Sukcesy naszych klientów - naszym sukcesem

„Pomagamy markom odnosić sukcesy w Internecie”. Przepis na sukces jest prosty: każdy realizowany projekt jest prowadzony tak, jakbyśmy sami chcieli być obsłużeni. Zobacz, jak pomagamy markom zaistnieć, rozwijać się i sprzedawać w sieci.
7 maja 2019

Usługi, które oferujemy, pozwalają nam kompleksowo zająć się promocją marek w sieci. Realizowane projekty mają różne cele, które określane są na początku współpracy przez Klienta. Może to być m.in zwiększenie ruchu na stronie, zwiększenie ilości dokonanych transakcji, wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania czy też zwiększenie rozpoznawalności marki. Ideo Force stawia czoła wszelkim wyzwaniom.

Lubimy posługiwać się liczbami. Oczywiście, nie wyczerpują one całego spektrum działań, ale w dużej mierze świadczą o jego skuteczności. To szczególnie ważne, jeśli realizujemy kampanie w obszarze performace marketing i zgodnie z jego założeniami.

Każdy z projektów, który tutaj opisaliśmy, wymagał bardzo indywidualnego podejścia – strategii działań, która nastawiona jest na konkretne cele. Założone rezultaty udało nam się osiągnąć dzięki integracji wielu różnych kompetencji, narzędzi i ciągłej optymalizacji toczących się działań.

Opisując projekty zrealizowane w pierwszym kwartale, skupimy się w głównej mierze na klientach działających w obszarze e-commerce. Posiadanie sklepu internetowego to obecnie  niemalże standardowe rozwiązanie biznesowe. Internet i e-sklep to doskonałe kanały dotarcia do obecnych i nowych klientów. Każdy, kto chce sprzedawać więcej i być bardziej rozpoznawalnym w sieci, w końcu decyduje się na to rozwiązanie. Nie jest to prosty rynek – konkurencja jest spora, a wybicie się spośród niej bywa dużym wyzwaniem. Nasi klienci powierzają nam kolejne projekty, bo w branży e-commerce jesteśmy skuteczni. Ideo Force wie jak działać.  

jansen displayJansen Display – to pochodząca z Czech firma, która zajmuje się produkcją i sprzedażą wysokiej jakości systemów i nośników reklam wizualnych. Są to głównie tablice reklamowe, stojaki, ekspozytory czy digital signage.

Firma jest liderem branży w Europie, gdzie w głównej mierze prowadzi swoje działania. W jej zasięgu są również rynki kanadyjski, rosyjski czy australijski, na których zdążyła się już dobrze zadomowić.

Firma Jansen Display zaufała nam w zakresie kampanii CPC. Postawiła nam za cel zwiększenie widoczności marki w sieci i sprzedaży oferowanych produktów. Podjęliśmy wyzwanie. By je zrealizować, zajęliśmy się tworzeniem i prowadzeniem niestandardowych kampanii.

Już po 6. miesiącach dostrzegliśmy zadowalające efekty. Wśród nich m.in. wzrost współczynnika konwersji aż o 142% i liczby transakcji o 275%. Co zaskakujące, wzrost przychodów sięgnął aż 526%. 4 miesiące później wyniki były znacznie wyższe. Współczynnik konwersji wzrósł o 203%, liczba transakcji o 533%, a wzrost przychodów o aż 859%. Idąc za ciosem, wdrożyliśmy w międzyczasie proces pozycjonowania. Po 6. miesiącach ilość sesji wzrosła o 114%. Liczba fraz w TOP50 poszybowała o 230%, a w TOP10 o 344%. Szczegóły znajdziesz na https://www.ideoforce.pl/realizacje/kampania-sprzedazowa-dla-jansen-display,152.html i https://www.ideoforce.pl/realizacje/budowanie-widocznosci-w-sieci-dla-jansen-display,153.html.

jansen display współpraca

sensorexFirmą, której pomogliśmy zwiększyć zyski ze sprzedaży w swoim e-sklepie, jest także Senso-Rex LTD. To firma specjalizująca się w produktach terapeutycznych, które wspierają spokojny, regeneracyjny sen i ułatwiają wypoczynek.

