Blog firmowy

"Marketerzy zakochali się w technologii i zapomnieli, że ludzie kupują od firm, które przedstawiają pewną historię". Sam Walton

Konsumenci ufają tylko tej marce, z którą zbudowali trwałe relacje. Dlatego trzeba im dostarczać treści wyjątkowe, które przełożą się na wzrost zaufania. W tym miejscu najlepiej sprawdzi się regularnie prowadzony blog firmowy.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 205)
Napisz do mnie

Prowadzenie bloga

Poprowadzimy Twój serwis, który stanie się nową, a przede wszystkim efektywną formą komunikacji z klientami. Kampanie marketingowe oparte na tym rozwiązaniu znacząco zwiększają nie tylko sprzedaż, ale także zasięg promocji.

Blogując, kreujesz swój wizerunek jako eksperta oraz opowiadasz historię swojej marki konsumentom. Poprzez prowadzony dialog, wzrasta zaufanie konsumentów, które ma ogromny wpływ na ich późniejsze decyzje zakupowe.

Im więcej artykułów zamieszczanych jest na blogu, tym lepsze rezultaty, a zarazem silniejsza pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania oraz większy ruch na stronie.

Jak prowadzimy blogi firmowe

Treści, które publikujemy na firmowych blogach przeważnie mają zróżnicowaną formę. Wynika to z faktu, że im ciekawszy sposób przedstawienia tematu, tym większe zainteresowanie odbiorców. Doskonale wiemy, że jakość dostarczanych treści przekłada się na sposób postrzegania marki, a wartościowy i atrakcyjny materiał czyni z marki eksperta.

Content, zamieszczany na blogach naszych klientów publikujemy głównie jako:

  • artykuł (klasyczny post),
  • infografikę,
  • video.

Treści w zależności od typu bloga i stopnia jego eksperckości mają charakter:

  • informacyjny,
  • poradnikowy,
  • ekspercki.

Za pośrednictwem bloga marka może dzielić się wiedzą, zyskując grono sympatyków regularnie odwiedzających to medium w poszukiwaniu potrzebnych im informacji. Blog jest ważnym kanałem komunikacji, miejscem dialogu i interakcji z odbiorcami. W związku z tym publikowana treść musi odpowiadać oczekiwaniom grupy docelowej, i powinna w interesujący sposób przekazywać potrzebne im informacje.

O tym, czego oczekują odbiorcy można z łatwością dowiedzieć się, analizując zachowania użytkowników odwiedzających bloga. Wystarczy przeanalizować poziom zainteresowania dotychczas publikowanymi treściami lub przeczytać pozostawiane komentarze. Pozyskane w ten sposób dane pozwolą na bieżąco weryfikować potrzeby grupy docelowej oraz adekwatny rodzaj contentu.

Blog firmowy a długi ogon

Jeśli działania sprzedażowe firmy opierają się w dużej mierze od ilości ruchu na stronie internetowej, a głównie ruchu naturalnym z Google to prowadzenie bloga firmowego jest optymalnym działaniem. Skupienie się na słowach kluczowych z długiego ogonem to świetna taktyka SEO. Long tail czyli dłuższe i bardziej szczegółowe frazy uzyskują mniejszy ruch jednostkowy lecz po pierwsze mają wyższy współczynnik konwersji, a po drugie z ruch całościowy (dla wszystkich fraz z długiego ogona) potrafi być - poprzez efekt skali - ogromny.

Jak wynika z badań użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trendy wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza tym mniej precyzyjne wyniki.

Warto posiadać jasną wizję firmy, produktu i strony internetowej gdyż od tego zależy polityka content marketingowa oraz strategia prowadzenia bloga.

Dlaczego warto?

  • Blogowanie jest jedną z najpopularniejszych form dzielenia się wartościowymi treściami z internautami.
  • Firmy, które systematycznie blogują mają o 55 proc. więcej wejść na stronę oraz od 60 do 90 proc. więcej leadów niż te, które robią to sporadycznie lub wcale.
  • Blog dostarcza 97 proc. unikalnych linków, tak ważnych z punktu widzenia pozycjonowania. Nie wspominając o istotnych aspektach wizerunkowych, to chyba wystarczające argumenty przemawiające za skutecznością tego narzędzia!
  • Prowadzene bloga w ramach witryny internetowej wspiera działania związane z pozycjonowaniem (wzrost ruchu na stronie) gdyż częsty update witryny jest ważnym czynnikiem rankingującym oraz dobra ekspercka treść wzmacnia zaufanie wyszukiwarki do portalu.
  • Regularne prowadzenie bloga wspiera budowanie „długiego ogona” i wzmacnianie potencjału SEO - czym więcej treści opublikowanych wewnątrz bloga tym większy potencjał wyszukiwawczy portalu.
  • Blog jest doskonałym sposobem na opowiadanie historii marki, a także jest ważnym kanałem komunikacji, miejscem dialogu i interakcji z odbiorcami.
  • Blog jest świetną okazją do aktywizacji pracowników.
  • W przypadku gdy na blogu publikowane są wartościowe treści (eksperckość vs life style), to jest on doskonałym narzędziem do promocji usług czy produktów.
  • Blog umożliwia firmie nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami w sposób bezpośredni, nieformalny i bez presji - daje możliwość przekazania swojego przekazu marketingowego w sposób naturalny i zgodny z ideologią inbound marketing.
  • Blog pomaga klientom w lepszym zrozumieniu firmy, a firmie w zrozumieniu klientów (poprzez analizę statystyk).

Dlaczego my?

  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych).
  • Mamy na koncie zrealizowanych ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • Mamy własne media (nowoczesne portale informacyjne) docierające do Twoich klientów.
  • Jesteśmy kreatywni - dostosowujemy ofertę do Twoich potrzeb.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego i doradcy biznesowego. Opiekun jest odpowiedzialny za koordynację wszystkich prac (SEO, link building, analityka, PPC, UX, programistyka, itd.) - dzięki temu kontakt jest zawsze z jedną osobą oraz panuje porzadek w komunikacji. Co więcej, jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje do zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Efekty naszych prac

Prowadzimy blogi firmowe dla wielu naszych klientów.

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Dla jednego z naszych klientów prowadzimy sekcję BLOG oraz sekcję PORADY. Łącznie obie te sekcje w skali miesiąca generują około 30 000 odsłon - większośc z nich pochodzi z ruchu organicznego wyszukiwarki Google. Istotne jest, że analizujemy ten ruch w taki sposób, aby zmaksymalizować jego potencjał pod kątem konwersji.

Inny przykład naszej pracy ukazuje poniższy print screen z systemu Google Analytics - blog prowadzony przez nas w skali jednego miesiąca ma blisko 54 000 odsłon, z czego 72% z nich pochodzi z urządzeń desktopowych, 27% z mobile, a 1% z tabletów.

Warto zapoznać się z opisami naszych innych realizacji:

  • Content marketing dla MiniCredit Sp. z o.o. - opracowaliśmy strategię, dzięki której pozyskiwaliśmy zainteresowanie klientów. W ramach prowadzonych działań stworzyliśmy i prowadziliśmy tematyczny blog, a także przygotowaliśmy artykuły eksperckie do publikacji w sieci. Część kampanii wizerunkowej stanowił mailing dotyczący konkursów oraz wydarzeń związanych z firmą.
  • Budowanie widoczności w sieci dla Jansen Display - już po 6 miesiącach pracy udało się:  zwięszyć ilość sesji  o 114%, zwięszyć ilość fraz w TOP50 o 230%, zwiększyć ilość fraz w TOP10 o 344%.
  • E-marketing dla Cobi SA - na potrzeby projektu opracowaliśmy strategię wizerunkową i komunikacyjną marki, dopasowaną do potrzeb konsumentów. Opiekowaliśmy się profilem social media, przygotowywaliśmy angażujące treści, fachowe artykuły i cenne porady. Zadbaliśmy także o odpowiednią promocję treści, tak aby trafiły do jak najszerszego grona odbiorców.

Zapytaj o ofertę