Szkolenia z tworzenia strategii marketingowych

"Zdolność uczenia się szybciej od swojej konkurencji może być jedyną długotrwałą przewagą, jaką nad nimi posiadasz". Arie de Gaus

Prowadzenie biznesu wymaga przygotowania odpowiedniego zaplecza merytorycznego. Nakreślenia otoczenia marki, poznania konkurencji oraz klientów i ich potrzeb., a także wyznaczenia głównych kierunków działań i celów do osiągnięcia. To wszystko składa się na strategię marketingową.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Tworzenie strategii

Strategie marketingowe to kompleksowe dokumenty wyznaczające kierunki rozwoju marki w długiej perspektywie czasu. Obejmują one szereg zarówno ogólnych, jak i bardzo szczegółowych zagadnień związanych z samą marką, komunikacją z otoczeniem, wykorzystaniem narzędzi marketingowych czy strategiami budowania wizerunku. Wszystkie założenia powinny opierać się i wynikać z przeprowadzonych analiz otoczenia biznesowego marki.

Twarde dane statystyczne i prawidłowo wyciągane wnioski pozwalają podejmować właściwe decyzje biznesowe. Nie opierają się na tym co uważamy za słuszne, ale jest efektem analiz obecnej sytuacji rynkowej. Jednocześnie wyznaczenie odpowiednich, realnych i mierzalnych celów, pozwala na bieżąco monitorować skuteczność prowadzonych działań. Co więcej, wyznaczony plan działań, pozwala uporządkować działania marketingowe, w celu osiągnięcia określonych kamieni milowych. Dzięki elementom takim jak np. media plan, możliwe jest długoterminowe zarządzanie promocją w sposób skoordynowany.

Strategie marketingowe to złożone zbiory zasad i wytycznych dotyczące funkcjonowania marki. Ich przygotowanie wymaga odpowiednich narzędzi, umiejętności i doświadczenia. Często jednak firmy nie chcą lub nie potrzebują powierzać takiego zadania zewnętrznym podmiotom. Możliwym jest samodzielne przygotowanie stosownego dokumentu, który pozwoli promować markę na określonym odcinku czasu.

Chętnie podzielimy się naszą wiedzą w tym zakresie. Nauczymy Cię korzystać z dostępnych na rynku narzędzi analitycznych. Pokażemy jak docierać do określonych informacji i jak szkicować otoczenie marketingowe Twojej firmy. Dowiesz się jak sporządzać media plany, analizy SWOT czy benchmarkingi. Zrozumiesz jak analizować dane i wykorzystywać je na swoją korzyść. A przede wszystkim dowiesz się jak Twoja marka powinna wyglądać, zachowywać się i komunikować ze swoim otoczeniem.

Korzyści ze szkolenia

  • znajomość narzędzi analitycznych tj. Google Analytics, Majestic, SimilarWeb, SemStorm, ahrefs i innych
  • umiejętność analizowania kompleksowych danych
  • wyznaczanie i mierzenie realizacji celów marketingowych oraz najważniejszych współczynników konwersji
  • umiejętność sporządzania strategii marketingowych, media planów, analiz SWOT, harmonogramów działań
  • znajomość technik i sposobów wyszukiwania kluczowych informacji o firmie, klientach i konkurencji
  • wiedza dotycząca istnienia i funkcjonowania marki we współczesnej rzeczywistości
     


Zapytaj o ofertę