Budując pozycję lidera w branży, firma prowadzi aktywną ekspansję na rynki zagraniczne. Dynamika jej rozwoju sprawiła, że prowadzone dotychczas działania promocyjne wymagały kompleksowej przebudowy. Celem było zwiększenie zasięgu marki, zwiększenia sprzedaży produktów oraz obniżenie kosztów reklamy.

Dążąc do uzyskania oczekiwanego przez klienta efektu, skupiliśmy się w głównej mierze na kampanii w Google Ads. Już pierwszy audyt konta, który przeprowadziliśmy, pozwolił nam na podjęcie konkretnych działań. W ramach zawartej umowy wykonaliśmy również profesjonalny audyt SEO. Wdrożenie zmian na podstawie zaleceń z audytów i uruchomienie kampanii Bing Ads okazały się bardzo pomocne w rozwoju firmy – zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych. Efekty, jakie przyniosły nasze działania, to obniżenie kosztów konwersji o 44%, wzrost współczynnika konwersji o 50 %, wzrost współczynnika konwersji w kampaniach produktowych o 860%. CTR wzrósł aż o 41%.

obniżenie kosztów konwersji

wzrost współczynnika konwersji

Kampanie produktowe

wzrost CTR

psb mrowkaPSB Mrówka – kolejny klient z branży e-commerce. To znana w całej Polsce sieć ponad 290 marketów z materiałami budowlanymi. Sektor „Dom i ogród” pozwolił firmie na zdobycie miana największej i najbardziej dynamicznie rozwijającej się sieci sprzedażowej. Jest pierwszą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, która została częścią grupy Euro-Mat. PSB Mrówka, poza prowadzeniem sklepów stacjonarnych, ułatwia swoim klientom dostęp do produktów dzięki e-commerce. Jednak by sklep internetowy przynosił satysfakcjonujące zyski, należy pamiętać o jego ciągłej optymalizacji i maksymalizowaniu skuteczności prowadzonych działań. PSB Mrówka ten proces powierzyła właśnie nam.

Przystępując do realizacji wyznaczonych celów, w pierwszej kolejności skupiliśmy się na wnikliwej analizie danych. Na jej podstawie opracowaliśmy nowe rozwiązania i strategię ich realizacji. Aby je zweryfikować, wykonaliśmy testy A/B. Analizie poddaliśmy drugi etap składania zamówienia. Jak się okazało, na tym etapie było klika zbędnych elementów: wyszukiwarka, menu główne oraz zakładka „Moje konto”. Po przeprowadzonych testach zaobserwowaliśmy poprawę efektywności działania sklepu w przedziale od 1% do 35%.

Kolejnym celem było zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Przetestowaliśmy opcję wdrożenia przycisku CTA „Zadzwoń i zapytaj”. Zmiana nie miała znaczącego wpływu na bounce rate, aczkolwiek przyniosła zaskakujący wniosek (z blisko 100% pewnością), że modyfikacja wpływa korzystnie na efektywność samej sprzedaży (od 2% do 39%).

Z doświadczenia wiemy, że czasem nawet niewielkie zmiany mogą mieć znaczący wpływ na cały proces sprzedaży. Tak było w przypadku zmiany sposobu komunikowania czasu dostawy zamówienia. Zmieniliśmy ją z dnia na godziny (zamiast 2 dni, pojawiło się 48h) i w wersji testowej zauważyliśmy lepszą realizację celów sprzedażowych (1%-23%).

Posłużmy się kilkoma liczbami, by w bardziej obrazowy sposób posumować efekty współpracy z PSB Mrówka. Dzięki zminimalizowaniu widoku koszyka w wersji testowej dostrzegliśmy wzrost skuteczności w przedziale 1% - 35%. Dodanie przycisku kontaktowego do karty produktu poprawiło skuteczność sprzedaży w wersji testowej 2% - 39%. Natomiast zmiana komunikacji czasu dostawy (w wersji eksperymentalnej) pozwoliła na realizację celów sprzedażowych w przedziale od 1% - 35%.

Cele, które stawiają nam nasi klienci, są w dużej mierze związane z realizacją skutecznych kampanii reklamowych w Google Ads, Facebook Ads, a także pozycjonowanie. Jednym z naszych klientów, który zdecydował się na realizację tych 3 usług jednocześnie, jest Sivantos sp. z o.o. To firma należąca do Sivantos Group – jednego z czołowych producentów aparatów słuchowych. Jej działania mają zasięg globalny. Firma zapewnia wysokiej jakości aparaty słuchowe marek Signia/Siemens i Audio Service.

psb mrówka

signiaNa co dzień prowadzimy działania e-marketingowe dla marki Signia Hearing. Kampanie projektujemy tak, aby efektywnie promowały brand i zwiększały zainteresowanie potencjalnych odbiorców. W tym celu przygotowaliśmy kampanię promocyjną akcji „Wielki Test Signia Nx”. W akcji wzięło udział ponad 90 gabinetów protetycznych z całej Polski. Kampania, z racji że musiała łączyć kilka celów (promocję brandu, samego wydarzenia oraz każdego z kilkudziesięciu partnerów uwzględniając geotargetowanie), była dość dużym wyzwaniem. W jej ramach uruchomiliśmy reklamy w Google Ads i Facebook Ads, a całość dopełniliśmy działaniami SEO i dedykowaną kampanią w onet.pl. Efekty były bardzo zadowalające:

  • zwiększenie zaangażowania użytkowników na fanpage’u marki,
  • 3-krotne zwiększenie wskaźnika CTR w Google Ads niż zakładany,
  • wzrost przekierowań z reklamy na Facebooku o 60%,
  • ponad milion wyświetleń reklamy przekierowującej na landing page z Facebooka.

Pisaliśmy o tym na: https://www.ideoforce.pl/realizacje/kampania-leadowa-dla-signia-hearing,149.html.

signia aparaty słuchowe

paradise babyDziałania w social media to kolejna usługa, której realizacja przynosi ciekawe efekty. Tak też było w przypadku współpracy z firmą Paradise Baby. Jest to polski producent wózków dziecięcych. Przez 20 lat wypracował sobie wysoką pozycję w branży.

Duże doświadczenie rynkowe pozwoliło firmie na skompletowanie asortymentu dostosowanego do wielu grup wiekowych dzieci i możliwości finansowych rodziców.

Wspólnie z klientem podjęliśmy decyzję, że konieczne jest zwiększenie zaangażowania osób obserwujących profile w social media. W tym celu przygotowaliśmy 90. dniowy konkurs. Skupiliśmy się na tematyce spacerów i podróży. Każdego miesiąca podejmowaliśmy inne zagadnienia. Przygotowana przez nas koncepcja obejmowała scenariusz konkursu, hasła przewodnie i towarzyszące oraz Key Visual. Postawiliśmy również na klasyczne działania content marketingowe – publikację artykułów, które okazały się skuteczne w podtrzymywaniu zainteresowania odbiorców. Stworzyliśmy również osobny landing page, który,  wraz z fanpage’em, stał się centrum wydarzeń. Jakie korzyści odniosła marka z połączenia tych wszystkich narzędzi?

Przede wszystkim zrealizowaliśmy cel główny – wzrost zaangażowania użytkowników i  interakcji z marką. Konkurs okazał się odpowiednia formułą, która rozbudziła aktywność followersów oraz wygenerowała kilka tysięcy sesji na dedykowanym landing page.

konkurs paradise baby

Liczba klientów, z którymi nawiązaliśmy współpracę oraz sukcesów, jakie wspólnie odnieśliśmy, jest znacznie większa. Podzieliliśmy się tylko kilkoma. Każdy projekt, w który jesteśmy zaangażowani, buduje naszą wiedzę i doświadczenie. Dzięki temu możemy tworzyć kolejne, jeszcze bardziej skuteczne strategie e-marketingowe. Zapraszamy do zapoznania się z wszystkimi opisami realizacji. Podzieliliśmy je na odpowiednie kategorie/usługi, aby podjęcie decyzji dotyczącej współpracy w danym obszarze było łatwiejsze. Przykłady działań i liczby, z którymi są zapoznacie, mówią same za siebie. :)