Szkolenia z monitorowania marki

"Zdolność uczenia się szybciej od swojej konkurencji może być jedyną długotrwałą przewagą, jaką nad nimi posiadasz." Arie de Gaus

Współczesny rynek, panujące trendy, a nawet potrzeby i oczekiwania klientów zmieniają się bardzo szybko. Znajomość otoczenia własnej marki i panujących o niej opinii, stają się kluczowe do szybkiego reagowania na zachodzące zmiany.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Monitoring marki

Jeszcze kilkanaście lat temu nadzór nad marką wymagał odpowiednio dużych nakładów logistycznych. Obarczony był też ograniczeniami czasowymi oraz ryzykiem błędu. Dzisiejszy postęp w technologii pozwala w relatywnie krótkim czasie, niemal na bieżąco, monitorować jak kształtuje się wizerunek marki i to, co się o niej mówi.

Ogromne znaczenie dla tego zagadnienia ma fakt, że spora część komunikacji przeniosła się do internetu lub została tam powielona. W związku z czym sieć stała się swego rodzaju odbiciem naszej rzeczywistości. Co więcej, poczucie anonimowości użytkowników, często pozwala na wyrażanie (a przez to i poznanie) bardziej dosadnych opinii.

Dostępne na rynku rozwiązania pozwalają monitorować wszelkie wzmianki, dotyczące nie tylko bezpośrednio marki, ale określonych fraz branżowych, które są najbardziej istotne dla konkretnej firmy. Gromadzenie i analizowanie tego typu informacji ma liczne korzyści. Z jednej strony pozwala kreślić quasi-rzeczywisty wizerunek firmy pośród użytkowników. A jednocześnie możliwie szybko znajdować ewentualne problemy czy rodzące się kryzysy i podejmować zawczasu odpowiednie kroki. Z drugiej strony, badając w analogiczny sposób zagadnienia związane z branżą – poznajemy między innymi oczekiwania, potrzeby czy trendy panujące pośród obecnych i potencjalnych klientów.

W naszej pracy często korzystamy z monitoringu sieci, ponieważ pomaga nam optymalizować prowadzone działania marketingowe. Posiadamy więc odpowiednie doświadczenie, wiedzę i umiejętności, które chętnie Ci przekażemy. Dowiesz się jak rozpocząć obserwację internetu – gdzie „patrzeć” i czego szukać. Jak efektywnie sporządzać i analizować raporty i jak prawidłowo je interpretować. Zrozumiesz dlaczego warto przygotować scenariusze szybkich reakcji i kryzysowe. A przede wszystkim pokażemy Ci z jakich narzędzi korzystać, aby w pełni zrealizować zakładane cele.

Korzyści ze szkolenia

  • umiejętność posługiwania się narzędziami do monitoringu marki w sieci i ich konfiguracji
  • sposoby zwiększania efektywności monitoringu
  • znaczenie gromadzenia danych i techniki ich prawidłowej interpretacji
  • opracowanie strategii komunikacyjnych oraz szybkich reakcji na wydarzenia w sieci


Zapytaj o ofertę