Reklama w Social Media

79% osób na świecie posiadających dostęp do Internetu jest aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych. Statystyczny użytkownik spędza średnio blisko 2h dziennie w tym środowisku.

Dynamika rozwoju mediów społecznościowych i ich poziom angażowania użytkowników sprawia, że jest to obszar który absolutnie nie może być pominięty w planowaniu skutecznej kampanii reklamowej.

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Managing Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 211)
Napisz do mnie

Social Media Ads

Media społecznościowe możemy dzielić ze względu na rodzaj na:

  • platformy społecznościowe (np. Facebook, Twitter, Linkedin),
  • komunikatory (np. Messenger, WhatsApp),
  • serwisy opiniotwórcze (np. TripAdvisor, TrustedShops, Opineo),
  • środowiska wymiany zdjęć (np. Instagram, Snapchat),
  • platformy wideo (np. Youtube, Vimeo, Twitch),
  • blogosferę,
  • platformy ekonomii współdzielenia (AirBnB, Kickstarter, Wspieram.to, Zrzutka.pl).

Niezależnie od typu, ich wspólną zaletą z punktu widzenia marketingu internetowego jest ogromny potencjał reklamowy. Działania na rzecz realizacji celów biznesowych w mediach społecznościowych możemy podzielić na organiczne (bezpłatne) oraz płatne.

Większość z najpopularniejszych serwisów społecznościowych oferuje możliwość płatnego promowania produktów i usług wśród swoich użytkowników. Ogromną wartością są tutaj dane o użytkownikach dotyczące ich zachowań, preferencji, demografii i geolokalizacji pozwalające komunikować się z właściwymi osobami w odpowiednim momencie. Reklama w mediach społecznościowych powinna być i jest zdecydowanie bardziej bezpośrednia, osobista i angażująca co pozwala budować zaufanie przyszłego klienta już od pierwszego kontaktu.

Niezależnie od celu promocji, zarówno w przypadku kampanii wizerunkowych, zasięgowych, jak i leadowych czy sprzedażowych reklama w Social Media jest właściwym wyborem w realizacji każdego celu biznesowego. Ważne jest jednak odpowiednie dobranie serwisów społecznościowych, targetu i kreacji do oczekiwanych efektów.

Jedną z największych zalet reklamy w mediach społecznościowych jest możliwość docierania do właściwego użytkownika niezależnie od używanego przez niego urządzenia.

Prowadzenie płatnych działań promocyjnych w obszarze Social Media pozwala niejednokrotne na realizowanie celu kampanii (lead, sprzedaż) już w miejscu kontaktu z klientem, czyli w samym serwisie społecznościowym bez konieczności odsyłania go np. do strony www lub aplikacji.

Zalety reklamy w Social Media

  • Duży zasięg – tylko jedna na 5 osób nie korzysta z mediów społecznościowych i ich ilość ciągle maleje. Tym kanałem komunikacji można dotrzeć do zdecydowanej większości potencjalnych klientów.
  • Precyzyjne targetowanie – reklama w mediach społecznościowych ma najbardziej precyzyjne możliwości w zakresie wybierania cech użytkowników, do których chcemy dotrzeć.
  • Bezpośredni kontakt – Social Media najskuteczniej skracają dystans między biznesem i potencjalnym klientem. Dają szereg narzędzi ułatwiających nawiązanie błyskawicznej, dwukierunkowej komunikacji.
  • Wysoka konwersja – skuteczne wykorzystanie możliwości reklamy w mediach społecznościowych pozwala realizować jedne z najbardziej efektywnych kampanii marketingowych online.
  • Niski koszt – jednostkowy koszt dotarcia komunikatu marketingowego do potencjalnego klienta w mediach społecznościowych należy do jednych z najniższych.
  • Brak minimalnych wydatków – brak tej bariery pozwala na korzystanie z tego medium przez każdy biznes niezależnie od jego wielkości i budżetu którym dysponuje.
  • Kierowanie na podobnych użytkowników – media społecznościowe jako jedne z nielicznych udostępniają mechanizmy pozwalające docierać z reklamą do użytkowników podobnych do tych, którzy są już naszymi klientami lub posiadają określony zestaw cech.

Wiemy jak tworzyć angażujące reklamy w Social Media!

Obsługa reklam w Social Media

Początkiem każdej kampanii reklamowej jest określenie precyzyjnych i mierzalnych celów kampanii. Istotne jest na początku poznanie marki, a także produktów i usług będących przedmiotem kampanii. Specyfika prowadzenia biznesu ma bezpośredni wpływ na kształt skutecznej reklamy w mediach społecznościowych.

Kolejnym etapem jest dobranie odpowiednich serwisów społecznościowych, a także narzędzi analitycznych pozwalających na bieżąco śledzić wyniki prowadzonych działań oraz narzędzi pozwalających na maksymalnie efektywne poprowadzenie kampanii.

Trzeci etap to określenie planowanego budżetu oraz czasu realizacji kampanii. Na tej podstawie przygotowywany jest harmonogram i określane są grupy docelowe, na których będzie realizowana kampania. Ostatni krok przed uruchomieniem promocji to zaprojektowanie kreacji oraz określenie częstotliwości ich zmiany i metody weryfikowania skuteczności każdej z nich. Ważnym elementem realizacji kampanii reklamowej w mediach społecznościowych jest też doprecyzowanie formy i sposobu raportowania efektów działań promocyjnych.

Efektywność kampanii reklamowej w Social Media zależy przede wszystkim od jej realizacji. Duże znaczenie mam tutaj natychmiastowe reagowanie na zmiany parametrów, ponieważ charakterystyczne dla tej formy promocji są dynamiczne zmiany skuteczności kampanii w krótkich okresach czasu. Niewiele mniejsze znaczenie ma sama witryna lub aplikacja, która często jest miejscem docelowej konwersji. W tych kampaniach, w których celem jest konwersja na stronie internetowej lub w aplikacji, użyteczność i poprawność ich działania jest również obiektem naszych analiz. W tej sytuacji optymalizacja prowadzonych działań reklamowych obejmuje nie tylko same kreacje, sposób targetowania, stawki i budżety, ale również elementy i funkcjonalności witryny lub aplikacji.

Dlaczego my?

  • Ponad 18 lat pomagamy naszym klientom zaistnieć w internecie.
  • Mamy na swoim koncie ponad 1000 projektów e-marketingowych, w tym również projekty z obszaru reklamy w social media.
  • Prowadzimy z sukcesami skuteczne kampanie w social media.
  • Wykorzystujemy wiele serwisów społecznościowych do prowadzenia zróżnicowanych reklam.
  • Posiadamy wysokie kwalifikacje - oprócz wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia profili w social media w naszym zespole posiadamy zespół kreatywny odpowiedzialny za stworzenie koncepcji komunikacji oraz grafików odpowiedzianych za kreacje.
  • Każdy klient posiada indywidualnego opiekuna, który łączy role kierownika projektów oraz doradcy marketingowego. Account Manager odpowiada za bieżącą komunikację z klientem oraz koordynację wszystkich prac w zespole projektowym, co usprawnia proces współpracy.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce oraz Europie: Signia Hearing, Pratt & Whitney, Blanx, Uczelnia Techniczno – Handlowa, Bratex i wiele innych Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę