Monitoring marki

"Content jest ogniem, social media benzyną". Jay Baer

Działalność firmy w social media jest jak dialog, z pomocą którego możemy budować prawdziwe relacje. Jednak do klientów nie wystarczy jedynie mówić, ale przede wszystkim poznawać ich potrzeby i na bieżąco reagować na wszystkie pojawiające się kryzysy. Pomoże w tym monitoring marki i opracowanie strategii przeciwdziałania niepożądanym wydarzeniom.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • tel. 782 387 793
Napisz do mnie

Czym jest monitoring marki?

Monitoring marki w social media to kompleksowa analiza obecności firmy na kanałach społecznościowych. Obejmuje śledzenie wzmianek i przegląd publikacji na temat marki oraz pojawiające się w sieci wypowiedzi użytkowników. Dzięki temu jesteśmy w stanie opracować kompleksową strategię marketingową, która uwzględni opinie użytkowników o marce i tym samym pozwoli nadać komunikacji zupełnie nową jakość.

Monitoring marki, nie dotyczy jedynie firmy, ale obejmuje również jej konkurencję. Celem jest uzyskanie informacji o działaniach marketingowych innych marek, tak by móc na ich podstawie zaplanować najodpowiedniejsze rozwiązania.

Monitoring internetu powinien mieć miejsce, jeszcze przed podjęciem istotnych strategicznych decyzji, a więc stanowić bazę wyjściową dla wszystkich następujących po nim działaniach. Z pewnością nie jest czynnością jednorazową, a cyklicznym sprawdzaniem kondycji firmy, w tym również badaniem jej pozycji na rynku.

Tworzymy skuteczne strategie w social media nastawione na sukces!

Monitoring marki - dlaczego warto?

Decydując się na monitoring mediów społecznościowych będziemy w stanie określić to, na jakim poziomie skuteczności jest nasza komunikacja z fanami profili. Najkrócej rzecz ujmując, monitoring social media pokaże, czy prezentowany przez nas content spełnia ich oczekiwania. Skupiając się w dużej mierze na skutecznej komunikacji z użytkownikami nie możemy zapominać o roli, jaką odgrywa monitoring mediów i to nie tylko społecznościowych. Internet jest bowiem medium, które wymaga ujęcia z szerokiej perspektywy.

Oto przykładowe korzyści, które zyskasz w ramach monitoringu prowadzonego przez naszych specjalistów:

  • Wiedzę o klientach i  zachowaniach konsumenckich, dzięki której właściwie przedstawisz ofertę, a także dopracujesz proces sprzedaży i poprawisz obsługę klienta.
  • Informacje o działaniach konkurencji, które pozwolą zyskać nad nią przewagę. 
  • Wartościowe dane niezbędne do opracowania strategii działania w ramach mediów społecznościowych.
  • Wiedzę na temat wizerunku firmy w sieci, w tym poznanie ewentualnego źródła kryzysu wizerunkowego, a dzięki nam stworzenie rozwiązania, które poprawi opinię o marce.
  • Dostęp do analizy, która powstaje dzięki funkcjonalnościom najlepszych na rynku narzędzi. 

Zapytaj o ofertę
 

 

Jak pracujemy?

Wiemy, jak uzyskać informacje niezbędne do przygotowania strategii mającej w dłuższej perspektywie realizować cele naszego klienta. Podczas monitoringu skupiamy się na rozwiązaniach, które mają przynieść realne korzyści, a więc zbudowanie i umocnienie pozytywnego marki w sieci, opracowanie odpowiedniej komunikacji z odbiorcami oraz poprawę wyników sprzedaży.

Jesteśmy tam, gdzie Twoi klienci

16 mln Polaków regularnie korzysta z social media. Powszechność zjawiska sprawia, że media społecznościowe stały się naturalną przestrzenią komunikacji i pozyskania klientów. Niewątpliwie social media mają potencjał, który warto odkryć. 

Śledzimy wszystkie wzmianki na temat marki w mediach społecznościowych, tak że nic nie umknie Twojej uwadze. Docieramy do kluczowych dyskusji mających związek z prowadzoną działalnością firmy i poznajemy wymagania  i upodobania klientów. Będziesz w stanie jeszcze lepiej dopasować ofertę do potrzeb rynku.

Zarządzamy kryzysami  w social media

Obecność marki w social media to nie zawsze same sukcesy, bywają również sytuacje kryzysowe. Te ostatnie, pomimo tego, że zdarzają się stosunkowo rzadko, mogą realnie zagrozić wytrwale budowanemu wizerunkowi. To dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie się na wypadek ich wystąpienia. Zarządzanie kryzysem w sieci to zespół działań, które pozwalają przeciwdziałać, a w razie wystąpienia jak najszybciej zneutralizować negatywne skutki niepożądanych sytuacji na fanpage’u. 

Czynników rezonujących negatywnym odzewem zgromadzonej społeczności jest wiele i charakteryzują się różnym stopniem skomplikowania. Mogą to być zwykłe błędy ortograficzne, wpadki merytoryczne lub potknięcia w obrębie contentu graficznego. Niezależnie od tego, jaki charakter ma konkretny przypadek, ważne jest jego wykrycie, a następnie podjęcie działań wygaszających. Te nigdy nie powinny być przypadkowe, ale realizowane według ściśle określonej strategii.

Opracowujemy strategie

Kryzysy w sieci wybuchają rzadko, lecz niespodziewanie. W celu ograniczenia negatywnych skutków niepożądanych wydarzeń, warto już wcześniej przygotować się na nie. Pozwoli to natychmiast podjąć kroki łagodzące zdarzenie. Dzięki wieloaspektowej strategii, możliwa jest szybka reakcja. 

Opracowujemy strategie pracy w czasie kryzysu zawierające efektywne sposoby oceny i klasyfikacji zagrożeń dla marki. Pokazujemy, w jaki sposób zdefiniować istotę problemu i wskazujemy konkretne rozwiązania. Podpowiadamy, jak wybierać najbardziej adekwatne środki reakcji w danym przypadku oraz wskazujemy, w jaki sposób wyciągnąć wnioski, które zapobiegną przyszłym zagrożeniom. 

monitoring marki

Efekty naszych prac

Mamy pełna wiedzę i wieloletnie doświadczenie na temat monitorowania marek w sieci, dzięki temu nasi klienci mogą odnosić sukcesy – od wizerunkowych po sprzedażowe. Efektem współpracy z marką iParts, która sprzedaje części samochodowe było m.in.: dotarcie do grupy docelowej i tym samym zwiększenie ruchu na stronie sklepu, przeprowadzenie kampanii reklamowych skutkujących nawet 150 tysięcznym zasięgiem czy budowanie fanpage od postaw (w pół roku podwoiliśmy liczbę fanów). Działania naszych specjalistów na rzecz marki Cobi, producenta, importera i dystrybutora zabawek przyniosły równie świetne efekty w postaci wzrostu liczby odsłon, użytkowników i transakcji.

W celu monitorowania marek korzystamy z narzędzi o najwyższej skuteczności. Wśród nich są SentiOne i Brand24. Korzystamy również z usług Google, w tym narzędzia, jakim jest Google Alerts. Jest to usługa wykrywająca i powiadamiająca o zmianach treści związanych z wybranym tematem. Staramy się, aby uzyskane przez nas dane pochodziły nie tylko z różnych źródeł, ale prezentowały szeroki punkt widzenia. 

Zapytaj o rozwiązanie dedykowane dla Ciebie

 

Dlaczego Ideo Force?

  • Od wielu lat z sukcesami pomagamy naszym klientom zaistnieć w sieci –  zrealizowaliśmy ponad 1000 projektów e-marketingowych (liczba ta stale rośnie) również w social media. 
  • Prowadzimy z sukcesami skuteczną komunikację marek w social media –  prowadzone przez profile niejednokrotnie trafiały na listę najbardziej angażujących w swojej kategorii wg rankingu Sotrender.
  • Wykorzystujemy wiele serwisów społecznościowych do prowadzenia zróżnicowanej komunikacji. Jesteśmy w stanie całościowo monitorować markę w sieci i nadzorować ruch na fanpage’u.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia profili w social media w naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz grafików odpowiedzialnych za kreacje.
  • Każdy klient posiada swojego indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego. Odpowiada on za bieżącą komunikację z klientem oraz koordynację wszystkich prac w zespole projektowym.
  • W naszej pracy korzystamy z szereg narzędzi wspierających skuteczną komunikację w social media m.in. Brand24 czy Sotrender, które służa nam również do monitorowania internetu. 
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie: Signia Hearing, Pratt & Whitney, Blanx, Uczelnia Techniczno – Handlowa, Bratex i wiele innych Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę
 

 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
kontakt // ideoforce.pl