Comparison Shopping Services (CSS)

Porównywarki cenowe to jedne z najskuteczniejszych narzędzi w e-commerce. W znaczący sposób przyczyniają się do zwiększania sprzedaży.

W ramach usługi porównywania cen konsumenci z poziomu wyszukiwarki są w stanie poznać podstawowe informacje o produkcie. Jeszcze do niedawna usługa ta kojarzona była jedynie z Google Zakupy (Google Shopping). Sytuacja diametralnie uległa zmianie w 2017 r., kiedy to decyzją Komisji Europejskiej, Google musiało udostępnić swoją przestrzeń reklamową innym firmom.

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • tel. 601 467 351
Napisz do mnie

Co to jest Comparison Shopping Services?

Reklamy produktowe (Product Listing Ads) w Google Shopping pojawiają się w wynikach wyszukiwania, jako zdjęcie produktu wraz z nazwą, ceną i adresem strony internetowej sklepu. Użytkownik może przejść bezpośrednio do sklepu lub porównać cenę, zapoznając się z ofertą innych sklepów. Wówczas zostanie przekierowany na stronę porównywarki. Kampanie w tym formacie reklamy prowadzone są z wykorzystaniem narzędzia Google Merchant Center, które przesyła informacje o produktach i porównywarce CSS, a te są następnie przekazywane użytkownikom. 

Comparison Shopping Services (CSS) to usługa porównywania cen. Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google wyświetlają się w imieniu sprzedawców za pośrednictwem podmiotów świadczących usługę. Porównywarki cen nie prowadzą bezpośredniej sprzedaży produktów, a jedynie w niej pośredniczą, gromadząc na swojej stronie produkty oferowane przez wielu sprzedawców. CSS odsyła zainteresowanego użytkownika do strony internetowej, poprzez którą może dokonać zakupu. 

Ważną informacją dla sprzedawców prowadzących działalność również poza Polską jest to, że reklamy CSS dostępne są na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a także w Szwajcarii. 

Autorskie CSS funkcjonujące w ramach Google CSS działają na zasadzie partnerstwa. Stawki ustalane są na poziomie kampanii produktowych. Odbywa się aukcja, w której biorą udział partnerzy w imieniu reklamodawców. Stawką w aukcji jest powierzchnia reklamowa. Reklamy produktowe tworzone w zakresie CSS wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google.

Porozmawiajmy o Twojej kampanii produktowej!

CSS Force Shop

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i chcąc jeszcze skuteczniej prowadzić działania reklamowe stworzyliśmy własną porównywarkę cenową. Force Shop to rozwiązanie opracowane z myślą o kampaniach reklamowych dla e-commerce. Dzięki temu nasi klienci mogą prezentować swoje produkty poprzez CSS dostosowany do potrzeb swojej firmy, w tym celów sprzedażowych.

Od wielu lat oferujemy usługi związane z przestrzenią reklamową w wyszukiwarkach, skutecznie wspomagając klientów z branży e-commerce w osiąganiu zysków ze sprzedaży i budowania rozpoznawalności wśród konsumentów. Dlatego też zaprojektowanie, stworzenie i włączenie w ofertę Force Shop, jest naturalną konsekwencją dotychczasowego zaangażowania. Efektywność w naszej firmie jest priorytetem, dlatego nie ustajemy w dążeniach zmierzających zwiększania skuteczności. Co oferujemy w ramach naszego autorskiego CSS Force Shop? 

Decydując się na współpracę z nami w ramach usługi porównywania cen oraz skorzystanie z naszego narzędzia, otrzymujesz przede wszystkim:

  • Niższe stawki za reklamy, nawet do 20% mniej w stosunku do kampanii korzystających z CSS Google.
  • Większy udział wyświetleń reklamy w aukcji.
  • Zwiększenie ruchu na stronie sklepu, związane ze wzrostem widoczności produktów.
  • Wzrost wskaźnika CTR (współczynnik klikalności) – ustalany jest on na podstawie liczby kliknięć i wyświetleń reklamy. Wysoki świadczy o skuteczności reklamy.
  • Poprawę ROAS, będącego współczynnikiem zwrotu nakładów na kampanię.
     
Zapytaj o ofertę 

Jak pracujemy?

Jeśli chcemy prowadzić kampanie produktowe musimy korzystać z usługi porównywania cen, czy to Google Shopping czy innej. Na jednym koncie może zostać uruchomiona jednocześnie kampania na Google i CSS. Reklama tego samego produktu od jednego sprzedawcy w ramach dwóch systemów nie zostanie wyświetlona w tej samej jednostce reklamowej. W wyjątkowych sytuacjach, kiedy nie dojdzie do rozpoznania identycznych ofert, może wystąpić takie zdarzenie. Jednak nie jest to norma. Natomiast może mieć to miejsce, jeśli produkty są różne, a reklamodawcy używają wielu CSS. W tym przypadku koszt nie wzrośnie i zostanie pobrany jedynie od CSS, które wygrało.

Z naszego doświadczenia wynika, że najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie prowadzenie kampanii poprzez CSS dostosowany do potrzeb sklepu. Kampanie, które tworzymy i prowadzimy są zgodne z zasadami reklam produktowych i spełniają wymagania dotyczące produktów. 

Zakładamy konto na Google Merchant Center poprzez adres e-mail naszej wyszukiwarki. Do utworzenia nowego konta potrzebujemy informacji od klienta, które pozwolą nam zweryfikować witrynę i feed produktowy oraz połączyć konto GMC z kontem Google Ads. W ten sposób mamy pełny dostęp do GMC oraz zyskujemy bezproblemowe przechodzenie między porównywarkami. 

Dlaczego Ideo Force?

  • Pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych), prowadząc równolegle działania reklamowe we wszystkich dostępnych formatach.   
  • Na naszym koncie zrealizowanych jest już ponad 1000 projektów e-marketingowych (przy czym liczba ta ciągle rośnie, a wraz nią nasze doświadczenie). Znaczna ich część dotyczy kampanii reklamowych dla e-commerce
  • Specjaliści Ideo Force regularnie poszerzają kompetencje, również te powiązane z reklamą, co potwierdzają certyfikaty Google Ads.
  • Posiadamy status Google Premium Partner, dzięki temu  prowadzimy działania przy wykorzystaniu najnowszych metod.
  • Współpraca z nami przebiega płynnie, ponieważ klient ma kontakt tylko z jedną osobą - kierownikiem projektu, który jest jednocześnie koordynatorem wszystkich działań (SEO, reklama Google Ads, porównywarka Force Shop) i doradcą marketingowym.
  • Kompleksowo obsługujemy klientów — zakładamy konto reklamowe, zajmujemy się dopracowaniem feedu produktowego, strukturą kampanii (zarządzanie stawkami, podział produktów na grupy, itp.) i jej zarządzaniem. Kampanie prowadzimy zgodnie z wytycznymi Google.  
  • Nasi menedżerowie mają doświadczenie w planowaniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach. Analizując sytuację naszego klienta, opracowujemy rozwiązania mające przyczynić się do poprawy sytuacji i realizacji jego celu biznesowego. 
  • Nie ustajemy w tworzeniu rozwiązań dla e-commerce (czego przykładem jest autorska porównywarka cenowa - Force Shop), których efektem jest uzyskanie przez naszych klientów coraz lepszych wyników marketingowych i sprzedażowych.
  • Marki, dla których projektowaliśmy koncepcje marketingowe, są liderami w swoich branżach. Wśród nich są m.in.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Zapytaj o ofertę 
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
kontakt // ideoforce.pl