Reklama w Social Media

"Content jest ogniem, social media benzyną". Jay Baer

W social media, a w szczególności w Facebooku drzemie ogromny potencjał marketingowy. Ta platforma społecznościowa dostarcza różnych możliwości promocji własnej marki i oferty.

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Managing Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 211)
Napisz do mnie

Dlaczego warto?

Podstawowym (i jak najbardziej słusznym) skojarzeniem z Facebookiem jest prowadzenie fanpage’a. W oparciu o strategię komunikacji, budowana jest zaangażowana publiczność, chętna do podejmowania interakcji z marką. Marketing w social media, to także szereg narzędzi reklamowych, pozwalających docierać do odbiorcy różnymi ścieżkami.

Facebook jest nieustannie najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie. Nieustannie się rozwija, aby pozostać atrakcyjnym dla odbiorców. Według ostatnich statystyk z aktywne konta posiada już blisko 1,5 mld użytkowników na całym świecie (w tym ponad 14 mln w Polsce, co stanowi ok 60% użytkowników internetu w naszym kraju). To sprawia, ze Facebook stał się niezwykle atrakcyjną płaszczyzną promocji dla firm.

Strategia social media

Jednocześnie trzeba pamiętać, że współcześni konsumenci stali się bardzo wymagający i unikają „klasycznych” reklam, które nie przedstawiają dla nich żadnej wartości. Dlatego marketing musi opierać się świetnym poznaniu grupy docelowej, opracowaniu możliwie mało inwazyjnej strategii promocji oraz dostarczaniu konsumentom wartościowych, angażujących treści. Komunikacja coraz częściej opiera się na pobudzeniu zainteresowania klienta, który z własnej woli jest gotowy zapoznać się z ofertą marki.

Narzędzia reklamowe Facebooka, pozwalają na planowanie i realizowania złożonych kampanii marketingowych. Jedną z najważniejszych funkcjonalności, jest możliwość docierania do wybranych użytkowników – klasyfikowanych po kategoriach demograficznych, geograficznych czy zainteresowań, a także elastyczne zarządzanie budżetem.

Rodzaje reklamy na Facebooku

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest promocja postów publikowanych w ramach fanpage’a marki. Zwiększane są w ten sposób zasięgi komunikacji – innymi słowy rośnie grupa użytkowników, do których docierają posty. Ten sposób promocji wpisuje się w trend dostarczania interesujących treści, które mają skłonić odbiorców do podjęcia dialogu z marką.

Facebook oferuje także możliwość budowania bardziej złożonych kampanii call-to-action. Należą do nich między innymi tzw. reklamy karuzelowe (niezwykle atrakcyjne wizualnie), produktowe, na polubienia (zwiększające bazę fanów na profilu marki) lub prowadzące użytkowników bezpośrednio na stronę internetową. W najbliższej przyszłości pojawią się także kolejne formaty– np. na ekranie startowym Messengera czy w prywatnych wiadomościach wymienianych między marką a klientem.

Przygotowanie skutecznego marketingu na Facebooku i jego koordynacja wymaga odpowiedniej wiedzy, umiejętności optymalizowania kampanii oraz doświadczenia. Jesteśmy dumni z naszego zespołu specjalistów, który gwarantuje skuteczność działań w social media.

Zapytaj o ofertę