Chatboty

Przyszłość należy do chatbotów. Szacuje się, że już w 2020 roku 85% interakcji z użytkownikami sieci będzie odbywało się bez kontaktu z człowiekiem.

Chatboty to aplikacje, których działanie bardzo ciężko odróżnić od działań prawdziwego człowieka, a z racji integracji z dowolnymi bazami danych klienta mogą w mgnieniu oka dostarczyć Użytkownikowi informacji, które człowiek przygotowywałby kilka lub kilkanaście godzin. Warto wykorzystać ich potencjał, aby usprawnić komunikację z klientami i osiągnąć założone cele.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Tworzymy chatboty

Oferujemy pełne przygotowanie chatbota, poczynając od opracowania angażującego copy, po wdrożenie programu i jego bieżącą optymalizację.

Stworzenie i wdrożenie chatbota to dopiero początek. Nie można zapominać, że celem programu jest komunikacja z żywymi ludźmi, których potrzeby i preferencje są zmienne. Warto więc na bieżąco je śledzić i dopasowywać do nich komunikację marki.

Oferujemy kompleksowe podejście do tworzenia chatbotów, które uwzględnia także marketing. Projektujemy złożone kampanie promocyjne z wykorzystaniem chatbotów, organizujemy quizy i działania wizerunkowe, pomagamy zdobyć nowych użytkowników. Wykonujemy także zaawansowane audyty użyteczności już istniejących programów oraz sugerujemy zmiany, które pozwolą podnieść komfort ich użytkowników.

Częstym błędem popełnianym przy projektowaniu chatbotów jest przywiązywanie uwagi przede wszystkim do strony programistycznej. Tymczasem to duży błąd. Równie dużą wagę należy przykładać także do samej koncepcji działania oraz kształtu dialogu. Rozmowa to sztuka, która, aby spełniać swoją funkcję, musi brać pod uwagę przyzwyczajenia użytkowników i ich preferencje językowe. Nie wystarczy jedynie mówić do klienta, należy go zrozumieć. Dzięki doświadczeniu i wiedzy łączącej wiele dziedzin doskonale wiemy, jak formułować dialogi, aby być słyszanym.

Chatboty, które tworzymy można wykorzystać w różnoraki sposób: do obsługi klienta, do obsługi reklamacji, do działań sprzedażowych, jako wirtualny asystent bądź narzędzie do powiadomień czy organizowania i rozstrzygania konkursów. Dostarczane przez nas chatboty mogą funkcjonować w ramach ogólnodostepnych komunikatorów - takich jak Messenger (największa ilość wdrożeń), WhatsApp czy Slack.
 

Dlaczego warto posiadać chatbota?

  • E-commerce, rozrywka, edukacja, HR to tylko niektóre z branż, które mogą osiągnąć swoje cele dzięki wdrożeniu chatbota. Sam Messenger to obecnie nawet 1,3 mld użytkowników, wśród których znajdują się także potencjalni klienci. Warto ułatwić im dotarcie do proponowanych produktów.
  • W przypadku tradycyjnych e-maili możemy mówić o Open Rate na poziomie max 20%, chatboty (w komunikatorach - np. Messenger) mogą poszczycić się aż 80% wskaźnikiem.
  • Chtboty pozytywnie wpływają na wzrost sprzedaży. Ze statystyk wynika, że od 50 do 90% Użytkowników Messengera wchodzi w interakcję z botami.
  • Chatbot dostępny poprzez komunikator internetowy (np. Messenger) pełni rolę conversational commerce - to znaczy, że jest udogodnieniem dla osób, które są na ścieżce zakupowej i zastanawiają się nad dokonaniem zakupu lecz potrzebują wsparcia w wyborze lub obsłudze produktów i usług.
  • Poprawne wykorzystanie chatbota w pracy zespołu sprzedażowgo bądź w dziale obsługi klienta to oszczędność czasu i pieniędzy. Wynika to z faktu, że specjaliści mogą zająć się jedynie najbardziej nietypowymi sprawami a resztę prac może wykonywać chatboty.
  • Wydajność botów jest znacznie większa niż wydajność ludzi. Chatbot jest w stanie prowadzić komunikację z niemalże nieograniczoną ilością osób, a człowiek maksymalnie z kilkoma.
  • Chatboty mają tę zaletę, że można je z łatwością wykorzystać w każdej branży. W przeciwieństwie do innych produktów, w których trzeba zainwestować sporo czasu i pieniędzy na rozwój i testy.
  • Ludzie mają tendencję do bycia mniej produktywnymi, gdy otrzymują powtarzającą się pracę lub ciągle te same zadania. Chatboty mogą zautomatyzować zadania, które muszą być wykonywane często i w szybkim czasie.
  • Chatboty zapewniają lepszą interakcję z użytkownikami. Boty są optymalnym narzędziem do utrzymywania użytkowników na określonej platformie dłużej i angażowania ich poprzez inicjowanie i utrzymywanie konwersacji.

Porozmawiajmy o Twoim chatbocie.

Jak tworzymy chatboty?

Proces powstawania chatbota można podzielić na etapy: analiza potrzeb, organizacja zespołu projektowego, realizacja projektu, zakończenie projektu, utrzymanie projektu.

W pierwszej kolejności jesteśmy doradcami. Każde wdrożenie poprzedzone jest dokładną diagnozą problemów oraz analizą potrzeb i celów klienta. Przykładowo sklep internetowy ma całkowicie inne potrzeby niż uczelnia. Ten pierwszy wykorzysta chatbota do odpowiadania na najczęściej powtarzające się pytania od potencjalnych klientów lub obsługi reklamacji. Z kolei uczelnia chatbota może wykorzystać do przeprowadzania procesu wdrażania nowych studentów w swoje struktury. Z naszego doświadczenia wynika również, że chatbot idealnie nadaje się również do przeprowadzania procesów onboardingowych w większości firm. W początkowym etapie prac bardzo często powstaje dokument uszczegóławiający pierwotną wizję i doprecyzowujący takie kwestie jak: wybór platformy, na której oprzemy prace (Bostify, Chatfuel, Beep Boop, Flow XO, Motion AI, Bottr, QnA Maker, Chattypeople, Botkit, Octane.ai lub innej) bądź decyzja o programowaniu niezależnego bytu. Należy również zdecydować, z którym komunikatorem zintegrować powstającego chatbota (najczęściej jest to Messenger).

Niezwykle ważne w kontekście RODO jest również analiza przedwdrożeniowa w zakresie ochrony danych osobowych i jasne podjęcie decyzji jakie dane będą przetwarzane i przez kogo. Bardzo istotne jest zaplanowanie jak ma działać tworzony chatbot – kluczowe jest, aby chatbot wiedział co chcą od niego Użytkownicy i potrafił im pomóc. Konieczne jest przemyślenie sekwencji działań, które może wykonać Użytkownik i jaka powinna być reakcja chatbota (lista scenariuszy użycia chatbota).

Gdy już znamy specyfikę projektu możemy dobrać optymalny zespół projektowy. Mamy do dyspozycji specjalistów z różnych dziedzin, wśród nich są analitycy, architekci informacji, administratorzy sieci, projektanci, programiści, webmasterzy, graficy komputerowi, testerzy oraz osoby, które spojrzą na projekt z biznesowego punktu widzenia. Bardzo często zespół projektowy składa się z kierownika projektów (opiekuna klienta) oraz specjalsity ds. chatbotów (projektanta chatbotów) - warto jednak wiedzieć, że czasami niezbędna jest również pomoc programistów - zwłaszcza przy integracjach z bazami danych lub systemami zewnętrznymi.

Przed wdrożeniem projektu dokładnie testujemy wszelkie mechanizmy oraz ich działanie. Gdy jesteśmy pewni, że wszystko działa poprawnie następuje wdrożenie online. To moment, w którym Klient otrzymuje skuteczne i efektywne rozwiązanie biznesowe. Nie można zapominać, że celem programu jest komunikacja z żywymi ludźmi, których potrzeby i preferencje są zmienne. Warto więc na bieżąco je śledzić i dopasowywać do nich komunikację marki. Co więcej oferujemy kompleksowe podejście do tworzenia chatbotów, które uwzględnia także marketing. Projektujemy złożone kampanie promocyjne z wykorzystaniem chatbotów, organizujemy quizy i działania wizerunkowe, pomagamy zdobyć nowych użytkowników.

Wykonujemy także zaawansowane audyty użyteczności już istniejących programów oraz sugerujemy zmiany, które pozwolą podnieść komfort ich użytkowników.

Dlaczego my?

  • Mamy na koncie zrealizowanych ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • Tworzymy chatboty dla różnych branż, a do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie. Zdając sobie sprawę z różnic pomiędzy klientami i ich wymaganiami prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji komunikacyjnych i potrzeb konsumenckich. Na tej podstawie opracowujemy ścieżki konwersacyjne, które wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Na tak sporządzonym fundamencie opracowujemy ostateczną wersję chatbota i w razie potrzeby wykonujemy prace programistyczne (integracje itp.).
  • W Ideo Force łączymy wiedzę informatyczną z kompetencjami psychologicznymi, językoznawczymi i socjologicznymi, dzięki czemu nasze chatboty, nie tylko mówią do klientów, ale przede wszystkim komunikują się z nimi.
  • Korzystamy z bogatego zaplecza programistycznego agencji Ideo.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego i doradcy biznesowego. Opiekun jest odpowiedzialny za koordynację prac specjalistów z różnych dziedzin (w zależności od potrzeb projektu są to: analitycy, architekci informacji, projektanci graficzni, programiści, testerzy) - dzięki temu kontakt jest zawsze z jedną osobą oraz panuje porządek w komunikacji. Co więcej jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje od zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.
  • Wiemy, że również ważne co stworzenie chatbota jest jego marketing. Posiadamy rozbudowane kompetencje marketingowe, które wykorzystamy w działaniach reklamowych.
  • Projektujemy złożone kampanie promocyjne z wykorzystaniem chatbotów, organizujemy quizy i działania wizerunkowe, pomagamy zdobyć nowych użytkowników.

Zapytaj o ofertę