Google Display Network

Ponad 99% użytkowników w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google.

Kampanie reklamowe oparte na banerach to rozwiązanie znane od lat i wciąż chętnie wykorzystywane do prezentowania oferty szerszemu gronu odbiorców. 

Katarzyna Augustyn-Szurek
Katarzyna Augustyn-Szurek
Account Manager
  • tel. 512 170 206
Napisz do mnie

Czym jest GDN?

Dopasowanie reklamy do grupy docelowej pozwala dotrzeć z przekazem do potencjalnych klientów. Dzięki atrakcyjnej formie graficznej, internauta zauważy markę i będzie w stanie zapamiętać ją na dłużej. Konsekwencją jest zazwyczaj samodzielne poszukiwanie informacji o firmie i jej ofercie.

Google Display Network to sieć reklamowa, która jest alternatywą dla zakupu powierzchni reklamowych. GDN umożliwia prezentowanie reklam w formie graficznej, czyli w postaci baneru. Użytkownik, który kliknie w reklamę, zostaje przeniesiony bezpośrednio na stronę firmy. Google Display Network wykorzystuje wszystkie mechanizmy Google Ads, a więc pozwala na odpowiednie targetowanie, stały monitoring, optymalizację, zwiększanie efektywności, a także na swobodne zarządzanie budżetem. Nie istnieją praktycznie żadne ograniczenia co do portali, na których można publikować reklamy.

Ze względu na specyfikę środowiska reklamowego Google Ads, wybór rozwiązania reklamowego powinien koncentrować się na celu kampanii i dostępnych w ramach budżetu środkach. Biorąc pod uwagę oba te czynniki, świadczymy naszym Klientom kompleksową obsługę – doradzamy, koordynujemy działania i realizujemy akcje promocyjne do samego końca.

Rodzaje kierowania w GDN

Co sprawia, że dobrze prezentująca się kampania reklamowa ma problem z wygenerowaniem zysków? Główną przyczyną jest zazwyczaj niewłaściwy wybór kierowania kampanii. Odpowiednie kierowanie oznacza, że reklama dotrze do sprecyzowanej grupy odbiorców. Każdy produkt czy też usługa, którą marka oferuje przeznaczona jest na konkretny rynek. To dlatego tak ważne jest umieszczenie przekazu reklamowego w miejscu pojawienia się potencjalnych klientów. Zawężając reklamę do jednej lub kliku grup odbiorców jesteśmy w stanie zmaksymalizować efekty sprzedażowe kampanii. Tworząc promocję w ramach sieci Google Display Network, naszym Klientom oferujemy kierowanie reklamy opierającej się na czynnikach takich jak:

  • Demografia –popularność reklamowanych produktów i usług ustalamy na podstawie informacji dotyczących wieku, płci, stanu rodzinnego, aktywności zawodowej.
  • Lokalizacja – pojawianie się reklamy zawężone jest do konkretnego terytorium, co wykazuje ogromną skuteczność podczas kierowania kampanii do środowiska lokalnego.
  • Kontekst – kierunek reklamy określany jest na podstawie słów kluczowych i wyrażeń związanych z ofertą lub tematem – reklama zostanie skierowana na witryny, które  Google zanalizuje pod względem treści, struktury i tematyki.
  • Miejsce docelowe – system reklamowy bierze po uwagę jedynie wskazane strony (np. konkretne adresy URL, aplikacje) nie wymagając przy tym określenia słów kluczowych.
  • Urządzenie – reklama może być kierowana do użytkowników korzystających ze wszystkich typów urządzeń, jednak różnią się one na tyle, że konieczne będzie dopasowanie właściwego formatu reklamy do każdego z nich.
  • Remarketing – reklama zostanie skierowana tylko do użytkowników, którzy mieli już kontakt z firmą, a więc zaznajomionych z ofertą i skłonnych w dużej mierze do powrotu na ścieżkę zakupową.

W zależności od formatu reklamy, kampania zostanie skierowana do innego typu odbiorców. Przykładem może być reklama na poczcie Google (Gmail Sponsored Promotions). W tym przypadku będziemy kierować ofertę m.in. na podstawie bazy adresów e-mail. System Google Ads umożliwia łączenie kilku rodzajów kierowania.

Zapytaj o rozwiązanie dedykowane dla Ciebie

 

Formaty reklamy GDN

Cechą reklamy w sieci Google Display Network, która składnia do działań promocyjnych jest niewątpliwie szeroki wybór formatów. W Ideo Force przygotujemy reklamę, którą Google Ads oferuje w kilku formatach, takich jak:

  • Elastyczny – reklama tworzona jest automatycznie przez system reklamowy w oparciu o dane, którymi są nagłówki, opisy, logo czy obraz. Zostaje dopasowana do dostępnej przestrzeni reklamowej, stanowiąc niejako integralną część witryny.
  • Graficzny – reklama dociera do użytkownika w formie obrazu, na którym widnieje logo firmy, wezwanie do działania (przycisk „call to action”), nagłówek i opis oraz szczegółowe informacje o produkcie lub promocji.
  • Dynamiczny – reklama dynamiczna pojawia się w wynikach wyszukiwania i wyświetlana jest na podstawie treści znajdujących się na stronie objętej kampanią reklamową.
  • Lightbox – reklama lightbox, dzięki interaktywnemu formatowi pozwala docierać do nowych odbiorców, którzy mogą wchodzić z nią w interakcje. Może przybierać formę zdjęć lub filmu, które dostosowują się rozmiarem do urządzania.
  • Reklama aplikacji – reklama, która zachęca do zainstalowania aplikacji zostaje wyświetlona w usługach Google, np. w sieci reklamowej Google, wyszukiwarce, na YouTube czy Google Play.

gdn

Zalety kampanii reklamowej GDN

Kampania reklamowa w sieci Google Display Network daje wiele możliwości kierowania, od tematów i słów kluczowych po miejsce docelowe. To marka decyduje, kto i gdzie zobaczy reklamę. Celując w wybraną grupę odbiorców zwiększamy szansę na kontakt z potencjalnym klientem. Sprzyja temu forma baneru, na której zawsze umieszczony jest przycisk CTA („call to action”), czyli wezwanie do działania. Kliknięcie przenosi użytkownika do miejsca, którym może być np. strona sklepu internetowego. Jeszcze przed wykonaniem tego działania internauta ma świadomość, gdzie zaprowadzi kliknięcie w przycisk. To kolejna zaleta reklamy GDN – jasny przekaz w atrakcyjnej formie. Grafika, dzięki nieograniczonym sposobom kreacji, daje ogromne możliwości budowania świadomości marki w sieci. Obok prezentacji wizerunku firmy mogą informować o nowościach w ofercie i docierać do zupełnie nowych użytkowników.  

Google Display Network umożliwia kontakt z użytkownikami, którzy już odwiedzili witrynę, znają ofertę, a nawet byli blisko zakupu. Remarketing sprawia, że potencjalni klienci są w stanie powtórnie wrócić na ścieżkę zakupową. GDN pozwala również na remarketing dynamiczny, czyli zaprezentowanie użytkownikowi dokładnie tych samych produktów, które oglądał. Decydując się na reklamę graficzną możemy korzystać z wygodnych, elastycznych form rozliczeń oraz wielu formatów reklam.  Zasięg, jaki ma Google, pozwoli dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników. W tej perspektywie koszt pozyskiwania klientów staje się niewielki. Dzięki narzędziom do zarządzania kampanią możemy na bieżąco śledzić jej przebieg, optymalizując konwersję oraz eliminować niekorzystne posunięcia i zastępując je innymi rozwiązaniami.

Jak pracujemy?

Współpracę z nami wyróżnia kompleksowość – uwzględniamy wszystkie aspekty kampanii Google Ads oraz specyfikę sieci, w której realizujemy promocję. Reklama graficzna w naszym wydaniu, obok wyboru celu kampanii i formatu reklamy oraz ustalenia sposobu kierowania, obejmuje kreację graficzną. Projekt baneru przygotowujemy opierając się na wnikliwiej analizie branży naszego Klienta, jego dotychczasowej działalności i odbiorcach oferty. Grafika zostaje dopasowana do miejsca publikacji reklamy, w tym przypadku jest to sieć GDN. 

Stały monitoring pozwala nam mierzyć efektywność kampanii i reagować w odpowiednim momencie. Ma to na celu ograniczenie działań niewłaściwie wpływających na wynik reklamy, ale i wdrażanie zupełnie nowych metod, które wpłyną na jeszcze lepszą skuteczność dotychczas zastosowanych. Klienci otrzymują raporty z prowadzonych prac przy wykorzystaniu narzędzia Google Data Studio, które generuje w przystępnej formie nawet zaawansowane dane.

Wiemy jak zaangażować odbiorców reklam!

Efekty naszych prac

Praca, którą wykonujemy na rzecz naszych Klientów skupia się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału marki.

Współpraca z marką Melvit kojarzącą się konsumentom ze zdrowym stylem życia, na przestrzeni czasu obejmowała wiele aspektów, w tym akcje promocyjne. Kampanie Google Ads wraz z pozycjonowaniem czy usługami w ramach kreacji graficznej stworzyły korzystny wizerunek i umocniły go – Melvit jest firmą rozpoznawalną w najkorzystniejszym znaczeniu tego słowa. Wśród uzyskanych podczas współpracy korzyści możemy wymienić, chociażby promocję marki w internecie czy wzrost konwersji.

Wśród naszych Klientów jest firma KUKE Finance, oferująca usługi z zakresu faktoringu. Jako że marka od paru lat funkcjonuje na rynku, celem prowadzonej przez nas kampanii Google Ads było zwiększenie świadomości o marce. Reklama prowadzona była w sieci Google Display Network, podjęto również działania remarketingowe, które pozwoliły skoncentrować wysiłki promocyjne na sprecyzowanej grupie odbiorców. W toku działań potencjalni klienci marki w pełni mogli zapoznać się z ofertą zarówno w sieci GDN, jak i wynikach wyszukiwania. Kampania uzyskała wysoki współczynnik konwersji założonego celu.

Bratex Sp. z o.o. jest marką oferującą wysokiej jakości pokrycia dachowe. Od wielu lat działa na rynku krajowym i zagranicznym. Najważniejszymi zadaniami było zwiększenie rozpoznawalności marki w internecie oraz stworzenie funkcjonalnej witryny. Kampania reklamowa wraz z pozycjonowaniem pozwoliła nam osiągnąć efekty w postaci m. in.: wzrostu liczby odwiedzin, ilości sesji, wskaźników konwersji, realizując tym samym cele, których wynik znacznie przekroczył wstępne założenia.


Zapytaj o ofertę
 

 

Status Google Partner PREMIER

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.

Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!

Dlaczego Ideo Force?

  • Pomagamy naszym klientom budować sukces w internetowym świecie, od pozycjonowania po wszystkie formy kampanii reklamowych w Google, zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym. Efekty mówią same za siebie – możemy poszczycić się setkami zrealizowanych z sukcesem projektów (także w ramach kampanii Google Ads).
  • Eksperci Ideo Force dysponują certyfikatami Google Ads, co pozwala nam na kompleksowe działanie z zakresu kampanii płatnych Google.
  • Posiadamy status Google Premium Partner, który potwierdza naszą wiedzę i kompetencje. Jako partner Google Marketing Platform, zarządzamy kampanią w oparciu o narzędzia umożliwiające prowadzenie zaawansowanej analityki.
  • W Ideo Force dbamy o płynny przepływ informacji między Klientem a pracownikami zaangażowanymi w projekt. W roli koordynatora wszystkich działań projektowych występuje indywidualny opiekun Klienta, który jest także doradcą marketingowym i biznesowym.
  • Ze względu na specyfikę sieci Google Display Network, przeprowadzamy naszych Klientów przez wszystkie etapy projektu, uwzględniając wybór celu, wdrożenie reklam oraz monitorowanie budżetu i badanie efektywności reklamy.
  • Nieustannie szkolimy naszych pracowników, ale również dzielimy się specjalistyczną wiedzą. Szerokie umiejętności z zakresu analizy i korzystanie z zaawansowanych narzędzi gwarantują, że kampania w sieci GDN będzie zrealizowana na najwyższym poziomie.
  • Nasi klienci to pionierzy w swoich branżach, a są nimi między innymi: Jansen Display (Kampania Google Ads), Melvit (Kampania Ads, Promocja), CEWE Sp. z o.o., NC Investment (Kampania e-marketingowa), Paradise Baby (Social media, Promocja, Kampania e-marketingowa). Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
kontakt // ideoforce.pl