LinkedIn Ads

LinkedIn to międzynarodowy dynamicznie rozwijający się (ponad 2,3 mln realnych użytkowników w Polsce i ponad 540 mln na świecie) serwis społecznościowy o charakterze biznesowo-zawodowym.

Sieć LinkedIn ze względu na swój mocno profesjonalny charakter różni się zdecydowanie od serwisów typu Facebook, Instagram czy Twitter. Pomimo mniejszej ilości użytkowników Linkedin może być dla pewnych kampanii reklamowych rozwiązaniem numer 1!

Paweł Korniak
Paweł Korniak
Business Development Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 208)
Napisz do mnie

Reklama na LinkedIn

Wyjaśnienie różnicy między serwisem Linkedin a chociażby Facebookiem, należy zacząć od intencji użytkowników odwiedzających każdy z nich. Użytkownicy Facebooka dzielą się i konsumują treści o dowolnym charakterze i każdej tematyce. W przypadku LinkedIn sytuacja wygląda inaczej. Tutaj użytkownicy społeczności angażują się w nią w celach zawodowych, m.in.: poszukiwanie pracy, poszukiwanie pracownika, zdobywanie wiedzy i porad od profesjonalistów, pozyskiwanie opinii, analiza rynku, networking, działania handlowe/poszukiwanie kontrahentów, kreowanie osobistego wizerunku profesjonalisty, prowadzenie działań wizerunkowych dla marki.

LinkedIn jest zatem idealnym miejscem do prowadzenia działań reklamowych nastawionych na osiągnięcie efektów w obszarach HR oraz B2B. W sieci tej zdecydowanie łatwiej pozyskać zainteresowanie i nawiązać kontakt, zarówno w celach rekrutacyjnych, jak i biznesowych. W przypadku prowadzenia działań promocyjnych zarówno płatnych, jak i organicznych nie powinniśmy liczyć na „duże liczby”, a na efektywność podjętych działań.

Średnia stawka kosztu za kliknięcie w serwisie LinkedIn jest kilkukrotnie wyższa niż w przypadku reklam Google Ads czy Facebook Ads, ale jeśli porównamy koszt pozyskiania leada to okazuje się, że LinkedIn może być bardzo efektywnym kanałem pozyskiwania zapytań.

Ogromną zaletą LinkedIna jest niespotykana w innych sieciach reklamowych precyzja targetowania reklam na podstawie wiarygodnych cech zawodowych. Poza typowymi opcjami kierowania reklam jak język, lokalizacja, wiek, płeć i zainteresowania mamy tutaj do wyboru szereg pozycji niedostępnych w innych serwisach. Są to m.in.:

  • zajmowane stanowisko,
  • spełniana w organizacji funkcja,
  • poziom doświadczenia zawodowego,
  • lata doświadczenia,
  • umiejętności,
  • obszar działalności firmy, w której użytkownik jest zatrudniony,
  • wielkość firmy,
  • osoby połączone z profilem firmy,
  • nazwa firm, w której użytkownik jest zatrudniony,
  • poziom wykształcenia (stopień),
  • ukończone szkoły,
  • przynależność do grup.

Powyższe opcje można ze sobą łączyć w dowolny sposób, tworząc niespotykanie precyzyjne grupy docelowe.

Sieć LinkedIn umożliwia reklamę remarketingową na podstawie tagu śledzącego, a także działania skierowane do grup pasujących odbiorców na podstawie adresów e-mail oraz nazw firm.

Zalety LinkedIn Ads:

  • Precyzyjne targetowanie – system reklamowy LinkedIn Ads pod względem precyzji targetowania i wiarygodności danych służących do kierowania reklam nie ma sobie równych.
  • Wysoka skuteczność – reklama w LinkedIn cechuje się wysokim współczynnikiem konwersji generowania leadów.
  • Kreowanie wizerunku rzetelnego pracodawcy – LinkedIn jest zdecydowanie najlepszym miejscem do realizacji kampanii Employer Brandingowych.
  • Unikanie przypadkowych odbiorców – z reguły większość użytkowników LinkedIn korzysta z niego w sposób świadomy dbając o swój wizerunek, niezależnie czy jest to pracownik czy pracodawca. Wpływa to na wiarygodność danych, a co za tym idzie pozwala uniknąć docierania do nietrafionych odbiorców.
  • Reklama z formularzem – LinkedIn wśród formatów reklamowych oferuje możliwość wykorzystania kreatora formularza zbierania leadów, dzięki czemu potencjalny klient może zostawić zapytanie bez konieczności przechodzenia na stronę.
  • Skuteczna reklama inMail – LinkedIn jest właściwym wyborem, jeśli chcemy zrealizować skuteczną mailingową kampanię reklamową.
  • Niewielka ilość reklamodawców – umiarkowana ilość contentu reklamowego w serwisie LinkedIn w stosunku do przeładowanego takimi treściami Facebooka i Instagrama jest szansą, którą warto wykorzystać.

Potrzebujesz wsparcia e-marketingowego? Pomożemy Ci!

Obsługa LinkedIn Ads

Najważniejszym krokiem w początkowym etapie jest poznanie grupy docelowej i efektów, które chcemy „dowieźć” wykorzystując reklamy na LinkedIn. Kolejny krok to skonfigurowanie wszystkich niezbędnych narzędzi analitycznych pozwalających ocenić efekty prowadzonych działań oraz przygotowanie kreacji i materiałów do kampanii. W przypadku kampanii reklamowych z sieci LinkedIn niezwykle istotne jest zintegrowanie również strony internetowej z tagiem śledzącym, który dostarczy nam cennych informacji o potencjalnych klientach oraz konwertujących osobach. Ta integracja powinna być wykonana najwcześniej jak to możliwe - najlepiej jeszcze kilka tygodni przed planowanym uruchomieniem kamanii.

Po określeniu planowanego budżetu oraz czasu realizacji kampanii przygotowywany jest harmonogram i określane są grupy docelowe, na których będzie realizowana kampania. Ważnym elementem realizacji kampanii reklamowej LinkedIn jest też doprecyzowanie formy i sposobu raportowania postępów i efektów działań promocyjnych.

Dlaczego Ideo Force?

  • Już ponad 18 lat pomagamy naszym klientom rozwijać biznes w Internecie.
  • Mamy na koncie zrealizowanych ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • Nasze działania generują rocznie setki milionów złotych zysków dla naszych Klientów.
  • Śledzimy bieżące trendy i oczekiwania społeczności, po to by celnie dostosowywać swoje działania.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego i doradcy biznesowego. Opiekun jest odpowiedzialny za koordynację wszystkich prac - dzięki temu kontakt jest zawsze z jedną osobą oraz panuje porządek w komunikacji. Jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje od zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem. 
  • Na bieżąco analizujemy postępy uruchomionej kampanii reklamowej. 
  • Gwarantujemy stały kontakt i raportowanie wykonywanych prac.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku nie tylko w Polsce, ale również zagranicą - np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Wapteka, Cobi, Szynaka Meble, Pratt & Whitney. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę