Mity o SEO

SEO – wydawać by się mogło, że temat jest dobrze poznany i każdy specjalista powinien wiedzieć, co robić, żeby odnieść sukces. Jednak jest to proces ulegający stałym zmianom, a także nie mający wielu pewników. Nic dziwnego, że narastają wokół niego mity.
10 grudnia 2018

Często mamy do czynienia z sytuacjami, gdzie analizy prezentują sprzeczne wnioski, a rady skuteczne kilka miesięcy temu, obecnie są do wyrzucenia. Innymi słowy, pozycjonowanie nie jest proste, a liczne wątpliwości tworzą kolejne mity. Rozwiejemy te, z którymi spotykamy się najczęściej.

Informatyk to dobry pozycjoner

Oczywiście może nim być (a z reguły jedno przydaje się w drugim). Musi mieć jednak specjalistyczną wiedzę. Niestety dla wielu osób, informatyk to specjalista, który zna się na wszystkich dziedzinach IT. A tak nie jest. Bycie dobrym pozycjonerem oznacza ciągłe śledzenie newsów branżowych, wykonywanie analiz i testowanie rozwiązań.

Obrazy nie mają znaczenia dla SEO

Optymalizacja obrazów na stronach internetowych często jest zupełnie pomijana. A to ogromna strata. Obrazy też się „pozycjonują” – tyle, że w Google Image. Warto zatem zadbać chociażby o podstawy:

  • Unikalną nazwę wykorzystującą słowa kluczowe
  • Znaczniki title i alt, które nie tylko pomagają algorytmom interpretować zdjęcie, ale także są wykorzystywane przez aplikacje dla osób słabo widzących
  • Rozmiar pliku – im lżejsze zdjęcie tym szybciej ładuje się strona – a to istotny czynnik dla SEO oraz komfort użytkowania

CTR nie jest istotny dla SERP

Zdania są podzielone czy CTR ma wpływ na ranking strony. Ale nawet jeśli nie, jest ważną wskazówką, która pomaga ją optymalizować. Zacznij od podstron, które mają bardzo niskie wyniki w GSC i popraw ich meta title, meta description, url oraz dodaj rich snippets.

Taniej pozycjonuje się samemu

Taniej – nie znaczy lepiej. I w gruncie rzeczy nie wiadomo czy na pewno taniej. Rezygnując z usług specjalistów musisz zainwestować swój własny czas, żeby nauczyć się podstaw SEO, śledzić aktualne trendy, analizować dane i testować różne rozwiązania na własnej stronie. Jesteś na to gotów?
 

Oryginalny artykuł na: https://blog.majestic.com/pl/sieci-spolecznosciowe/5-mitow-seo-krzysztof-wojcik/
autor: Krzysztof Wójcik