Pozycjonowanie filmów

Materiał wideo to bardzo skuteczny sposób na promowanie swoich produktów lub usług. Wykorzystaj to w swoim biznesie i sprawdź czym jest pozycjonowanie filmów.

W ostatnich latach filmy promujące produkty i usługi zwiększają sprzedaż oraz wzmacniają wizerunek marki. Jednakże bez odpowiednich działań optymalizacyjnych, Twoje nagranie może zniknąć w gąszczu innych. Co zrobić aby tego uniknąć? Nagraj film i zadbaj o jego wysoką pozycję w wyszukiwarce YouTube!

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 291)
Napisz do mnie

Pozycjonowanie wideo

Czy wiesz, że YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie, a pierwsza dla materiałów wideo? Umieszczanie filmów i zakładanie kanałów już od kilku lat jest bardzo popularne i nie zapowiada się na to, by w najbliższym czasie coś się zmieniło. Nic więc dziwnego, że YouTube stał się popularnym narzędziem marketingu.

Z roku na rok wzrasta liczba firm, które zdecydowały się na prowadzenie własnych kanałów w celu promocji produktów i usług, a także pokazanie użytkownikom swojej firmy „od środka”. Na powodzenie tego typu marketingowych działań wpływa cały szereg czynników. Jednym z nich jest z pewnością pozycjonowanie.

Jak więc powinno wyglądać pozycjonowanie filmu, by pokazał się on się wysoko w wyszukiwarce YouTube? Wyszukiwarka wewnętrzna YouTube działa podobnie jak wyszukiwarka Google. Jej działanie opiera się na algorytmach, w których brane są pod uwagę zarówno frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników, jak i ich zaangażowanie – czy film, który wybrali został obejrzany do końca i czy pojawiły się jakieś dodatkowe aktywności (takie jak komentarz, polubienie, udostępnienie lub subskrypcja kanału).

Co zatem należy zrobić, aby nasze materiały wideo pozostawiły filmy konkurencji w tyle? Z pewnością stworzenie unikalnych materiałów wideo oraz ich odpowiednia optymalizacja poprzez pozycjonowanie to gwarancja zwiększenia ruchu na stronie internetowej.

Dlaczego warto pozycjonować filmy?

  • Zwiększenie ruchu i liczby użytkowników na stronie internetowej - Dobry materiał wideo, który pojawia się często na wysokich pozycjach w wynikach organicznych YouTube, może generować naprawdę sporą liczbę linków do strony internetowej.
  • Zwiększenie konwersji  - z punktu widzenia marketingu, celem pozycjonowania filmów jest przede wszystkim trafianie do użytkowników, którzy będą zainteresowani zakupem/skorzystaniem z Twoich produktów/usług. Dobry materiał wideo powinien przekonać ich o słuszności decyzji dotyczącej zakupu.
  • Budowa świadomości marki – nagranie materiału wideo, który pokaże firmę od środka, wykreuje pozytywny odbiór marki przez potencjalnych klientów.
  • Dopasowanie materiału wideo do oczekiwań – dobrze dobrane frazy kluczowe pozwolą na dopasowanie filmu do oczekiwań użytkowników,
  • Zwiększenie zasięgu promocji w Internecie – W obecnych czasach, większość użytkowników woli obejrzeć film na interesujący ich temat, niż przeczytać  artykuł. Dostosowując  się do tych preferencji zwiększamy swoje szanse na promocję marki w Internecie,
  • Zwiększenie zasięgu reklamy – dobrze wypozycjonowany materiał wideo pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, co zwiększy szansę na rozprzestrzenianie się go wśród użytkowników (poprzez udostępnianie lub polecanie filmu swoim znajomym),
  • Darmowa reklama – Serwis YouTube nie pobiera od nas żadnych opłat, co za tym idzie niewykorzystanie go do promocji swoich produktów to świadoma rezygnacja z darmowej reklamy,
  • Długotrwały efekt - skuteczne pozycjonowanie filmów pomaga zwiększać liczbę subskrybentów kanału, co z kolei przekłada się na zachowanie długotrwałych efektów w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce YouTube,
  • Wpływ na decyzje zakupowe - pozycjonowanie filmu, w którym pokazujesz zalety swojego produktu znacząco wpłynie na decyzję zakupową klientów.

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie filmów.

Pozycjonowanie filmów - jak to robimy?

Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu filmu w serwisie YouTube jest dobór właściwych fraz kluczowych. Korzystając z najlepszych narzędzi, analizujemy słowa kluczowe związane z Twoją marką, a następnie dopasowujemy je do tematyki filmu, który chcesz pozycjonować.  Jeżeli film jest dopiero w przygotowaniu, to na podstawie analizy fraz pomagamy Ci w doborze odpowiedniego tematu dla Twojego materiału wideo. Szczególnie dbamy o ten aspekt, ponieważ frazy, które odzwierciedlają zawartość filmu, są pierwszym krokiem w stronę sukcesu - pozwolą na poprawne zaindeksowanie filmu i łatwiejsze odnalezienie go przez użytkowników.

Aczkolwiek, nie można zapominać o tym, że obecnie w Internecie znajduje się tak wiele filmów, że bez odpowiednich działań i planu marketingowego ciężko będzie osiągnąć sukces – czyli trafić do jak największej liczby odbiorców – dlatego kolejnym kluczowym działaniem będzie analiza konkurencji.

Po dokonaniu analizy słów kluczowych i podejrzeniu działań konkurencji przystępujemy do optymalizacji Twojego materiału pod kątem fraz – także tych, których używa konkurencja. Dopasowujemy tytuł i opis filmu, dobieramy właściwe tagi i nazwę pliku wideo. Promujemy film poprzez linki do niego prowadzące i pozyskujemy nowych subskrybentów.

Oczywiście jesteśmy w stałym kontakcie z klientem i informujemy go o dokonywanych zmianach tworząc raporty prac i postępów.

Dlaczego my?

  • Posiadmy długoletnie doświadczenie w optymalizacji i pozycjonowaniu filmów w YouTube.
  • Zrealizowaliśmy już ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna.
  • Stale się doszkalamy i znamy najnowsze trendy w branży.
  • Jesteśmy na bieżąco. Żadna aktualizacja algorytmu Google nie uszła naszej uwadze.
  • Korzystamy ze sprawdzonych oraz przede wszystkich bezpiecznych i przyjaznych technik pozycjonowania.
  • W naszym zespole mamy także specjalistów od programowania, grafików oraz administratorów serwerowych.
  • Korzystamy z szerokiego wachlarza narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, MajesticSEO, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Senuto i wiele innych.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 


Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi kontami na YouTube jak i firmami dopiero rozpoczynającymi działania z portalem YouTube.

Poniżej znajduje się screen z fragmentem statystyk z systemu YoyTube prezentujący efekty wdrożenia audytu związanego z kontem YoTube (zaznaczone gwiazdką).