Badania użyteczności

Przeprowadzamy zaawansowane badania użyteczności. Dostarczamy naszym klientom raporty z audytów wraz z konkretnymi radami optymalizacyjnymi (konkretnymi wskazówkami i wytycznymi). Dzięki naszym badaniom znacznej poprawie ulega współczynnik konwersji serwisów – zarówno witryn firmowych jak i sklepów internetowych.

Zwiększamy współczynnik konwersji

śledzenie zachowań

Dzięki naszym testowym i konkretnym, bardzo jasnym i przejrzystym wskazówkom strony internetowe zaczynają konwertować.

W naszych badaniach zawsze sięgamy do konkretnych już zebranych danych statystycznych (np. Google Analytics) oraz przeprowadzamy własne testy – najczęściej nagrywamy użytkowników oraz dokonujemy testów A/B.

Korzystanie z szerokiego wachlarza technik pozwala nam wykonywać wnikliwe analizy serwisów, wyciągać odpowiednie wnioski i proponować konkretne rozwiązania. Pomagamy zarówno projektować od podstaw w pełni funkcjonalne i intuicyjne strony WWW, jak i modernizować istniejące już serwisy.

Przeprowadzamy testy A/B

przeprowadzanie testów a/b

Testy A/B to nieoceniona pomoc podczas sprawdzania użyteczności serwisów internetowych. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w 2013 roku przez Econsultancy, aż 70% firm, które z nich korzystało, odnotowało wzrost konwersji. Przygotowujemy kilka rozwiązań określonego elementu strony (układu informacji, budowy koszyka zakupowego, formularza rejestracji itp.). Projektujemy je korzystając z naszej bogatej wiedzy, doświadczenia i znajomości rynku. Jak jednak wybrać najlepsze z propozycji?

W uzyskaniu odpowiedzi pomagają nam sami użytkownicy. Testują różne warianty, a my weryfikujemy ich efektywność obserwując jak są wykorzystywane. Znajdujemy ewentualne problemy i trudności i je likwidujemy. Największą zaletą tego typu działań są „twarde” dane. Poddajemy je wnikliwej analizie i na jej podstawie wdrażamy najlepsze rozwiązania.

Korzystamy z najbardziej znanych rozwiązań na rynku do przeprowadzania testów A/B.

Optymalizujemy sklepy internetowe

W naszej historii pomogliśmy już wielu sklepom internetowym poprawić ich konwersje, a z kilkoma pracujemy na stałe wciąż optymalizując aktualne wyniki oraz opracowując plany nowych funkcjonalności.

W ramach optymalizacji sklepów internetowych dokonujemy analizy eksperckiej, przeprowadzamy testy multiwariacyjne (w tym test A/B), wykonujemy badania z użyciem "Heatmap" i nagrań wideo sesji użytkowników, dokonujemy badań jakościowych i ilościowych użytkowników oraz przeprowadzamy testy scenariuszy "Call to Action".

Pracujemy nad analizą lejka konwersji (lejka sprzedaży) oraz wdrażamy narzędzia testujące szybkość i poprawność działania strony.

Dla wielu naszych klientów prowadzimy również działania polegające na wyszukiwaniu nowych metod generowania sprzedaży.

Badamy ścieżki zakupowe

Użyteczność stron www to niezwykle ważny aspekt projektowania. W dzisiejszych czasach poprzeczka ustawiona jest wysoko, a odbiorcy są bardzo wymagający.

Źle wykonany serwis odrzuca, prowadząc do utraty klientów i spadku konwersji. Internauci szybciej wyszukają konkurencyjną, lepiej przygotowaną platformę niż będą próbować odnaleźć się na tej źle zaprojektowanej. Dlatego tak ważne jest prawidłowe projektowanie serwisów, portali, sklepów online, a nawet zwykłych blogów. 

Cennych informacji o działaniu strony dostarcza badanie z udziałem użytkowników. W trakcie jego trwania, muszą wykonywać zaplanowane zadania i realizować założone cele korzystając z testowanego serwisu. Dzięki uzyskanym wynikom określamy newralgiczne punkty Twojego serwisu i wprowadzamy niezbędne poprawki.

Tworzymy benchmarki

ocena ekspercka

Przy wszystkich dostępnych na rynku narzędziach i możliwościach badania użyteczności, niezbędna pozostaje wiedza i doświadczenie analityków. To właśnie oni na podstawie gromadzonych danych, potrafią wyciągać prawidłowe wnioski, wyznaczać kierunki dalszych działań i proponować konkretne rozwiązania.

Bezcennych informacji dostarcza także profesjonalna analiza konkurencyjnych serwisów internetowych.

Nasi specjaliści wyodrębniają najlepsze z nich, tworząc jednocześnie bazę dobrych rozwiązań i praktyk. Pogłębione raporty, poparte wieloletnim doświadczeniem, znajomością rynku i ogólnie panujących trendów, stają się kompendium wiedzy potrzebnej do stworzenia użytecznego i funkcjonalnego projektu strony www.

Starannie przygotowany i wykonany serwis gwarantuje wygodę użytkowania i staje się lubiany przez Twoich klientów. A to właśnie pierwszy krok do sukcesu!

Szyjemy rozwiązania na miarę

indywidualnie dobierane rozwiązania

Każdy projekt traktujemy indywidualnie - poznajemy specyfikę Twojej branży, marki i klientów. Taka wiedza pozwala zbudować szeroką perspektywę zagadnienia.

Aby zmierzyć skuteczność działań w internecie (e-commerce, e-marketing, strony www) prowadzimy dokładne analizy za pomocą specjalistycznych systemów i narzędzi.

Wykorzystując dostępne oprogramowanie, sięgamy po zaawansowane funkcjonalności, dopasowując je do indywidualnych potrzeb klienta. Jednym z nich jest Google Analytics - niezwykle cenne narzędzie o wielu możliwościach.

Konieczna jest jednak jego prawidłowa konfiguracja, określenie celów i agregacja danych. Tylko wtedy otrzymujemy miarodajne wyniki, które pozwalają podejmować trafne decyzje biznesowe i wyznaczać kierunki rozwoju firmy.

Szkolimy z zakresu użyteczności

szkolenia użyteczność

Wydawać by się mogło, że dbanie o użyteczność serwisów www czy e-commerce jest oczywiste dla współczesnych firm. W końcu internet to codzienność dla nas wszystkich.

Zdziwić się jednak można jak wiele z nich jest źle zaprojektowanych i mało funkcjonalnych. W konsekwencji odbija się to negatywnie na sprzedaży, powoduje niską konwersję i słabe efekty pozyskiwania nowych klientów.

Profesjonalne analizy dostarczają wielu kompleksowych i złożonych danych, wymagają jednak lat doświadczeń. Istnieją jednak pewne podstawowe wytyczne i zasady, dzięki którym można uniknąć powszechnych, co nie znaczy, że mało istotnych błędów.

Nasi szkoleniowcy, w prosty i zrozumiały sposób, podzielą się zgromadzoną przez lata wiedzą i praktycznymi umiejętnościami z zakresu projektowania stron www.

Masz pytania? Chętnie odpowiemy!

Chętnie umówimy się na spotkanie albo rozmowę telefoniczną.
Opowiemy Ci o naszej pracy oraz o tym co możemy dla Ciebie zrobić.
Mateusz Bober
specjalista UX, analityk
+48 723 988 859
formularz kontaktowy
Copyright © Ideo Force Sp. z o.o.
Marketing zintegrowany - Agencja Marketingowa Ideo Force