Performance marketing

Tylko marketing oparty o twarde dane i statystyki jest w stanie przynieść Ci sukces. Poznaj cechy performance marketingu.

Celem absolutnie każdej strony internetowej jest sprzedaż. Performance marketing to model działań obejmujący różne formy promocji, skoncentrowany na generowaniu sprzedaży.

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 208)
Napisz do mnie

Liczy się efekt!

Każda strona internetowa niezależnie od jej charakteru powstaje po to, żeby zarabiać. Dotyczy to zarówno sklepów internetowych, systemów składania zamówień, stron generujących leady, gdzie jest to wręcz oczywiste, ale również stron informacyjnych, produktowych, blogów i każdej innej witryny.

Performance marketing nie jest konkretnym narzędziem ani jasno określoną formą reklamy. Jest to nastawienie w działaniach promocyjnych, w którym wybiera się formy reklamy i modele jej rozliczania, które pozwalają uzyskać maksymalny zysk przy minimalnych kosztach. To co istotne w marketingu efektywnościowym to fakt, że wyboru tego dokonuje się zawsze w oparciu o „twarde” dane, a nie intuicję i subiektywne odczucia. Dlatego też niezbędnym elementem performance marketingu są narzędzia analityczne pozwalające szybko ocenić zwrot z podejmowanych działań promocyjnych i je optymalizować.

W zależności od typu strony internetowej, branży, polityki cenowej i grupy docelowej dobór narzędzi, modelu rozliczania oraz kanałów promocji jest indywidualny – dopasowany dla konkretnego biznesu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w wielu branżach wiemy jaka reklama sprawdzi się w Twoim biznesie! Marketing efektywnościowy jest właściwym wyborem dla każdej firmy, która dąży do maksymalizacji sprzedaży przy zadanym budżecie.

Najczęściej wykorzystywane obszary działań promocyjnych w ramach performance marketingu to pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, systemy reklamowe rozliczane w modelu CPC, CPA, CPS lub CPL (np. Google Ads), reklama natywna, reklama w social media, programy afiliacyjne, porównywarki cen, serwisy ogłoszeniowe i giełdy online.

Zalety performance marketingu

  • mierzalność – efekty każdego z działań promocyjnych podejmowanych w ramach performance marketingu są opisane konkretnymi wskaźnikami liczbowymi, na podstawie których można ocenić uzyskane korzyści,
  • transparentność – klient posiada pełną świadomość ponoszonych wydatków oraz uzyskiwanych korzyści dzięki regularnym przejrzystym raportom przy jasnym modelu rozliczania,
  • dywersyfikacja – marketing efektywnościowy generuje sprzedaż online bazując na różnych kanałach pozyskiwania klientów, dzięki czemu jest rozwiązaniem bezpiecznym (nie uzależnia od jednego tylko źródła ruchu) i gwarantuje stabilny rozwój biznesu,
  • elastyczność – różnorodność form reklamy efektywnościowej umożliwia szybkie modyfikowanie założeń i intensywności prowadzonych działań w zależności od sezonu, strategii sprzedaży, polityki firmy i innych czynników,
  • oszczędność – marketing efektywnościowy dąży do działania tylko w tych obszarach, w których zapewnia odpowiedni założony zwrot z inwestycji. Oznacza to bardzo precyzyjne dobieranie grup odbiorców, kanałów komunikacji i formatów zabezpieczając nas tym przy tym przed „przepalaniem” budżetu reklamowego,
  • dobra inwestycja – performance marketing zapewnia dużo wyższe prawdopodobieństwo zwrotu z inwestycji niż kampanie wizerunkowe czy zasięgowe,
  • natychmiastowy efekt – rezultaty marketingu efektywnościowego w postaci konkretnej sprzedaży lub leadów mogą być widoczne nawet w kilka godzin po uruchomieniu reklam,
  • lepsze planowanie – rozpoczęcie prowadzenia działań w oparciu o model efektywnościowy wymusza określenie bardzo konkretnych reguł, wskaźników oceny efektów, celów i budżetów.

Zapytaj o ofertę na performance marketing!

Performance marketing - realizacja

Współpraca w zakresie marketingu efektywnościowego rozpoczyna się od poznania produktów i usług klienta, strony internetowej i/lub aplikacji, dotychczas wykorzystywanych narzędzi i podejmowanych działań marketingowych oraz celów, które są do osiągnięcia. Intencja biznesowa klienta zostaje w następnym kroku opisana konkretnymi metrykami, które pozwolą śledzić postęp realizacji planu. W wyniku analizy środowiska biznesowego klienta przygotowywany jest plan określający obszary, w których potrzebna jest optymalizacja dotychczasowych działań marketingowych oraz nowe płaszczyzny działania, które pozwolą osiągnąć zakładane cele.

Niezbędnym krokiem przed rozpoczęciem kampanii efektywnościowej jest zadbanie o niezbędne narzędzia analityczne i diagnostyczne, które dostarczą potrzebnych danych i będą monitorowały poprawność działania środowiska biznesowego, w obszarze którego będziemy pracować.

Finalny etap przygotowawczy to stworzenie harmonogramu prac, określenie budżetów i ustalenie formy raportowania. Po omówieniu i zaakceptowaniu tych elementów następuje realizacja założonego scenariusza działań.

Podczas trwania kampanii performance marketingowej skupiamy się nie tylko na samych kanałach i formatach reklamowych, ale również na samej stronie internetowej lub aplikacji. W sposób ciągły badamy zachowanie użytkowników konwertujących oraz przygotowujemy rekomendacje dotyczące poprawienia konwersji oraz korygowania ewentualnych problemów z użytecznością witryny.

Dlaczego my?

  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom rozwijać biznes w internecie.
  • Mamy na koncie ponad 1000 zrealizowanych projektów e-marketingowych.
  • Nasze działania generują rocznie setki milionów złotych zysków dla naszych klientów.
  • Wykorzystujemy zarówno nowe formy promocji w internecie, jak i sprawdzone reklamy, zawsze skupiając się finalnie na korzyściach klienta wyrażonych w złotówkach.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie performance marketingu w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych i aplikacji mobilnych, dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przebudować witrynę/aplikację, dorobić do niej brakujące funkcjonalności w celu zwiększenia efektywności sprzedażowej lub stworzyć zupełnie nową witrynę.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego i doradcy biznesowego. Opiekun jest odpowiedzialny za koordynację wszystkich prac - dzięki temu kontakt jest zawsze z jedną osobą oraz panuje porządek w komunikacji. Jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje od zarządzania projektami, jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem. Posiadamy również własne aplikacje i bez żadnych dodatkowych opłat możemy pracować wspólnie z klientem z ich wykorzystaniem.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, KIR, Melvit, wApteka, Cobi, Szynaka, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →