Ekspercki audyt UX

Nawet wstępna analiza ekspercka może prowadzić do wykrycia krytycznych problemów w sklepie internetowym, co przełoży się na znaczny wzrost użyteczności oraz jego skuteczności.

Ekspercki audyt UX dokonywany jest najczęściej przez dwóch specjalistów, którzy na podstawie dobrych zasad użyteczności oraz własnego doświadczenia oceniają produkt cyfrowy pod kątem ergonomii użytkowania.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • 17 860 21 86 (wew.: 159)
Napisz do mnie

Ekspercki audyt UX

Nieustanny wzrost konkurencyjności w internecie oraz zwiększające się wymagania użytkowników wymuszają na właścicielach sklepów i stron internetowych intensyfikacje działań zmierzających do poprawy doświadczeń użytkowników. Napotkanie już nawet jednego problemu podczas interakcji ze stroną może wpłynąć negatywnie na odczucia i emocje, które będą utożsamiane z marką. Identyfikacja potencjalnie problematycznych elementów jest możliwa dzięki m.in. eksperckiemu audytowi użyteczności. Strona audytowana jest najczęściej przez dwóch ekspertów, którzy niezależnie oceniają ją pod kątem m.in.:

  • układu i atrakcyjności,
  • architektury informacji,
  • poprawności działania funkcjonalności,
  • dostosowania do aktualnych oczekiwań użytkowników,
  • zachowania dobrych praktyk użyteczności,
  • przejrzystości prezentacji treści.

Ekspercki audyt UX jest także względnie najmniej kosztownym i najszybszym rodzajem badań. Do analizy może zostać wykorzystana jedna z kilku metod:

  • analiza heurystyczna - weryfikacja pod kątem heurystyk czyli zbioru dobrych zasad, wskazówek użyteczności,
  • wędrówka poznawcza - analiza polegająca na wcieleniu się przez audytującego w rolę użytkownika, a następnie realizacji typowych zadań,
  • lista kontrolna - lista zasad jakie powinien spełniać produkt cyfrowy. Lista cech może być opracowana samodzielnie przez agencję lub bazować na ogólnie dostępnych źródłach. Zwykle takie listy są bardziej konkretne niż heurystyki.

Co nam zapewni ekspercki audyt UX?

  • Wykrycie problemów na stronie - co pozwoli na zwiększenie jej użyteczności i skuteczności realizacji celów biznesowych.
  • Zwiększenie ergonomii użytkowania – przy minimalnym nakładzie i wykryciu największych problemów skutecznie pogarszających jakość używania strony.
  • Zwiększenie sprzedaży – podczas audytu eksperckiego przygotowywane są rekomendacje co do rozwiązań podnoszących generowany przychód.
  • Zwiększenie współczynnika konwersji – dzięki optymalizacji tak kluczowych widoków jak karta produktu czy koszyk.
  • Poprawę satysfakcji użytkowników – wdrożenie wytycznych zawartych w raporcie z audytu wpływa pozytywnie na poprawę odczuć związanych z użytkowaniem strony. 

Wykonamy dla Ciebie ekspercki audyt użyteczności!

Jak przeprowadzić ekspercki audyt UX?

Audyt wykonywany jest przez eksperta ds. użyteczności, który na podstawie dobrych praktyk oraz własnego doświadczenia ocenia stronę, sklep, serwis, aplikację lub inny produkt cyfrowy pod kątem użyteczności. Wynikiem analizy jest raport, który zawiera informacje co do wykorzystanej metodologii, opisów problemów oraz podsumowania badania. Każdy z problemów jest poddawany gradacji w wyniku czego może przyjąć miano problemu:

  • krytycznego - w bardzo dużym stopniu utrudniającego wykonanie określonych zadań,
  • poważnego - utrudniającego realizację zadań,
  • kosmetycznego - w niewielkim stopniu utrudniającego realizację zadań oraz korzystanie z serwisu.

W raporcie wskazywane są również pozytywne rozwiązanie ułatwiające korzystanie z serwisu.

Dlaczego my?

  • Od prawie 20 lat pomagamy markom zdobywać sukces w internecie.
  • Zrealizowaliśmy ponad 1000 projektów e-marketingowych.
  • Szybki czas realizacji audytu oraz przygotowanie raportu, który będzie zawierał zbiór wytycznych do wdrożenia.
  • Raporty z naszych audytów pomogły poprawić użyteczność stron, serwisów oraz sklepów internetowych.
  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w audytowaniu, projektowaniu i tworzeniu stron, dzięki czemu jesteśmy w stanie zająć się pracami wdrożeniowymi.
  • Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności potrzeby i oczekiwania klienta.
  • Nasz team to wykwalifikowani specjaliści, którzy wiedzą jak udoskonalić istnienie firmy w internecie. 
  • Każdy klient jest informowany na bieżąco o statusie wykonywanych prac oraz o ich wynikach.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę