Wdrażanie narzędzi analitycznych

Tylko marketing oparty o twarde dane i statystyki jest w stanie przynieść sukces. Analizuj swoje działania w sieci i osiągnij postawiony cel.

Zajmujemy się kompleksowym wdrażaniem narzędzi analitycznych, które pozwalają nam na skuteczną analizę danych i optymalizację współczynnika konwersji w sklepach i serwisach naszych Klientów.

Krzysztof Wójcik
Krzysztof Wójcik
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 218)
Napisz do mnie

Narzędzia analityczne

Obecnie narzędzia analityczne są podstawą planowania i realizacji działań marketingowych w Internecie. Można prowadzić niezwykle ciekawe kampanie, które konwertują, a przy nieodpowiednio skonfigurowanym narzędziom do analityki nie będziemy w stanie pokazać ich skuteczności, a w najgorszych przypadkach zrezygnujemy z nich, bo narzędzie nie pokaże nam, że to co robimy działa i ma sens. Narzędzia analityczne są dostępne już nie tylko dla dużych biznesów i największych korporacji – dzięki ich popularyzacji oraz stosunkowo niskim kosztom wdrożenia są dostępne praktycznie dla każdej wielkości biznesów.

Największym problemem jakie napotykają małe i średnie firmy w czasie prób wdrażania narzędzi analitycznych jest brak wykwalifikowanej kadry, która będzie w stanie poprawnie zainstalować, dostosować narzędzia do danego systemu i skonfigurować je do późniejszej pracy. Często widzimy wdrożenia, które nie są poprawne – wiąże się to często z pozyskiwaniem błędnych danych, które nie mogą być podstawą skutecznych decyzji marketingowych. Dzięki poprawnemu wdrożeniu mniej czasu przeznaczamy na przygotowanie danych do analizy, a więcej na odpowiadaniu na biznesowe potrzeby firmy. Dlatego jako Ideo Force oferujemy kompleksową obsługę w obszarze analityki internetowej i gwarantujemy stały kontakt na każdym etapie współpracy. 

Dlaczego warto inwestować w analitykę?

  • Oszczędzamy czas i pieniądze – narzędzia analityczne mają za zadanie zbieranie i analizę danych w sposób automatyczny, ich poprawna konfiguracja pozwala na dostarczanie analitykowi niezbędnych i potrzebnych danych. Dzięki temu nie musimy szukać potrzebnej informacji w gąszczu setek metryk i wartości. Już samo wdrożenie Google Tag Managera pozwala na uniezależnienie się w większości przypadków od programistów (brak konieczności wdrażania skryptów bezpośrednio do kodu strony) i zwiększanie rentowności projektów analitycznych.
  • Modelujemy atrybucję konwersji – atrybucja, inaczej przypisanie konwersji pozwala systemowi analitycznemu na dopasowanie konwersji do konkretnego źródła na ścieżce użytkownika na stronie. Domyślny model atrybucji to last click – model w którym konwersja przypisana jest do ostatniego źródła przed dokonaniem konwersji. Nie uwzględnia więc wcześniejszych interakcji użytkownika ze stroną co może prowadzić do błędnych wniosków i wydawania budżetów reklamowych w zły kanał. W ramach naszych prac analizujemy ścieżki wielokanałowe, identyfikujemy najczęstsze ścieżki konwersji i optymalizujemy modele atrybucji.
  • Optymalizujemy konwersje i budżety – analiza danych statystycznych, historycznych, demograficznych oraz kroków podjętych na ścieżce konwersji pozwala nam na typowaniu obszarów, które potencjalnie mogą obniżać współczynnik konwersji oraz stron, które mimo wysokiego udziału ruchu CPC nie generują konwersji. Poprawna analiza tych danych oraz przesunięcie budżetów na właściwą stronę działania to gwarancja sukcesu w Internecie.

Wdrożymy narzędzia analityczne w Twoim e-biznesie!

Jakie narzędzia integrujemy?

Nie jesteśmy ograniczeni do integracji jedynie wybranych rozwiązań – posiadamy szereg specjalistów z doświadczeniem w integracji zarówno popularnych na rynku polskim rozwiązań takich jak Google Analytics czy Google Tag Manager, jak również tych mniej spotykanych jak Adobe Analytics czy Matomo. Dzięki współpracy z firmą Ideo posiadamy dostęp do zaplecza najlepszych programistów na rynku – pozwala nam to integrować narzędzia z systemami, które nie posiadają gotowych modułów integrujących wybrane narzędzia.

Narzędzia jakie integrujemy dla naszych klientów to (między innymi): Google Analytics, Google Tag Manager, Adobe Analytics, Yandex Metrica, Matomo (Piwik), Hotjar, Crazyegg, Google Optimize, Optimizely, Webtrends.

Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoje narzędzia analityczne są wdrożone poprawnie przygotujemy audyt, który sprawdzi poprawność ich wdrożenia.

W naszej pracy najczęściej wykonujemy:

  • Audyty Google Analytics: weryfikujemy poprawność konfiguracji GA oraz zbieranych danych. Przygotowujemy rekomendacje, dotyczące najlepszego wykorzystania narzędzia.
    Chcesz wdrożyć rozszerzone śledzenie e-commerce (enhanced e-commerce) i dogłębnie analizować transakcje w swoim sklepie? Przygotujemy instrukcję i pomożemy w wdrożeniu.
    Zastanawiasz się w jaki sposób śledzić wyszukiwane w witrynie frazy? Może chciałbyś wiedzieć dlaczego wszystkie Twoje transakcje znajdują się w kanale „referall”? Pomożemy i przygotujemy kompleksowy audyt konta Google Analytics wraz z rekomendacjami co do koniecznych zmian.
  • Audyty Google Tag Manager: sprawdzamy, czy narzędzie jest poprawnie wdrożone, konsolidujemy tagi i sprawdzamy ich nazewnictwo. Zajmuje się również sprawdzaniem zmiennych, przenoszeniem skryptów do Google Tag Managera, w taki sposób, aby nie obciążać niepotrzebnie szybkości wczytywania serwisu. Dodatkowo konfigurujemy i przesyłamy do Google Analytics dane o takich zdarzeniach jak: kliknięcia w e-mail, zapisy na newsletter, wysyłka formularzy, scrollowanie strony i wiele innych.

Dlaczego my?

  • Zintegrowaliśmy narzędzia analityczne na setkach stron naszych Klientów.
  • Naszą pracę traktujemy z pasją i zaangażowanem, dlatego jesteśmy na bieżąco z wszystkimi zmianami.
  • Dzięki wykwalifikowanej kadrze działamy zarówno na najpopularniejszych w Polsce systemach CMS, ale także na platformach dedykowanych.
  • Znamy i pracujemy nie tylko na Google Analytics, w pracy korzystamy również z mniej popularnych narzędzi takich jak: Yandex Metrica, Adobe Analytics czy Momoto.
  • Mamy w zespole najlepszych analityków w Polsce, którzy dokładnie zanalizują wszelkie dane i wyznaczą jasny kierunek zmian.
  • Mamy dostęp do najlepszego na rynku oprogramowania analitycznego, dokładnie badamy każdy najmniejszy nawet proces.
  • Prowadzimy szkolenia z analityki internetowej, w tym również z Google Analytics.
  • Mamy na swoim koncie tysiące zrealizowanych projektów i zadowolonych Klientów. 
  • Pracowaliśmy dla wielu znanych i cenionych na rynku polskim i zagranicznym marek. Wśród nich wyróżnić możemy: Wapteka.pl, Wolters Kluwer, iParts, Targi Kielce, KiR. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę