Wojciech Szymański w Interaktywnie.com: „Klienci oczekują wymiernych wyników”

Interaktywnie.com to jeden z najbardziej rozpoznawalnych serwisów branżowych w Polsce. Regularnie przygotowuje także raporty tematyczne, dotyczące zagadnień z zakresu marketingu sieciowego, e-commerce i nowoczesnych mediów.
30 kwietnia 2018

Autorami tekstów i analiz w raportach są branżowi praktycy i doświadczeni specjaliści pracujący na co dzień w firmach i agencjach rynku interaktywnego. Ich bogata wiedza pozwala formułować precyzyjne opinie i trafne wnioski dotyczące bieżącej i przyszłej sytuacji marketingu w sieci.

Wojciech Szymański został zaproszony do grona ekspertów zgromadzonych wokół kwietniowego raportu dotyczącego promocji w wyszukiwarkach, czyli przede wszystkim zagadnień związanych z kampaniami SEO i SEM.

Obok Marty Smagi i Konrada Błazenka zabrał głos w rozważaniach dotyczących sposobów rozliczania za realizowane projekty. Scharakteryzował popularne na rynku modele i zaznaczył, że ich dobór jest w gruncie rzeczy kwestią indywidualną. Opłaty abonamentowe dają agencjom poczucie bezpieczeństwa i ciągłości projektu, a zatem możliwość dobrego rozplanowania prac. Z kolei płatność za efekty jest wygodna dla klientów, ponieważ ponoszą koszty tylko za określone rezultaty. Podkreśla jednak konieczność precyzyjnego formułowania umów – nie w każdym przypadku spersonalizowane wyniki muszą obejmować oczekiwane frazy.

Jednak pozornie odmienne oczekiwania klientów i agencji można połączyć i wypracować satysfakcjonujący dla każdej ze stron system współpracy. „Klienci oczekują wymiernych wyników, które zapewnią sukces ich przedsięwzięciom, najważniejszy dla nich jest wzrost konwersji, intensyfikacja sprzedaży i pozytywny wizerunek, który powstaje w wyniku dobrze skrojonych działań w sieci. Agencjom też zależy na zapewnieniu jak najlepszych wyników prowadzonych działań. W takiej sytuacji trudno mówić o konflikcie interesów” – tłumaczy Wojciech Szymański.

 


Autor: Wojciech Szymański, Managing Director w Ideo Force

Publikacje: Interaktywnie, https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-marketing-w-wyszukiwarkach-2018-257258, Grudzień 2017