Pozycjonowanie sklepów

Pozycjonując sklep w wyszukiwarkach internetowych jesteśmy w stanie znacznie podnieść jego sprzedaż.

Ponad połowa Polaków, kupując towary lub usługi korzysta z elektronicznych kanałów sprzedaży. Wiemy jak sprawić, aby trafili oni do Twojego sklepu, a nie do konkurencji. Zaufaj nam!

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 291)
Napisz do mnie

Zwiększ sprzedaż

Sklep internetowy to nowe, niemal niczym nieograniczone możliwości sprzedażowe. To szansa wejścia na nowe rynki przy minimalnych nakładach logistycznych. Jednak aby precyzyjnie trafić do wybranej grupy klientów i zainteresować ich ofertą, konieczne jest efektywne pozycjonowanie serwisu i zdobycie wysokich miejsc w wyszukiwarkach internetowych. W ten sposób Twoja marka zostanie zauważona w gąszczu konkurencyjnych witryn.

Jesteśmy organizacją zorientowaną na wyniki, a cała praca, którą wykonujemy zarówno pod kątem on-site SEO oraz off-site SEO sprawia, że sklepy internetowe naszych klientów zwiększają swój ruch oraz procent i ilość konwersji.

Posiadamy duże doświadczenie z zakresu SEO dla e-commerce, a nasi specjaliści wiedzą, jak zrobić, aby każdy klient, z którym współpracujemy zwiększył przychody swojego sklepu.

Według badań 70-80% wejść generowanych jest poprzez niszowe frazy kluczowe, pozostałe to wejścia z fraz ogólnych. Użytkownicy zamiast pojedynczych fraz, najczęściej wpisują kombinacje kilku słów kluczowych. Poprzez wypromowanie niszowych fraz docieramy do świadomych użytkowników, którzy szukają konkretnego produktu czy usługi.

Metoda long tail

W ramach realizowanych działań przygotujemy szczegółową analizę Twojego sklepu online. Dobierzemy najlepsze słowa kluczowe, które zapewnią mu wzrost popularności w krótkim czasie, a co za tym idzie zwiększą potencjał sprzedażowy.

Aby wygenerować jak największy ruch zastosujemy pozycjonowanie na tzw. „długi ogon" - wykorzystamy maksymalną ilość precyzyjnych, wielowyrazowych fraz wpisywanych do wyszukiwarki przez potencjalnych klientów. Zoptymalizujemy pod nie Twój sklep tak, aby każdej pojedynczej frazie wchodzącej w skład "long tail" odpowiadała dedykowana  podstrona. Pozycjonowanie szerokie (pozycjonowanei long tail) jest szczególnie efektywne w przypadku sklepów online.

Klasyczne pozycjonowanie polega na stałych frazach kluczowych,na które promowany serwis ma zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Im bardziej ogólne (i teoretycznie popularniejsze) słowa, tym cięższa i bardziej czasochłonna praca. Zazwyczaj serwisy istniejące od lat mają już mocno ugruntowaną pozycję, z którą ciężko rywalizować nowopowstającym słowom. Jednocześnie badania wykazują, że użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trendy wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza tym mniej precyzyjne wyniki. A w związku z tym, więcej „pracy własnej” odbiorca musi dołożyć od siebie, aby dotrzeć do poszukiwanej treści.

Słowa kluczowe mogą być krótkie lub długie. te pierwsze to krótsze wyrażenia, które mają ogólne znaczenie, na przykład "obuwie męskie". Podczas gdy frazy kluczowe z długiego ogona są dłuższe i bardziej szczegółowe, a także opisują konkretną rzecz lub koncepcję, na przykład "tanie męskie buty". Słowa kluczowe z długiego ogona to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe, których użytkownicy częściej używają, gdy są bliżej punktu zakupu lub gdy używają wyszukiwania głosowego. Na początku są trochę sprzeczne z intuicją, ale mogą być niezwykle cenne przy ich prawidłowym wykorzystaniu.

Właściciele witryn internetowych (w tym także sklepów internetowych) często nie znają słów kluczowych o długim końcu i nie zdają sobie sprawy z ogromnego potencjału tych słów kluczowych. Kiedy dowiedzą się, jak długie terminy mogą w praktyce zmienić biznes online, są nieco zszokowani, że nie odkryli tego wcześniej).

Zalety pozycjonowania szerokiego

Z punktu widzenia klienta kluczowe jest, że pozycjonowanie szerokie wpływa na to, iż stronę odwiedza więcej klientów, którzy rzeczywiście poszukują oferowanego produktu i są goti do zakupu, wynika to z kilku fatów. Ponad to w przypadku pozycjonowania szerokiego efekty pozycjonowania pojawiają się szybciej niż przy krótkich i ogólnych frazach i są stabilniejsze.

Słowa long tail generują wyższe wyniki sprzedaży, dostarczają lepszą jakość ruchu oraz niższy współczynnik odrzuceń. Użytkownicy wchodzący na stronę po słowach z długiego ogona spędzają na stonie więcej czasu i odwiedzają większą liczbę podstron. Użytkownicy, którzy szukają bardziej szczegółowych haseł, zwykle znajdują się wyżej w cyklu zakupów, niż osoby wyszukujące haseł ogólnych.

