Monitoring marki w Internecie

"Celem marketingu jest poznać i zrozumieć konsumenta tak dobrze, że produkt czy usługa doskonale mu pasują i sprzedają się same". Peter F. Drucker

Prawie 80% klientów zainteresowanych skorzystaniem z usług danej marki, przed ostateczną decyzją zakupową szuka opinii na jej temat w sieci. Warto zadbać, aby informacje tam dostępne były atrakcyjną wizytówką firmy. Pozwala na to bieżący monitoring marki w Internecie i sukcesywne budowanie jej wizerunku w serwisach opiniotwórczych.

Katarzyna Augustyn-Szurek
Katarzyna Augustyn-Szurek
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 276)
Napisz do mnie

Budujemy wizerunek

Czy prowadząc firmę, zdarzyło Ci się spotkać z negatywnymi opiniami na jej temat? Z pewnością tak. Krytyczne komentarze i uwagi to codzienność w sieci i zupełnie normalna kwestia. Sztuką staje się jednak umiejętność odpowiedniego reagowania na nie. Pomożemy Ci zrobić to dobrze.

Nie ma nic złego w szczerej opinii, często jednak marki padają ofiarą złośliwego działania konkurencji, która mnoży negatywy i wystawia złe oceny. Mamy doświadczenie w ich przechwytywaniu i neutralizowaniu. Zajmujemy się wnikliwym śledzeniem głosów użytkowników w serwisach opiniotwórczych i odpowiednim ich moderowaniem. Potrafimy zmniejszyć ich zasięg w wyszukiwarkach, tak, aby stały się zupełnie niegroźne dla Twoje marki. Umiemy oddzielić rzeczywiste głosy niezadowolenia od tych wynikających z niezdrowo pojętej rywalizacji i konsekwentnie budować odpowiedzialny i atrakcyjny wizerunek publiczny.

Dbamy o relacje

Regularnie śledzimy dyskusje i wzmianki dotyczące marki w czasie rzeczywistym. Integrujemy różne kanały komunikacji, monitorujemy je, a w konsekwencji prowadzimy ciągły dialog wszędzie tam, gdzie znajdują się Twoi klienci. Ponadto, doradzamy w zakresie komunikacji i zapewniamy wsparcie merytoryczne. Gwarantujemy szybką reakcję na wszelkie znamiona kryzysów i opracowujemy sprawdzone strategie przeciwdziałania im.  

Żadne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje samotnie na rynku, toteż konieczne jest obserwowanie działań branży. Zajmujemy się profesjonalnym raportowaniem poczynań konkurencji i analizujemy bieżące wypowiedzi internautów na temat jej działań. Zgromadzone dane wykorzystujemy jako bazę do konkretnych zabiegów pozwalających osiągnąć pozycję lidera w branży.

Poznajemy użytkowników

Monitoring marki w Internecie to również szansa na bieżące rozpoznanie potrzeb i nawyków użytkowników sieci. W ich spontanicznej aktywności często tkwi podpowiedź wyznaczająca najbardziej celne kierunki rozwoju biznesowego. Warto wsłuchać się w ich wskazówki.

Rozpoznajemy najpopularniejsze trendy funkcjonujące w sieci i cieszące się powodzeniem wśród docelowej grupy użytkowników. Podpowiadamy, jak je wykorzystać w pragmatycznych działaniach wizerunkowych, które pozwolą wyprzedzić konkurencję, a nawet zoptymalizować strategię biznesową marki.

Zadbamy o Twój wizerunek w sieci!

Dlaczego warto?

  • Współczesny konsument przed podjęciem decyzji zakupowej poszukuje informacji i opinii o produkcie w sieci – zdaje pytania, wyraża własne zdanie i konkretyzuje oczekiwania; monitoring marki pozwala zdobyć te informacje, a w konsekwencji wyjść im naprzeciw i zdobyć uwagę klienta.
  • Klienci doceniają marki, które znają i rozumieją ich potrzeby – najlepszym sposobem na ich poznanie jest sięgnięcie do źródła, czyli do ich własnych komentarzy pozostawianych w internecie.
  • Efektywne docieranie z komunikacją oraz ofertą do grup docelowych wymaga ciągłego uczenia się ich – raporty z monitoringu marki w znaczący sposób ułatwiają ten proces.
  • Śledzenie opinii pojawiających się w sieci w kontekście marki oraz jej branży pozwala ocenić zachodzące zmiany, nadarzające się okazje czy potencjalne narastające problemy – taka wiedza umożliwia wczesne podejmowanie odpowiednich działań.
  • Szczere opinie użytkowników, a szczególnie te negatywne, są cennym źródłem informacji pozwalającymi marce się zmieniać – aby jednak tego dokonać, trzeba najpierw je poznać.
  • Stały monitoring w sieci, obejmujący różne kanały komunikacji, pozwala firmie prowadzić dialog wszędzie tam, gdzie pojawiają się jej klienci.
  • Żadna marka nie istnieje w izolacji – znajomość aktualnych opinii o branży i konkurencji pomaga podejmować odpowiednie działania budujące przewagę i pozycję lidera na rynku.
  • Swobodne reakcje i wypowiedzi użytkowników mogą być źródłem inspiracji dla kierunków rozwoju strategii biznesowych i oferty handlowej firmy.

Zapytaj o ofertę