Reklama na Seznam

Seznam.cz to szansa na dotarcie do potencjalnych Klientów z Czech. Zwiększ sprzedaż swoich produktów i usług.

Seznam to największy czeski serwis internetowy i zarazem wyszukiwarka z szeregiem usług. Podobnie, jak Google, umożliwia prowadzenie kampanii w wyszukiwarce i witrynach internetowych, udostępniając firmom zaawansowane narzędzia reklamowe.

Paweł Kotowicz
Paweł Kotowicz
Account Manager
  • tel. 697 411 900
Napisz do mnie

Reklama w Seznam

Firmy mogą promować się za pośrednictwem przestrzeni reklamowej Seznam, sieci partnerskiej, w systemie reklamowym Sklik i usługach Seznam. Platforma Sklik to odpowiednik Google Ads. Obsługuje Seznam.cz, a reklama może wyświetlać się w wyszukiwarce Seznam (i wyszukiwarkach partnerskich) oraz w najczęściej odwiedzanych witrynach czeskich w sieci Display. Sklik zapewnia firmom reklamowanie się  na zasadzie PPC, a więc płatność następuje po kliknięciu użytkownika w reklamę. Natomiast kampanie displayowe rozliczane są modelu CPM, co oznacza, że opłatę nalicza się za 1000 wyświetleń. 

Seznam pozwala firmom i sklepom internetowym na precyzyjne targetowanie reklam, udostępnianie ich na stronach najczęściej odwiedzanych przez czeskich użytkowników, przegląd wyników kampanii i pełną kontrolę nad budżetem. A wszystko to w ramach szczegółowo określonych celów kampanii.

Rodzaje reklam w Seznam

Typ reklamy uzależniony jest od miejsca jej wyświetlenia, czyli usług z jakich korzystają firmy w ramach Seznam (np. zbozi.cz, Sklik, firmy.cz, sport.cz, Seznam e-mail). Seznam udostępnia kilka rodzajów reklam:

  • dynamiczny baner HTML,
  • kod zewnętrzny,
  • HTML5,
  • wizerunek
  • rich media,
  • synchroniczne,
  • tekstowe,
  • graficzne.

Przykładowo na stronie głównej Seznam.cz możemy wdrożyć następujące typy reklam:

  • tapeta (wallpaper) – reklama widnieje w prawym górnym rogu pod polem logowania do poczty e-mail,
  • ekskluzywny (exclusive) – baner pojawia się poniżej paska wyszukiwania i rozciąga się na większej części ekranu w środku pola widzenia użytkownika; po raz pierwszy wszystkim, przy kolejnej wizycie na stronie, po najechaniu na baner myszką,
  • reklama natywna – wyświetla się na dole strony na 4 pozycji w interesujących artykułach, a następnie na 11 pozycji przy kolejnych pobraniach,
  • strona główna TV – reklama pojawia się w prawym górnym rogu pod polem logowania e-mail i na stronie głównej; po najechaniu myszką film powiększa się i odtwarza,
  • skyscraper – reklama znajduje się po prawej stronie sekcji Inne interesujące artykuły z czeskiego Internetu,
  • centralne logowanie – baner umiejscowiony po prawej stronie logowania do konta Seznam.
  • mobilna karuzela – obrotowy format, który umożliwia wyświetlanie wielu obrazów w jednej reklamie.
  • mobilny plac – pojawia się na 8 pozycjach w interesujących artykułach, a następnie na 16 pozycjach przy kolejnych pobraniach.

Dzięki Sklik reklama będzie widoczna w sieci wyszukiwania i sieci partnerskiej w formacie tekstowym i jako reklama produktowa. Natomiast w sieci partnerskiej jako reklama łączona (pola tekstowe i graficzne), banery i banery HTML5, specjalny typ reklamy graficznej (branding), dynamiczny baner i dynamiczny retargeting.

Porozmawiajmy o reklamie w Seznam!

Cele kampanii reklamowych w Seznam

Reklamy w Seznam pozwalają na osiąganie firmom korzyści, którymi są większa sprzedaż, rozpoznawalność i aktywność użytkowników na stronie sklepu. Seznam kategoryzuje rodzaje reklam i miejsce ich wyświetlania w zależności od celów. Możemy prowadzić dla Ciebie kampanię nastawioną na realizację jednego z trzech celów (każdy cel wymaga założenia konta):

  • Budowanie świadomości o marce (widoczności) – skorzystanie z opcji Full Seznam pozwala na wyświetlenie wizytówki firmy na stronie głównej Seznam, w wynikach wyszukiwania i górze strony na seznam.cz i firmy.cz (jeśli aukcja na wybrane słowa kluczowe znajduje się w pierwszej trójce), w panelu bocznym na stronie wyszukiwania, jako wizytówka firmy i  w wynikach mapy.cz. Do wizytówki firmy można załączyć: logo, informacje kontaktowe, do 5 adresów e-mail i 20 zdjęć przedstawiających firmę oraz link do profili w social media.
  • Przyciąganie ruchu do witryny – dzięki platformie Sklik reklama wyświetlana jest w sieci wyszukiwania, jako tekstowa i produktowa oraz w sieci partnerskiej w formacie reklamy łączonej, banerowej (w tym banery HTML5), graficznej lub wideo, a także na stronie głównej seznam.cz i z wykorzystaniem dynamicznego retargetingu. 
  • Promocja sklepu internetowego – to odpowiednik kampanii produktowej Google. Sklep pojawi się na stronie zbozi.cz (porównywarka cen) obok sklepów oferujących te same produkty (do każdego produktu wyświetlanych jest 8 ofert), w wynikach wyszukiwania (jeśli produkt nie pasuje do słowa kluczowego lub jest unikalny, wyświetli się jako osobna oferta), po połączeniu seznam.cz z kontem Sklik reklama wyświetli się na stronie głównej wyników wyszukiwania. Każdy sklep, który zarejestruje się na zbozi.cz i poda ID sklepu, automatycznie uzyskuje dostęp do remarketingu dynamicznego.
     

Zalety reklamy w Seznam

Na świecie Google nie ma sobie równych. Jednak (tak jak ma to miejsce w Czechach), walczy o użytkowników z innymi, popularnymi w różnych krajach wyszukiwarkami. Pod koniec 2018 roku udział ruchu organicznego z Google w Czechach wynosił 75%, reszta należała do Seznam. Przy czym liczby te wahają się w zależności od urządzeń. Największa różnica dotyczy desktopu, gdzie Seznam zgarniał w 2019 roku 30% ruchu. Seznam.cz rejestruje codziennie ponad 15 milionów zapytań, a zasięg wyszukiwarki obejmuje 95% użytkowników Internetu w Czechach.

Co jeszcze obok zasięgu sprawia, że firmy korzystają z rozwiązań jakie daje Seznam?

  • Efektem reklamy w czeskim Seznam jest rozpoznawalność marki, ruch w witrynie i sklepie internetowym, co skutkuje większą liczbą transakcji i wzrostem przychodów. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest dynamiczny retargeting, za pomocą którego użytkownicy zobaczą produkty oglądane w sklepie internetowym lub na stronie innej, niż e-sklep, ale zawierającej w ofercie minimum 50 produktów.
  • Reklama PPC w wynikach wyszukiwania umożliwia targetowanie na osoby, które aktywnie poszukują określonych informacji, produktów lub usług. Następuje to poprzez precyzyjne kierowanie reklamy do grupy docelowej na podstawie wcześniejszej aktywności na stronie (retargeting), według zainteresowań, zamiarów (zainteresowanie ofertą w krótkim okresie), tematów, płci i wieku, umiejscowienia reklamy, słów kluczowych, urządzeń (48% użytkowników odwiedza Seznam za pomocą urządzenia mobilnego), systemu operacyjnego, regionu.
  • Platforma Sklik daje reklamodawcy kontrolę na inwestowanymi środkami (płaci się za wyniki, czyli kliknięcia i obejrzenia) i pozwala na śledzenie postępów kampanii. Firmy otrzymują statystki mówiące o tym, ile osób kliknęło reklamę, dokonało rejestracji i kupiło produkt – dzięki czemu z łatwością ocenisz skuteczność kampanii.
     

Jak pracujemy?

Zaczynamy od założenia konta reklamowego dla Twojej firmy. Każdy cel wymaga utworzenia osobnego konta. Dlatego bez względu na to, co chcesz dzięki reklamie osiągnąć, zajmiemy się obsługą każdego z nich. Jeszcze przed planowaniem kampanii analizujemy rynek, którego Twoja firma jest częścią, również konkurencję. Wybieramy sposoby, typy promocji, opcje kierowania (lokalne lub na cały kraj) i miejsca, w których warto pokazać reklamę. Na podstawie analizy klientów firmy, ustalamy Twoją grupę docelową na rynku czeskim.

Przygotujemy dla Ciebie reklamę w dowolnym formacie. Jeśli chcesz reklamować sklep, skonfigurujemy feed produktowy (plik ze szczegółowymi danymi dotyczącymi oferowanego produktu). Obsługa kampanii w Seznam obejmuje również opracowanie szczegółowego planu kampanii, zarządzenie budżetem, monitorowanie wyników, reagowanie na ewentualnie (mogące pojawić się w trakcie) nieprawidłowości osłabiające kampanię, wykluczanie nieskutecznych reklam, dobór słów kluczowych. 

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Już kilkanaście pomagamy naszym klientom budować firmy w Internecie. Korzystamy przy tym z różnych systemów reklamowych – tak, by nasi Klienci mogli wybrać formy promocji przybliżające ich do zrealizowania celu biznesowego.
  • Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów e-marketingowych, w tym kampanie produktowe dla branży e-commerce.
  • Dopasowujemy metody działania i monitowania wdrożonych rozwiązań do zakładanych efektów.
  • Wykorzystujemy narzędzia dostosowane do możliwości firmy, z którą współpracujmy.
  • Specjalizujemy się w przygotowaniu i obsłudze kampanii reklamowych w Google, Bing i Seznam.
  • Z pomocą odpowiednich narzędzi stale analizujemy postępy uruchomionej kampanii reklamowej w sieci Seznam.
  • Zatrudniamy wykwalifikowanych programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików, specjalistów ds. reklamy internetowej i administratorów serwerowych, którzy stale czuwają nad przebiegiem projektów.
  • Każdego klienta traktujemy indywidualnie, a dzięki przypisanemu opiekunowi, który jest kierownikiem projektu, komunikacja podczas współpracy i wewnątrz projektu przebiega sprawnie.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie, np.: Wolters Kluwer, iParts, KIR, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.