Długie ogony przyciągają użytkowników, którzy lepiej konwertują. Inwestowanie w słowa kluczowe o długim końcu jest często martwym zwrotem z inwestycji (Return On Investment) i zwycięską strategią "jakości nad ilością".

Zapytaj o ofertę
 

 

Jak pozycjonujemy sklepy?

Na podstawie zdobytej wiedzy i osiągniętych kompetencji opracowaliśmy własną metodologię pracy ze sklepami internetowymi i generowania dla nich optymalnych wyników sprzedażowych. Nasz Ekspercki Program Zwiększania Sprzedaży oparty jest o dane (Data-Driven Marketing) oraz ideologię Inbound Marketingu.

Współpraca przy pozycjonowaniu sklepu rozpoczyna się od dokładnego poznania branży klienta - właczając to benchmarkowanie. Ponieważ nasze prace opieramy o dane to wspomniany benchmarking (porównanie się z konkurencją i przede wszytskim sprawdzenie jakie czynności wykonuje konkurencja z zakresu pozycjonowania) jest bardzo istotna. Na tej podstawie wspólnie ustalamy konkretne cele i realne w jasno określonym horyzoncie czasowym.

Kolejny krok to audyt obecnej sytuacji poprzedzony wykorzystaniem niezbędnych narzędzi służących do oceny kondycji SEO strony. Podczas analizy bierzemy pod uwagę nie tylko sam sklep internetowy, ale także całe jego otoczenie. Przeprowadzany przez nas audyt zawiera analizę strony internetowej (ON-SITE), innych stron należących do klienta oraz witryn partnerów (OFF-SITE). Ocenie poddajemy odnośniki prowadzące do pozycjonowanej witryny. Wszystkie dane są oceniane w kontekście witryn konkurencyjnych wskazanych przez klienta lub wybranych przez nas.

Podczas realizacji założeń planu pozycjonowania monitorujemy kondycję strony, parametry SEO, postrzeganie jej przez wyszukiwarki internetowe oraz pozycje witryny na wybrane frazy. A przede wszytskim zwracamy uwagę czy podejmowane przez nas działania zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym - gdyż to to jest właśnie wyznacznikiem naszego sukcesu.

Jesteśmy w stałym kontakcie z klientem informując go o postępach i wykonanych pracach.

Porozmawiajmy o Twoim sklepie internetowym

Dlaczego my?

  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych).
  • Wiemy jak promować sklepy internetowe, podnosić ich rozpoznawalność, a przede wszystkim zwiększać ich sprzedaż. Nasze doświadczenie z e-commerce pozwoliło już wielu sklepom zwiększyć ruch i zyski.
  • Mamy bardzo duże doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych.
  • Wykorzystujemy tylko przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO).
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie pozycjonowania w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witrynę lub dorobić do niej brakujące funkcjonalności w celu udoskonalenia procesu pozycjonowania.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego i doradcy biznesowego. Opiekun jest odpowiedzialny za koordynację wszystkich prac (SEO, link building, analityka, PPC, UX, programistyka, itd.) - dzięki temu kontakt jest zawsze z jedną osobą oraz panuje porzadek w komunikacji. Co więcej jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje od zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.
  • W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, MajesticSEO, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione i wiele innych.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, wApteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i małych przedsiębiorstw z niewielkimi witrynami. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w Google - zarówno dla konkretnych fraz kluczowych jak i dlugiego ogona.

Oto przykłady niektórych z nich:

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Pozycjonowany przez nas sklep ma przychody z ruchu organicznego z wyszukiwarek na pozomie blisko 1 mln złotych miesięcznie. Większość generuje wyszukiwarka Google.

Warto zapoznać się z opisem naszych innych realizacji:

  • Pozycjonowanie dla iParts Sp. z o. o. - zajęliśmy się optymalizacją serwisu, doborem słów kluczowych, pozycjonowaniem oraz budową link popularity. Dzięki temu rosła świadomość marki i funkcjonalność samego serwisu. Zaprojektowaliśmy także szereg działań performance marketing, które miały aktywizować użytkowników serwisu, a docelowo zwiększać wskaźniki sprzedaży.
  • Kampania Ads i pozycjonowanie dla Meblemix - podjęliśmy się zadania stworzenia nowoczesnego sklepu internetowego, dzięki któremu będzie można zaprezentować szeroką i często aktualizowaną ofertę produktową Meblemix, a także promocji wspomnianego sklepu w wyszukiwarce Google.
  • Budowanie widoczności w sieci dla Jansen Display - już po 6 miesiącach pracy udało się:  zwięszyć ilość sesji  o 114%, zwięszyć ilość fraz w TOP50 o 230%, zwiększyć ilość fraz w TOP10 o 344%.
  • E-marketing dla Cobi SA - na potrzeby projektu opracowaliśmy strategię wizerunkową i komunikacyjną marki, dopasowaną do potrzeb konsumentów. Opiekowaliśmy się profilem social media, przygotowywaliśmy angażujące treści, fachowe artykuły i cenne porady. Całośc zostało zwieńczone skutecznym pozycjonowaniem na długi ogon fraz kluczowych.