Tworzenie newslettera

Użytkownik kieruje uwagę w stronę ciekawych i kreatywnych komunikatów. Zadbamy, aby projekt Twojego newslettera był atrakcyjny wizualnie.

Mailing jest narzędziem, który nawet przy stosunkowo niewielkiej bazie subskrybentów może przynieść nam szereg korzyści w postaci promowania brandu, informowania o promocjach czy zwiększania pośrednich i bezpośrednich konwersji. Często jednak nasze wiadomości trafiają do SPAMu, co wynika głównie z nieprawidłowej higieny bazy oraz nieprawidłowego zaprojektowania newslettera.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 291)
Napisz do mnie

Tworzenie newslettera

Newsletter ma ogromne znaczenie we współczesnym marketingu. Użytkownicy traktują go jako naturalny sposób komunikacji marki. Jednak wiele firm nie wykorzystuje jego pełnego potnecjału lub popełnia błędy, które zniechęcają użytkowników do czytania wiadomości. Treści muszą być atrakcyjne, angażujące oraz przykuwające uwagę swoją kreatywną formą.

Newsletter powinien być przede wszystkim spójny, stanowić przemyślany szablon z zachowaniem odpowiednich proporcji dla każdego z elementów, które będą na nim występować, zawierać elementy prosprzedażowe oraz uwzględniać skuteczne zasady UX/UI poparte doświadczeniem w innych realizacjach i analizą Eyetrackingową.

W każdym newsletterze powinniśmy zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Nadawca – często pomijany element przy projektowaniu newslettera. Musimy zwrócić uwagę, aby mail nadawcy nie wzbudzał podejrzeń systemów antyspamowych i nie został przez to przeniesiony do folderu SPAM.
  • Temat – jest to kluczowy element, który wpływa na Open Rate naszej kampanii. Powinien być zachęcający do otwarcia. Nie możemy tu jednak przesadzić, filtry w skrzynkach pocztowych są szczególnie czułe na zbytnią sztuczność w tym zakresie.
  • Preheader – oprócz zachęcającej grafiki warto umieścić także standardowy tekst. Większość klientów pocztowych wymaga zgody na pobranie grafik. Nie pozwólmy, aby użytkownik dostał na pierwszy rzut oka pustą wiadomość!
  • Układ graficzny – wszystkie elementy newslettera powinny być ułożone zgodnie z zasadami UX, a następnie testowane w celu osiągnięcia najlepszego efektu. Każda grupa subskrybentów cechuje się nieco innymi oczekiwaniami. W jednym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie długi newsletter bazujący na szeregu istotnych informacji, w innym skuteczne będzie tworzenie minimalistycznych newsletterów z jedną grafiką i hasłem.
  • Stopka – na dole każdego newslettera powinna znaleźć się stopka, w której znajdziemy informacje o firmie, możliwości wypisania czy linkach do mediów społecznościowych.

Dlaczego warto?

  • Skuteczny i przejrzysty projekt newslettera jest w stanie zapewnić nam stałe źródło transakcji i doskonały kanał do komunikacji o promocjach i wyprzedażach. Przebudowa projektu newslettera u jednego z naszych klientów potrafiła wygenerować 10-krotnie większą ilość transakcji przy braku innych zmiennych.
  • Tworzenie angażującej treści i atrakcyjnej wizualnie oprawie newslettera przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki i zwiększa szansę na skorzystanie z przedstawianej oferty.
  • Szansa na wyróżnienie marki spośród konkurencji – kreatywne i oryginalne treści z pewnością przykują uwagę użytkowników i zwiększą Twoją rozpoznawalność. 

Zaprojektujemy dla Ciebie atrakcyjny newsletter!

Jak tworzymy newsletter?

Każdy newsletter analizujemy indywidualnie. W celu przeprowadzenia skutecznej kampanii mailingowej możemy skorzystać z gotowych szablonów lub zaprojektować indywidualną grafikę dopasowaną do potrzeb klienta i grupy subskrybentów. W Ideo Force posiadamy sekcję kreatywnych grafików, którzy znają obecne trendy i wykorzystują swoją wiedzę do tworzenia atrakcyjnych projektów graficznych. Grafika po zaakceptowaniu przez klienta jest następnie dostosowana do wersji HTML z wyciętymi elementami.  

Obsługa samej kampanii to przede wszystkim prowadzenie testów A/B w zakresie treści, tematów, grafiki, terminów wysyłki oraz higiena bazy: segmentacja klientów, podział klientów na aktywnych i nieaktywnych, aktywnych i kupujących, aktywnych i niekupujących itd. Podczas naszych prac analizujemy również zwroty wysyłki w celu wykrycia problemów i ograniczenie tego wskaźnika do maksymalnie 2-5%.

Ponadto każdy Klient podczas współpracy z Ideo Force otrzymuje opiekuna projetu, z którym jest w stałym kontakcie. 

Dlaczego my?

  • Posiadamy liczne grono zadowolonych klientów. 
  • Od blisko 2 dekad pomagamy klientom rozwijać ich marki, zapewniając szerokie, e-marketingowe wsparcie.
  • Działamy na wszystkich najpopularniejszych narzędziach mailingowych jak Mailchimp, Sare, Freshmail, GetResponse i wielu innych.
  • Posiadamy 50 specjalistów z różnych dziedzin, w tym specjalistów od UX/UI, grafików, programistów, analityków oraz ekspertów od e-mail marketingu.
  • Działamy kompleksowo. Dla naszego klienta z branży motoryzacyjnej udało nam się poprawić ilość transakcji o 110% pracując na bazie powyżej 100 000 rekordów. Działania polegały na odpowiednim segmentowaniu bazy, testach A/B w projekcie newslettera oraz zapewnieniu odpowiedniej higieny bazy po każdej wysyłce.
  • Przebudowa projektu newslettera u jednego z naszych klientów potrafiła wygenerować 10-krotnie większą ilość transakcji przy braku innych zmiennych.
  • Pracujemy dla liderów w kraju i zagranicą. Wśród naszych klientów wyróżniamy: PayU, Nazwa.pl, iParts, Ucando, BPH THI, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę