Remarketing

Remarketing skutecznie ratuje porzucone koszyki zakupowe.

Remarketing jest skuteczną formą reklamy dla sklepów internetowych, które w natłoku konkurencyjnych ofert przypominają klientom o swojej ofercie. Sklepy zwiększają tym samym szansę na ponowne wkroczenie użytkownika na ścieżkę zakupową. 

Katarzyna Augustyn-Szurek
Katarzyna Augustyn-Szurek
Account Manager
  • tel. 512 170 206
Napisz do mnie

Remarketing

Remarketing jest jednym ze sposób na dotarcie do użytkownika, który już odwiedził witrynę, a więc zna markę. Oznacza to, że był wstępnie zainteresowany ofertą. W związku z tym istnieje spora szansa na to, że reklama skłoni internautę do określonego zachowania. Może nie być rejestracja na stronie czy sprzedaż.

Remarketing jest jednym z najefektywniejszych narzędzi reklamowych Google Ads (dawniej Google AdWords). Umożliwia ponowne do użytkowników, którzy mieli już kontakt z marką w sieci – odwiedzili stronę internetową, aplikację mobilną lub sklep online. innych stron. Remarketing ma na celu nie tylko sprzedawanie czy rejestrację użytkowników, ale znacząco wpływa na budowanie rozpoznawalności marki w sieci. Firma, z którą internauta miał już styczność przypomina mu o sobie w innych miejscach niż strona internetowa, którą właśnie opuścił. Google Ads daje możliwość wyboru typu kampanii reklamowej. Remarketing możemy prowadzić w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania.

Jak działa remarketing?

Reklama remarketingowa dociera do użytkownika, który odwiedził stronę internetową, ale nie wykonał na niej żadnego działania. Jej celem jest skłonienie go do powrotu, tak by mógł ponownie rozpatrzeć ofertę czy wrócić do zakupów. Przykładem może być sytuacja, w której osoba dodała produkty do koszyka, ale nie zdecydowała się na dokonanie płatności. Po opuszczeniu strony wciąż pozostaje w sieci, przeglądając inne witryny. To właśnie na tych stronach zobaczy reklamę produktów, które obejrzała lub chciała kupić (remarketing dynamiczny). Przyczyn porzucenia koszyka zakupowego może być wiele i nie zawsze jest to całkowita rezygnacja z zakupów, dlatego zawsze warto ponownie dotrzeć do użytkownika z przekazem reklamowym.

Kierowanie reklam opiera się na listach remarketingowych, które konstruowane są na podstawie danych pozyskanych dzięki konfiguracji tagu Google Ads w witrynie. Listy remarketingowe są grupami odbiorców, które tworzone są dzięki źródłom danych o odbiorcach (np. Google Analytics, Tag Google Ads, YouTube, analityka aplikacji) oraz danych demograficznych, lokalizacyjnych czy informacji na temat wykorzystywanych przez użytkowników urządzeń.

jak działa remarketing

Rodzaje remarketingu

W ramach remarketingu Google Ads możemy prowadzić zróżnicowane kampanie. Google umożliwia dopasowanie reklamy do celu, który chcemy zrealizować, a podstawie rodzajów remarketingu, do których zaliczamy:

  • Remarketing standardowy – reklama towarzyszy użytkownikowi po opuszczeniu strony, w czasie kiedy korzysta z innych witryn i aplikacji w sieci reklamowej. Pozwala ponownie zainteresować użytkownika, zachęcając go do powrotu na stronę i wykonanie akcji, którą może być pobranie pliku, rejestracja czy zakup – jest przedłużeniem ścieżki zakupowej klienta. 
  • Remarketing dynamiczny – użytkownikowi zostanie zaprezentowana reklama przedstawiająca konkretne produkty  lub usługi przeglądane przez niego podczas wizyty na stronie. Ten typ remarketingu pozwala docierać do osób, które nie dokończyły zakupów, budując rzeczywistą sprzedaż. Remarketing dynamiczny można również prowadzić aplikacjach mobilnych. W tym przypadku tworzymy nową kampanię lub korzystamy z tej już prowadzonej w witrynie.
  • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) – umożliwiają wyświetlanie reklamy osobom, które opuściły witrynę, ale wciąż korzystają z wyszukiwarki. Reklama pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania. RLSA pozwala dostosowywać stawki słów kluczowych pod kątem użytkowników znajdujących się na listach remarketingowych.
  • Remarketing wideo – wyświetlanie reklam w YouTube oraz w witrynach wideo Google i wyszukiwarce na podstawie aktywności użytkowników na YouTube. Po połączeniu konta z Google Ads możemy tworzyć listy remarketingowe grupujące internautów według czynności, które wykonali (np. objerzenie określonych filmów, odwiedziny strony kanału czy zasubskrybowanie).
  • Remarketing kierowany na listę klientów – kierowanie reklamy opiera się na bazie adresów e-mail, które firma ma w swoim posiadaniu. Użytkownicy zalogowani w i korzystający z usług Google (np. YouTube, Gmail, Zakupy Google, sieć wyszukiwania) zobaczą w tych miejscach reklamę. Ten sposób kierowania wpływa na przede wszystkim na zwiększenie konwersji i budowanie świadomości marki.
Zapytaj o rozwiązanie dedykowane dla Ciebie 

 

Zalety remarketingu

Firma, która zdecyduje się na kampanię remarketingową zwiększy szansę na pozyskanie potencjalnych i rzeczywistych klientów oraz zbuduje rozpoznawalność marki w internecie. Korzyści, jakie daje prowadzenie w sieci kampanii remarketingowej to przede wszystkim:

  • Docieranie do użytkowników w odpowiednim momencie – remarketing jest wydłużeniem procesu zakupowego, a więc reklama pojawi tuż po odwiedzeniu przez użytkownika witryny oraz w przypadku remarketingu dynamicznego – prezentując oglądane wcześniej produkty.
  • Budowanie świadomości marki – użytkownicy po opuszczeniu strony lub aplikacji wciąż mają styczność z wizerunkiem firmy w innych witrynach, co nie pozwala o niej łatwo zapomnieć.
  • Mierzenie efektowności kampanii – podobnie, jak inne formy reklamy w Google Ads, kampanię remarketingową można kontrolować dzięki raportom i statystykom.
  • Dokładne kierowanie reklam – listy remarketingowe pozwalają na prezentowanie przekazu konkretnym grupom odbiorców, co sprawia, że reklama jest skuteczna.
  • Określenie stawek – w kampaniach remarketingowych możemy korzystać z automatycznego określania stawek na podstawie wyznaczonego celu, którym może być zwiększenie wizyt na stronie czy większa wartość konwersji w ramach ustalonego budżetu.

Jak pracujemy?

Remarketing, który prowadzimy dla naszych klientów poprzez Google Ads bazuje informacjach o użytkownikach mających kontakt ze stroną. Dlatego pierwszym krokiem, który podejmujemy jest  konfiguracja źródła danych o odbiorach dla witryny lub aplikacji. Po otagowaniu strony pod kątem remarketingu, czyli dodania tagu Google Ads do witryny lub aplikacji otrzymujemy fragmenty kodu tagu remarketingowego. Stworzona przez nas reklama zostaje skierowana do użytkowników podzielonych na kategorie w ramach list remarketingowych. Możemy korzystać z list domyślanych lub skonstruować je biorąc pod uwagę parametry takie, jak cena zakupionego produktu czy rodzaj strony. Każdą decyzję dotycząca działań reklamowych konsultujemy z naszymi Klientami. Z racji tego, że Google Ads jest systemem o wyjątkowej mierzalności, a więc zapewnia przejrzystość działań, Klienci informowani są na bieżąco o wynikach kampanii. Gwarantujemy dostęp do konta reklamowego, dzięki któremu można śledzić miejsce wyświetlania reklam wraz z ich kosztem.

Stworzymy skuteczną kampanię dla Twojego biznesu!

Efekty naszych prac

Od wielu lat zajmujemy się opracowywaniem kampanii reklamowych, które obejmują remarketing. Jedną z naszych realizacji jest kampania Google Ads dla firmy KUKE Finance SA. Zadanie, jakie przed nami zostało postawione miało na celu zwiększenie świadomości o marce, która od kilku lat oferuje swoje usługi. W strategii kampanii położono nacisk na reklamę w Google Display Network oraz remarketing. Uzyskane w toku działań efekty pozwoliły nam na pełną widoczność oferty w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Marka znacząco poprawiła swoją rozpoznawalność, a reklama pozwoliła nam na dotarcie do dokładnie wybranej grupy docelowej.


Zapytaj o ofertę
 

 

Status Google Partner PREMIER

Ideo Force od wielu lat posiada status Google Partner PREMIER. Status ten jest potwierdzeniem naszej wiedzy i umiejętności w zakresie Google Ads i tego, że grono naszych klientów stale się powiększa. Wzrost dotyczy również zysków, które mają odzwierciedlenie w korzyściach dla obu stron – klientów i naszej. Status Google Partner PREMIER to prestiżowy certyfikat, którym mogą poszczycić się tylko najlepsze firmy w branży.

Współpraca z nami oznacza pewność, że usługa prowadzona jest na najwyższym poziomie, a konsekwencją podejmowanych działań jest maksymalna efektywność kampanii. Powierzaj swoje interesy, tym którzy widza jak o nie zadbać. Google to potwierdza!

Dlaczego Ideo Force?

  • Nieustannie wspieramy naszych Klientów w pozycjonowaniu stron, reklamowaniu marki i budowaniu jej zasięgu na rynku krajowym i zagranicznym. Efektem wieloletnich działań są setki zrealizowanych projektów w ramach marketingu internetowego.
  • Dzięki doświadczeniu, które nabyliśmy podczas prowadzenia zaawansowanych projektów w ramach Google Ads, wiemy jak zwiększyć efektywność reklamy i dopasować strategię kampanii remarketingowej do działalności naszego Klienta.
  • Jesteśmy specjalistami od reklamy internetowej. Prestiżowy status Google Partner Premium potwierdza nasze umiejętności a certyfikaty Google Ads – biegłość w podstawowych i zaawansowanych aspektach środowiska reklamowego Google.
  • Nasi Klienci od początku współpracy mają zapewniony kontakt z indywidualnym opiekunem, który jako kierownik projektu odpowiada za nadzór nad wszystkimi działaniami związanymi z kampanią, na bieżąco informując Klienta o ich przebiegu.
  • Wiemy, jak prowadzić skuteczny remarketing oraz remarketing dynamiczny, czyli jak przy pomocy przekazu reklamowego dotrzeć do użytkowników, którzy weszli w interakcję ze stroną lub aplikacją.
  • Specjaliści Ideo Force zajmujący się kampaniami remarketingowymi mają  doświadczenie w prowadzeniu projektów i zarządzaniu nimi z poziomu panelu Google Ads. Wszystkie prace są zawsze poparte wynikami. Jeśli się czegoś podejmujemy, to znaczy, że znamy się na tym doskonale!
  • Na naszym koncie jest współpraca z uczelniami (np. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Akademia im. Leona Koźmińskiego czy Uczelnia Techniczno – Handlowa w Warszawie) oraz ciągłe doskonalenie wiedzy z zakresu e-marketingu.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie, np.: GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Sp. z o. o. (Promocja i pozycjonowanie) NC Investment (Kampania e-marketingowa), Uniformix (Kampania sprzedażowa), Bratex Sp. z o.o. (Marketing i reklama) Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
kontakt // ideoforce.pl