Marketing nieruchomości, czyli jak zadbać o reputację swojej firmy

Nieruchomości Online, Grudzień 2016, Autor: Wojciech Szymański
4 stycznia 2017

Współczesny świat to w dużej mierze rzeczywistość Internetu. Wiedzą o tym deweloperzy, którzy w celu osiągnięcia swoich celów biznesowych coraz częściej sięgają po nowoczesne działania e-marketingowe. Nowe narzędzia promocji, trafniejsze metody dotarcia do klienta, personalizacja komunikacji to wszystko elementy, które jeszcze skuteczniej niż w przeszłości pozwalają dotrzeć do potencjalnego klienta i wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom.

 

Reputacja – klucz do sukcesu

Kupno domu bądź mieszkania to poważna decyzja, która nigdy nie jest podejmowana pochopnie.  Jej ostateczny kształt zależy od wielu czynników, a jednym z najważniejszych jest reputacja sprzedającego. Jak pokazują badania, wystarczy 10 dobrych opinii, aby zbudować trwały, pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Jednak już 3 negatywne oceny potrafią w gruzy obrócić podejmowane wysiłki. Wszystko to sprawia, że szczególnie ważny  jest publiczny wizerunek firmy, o który należy zatroszczyć się na każdym etapie jej rozwoju. Idealnym miejsce na działanie tego typu jest Internet.

Informacje zdobyte w sieci stały się podstawową przesłanką podejmowanych decyzji zakupowych. Poszukiwanie opinii innych, porównywanie pozytywnych i negatywnych ocen to typowe zachowania, które charakteryzują współczesnych konsumentów. Tendencję potwierdza raport „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta”, z którego wynika, że nawet 81% użytkowników szuka informacji o sumienności firm właśnie w sieci.

Przytoczone dane jasno sugerują kierunek działania dla wszystkich parających się sprzedażą nieruchomości. Troska o dobre opinie pozwoli na wzrost konwersji, a tym samym pozyskanie klientów, którzy w przyszłości staną się ambasadorami marki.

 

Informacja na wagę złota

Zanim zdecydujemy się na zakup mieszkania, dużo czasu spędzamy w Internecie, szukając informacji na temat sprzedającego. Głównym ich źródłem jest wyszukiwarka Google, która generuje aż 98% wszystkich zapytań. Popularną metodą zdobywania wiedzy są także serwisy aukcyjne, porównywarki internetowe czy fora będące miejscem dyskusji pomiędzy osobami zainteresowanymi daną branżą. Jak w takiej sytuacji radzić sobie ze stworzeniem spójnego i atrakcyjnego wizerunku? Przede wszystkim należy podejść do problemu kompleksowo. Pomaga w tym SERM, czyli Zarządzanie Reputacją w Wyszukiwarkach.

Fragment wyników podawanych przez narzędzie Google Trends

 

Po pierwsze pozycjonowanie

Zarządzanie Reputacją w Wyszukiwarkach to sposób na uwiarygodnienie swojego biznesu w oczach klientów. Jak działa to jednak w praktyce? Jednym z najpopularniejszych narzędzi służących do budowania wizerunku on-line jest pozycjonowanie.

Każdy użytkownik Internetu wie, że podczas wyszukiwanie pożądanych informacji zazwyczaj zwracamy uwagę jedynie na pierwszą stronę generowanych przez Google wyników. Z tego samego powodu to właśnie w tym miejscu powinny pojawiać się wszystkie pozytywne opinie na temat naszego biznesu.

Efektywność pozycjonowania jest złożona i zależy w głównej mierze od ilości negatywnych komentarzy, które należy zneutralizować. Sukcesywne działanie pozwoli jednak osiągnąć pełen sukces. Co ważne, podejmowane w tym względzie kroki powinny być ciągłe i niezależne od ilości i jakości opinii. Jak pokazuje doświadczenie firma, o której nie można znaleźć żadnej wzmianki, nie wzbudza zaufania klientów, a co tym idzie, nie realizuje własnych założeń biznesowych.  

 

Potęga social media

Pozycjonowanie to jednak nie wszystko. Warto zadbać również o wizerunek w social media. Ten kanał komunikacji gromadzi obecnie miliardy użytkowników na całym świecie, którzy mogą stanowić potencjalnych klientów prowadzonej firmy. Obecność w nim pozwoli utrzymać stały kontakt z konsumentami i zapewni możliwość swobodnej wymiany myśli i opinii na temat świadczonych usług. Liczba fanów zgromadzona na Facebooku może być jednym z najlepszych sposobów podniesienia wiarygodności firmy, a  odpowiednio skierowana reklama pozwoli na bieżąco budować jej wizerunek.

Jednak media społecznościowe to nie tylko Facebook, w zależności od indywidualnych celów warto zatroszczyć się również o działanie na innych popularnych portalach. Goldenline zapewni łatwy dostęp do danych o firmie, a nawet umożliwi poznanie jej pracowników. Twitter zagwarantuje codzienną komunikację z setkami osób zainteresowanych prezentowaną ofertą.

 

Wyzwanie przyszłości

Wizerunek – jak dowiedliśmy – to jeden z podstawowych czynników decydujących o sukcesie sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że nie jest on czymś, co buduje się raz na zawsze. Wręcz przeciwnie, praca nad nim wymaga ciągłych działań biorących pod uwagę także nowe tendencje i możliwości techniczne. Nieuniknione staje się więc stałe obserwowanie ewolucji dostępnych narzędzi e-marketingowych i trendów, dzięki którym możliwe będzie spełnienie głównego celu – stworzenie silnej, rzetelnej marki o reputacji, która budzi zaufanie klientów.

 


Autor: Wojciech Szymański, Prezes Zarządzu w Ideo Force

Publikacja: Nieruchomości Online, Nieruchomości w internecie. Jak skutecznie je promować i dbać o dobrą reputację, Grudzień 2016