SEO Copywriting

"Potrzeby klientów to ruchomy cel. Gdy tylko ułożysz tę łamigłówkę, musisz od nowa zabrać się do dzieła".
Robert B. Tucker

Nowoczesny copywriting SEO łączy w sobie umiejętność pisania z profesjonalną wiedzą pozycjonerską, przynosząc najlepsze efekty dla Twojego biznesu. Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!

Tomasz Kwiatkowski
Tomasz Kwiatkowski
Account Manager
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 291)
Napisz do mnie

SEO teksty

Przez lata zmieniały się techniki oraz sposoby pozycjonowania serwisów internetowych. Dopasowywane były do wymogów Google, oczekiwań klientów i działań konkurencji. W pogoni za wysokimi pozycjami często zapominano, że obiorcami nie są roboty wyszukiwarek, ale zwykli ludzie - konsumenci poszukujący interesujących ich produktów.

Dlatego tak ważną rolę spełnia obecnie copywriting SEO. Nasi specjaliści potrafią znaleźć złoty środek tworząc materiały atrakcyjne zarówno dla ludzi, jak i robotów Google. Przygotowywane treści oparte są o odpowiednio dobrane słowa kluczowe, ich specyfikę, częstotliwość wykorzystania, a także charakterystykę odbiorców i ich potrzeb.

Content marketing w służbie SEO

Content (copywriting) jest wykorzystywany na wiele sposobów. Z jednej strony tworzone są materiały służące realnej promocji firmy, z drugiej natomiast treści dostosowane do algorytmu wyszukiwarek po to, aby generowały ruch na stronie. Aby jednak generowany przez nie ruch był jakościowy, muszą zawierać wartość dodaną dla odbiorców, którzy po wejściu na stronę znajdą dokładnie taką informację, jakiej potrzebują. Tak właśnie działa content, który oczekiwane efekty przynosi wyłącznie wtedy, jeśli jest odpowiednio zarządzany. Trzeba bowiem pamiętać, że content marketing to zarządzanie treścią – tworzenie, dystrybucja, promocja. Niestety często zapomina się o dwóch etapach tego procesu, koncentrując przede wszystkim na tworzeniu, mniej uwagi przykładając do odpowiedniej dystrybucji, często w ogóle zapominając o promocji.

Warto w tym miejscu wspomnieć o idei ZMOT, czyli zero moment of truth (zerowy moment prawdy). Jak wynika z badania, które Google przeprowadziło na próbie około pięciu tysięcy internautów w celu wsparcia teorii ZMOT, aż 84% badanych wykorzystuje internet, aby wyszukiwać informacji o produktach, które chcą kupić. Co więcej, wartość zakupów poprzedzonych sprawdzaniem cen i informacji o towarach w sieci, a następnie finalizowanych w sklepach tradycyjnych, stanowi w Polsce 6% całego handlu detalicznego. Jest to popularne zjawisko nazywane „efektem ROPO” (research online purchase offline).

Aby za pomocą contentu osiągnąć oczekiwany efekt, trzeba pamiętać o najważniejszych jego cechach, które przecież wyróżniają go spośród innych metod, czyniąc tak skutecznym. Dobrze przygotowany content marketing pozwala zrealizować każdy cel wpisany w strategię. Przy czym warto mieć na uwadze, że im lepsza treść jest dystrybuowana, tym lepsze są efekty kampanii.

Cechy jakie powinien mieć dobry content umieszczony na stronie internetowej:

  • związany z długim ogonem (long tail),
  • zoptymalizowany pod SEO,
  • godny zaufania i wiarygodny,
  • ciekawy i angażujący,
  • unikalny i oryginalny,
  • wartościowy i przydatny.

Content umieszczony raz na stronie internetowej wspomaga jej pozycjonowanie do końca jej istnienia.

Jakie treści tworzymy?

W ramach usługi copywritingu SEO oferujemy tworzenie treści przeznaczonych do publikacji w serwisach zewnętrznych (w ramach pozyskiwania linków pod pozycjonowanie), przygotowanie treści na stronę www lub ich przeredagowanie z uwzględnieniem czynników seo, tworzenie artykułów na bloga.

Regularne publikowanie treści w serwisie jest "mile widziane" przez roboty wyszukiwarki. Warto pamiętać również o tym, że ich unikalność ma ogromne znaczenie na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Prowadzenie bloga jest idealnym wsparciem w zakresie budowania wizerunku eksperta w branży, a zarazem generowania ruchu na swojej stronie.

Usługa ta może być realizowana w ramach umowy na pozycjonowanie lub jako oddzielne zadanie w zależności od indywidualnych ustaleń z klientem.

Podstawowe rodzaje treści na potrzeby SEO, które tworzymy to:

  • Artykuł - to najprostszy sposób dzielenia się wiedzą z użytkownikami. Artykuł może być ekspercki lub sponsorowany. Za artykuł ekspercki uważa się tekst o wysokiej wartości merytorycznej, zawierający specjalistyczną wiedzę z różnych dziedzin. Nie może to być artykuł „jeden z wielu”, dlatego wybrane zagadnienie musi zostać przedstawione w sposób oryginalny, ciekawy, ale i wyczerpujący. Jak sama nazwa wskazuje, taki artykuł powinien być przygotowywany przez eksperta, co dla odbiorcy jest sygnałem, że temat przeanalizował i opracował autorytet w określonej dziedzinie. Jeśli artykuł ekspercki przywodzi na myśl autorytet, to marka, która się pod nim podpisze lub zostanie w nim wymieniona, automatycznie będzie odbierana jako profesjonalista, ekspert w danej dziedzinie.
  • Visual artykuł - coraz większą popularność zyskują wizualne formy contentu. Powoduje to konieczność poszukiwania nowych rodzajów treści, które często stanowią niejako wypadkową już istniejących. Przykładem tego zjawiska jest visual article, który stanowi standardowy tekst, ale opracowany graficznie. Sposób przedstawiania informacji może być dowolny i zazwyczaj zależy wyłącznie od inwencji twórczej copywritera lub content designera.
  • Case study - tzw. studium przypadku, jest rodzajem dokumentu o wysokiej zawartości merytorycznej. Jest to rzetelna analiza wybranego zdarzenia, przeprowadzona w celu wskazania koncepcji wartych naśladowania oraz błędów, których należy unikać. Definicja case study wydaje się prosta, jednak przygotowanie wartościowego dokumentu jest już nieco bardziej skomplikowane. Wynika to przede wszystkim z faktu, że podstawą studium przypadku musi być konkretne zdarzenie – zrealizowany z sukcesem projekt. Wybranym zagadnieniem jest więc zazwyczaj przedsięwzięcie firmy, na przykładzie którego prezentowana jest zalecana koncepcja. Przedstawienie praktykowanych metod, co ważne – skutecznych, świadczy również o profesjonalizmie firmy i jakości jej usług.
  • White paper - to rodzaj krótkiego, ale rzetelnie opracowanego dokumentu, będącego analizą określonego zagadnienia. Ponieważ celem raportu jest dostarczenie odbiorcom przydatnych informacji na wybrany temat (produkt, usługa, projekt), dokument powinien stanowić praktyczne opracowanie ułatwiające podjęcie decyzji zakupowej.
  • Tutorial - to w zasadzie rodzaj instrukcji, jednak nie tej powszechnie znanej, lecz bardziej rozbudowanej, w pewnym stopniu przypominającej nawet poradnik lub przewodnik. Z tego też względu tutorial jest traktowany jako treść o charakterze instruktażowo-poradnikowym, która wymaga bardziej szczegółowego opracowania aniżeli zwykła instrukcja.
  • Prezentacja - to forma visual content marketingu, w której połączone zostają tekst i obraz. Oprócz zdjęć i grafiki może ona zawierać materiały multimedialne – pliki video i nagrania audio. Bardzo ważne jest, aby do tworzenia prezentacji wykorzystywać różne formy przedstawiania treści, które sprawią, że będzie ona ciekawsza i bardziej dynamiczna. Mogą się w niej również znaleźć linki, które będą odsyłały do informacji znajdujących się na oficjalnej stronie lub blogu firmy.

     

Dodatkowo w ramach SEO copywritingu:

  • tworzymy / optymalizujemy nagłówki H1-H6 w serwisie,
  • tworzymy / optymalizujemy meta description,
  • tworzymy / optymalizujemy tytuły podstron (meta title),
  • optymalizujemy już istniejące treści w serwisie,
  • rekomendujemy zmiany mające na celu podniesienie eksperckości i wiarygodności contentu (zgodnie z ideą trusted content),
  • optymalizujemy wyniki behawioralne (zwiększamy czas trwania odwiedzin z wyszukiwarek oraz zmniejszamy współczynnik odrzuceń).

Dlaczego my?

  • Wiemy doskonale, że finalnym efektem prac ma być zwiększenie sprzedaży, w związku z tym patrzymy szerzej na witrynę i całą firmę analizując dokąd ona zmierza. Na przykład, czy analizowana firma wchodzi na nowy rynek lub wprowadza nowy produkt - to istotne w rekomendacji strategii treści i procesie oceny.
  • Audyt nie powinien skupiać się tak bardzo na przeszłości, jak na przyszłości. Patrzymy w przyszłość, aby zmaksymalizować audyt SEO.
  • W zależności od stopnia rozbudowania serwisu przeprowadzany audyty SEO podstawowe, jak i bardzo zaawansowane.
  • Jestesteśmy elastyczni: audyt SEO może być realizowany w ramach umowy na pozycjonowanie, bądź jako osobne zlecenie.
  • Już 18 lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach (krajowych i zagranicznych).
  • Wypozycjonowaliśmy już setki stron internetowych.
  • Wykorzystujemy tylko przyjazne techniki pozycjonowania (white hat SEO) i pod tym kątem badamy witryny internetowe.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje techniczne - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie pozycjonowania w naszym zespole posiadamy również programistów i webdeweloperów (HTML, PHP, SMARTY, React, JavaScript, ASP .NET, Python), grafików oraz administratorów serwerowych. Dlatego nasze analizy są bardzo rzetelne a ewentualne rekomendacje zmian szczegółowe i techniczne.
  • Przygotowywane przez nas audyty są bardzo wnikliwe i obejmują nawet infrastrukturę serwerową.
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witrynę lub dorobić do niej brakujące funkcjonalności w celu udoskonalenia procesu pozycjonowania.
  • W naszej pracy wykorzystujemy szereg narzędzi wspierających pozycjonowanie - m.in: SemStorm, Majestic, Searchmetrics, Google Search Console, Narzędzia dla Webmastera Bing, Ahrefs, Sentione i wiele innych.

Zapytaj o ofertę
 

 

Efekty naszych prac

Pracujemy zarówno dla dużych firm z rozbudowanymi serwisami internetowymi, jak i małych przedsiębiorstw z niewielkimi witrynami. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów związanych z osiąganiem wysokich pozycji w Google - zarówno dla konkretnych fraz kluczowych jak i dlugiego ogona.

Oto przykłady niektórych z nich:

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Dla jednego z naszych klientów prowadzimy sekcję BLOG oraz sekcję PORADY. Łącznie obie te sekcje w skali miesiąca generują około 30 000 odsłon - większośc z nich pochodzi z ruchu organicznego wyszukiwarki Google. Istatne jest, że analizujemy ten ruch tak aby zmaksymalizować jego potencjał pod kątem konwersji.

Warto zapoznać się z opisem naszych innych realizacji:

  • Content marketing dla MiniCredit Sp. z o.o. - opracowaliśmy strategię, dzięki której pozyskiwaliśmy zainteresowanie klientów. W ramach prowadzonych działań stworzyliśmy i prowadziliśmy tematyczny blog, a także przygotowaliśmy artykuły eksperckie do publikacji w sieci. Część kampanii wizerunkowej stanowił mailing dotyczący konkursów oraz wydarzeń związanych z firmą.
  • Budowanie widoczności w sieci dla Jansen Display - już po 6 miesiącach pracy udało się:  zwięszyć ilość sesji  o 114%, zwięszyć ilość fraz w TOP50 o 230%, zwiększyć ilość fraz w TOP10 o 344%.
  • E-marketing dla Cobi SA - na potrzeby projektu opracowaliśmy strategię wizerunkową i komunikacyjną marki, dopasowaną do potrzeb konsumentów. Opiekowaliśmy się profilem social media, przygotowywaliśmy angażujące treści, fachowe artykuły i cenne porady. Zadbaliśmy także o odpowiednią promocję treści, tak aby trafiły do jak najszerszego grona odbiorców.