Content marketing szansą dla marek

Interaktywnie, Nowy Marketing, kwiecień-grudzień 2018, Autor: Magdalena Tobiasz
30 marca 2018

W świecie zdominowanym przez nachalną reklamę i wszechobecny szum informacyjny content marketing wyrasta na numer jeden skutecznego działania marketingowego. Tworzenie i zarządzanie treścią jest dla marek szansą kreacji skutecznych działań wizerunkowych, w tym tych nastawionych na sprzedaż. Wiedzą o tym największe firmy, które regularnie zwiększają budżety przeznaczone na działania tego typu. Wyjaśniamy, dlaczego efektywne budowanie świadomości marki nie jest możliwe bez content marketingu.

 

Czy tylko treść?

Content marketing to szansa zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorców chcących wyjść do swoich klientów z atrakcyjną i wartościową ofertą produktową. Aby działanie podejmowane w jego ramach były efektywne, musi mu towarzyszyć dokładne zrozumienie jego istoty. Z tym, jak pokazuje doświadczenie, bywa natomiast różnie. Wielu klientów nadal utożsamia tworzenie treści z content marketingiem. Tymczasem jest to zjawisko o wiele szersze, które obejmuje także dystrybucję i promocję. Wszelkie działania muszą być realizowane zgodnie ze starannie zaplanowaną strategią. Tylko wtedy możliwe będzie wykorzystanie pełni jego potencjału.

 

Przykład, który inspiruje

Content marketing to złożone działanie, w którym równie ważna co analiza i przewidywanie jest kreatywność. Choćby z tego powodu warto obserwować poczynania innych. Autorem kampanii, która może stanowić przykład dla wszystkich zainteresowanych tematyką, jest Tołpa. W ramach podjętych kroków marka stworzyła hasło „nasze off jest nowym on”, które odwołuje się do idei życia slow life. Promocji sloganu towarzyszyło wdrożenie bloga, który stał się platformą komunikacyjną marki i współpraca z influencerami. Całość działania zakończono konkursem, podczas którego użytkownicy mogli podzielić się swoimi pomysłami na bycie off. Dobrze przemyślana i zaplanowana kampania pozwoliła zaangażować wielu użytkowników i przekształcić ich w ambasadorów marki. Prezentacja firmy w kontekście stylu życia znacząco uatrakcyjniła jej wizerunek i zaangażowała potencjalnych klientów, nawet tych, którzy pierwotnie nie byli zainteresowani ofertą produktową marki.

 

Content marketing przyszłości

Znaczenie marketingu treści wciąż rośnie. Konieczność zmian w tym względzie dostrzegły firmy, ale także agencje, które coraz częściej stawiają na działania tego typu. Wymiernym znakiem zmian w podejściu do promocji marek są cyklicznie organizowane konferencje, podczas których prezentowane są praktyczne case study z zakresu content marketingu. Wszystko to pozwala lepiej zgłębić istotę promocji opartej na atrakcyjnej treści i spojrzeć z optymizmem w przyszłość. Jaki będzie więc content marketing jutra? Z pewnością wiele podmiotów postawi na budowanie wizerunku za pomocą działań pozornie niezwiązanych z profilem marki oraz na interakcję z użytkownikami. Nie bez znaczenia będzie także precyzyjny dobór treści i skierowanie jej do określonych grup odbiorców. Ich opracowanie to prawdziwe wyzwanie, które musi być poprzedzone dokładnymi analizami i zebraniem informacji na temat oczekiwań i preferencji klientów.

Content marketing przyszłości będzie z pewnością opierał się również na spersonalizowanej treści, która będzie współtworzona w interakcji z użytkownikami Internetu. Oba rozwiązania zwiększą siłę podejmowanych aktywności i przyczynią się do skuteczniejszej współpracy. Pozwolą również lepiej niż dotychczas konstruować ofertę i komunikować ją za pomocą wielu kanałów.

Niezależnie od poszczególnych rozwiązań rola content marketingu wciąż rośnie i z pewnością będzie się rozwijać nadal. Warto zatem już dziś zacząć przygotowywać się do jego wdrożenia. Włożony wysiłek zaowocuje wymiernymi efektami – nawiązaniem trwałej relacji z klientami i mocnym wizerunkiem marki.


Autor: Magdalena Tobiasz, Content Marketing Specialist w Ideo Force

Publikacja: Interaktywnie.com, Raport Interaktywnie.com "Content Marketing 2017", kwiecień 2017; Nowy Marketing, NowyMarketing podsumowuje rok 2017: Content marketing (Cz. 2), grudzień 2017