e-commerce, tworzymy strategie e-marketingowe, kompleksowo obsługujemy social media i wiele innych.
  • Kilkunastoletnie obecność w branży marketingu internetowego (w tym e-commerce) zaowocowała partnerstwem z najlepszymi, m.in.: Google Premier Partner, Google Marketing Platform, Bing Ads Accredited Professional, Hubspot.
  • Pracujemy z wykorzystaniem narzędzi zapewniających skuteczne pozycjonowanie stron internetowych (np. Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione).
  • Prowadzimy kampanie reklamowe w wyszukiwarkach internetowych z wykorzystaniem udostępnianych przez nie narzędzi (np. Microsoft Bing Ads, Google Ads). Dopasowujemy reklamę, a więc zarówno format, przekaz jak i miejsce wyświetlania do grupy docelowej marki.
  • Gwarantuje stały kontakt z indywidualnym opiekunem. Kierownik projektu koordynuje przebieg pracy, dba o płynność realizowanych działań i zapewnia komunikację, będąc łącznikiem między członkami zespołu a klientem.
  • Nasi klienci to marki cenione w Polsce i na świecie, dla których przeprowadziliśmy między innymi pozycjonowanie czy działania e-marketingowe. Wśród nich są Wolters Kluwer SA, iParts, BPH TFI, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Norsk Maritimt Forlag. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.