Audyt SEO

"Potrzeby klientów to ruchomy cel. Gdy tylko ułożysz tę łamigłówkę, musisz od nowa zabrać się do dzieła".
Robert B. Tucker

Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona nie osiąga wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google? Pokażemy Ci, jak to zmienić! Audyt strony internetowej pod kątem SEO pomoże Ci wybić się na wysokie pozycje.

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 291)
Napisz do mnie

Audyt (analiza) SEO

Audyt SEO, to profesjonalna analiza strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Przeprowadzamy go w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie i przy pomocy specjalistycznych narzędzi.

Wśród nich można wymienić Majestic, Ahrefs, Semstorm, Clusteric Link Auditor, Screaming Frog czy też narzędzia udostępniane przez Google.

Badamy wszystkie parametry, wpływające na pozycjonowanie strony. Jednocześnie sprawdzamy, jak wygląda sytuacja w branży, w której działasz Ty i Twoja konkurencja. Dzięki temu zdobywamy szersze spojrzenie na problem.

Co zawiera audyt SEO?

Przeprawdzany przez nas audyt SEO obejmuje zarówno elementy on-site jak i off-site.

Wśród elementów on-site badamy między innymi:

  • indeksowanie i komunikację witryny z botem wyszukiwarki, stopień indeksacji witryny, łatwość indeksacji witryny przez roboty,
  • dostosowanie modułów programistycznych (funkcjonalności witryny) do wymagań wyszukiwarek oraz oczekiwań Użytkownika,
  • strukturę serwisu i nawigację, stopień zagłębień oraz możliwość odnalezienia treści przez bota oraz Użytkownika,
  • linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne (linki w serwisie prowadzące do zewnętrznych stron),
  • potencjał wyszukiwawczy witryny (ilość i jakość contentu) w porównaniu z konkurencją (benchmarking),
  • zagrożenia wynikające z ewentualnego istnienia w serwisie duplicate content lub thin content,
  • poprawność kodu HTML, poprawność ostylowania witryny CSS oraz wpływ wykorzystanych java scriptów na pozycjonowanie (waga i opóźnienia),
  • poprawność plików .HTACCESS oraz ROBOTS.TXT, SITEMAP.XML,
  • czas ładowania się witryny, rozmiar (wagę) witryny, optymalizacja wagi contentu,
  • dostosowanie witryny pod urządzenia mobilne wraz z szybkością ładowania się na tych urządzeniach,
  • poprawność adresacji (w tym także przyjazność dla wyszukiwarek),
  • poprawność tagów TITLE oraz DESCRIPTION,
  • poprawność zamieszczonych nagłówków H1-H6,
  • błędy zwracane przez Google Search Console,
  • poprawność atrybutów ALT,
  • wydajność infrastruktury serwerowej, szybkość pracy serwera (w tym load balancing) oraz  wykorzystanie Content Delivery Network (CDN),
  • poprawność wdrożenia certyfikatu SSL,
  • stopień i poprawność przekierowań,
  • stopień i poprawność cachowania witryny,
  • czynniki User Experience mające związek z oceną witryny przez robota wyszukiwarki,
  • poprawność wdrożenia AMP,
  • optymalizację plików graficznych wyświetlanych na stronie celem osiągnięcia przez nie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • optymalizację plików PDF i innych tekstowych, wyświetlanych w witrynie,
  • elementy rozszerzone (rich snippets) - zasadność ich użycia zależy od typu strony Klienta,
  • dostosowanie strony do potrzeb pozycjonowania lokalnego,
  • wdrożenie narzędzi niezbędnych w procesie pozycjonowania,
  • widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli kondycję witryny w wyszukiwarce.
     

Wśród elementów off-site badamy między innymi:

  • ilość i jakość linków prowadzących do witryny, w tym współczynnik Trust Rank oraz Citation Flow,
  • profil linkowania (czy jest naturalny), czyli np. linki nofollow vs. dofollow, linki graficzne vs. tekstowe, link brandowe,
  • istnienie kar od Google,
  • sygnały z social media związane z zaufaniem,
  • reputacja witryny wraz ze stworzeniem listy linków niekorzystnych,
  • analiza działań konkurencji (benchmarking).

Warto zaznaczyć, że na życzenie klienta i jeśli wymaga tego sytuacja przeprowadzamy również audyty powdrożeniowe.  takim przypadku zwracamy uwagę na to czy zaproponowane przez nas rekomendacje on-site i off-site zostały wdrożone i czy zostało to przeprowadzone prawidłowo. Dzięki temu zyskuje się pewność, że sugerowane zmiany zostały poprawnie zaimplementowane.

audyt seo

Do każdego audytu podchodzimy indywidualnie.

Zamów audyt SEO Twojej witryny!

Analityka przede wszystkim

Do naszych analiz podchodzimy w sposób maksymalnie analityczny. Dysponujemy zaawansowanymi narzędziami, które pomagają nam wyciągać wnioski oraz porównywać analizowaną witrynę z innymi funkcjonującymi w danej branży (benchmarking).

Panda i Pingwin

Te dwa najważniejsze w ostatnich latach updaty algorytmów Google bardzo mocno wpłyneły na proces pozycjonowania. Panda skupia się na treści - ich jakości, unikalności, eksperckości, a Pingwin analizuje, czy linki na witryny są naturalne i logiczne - tj. czy profil linkowania jest naturalny.

Pod kątem Pingwin Update badamy przede wszystkim, ale nie tylko:

  • naturalność profilu linkowania,
  • stosowanie nienaturalnych linków zwrotnych z serwisów o niskiej jakości (na celowniku głównie systemy wymiany linków),
  • przeoptymalizowanie strony,
  • upychanie słów kluczowych w treści.

Audyt linków to dogłębna analiza, która pozwala uwypuklić pewien aspekt budowania linków i pomaga wykrywać problemy lub możliwości w zakresie linków prowadzących do witryny.

Pod kątem Panda Update badamy przede wszystkim, ale nie tylko:

  • zagrożenia wynikające z ewentualnego istnienia w serwisie duplicate content,
  • zagrożenia wynikające z ewentualnego istnienia w serwisie thin content,
  • eksperckość contentu, łącznie z udowodnieniem tego (bibliografia, podpis pod tekstem),
  • czynniki behawioralne - tj. CTR z wyników organicznych, współczynnik odrzuceń oraz czas przebywania na stronie.

Wykonywany przez nas audyt strony obejmie kluczowe rzeczy, takie jak współczynniki odrzuceń, odsłon strony, czas spędzony w witrynie i wiele więcej. Są to kluczowe obszary, które należy ulepszyć, aby zagwarantować lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Wyszukiwarki i ludzie odwiedzają witrynę wielokrotnie ze względu na jakość dostarczanych treści. Kontrolowanie treści pomaga zrozumieć rodzaje treści, które kochają i jak je lubią wyświetlać, na przykład wideo, obrazy i słowa. W audycie rekomendujemy solidną strategię treści dla bloga, strony internetowej czy sklepu internetowego.

Medical Update oraz Trusted Content

Google nazywa to szeroką, globalną aktualizacją rdzenia, ale w oparciu o większość przeprowadzonych do tej pory analiz, wydaje się, że skupia się na witrynach poświęconych zdrowiu i medycynie oraz witrynach YMYL - tj. Twoje pieniądze Twoje życie. Jak jednak wynika z naszych analiz aktualizacja Medical Update wpłynęła również na wiele innych stron poza wskazanymi powyżej. Celem Google jest wymuszenie od twórców witryn oferowania lepszych treści, godnych zaufania (trusted content) i bardziej przydatnych dla Użytkownika.

Audyt pod kątem Medical Update oraz Trusted Content jest niezbędny dla witryn, które:

  • pobierają dane osobowe, takie jak numery identyfikacyjne, numery kont bankowych, numery licencji kierowców itp., które mogą zostać wykorzystane do kradzieży tożsamości,
  • używane są w transakcjach pieniężnych, w których użytkownicy mogą podawać informacje o koncie kredytowym lub rachunku bankowym; na przykład każda strona, która pozwala na zakup czegoś,
  • oferują informacje medyczne lub zdrowotne, które mogą mieć wpływ na samopoczucie,
  • oferują porady na temat ważnych decyzji życiowych, takich jak strony o rodzicielstwie, zakup domu, pojazd i tak dalej,
  • oferują porady na temat głównych problemów życiowych, które mogą mieć wpływ na twoje przyszłe szczęście i finanse, takie jak strony udzielające porad prawnych lub finansowych.
     

Lecz choć aktualizacja przyjęła nazwę Medic Update ze względu na skupienie się na przestrzeni medycznej i zdrowotnej to tak na prawdę właściciel każdej witryny internetowej powinien dokonać analizy swoich treści.

Kiedy i dla kogo audyt SEO

Audyt strony internetowej pod katem SEO warto przeprowadzić w następujących sytuacjach:

  • przy utrzymującym się od dłuższego czasu braku wyników pozycjonowania (brak wzrostu widoczności w Google i / lub brak wzrostu ilość wejść na stronę z Google organic),
  • przy spadkach pozycji i / lub ilości wejść z wyników organicznych,
  • na etapie tworzenia nowej witryny: na etapie tworzenia koncepcji, makietowania bądź tworzenia projektów graficznych. Optymalnie gdyby pozycjoner uczestniczył od początku w procesie powstawania nowej witryny,
  • w momencie uruchamiania nowej witryny lub aktualizacji dotychczasowej - warto dokonać audytu, czy nowa witryna została zaprojektowana zgodnie ze sztuką SEO i czy została optymalnie zaprojektowana pod SEO,
  • w momencie wprowadzania kluczowych zmian - optymalnie jest gdy każda większa zmiana w witrynie konsultowana jest z pozycjonerem.



 

Rekomendacje zmian

Analizując krytyczne komponenty SEO, firma może opracować priorytetowy plan działania w celu poprawy wyników bezpłatnych wyników wyszukiwania.. Dostarczany przez nas audyt SEO strony internetowej zawieraja propozycje zmian, które pomogą zoptymalizować serwis. Pozwolą trwale wzmocnić efekty pozycjonowania w wyszukiwarkach, wskaźniki konwersji czy liczbę odwiedzin serwisu. Co więcej wdrożenie audytu poprawi także komfort użytkowania strony i szybkość jej ładowania.

W audycie proponujemy nowe treści, działy serwisu, rozbudowę treści z uwzględnieniem fraz kluczowych, zmiany funkcjonalne i strukturalne serwisu (nowe podstrony pod kątem długiego ogona fraz kluczowych).

Celem audytu jest skoncentrowanie wysiłków na priorytetach. Warto więc upewnić się, że w firmie, jest osoba odpowiedzialna za realizację wysokich, średnich i niskich priorytetów z audytu SEO.

Dlaczego my?

  • Wiemy doskonale, że finalnym efektem prac ma być zwieszenie sprzedaży w związku z tym patrzymy szerzej na witrynę i całą firmę analizując gdzie zmierza firma. Na przykład, czy analizowana firma wchodzi na nowy rynek lub wprowadza nowy produkt - to istotne w rekomendacji strategii treści i procesie oceny.
  • Audyt nie powinien skupiać się tak bardzo na przeszłości, jak na przyszłości. Patrzymy w przyszłość, aby zmaksymalizować audyt SEO.
  • W zależności od stopnia rozbudowania serwisu przeprowadzany audyty SEO podstawowe, jak i bardzo zaawansowane.
  • Jestesteśmy elastyczni: audyt SEO może być realizowany w ramach umowy na pozycjonowanie bądź jako osobne zlecenie.
  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych).
  • Wypozycjonowaliśmy już setki stron internetowych.
  • Wykorzystujemy tylko przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem badamy witryny internetowe.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie pozycjonowania w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych. Dlatego nasze analizy są bardzo rzetelne a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i techniczne.
  • Przygotowywane przez nas audyty są bardzo wnikliwe i obejmują nawet infrastrukturę serwerową.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witrynę lub dorobić do niej brakujące funkcjonalności w celu udoskonalenia procesu pozycjonowania.
  • W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, Majestic, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione i wiele innych.

Zapytaj o ofertę
 

 

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i małych przedsiębiorstw z niewielkimi witrynami. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w Google - zarówno dla konkretnych fraz kluczowych jak i dlugiego ogona.

Oto przykłady niektórych z nich:

Poniżej znajduje się screen z SENUTO prezentujący efekty wdrożenia audytu SEO (początek 2018 roku) u jednego z naszych klientów:

audyt seo efekty

 

Warto zapoznać się z opisem naszych innych realizacji:

  • Audyt SEO/UX dla Targi Kielce - nasz audyt pozwolił na wskazanie kluczowych problemów oraz ich rozwiązań, w oparciu o dobre praktyki projektowe, poznanie faktycznych zachowań grupy docelowej, zwięszenie ergonomii użytkowania serwisu, zoptymalizowanie serwisu pod kątem SEO, zwiększenie widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google, wzrost konwersji.
  • Analiza SEO i pozycjonowanie dla Hrvaska.net - nasz audyt pozwolił na wzrost widoczności serwisu w wyszukiwarce Google oraz wzrost konwersji dzięki sporej dawce rekomendcji poprzedzonych kompleksową analizą SEO, optymalizacją i działania serwisu oraz analizą i optymalizacją contentu.
  • Audyt SEO i pozycjonowanie dla Why Not Fly - zajęliśmy się wyborem najbardziej optymalnych fraz oraz modernizacją portalu. Z racji dużej konkurencyjności branży, wybrane frazy są bardzo popularne. Pozycjonowanie wymagało intensywnych działań opierającego się w bardzo dużej mierze na optymalizacji SEO (content, on-site oraz off-site).