Instagram Ads

Ponad 1 miliard użytkowników na świecie, ponad 8 milionów w Polsce i tempo wzrostu, którego Instagramowi może pozazdrościć nawet Facebook.

Instagram w Polsce jest drugim po Facebooku najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Platforma ta cechuje się najbardziej rozbudowanymi mechanizmami demograficznego i behawioralnego targetowania reklam.

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 208)
Napisz do mnie

Instagram Ads

Instagram to przede wszystkim aplikacja mobilna i serwis społecznościowy, którego główną funkcjonalnością jest dzielenie się zdjęciami i krótkimi materiałami wideo. Ma zupełnie inny klimat niż Facebook czy Twitter. Instagram stawia dużo mocniej na content graficzny - szczególnie ten dobrej jakości. Najnowsze badania pokazują, że satysfakcja z treści „konsumowanych” przez użytkowników Instagrama jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku Facebooka. Demografia użytkowników jest również nieco inna. Na „Insta” wyraźnie największa i najaktywniejsza jest grupa kobiet w wieku 18-35 lat. Jeśli ten target jest odpowiedni dla Twojego biznesu to możesz być pewny możliwości stworzenia efektywnej kampanii reklamowe na Instagramie.

Ze względu na swój charakter Instagram pozwala bardzo skutecznie docierać do odpowiedniej grupy docelowej niezależnie od urządzenia i lokalizacji oraz łączyć szereg cech takich jak zainteresowania, demografia użytkowników i ich zachowania. Dysponuje on również szeregiem unikalnych formatów i narzędzi do publikowania reklam i badania ich skuteczności. Te elementy składają się na potężne narzędzie przystosowane do skutecznego realizowania efektywnościowych kampanii reklamowych.

Instagram Ads to uniwersalne narzędzie prowadzenia promocji, której celem jest sprzedaż, generowanie leadów, instalacja aplikacji mobilnych lub dowolny inny typ konwersji. Połączenie reklam z organicznym prowadzeniem konta na Instagramie realizuje również doskonale cele zasięgowe i pomaga znacząco budować silną markę. Ważnym elementem reklamy na Instagramie jest możliwość wchodzenia z nią w interakcję przez użytkownika co podnosi wiarygodność reklamowanego podmiotu (tzw. „social proof”). 

Średni koszt CPC w Instragram Ads jest uzależniony od szeregu czynników, ale możliwe jest generowanie wartościowych kliknięć użytkowników już od kilkunastu groszy!

Zalety reklamy na instagramie

  • Niski koszt – Wydatki na reklamę na Instagramie nie muszą być wysokie, żeby kampania mogła osiągnąć zakładany poziom rentowności. Koszt kliknięcia już od kilkunastu groszy.
  • Precyzyjne targetowanie – Instagram Ads udostępnia mechanizm targetowania reklam na podstawie m.in. zainteresowań, lokalizacji, wieku, płci, zachowań, wykorzystywanego urządzenia, języka. Możliwe jest oczywiście korzystanie z list remarketingowych i grup podobnych odbiorców.
  • Sposób na ślepotę banerową – Charakter Instagrama sprawia, że użytkownicy tej platformy są dużo bardziej skupieni na treściach graficznych, co umożliwia skoncentrowanie ich uwagi na wizualnym przekazie reklamowym w dużo wyższym stopniu niż w przypadku innych kanałów typu display.
  • Opłata za efekt – Podobnie jak w przypadku innych kanałów pozyskiwania ruchu z nastawieniem na maksymalną konwersję, Instagram Ads może być rozliczany w modelu CPC.
  • Budowanie zasięgu jako efekt uboczny – Emisja reklam na Instagramie w ramach marketingu efektywnościowego powoduje dodatkowo przyrost osób obserwujących profil firmy, co zwiększa zasięg organiczny postów publikowanych na koncie reklamodawcy.
  • Unikatowe formaty reklam – Instagram daje do dyspozycji szereg kreatywnych formatów reklamowych takich jak: zdjęcia, stories, karuzele zdjęć, format wideo.

Zapytaj o ofertę na reklamę na Instagramie!

Obsługa Instagram Ads

Współpraca w zakresie prowadzenia reklam na Instagramie rozpoczyna się zawsze od szczegółowego nakreślenia celów i przedmiotu kampanii. Kolejny etap to ocena i ewentualne założenie/skorygowanie samego profilu Instagrama oraz skonfigurowanie narzędzi analitycznych do pomiaru wyników prowadzonej kampanii na podstawie wybranych wcześniej wskaźników.

Trzeci etap to określenie planowanego budżetu  oraz czasu realizacji kampanii. Na tej podstawie przygotowywany jest harmonogram i określane są grupy docelowe, na których będzie realizowana kampania. Ostatni krok przed uruchomieniem promocji to zaprojektowanie kreacji oraz określenie częstotliwości ich zmiany i sposobu testowania skuteczności każdej z nich. Ważnym elementem realizacji kampanii reklamowej na Instagramie jest też doprecyzowanie formy i sposobu raportowania efektów działań promocyjnych.

Efektywność kampanii reklamowej w Instagram Ads zależy przede wszystkim od jej realizacji, ale równie duże znaczenie ma sama witryna lub aplikacja, która często jest miejscem docelowej konwersji. W tych kampaniach, w których celem jest konwersja na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność ich działania jest również obiektem naszych analiz. W tej sytuacji optymalizacja prowadzonych działań reklamowych obejmuje nie tylko same kreacje, sposób targetowania, stawki i budżety, ale również elementy i funkcjonalności witryny lub aplikacji.

Dlaczego my?

  • Ponad 18 lat pomagamy naszym klientom rozwijać biznes w Internecie.
  • Mamy na koncie zrealizowanych tysiące projektów e-marketingowych.
  • Nasze działania w zakresie reklam na Instagramie znacznie zwiększają rozpoznawalność marki.
  • Stale śledzimy trendy i oczekiwania konsumentów. 
  • Posiadamy kreatywnych i zaangazowanych grafików. 
  • Oprócz wiedzy i doświadczenia posiadamy również wysokie kwalifikacje techniczne
  • Gwarantujemy stały kontakt z przypisanym indywidualnym opiekunem zlecenia.
  • Wśród naszych klientów zaliczamy - np.: Wolters Kluwer, Dyduś, iParts, Melvit, Meble.pl, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →