Organizacja konkursów w internecie

67% Polaków przyznaje, że minimum raz w roku bierze udział w grach i rywalizacjach. Warto to wykorzystać i zorganizować własny konkurs.

Konkursy to jeden z najbardziej efektywnych sposobów budowania przywiązania konsumenta i kreowania pozytywnego wizerunku marki. W Ideo Force wiemy, jak organizować konkursy, które przynoszą zyski.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Organizacja konkursu

Statystycznie podczas każdej sekundy w sieci produkowanych jest 30 GB informacji. Część z nich jest natychmiast udostępniana i kierowana do potencjalnie zainteresowanych użytkowników. W takim natłoku komunikatów uwagę odbiorców mogą zwrócić jedynie działania, które skłonią ich do zaangażowania, dostarczą bodźców do dobre zabawy oraz zapewnią możliwość osiągnięcie korzyści materialnej. Wszystkie te cechy posiada dobrze zorganizowany konkurs.

Konkursy to jeden z podstawowych sposobów angażowania klientów marki i budowania długotrwałej relacji opartej na wzajemnym zaufaniu. Dzięki wciągającej formie i obietnicy nagrody pozwala w znaczący sposób zaktywizować klientów i zachęcić ich do określonych, korzystnych z punktu widzenia biznesowego, zachowań.

To, co jednak idealnie wygląda w teorii, wymaga nie lada umiejętności oraz wiedzy dotyczącej bieżących trendów i nawyków konsumentów. Wymogi prawne oraz oczekiwania potencjalnych zainteresowanych sprawiają, że do procesu organizacji konkursów należy przyłożyć odpowiednią uwagę i wysiłek. Kluczowe dla ostatecznego sukcesu będą przede wszystkim odpowiednie mechanizmy zapewniającą sprawiedliwą i dobrą rozrywkę oraz odpowiednio dobrany katalog nagród motywujący do podejmowania trudu. Troska o oba czynniki pozwoli maksymalnie wykorzystać potencjał konkursów i przyczyni się do intensyfikacji osiąganych wyników biznesowych.

Wyzwania te sprawiają, że wiele przedstawicieli biznesu decyduje się na powierzenie organizacji konkursu profesjonalnym agencjom, takim jak Ideo Force.

Dlaczego warto?

  • Podniesienie zaangażowania klientów – dzięki możliwości budowania rywalizacji pomiędzy użytkownikami organizacja konkursu pozwala wywołać realne zaangażowanie grupy docelowej, które bezpośrednio przekłada się na ich aktywność konsumpcyjną.
  • Duży zasięg viralowy – organizacja atrakcyjnego konkursu zapewnia możliwość dotarcia do dużej ilości osób za pomocą zasięgu organicznego, a tym samym pozwala budować szeroką świadomość społeczną marki i umożliwia osiągnięcie satysfakcjonujących korzyści bez konieczności inwestowania dużej ilości środków w reklamę.
  • Wpływ na decyzje zakupowe – konsument, który czuje więź z marką, dużo chętniej sięga po jej produkt bądź usługę. Konkursy stanowią dobrą drogę do przekonania klientów, że oferowany produkt spełnia ich oczekiwania.
  • Wysoki współczynnik konwersji – klient, który zainteresuje się oferowanym konkursem, dużo chętniej wykona pożądane z punktu widzenia właściciela sklepu zachowanie.
  • Budowa zaufania klientów – organizacja transparentnego i atrakcyjnego konkursu przekłada się bezpośrednio na poczucie wartości klienta, a także pozwala zbudować zaufanie do marki, które znajdzie odzwierciedlenie w jego decyzjach zakupowych.
  • Wzmocnienie lojalności – dotychczasowi klienci, którzy korzystali z oferty, dzięki udziałowi w konkursie chętniej wracają do marki, a w wyniku odnoszonych korzyści lub samej możliwości jej zaistnienia z czasem stają się jej ambasadorami.
  • Niski koszt pozyskania ruchu – działania, które cieszą się wysokim zaangażowaniem, dużo chętniej skupiają uwagę użytkowników postronnych i zachęcają ich do zapoznania się z prezentowaną ofertą.

Pomożemy Ci zorganizować angażujący konkurs!

Jak pracujemy?

Jeśli znalazłeś się na tej stronie, najprawdopodobniej posiadasz produkt, który chcesz zaoferować, jak najszerszemu gronu zainteresowanych odbiorców. Dużo czasu poświęciłeś, aby poznać ich preferencje i dopasować ofertę ściśle do ich potrzeb. Świetnie, personalizacja oferty to podstawowy krok do sukcesu biznesowego. Podobnie rzecz się ma w przypadku organizacji konkursów.

Organizacja konkursu z uwagi na cel, którym jest budowanie jak największego zaangażowania, powinna ściśle odpowiadać preferencjom osób, do których jest skierowana. Właśnie z tego powodu prace zawsze rozpoczynamy od wnikliwej analizy grupy docelowej, która ma być adresatem działania. Na tym etapie gromadzimy informacje o ich nawykach, potrzebach konsumpcyjnych, zachowaniach czy oczekiwanych nagrodach. Na tej podstawie opracowujemy persony, czyli wirtualnych odbiorców realizowanych działań, w oparciu o które weryfikujemy wstępne pomysły i koncepcje

Gdy wiedza na temat użytkowników zostaje zgromadzona, przystępujemy do wyboru mechaniki rywalizacji, wyznaczamy jej kluczowe elementy, opracowujemy scenariusz i sposoby oceny, wreszcie przygotowujemy katalog nagród, mając cały czas na myśli indywidualne potrzeby i preferencje obranej grupy docelowej.

Na koniec, gdy cały mechanizm oraz wszystkie elementy konkursu są przygotowane, przystępujemy do sporządzenia regulaminu, który określa zasady zabawy oraz wszelkie istotne aspekty jej przebiegu i realizacji. Ponadto, jeśli organizowany konkurs stanowi loterię, udzielamy ponadto wszelkich niezbędnych instrukcji, poczynając od formalnego zgłoszenia po ostateczne rozliczenie podatku.

Dlaczego my?

  • Na swoim koncie mamy bogate doświadczenie, które zdobywaliśmy, realizując ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • W celu zapewnienia najwyższej jakości usług, gwarantujemy indywidualne wsparcie opiekuna projektu, który posiada kompetencje w zarządzaniu zespołem oraz rozległą wiedzę marketingową. Osoba tego typu jest odpowiedzialna za koordynację całości projektu, dzięki czemu konkurs zawsze spełnia najwyższe oczekiwania klienta.
  • Mamy długoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań w social media, word of mouth marketing, a także influencer marketing.
  • Stale obserwujemy sieciowe trendy, śledzimy zachowania użytkowników oraz ich oczekiwania.
  • Współpraca z nami to także dostęp do wielu licencjonowanych narzędzi zapewniających możliwość efektywnego mierzenia rezultatów podejmowanych działań. Podczas organizacji konkursów korzystamy ze wsparcia programów takich jak między innymi SemStorm, Hotjar czy Sentione, dzięki którym na bieżąco monitorujemy wyniki poszczególnych działań i optymalizujemy je.
  • Posiadamy własne zaplecze graficzne oraz zatrudniamy copywriterów, dzięki czemu klient zyskuje pewność kompleksowej obsługi konkursu.
  • Zostaliśmy obdarzeni zaufaniem setek klientów, wśród których znajdują się Ci najwięksi, tacy jak Wolters Kluwer, iParts, Cobi, Paradise Baby oraz wielu innych. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę