Współpraca z influencerami

Ponad połowa marketerów na świecie zauważa, że współpraca z influencerami powoduje zwiększenie ruchu na stronach internetowych promowanych marek.

Internetowi celebryci, blogerzy, vlogerzy, youtuberzy, streamerzy – kreatywna współpraca z influencerami potrafi przynieść marce ogromne korzyści – nie tylko wizerunkowe ale i w bezpośredniej sprzedaży.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Współpraca z influencerami

Influencerzy to coraz liczniejsza grupa wpływowych osób – twórców i gwiazd – które gromadzą swoje audytorium w sieci. Lojalność odbiorców budowana jest w oparciu o współdzielone poglądy i zainteresowania, angażujące treści, a przede wszystkim o silne, spersonalizowane relacje.

W ostatnich latach, niezwykle dynamicznie rośnie popularność internetowych twórców na całym świecie. Z kolei ogromny wpływ jaki posiadają na „zwykłych” użytkowników sprawia, że współpraca z influencerami staje się obecnie jednym z najbardziej pożądanych narzędzi marketingowych.

Współczesny konsument szuka opinii o produktach i usługach w sieci lub social media. Jednak w codziennym natłoku informacji uczy się omijać i ignorować przekazy czysto reklamowe. O wiele cenniejsze są dla niego rekomendacje innych użytkowników lub wybranych liderów opinii. W jego odczuciu są bardziej autentyczne i wiarygodne, a przez to mocniej oddziałują na jego decyzje zakupowe.

Oczywiście współpraca z influencerami może przybierać różny kształt, począwszy od dyskretnego product placement poprzez dedykowane promocje i konkursy, a kończąc na kreatywnej i długofalowej kooperacji. Aby skutecznie wejść w ten rodzaj marketingu konieczne jest odrzucenie generyczności – każdy twórca i audytorium są inne. Nachalna reklama może spotkać się nie tylko z niechęcią widowni ale także z odmową współpracy. Trzeba pamiętać, że twórca włożył ogromny wysiłek w zbudowanie własnej marki i zgromadzenie wokół siebie fanów, a ci, nie odwiedzają jego kanału, żeby oglądać reklamy.

Konieczność indywidualnego podejścia i zmiana biznesowego myślenia o masowej promocji są jednak tego warte. Dzięki współpracy z influencerami marka dociera do odpowiedniego i pozytywnie nastawionego audytorium poprzez content stojący na odpowiednim poziomie, wzmacniając tym samym swoją autentyczność i stając się wartą uwagi.

Dlaczego warto?

  • Budowanie autentyczności marki – użytkownicy przywiązani do influencera darzą go zaufaniem, które przekłada się na sam promowany przez niego produkt.
  • Współtworzenie angażującego i wartościowego conetntu – takich treści szukają użytkownicy, dlatego z taką chęcią budują aktywne społeczności skupione wokół twórców. Kreatywna współpraca z influencerami pozwala tworzyć unikatowy content, dopasowany do oczekiwań konkretnej grupy docelowej.
  • Ominięcie szumu komunikacyjnego – natłok informacji jest znaczącym utrudnieniem w prowadzeniu działań marketingowych a przebicie się przez konkurencję to spore wyzwanie. Korzystając z pomocy influencerów można w znacznym stopniu ominąć te bariery.
  • Efektywna współpraca pozwala zrezygnować z klasycznej reklamy – na całym świecie jest całkiem sporo przypadków potwierdzających, że odpowiednio prowadzone działania w oparciu o social media i influencer marketing pozwalają zminimalizować a nawet zrezygnować wydatki na klasyczną reklamę.
  • Dotarcie do młodszych pokoleń użytkowników – to grupa docelowa o specyficznych potrzebach i mocno zdystansowanym podejściu do reklamy, jednak marka towarzysząca ich ulubionemu twórcy zyskuje w ich oczach i cieszy się zainteresowaniem.
  • Wpływanie na decyzje zakupowe konsumentów – influencerzy i liderzy opinii mają w dzisiejszych czasach ogromny wpływ na kształtowanie postaw, zachowań i decyzji konsumenckich.

Porozmawiajmy o współpracy z influencerami!

Jak współpracujemy z influencerami?

Każdego roku pojawiają się nowi twórcy, a także platformy sieciowe z których korzystają. Na całym świecie działają setki tysięcy influencerów –mniejszych i większych, specjalizujących się w zróżnicowanej tematyce oraz korzystają z licznych narzędzi komunikacji.

Odnalezienie wartościowych twórców, odpowiadających potrzebom marki wymaga doświadczenia i sporej ilości czasu. Przed podjęciem takich działań, konieczne jest też opracowanie wstępnych założeń i koncepcji kreatywnej samej akcji promocyjnej. W tym zakresie klienci mogą liczyć na nasze pełne zaangażowanie, poparte specjalistyczną wiedzą, znajomością rynku oraz wieloletnim doświadczeniem.

W imieniu naszego klienta podejmujemy także negocjacje z twórcami, dopracowujemy scenariusze akcji i koordynujemy całość promocji.

Dlaczego my?

  • Posiadamy kreatywny zespół, który wraz z influencerem przygotowuje unikatową koncepcję i scenariusz akcji promocyjnej.
  • Mamy długoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań w social media, word of mouth marketing oraz influencer marketing.
  • Obserwujemy sieciowe trendy, śledzimy zachowania użytkowników oraz poznajemy ich oczekiwania.
  • Wiemy jak tworzyć angażujące treści i jak skutecznie docierać do użytkowników z komunikacją.
  • Pomagamy naszym klientom na każdym etapie współpracy z influencerami – począwszy od opracowania koncepcji kreatywnych poprzez znalezienia odpowiednich twórców, a kończąc na negocjacjach z nimi i koordynacją promocji.
  • Jako agencja mamy dostęp do licznych baz influencerów oraz jesteśmy w stanie negocjować korzystniejsze warunki współpracy.
     
Zapytaj o ofertę