Czynniki sukcesu w e-commerce
Infografika
e-book
Jesteś o krok od pobrania infografiki Czynniki sukcesu w e-commerce. Wypełnij poniższy formularz, a my wyślemy Ci link z plikiem do pobrania na podany e-mail.

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Co znajdziesz w pliku?

Sukces w e-commerce nie jest dziełem przypadku, nawet jeśli początki biznesu nie zapowiadały spektakularnych efektów. Z pewnością sukces można zaplanować, występowanie nieprawidłowości ograniczyć, a dzięki sprawnemu reagowaniu na bieżące problemy, nie dopuścić do kryzysu. Nie musisz uczyć się na własnych błędach, ale korzystać z doświadczenia firm, które osiągają nieprzeciętne wyniki.

Czym jest sukces w e-commerce? Każda firma definiuje go inaczej i osiąga różnymi sposobami. Jednak jest kilka czynników, które należy uwzględniać w strategii sklepu internetowego. Sukces poznasz po wynikach sprzedaży, liczbie klientów – nowych i tych, którzy są z Twoją marką dłużej, rozpoznawalności w branży, również na rynku lokalnym (jeśli na taki właśnie celujesz) oraz przewadze nad konkurencją. Wszystko to jest możliwie do osiągnięcia dzięki odpowiedniemu podejściu, które obejmuje wymienione elementy.

  1. Strategia biznesowa.

    Zacznij od strategii i nie zapominaj o niej – korzystaj z niej (tworząc plany biznesowe) i udoskonalają ją. Strategia w e-commerce dotyczy obszarów związanych m.in. z kosztami prowadzenia sklepu online (kosztem może być np. obsługa magazynu oraz zatrudnienie pracowników) i konkurencji. Strategia biznesowa służy również do tego, by planować i przewidywać – jest podstawą działań sprzedażowych i marketingowych w e-commerce.

  2. Wiedza o klientach.

    Tylko jeśli wiesz komu sprzedajesz, możesz robić to z powodzeniem. Każdy produkt czy usługa ma swoich odbiorców. Jeśli masz trudności z utrzymaniem sprzedaży na oczekiwanym poziomie, być może kierujesz ofertę do osób, które wcale jej nie potrzebują? Nie musi tak być. Skorzystaj z narzędzi, które pozwolą Ci poznać klientów i zbudować przekaz odpowiadający i potrzebom zakupowym, np. customer journey i customer needs. Inne sposoby zobaczysz w infografice.

  3. Kwestie techniczne.

    Sprawy techniczne związane z obsługą serwisu e-commerce uwidaczniają się w wynikach sprzedaży. Sprawnie zarządzany sklep internetowy szybko realizuje zamówienia, a i komunikacja przebiega płynnie – klienci nie muszą oczekiwać na potrzebne im do zakupu informacje. W infografice wymieniamy dwa istotne czynniki dotyczące kwestii technicznych.

  4. Silny lider.

    W każdej branży firmy potrzebują przywódców, a e-commerce nie jest wyjątkiem. Lider wyznacza kierunek działań i jednoczy osoby, które wspólnie pracują na sukces. To dzięki niemu przepływ informacji jest płynny, a ta jak wiesz w biznesie, ma ogromne znaczenie.

  5. Analiza danych i wnioski.

    Zbieranie danych, porządkowanie ich oraz skrupulatna analiza powinna dotyczyć przede wszystkim budżetu sklepu internetowego, ale nie tylko zarządzanie finansami powinno być badane. Każdy z obszarów sklepu wymaga monitorowania. W ten sposób jasno widać, czy wdrożone rozwiązania dają efekty, albo czy są zbędne i nie warto w nie inwestować. Przykładem może być całodobowa infolinia dla klientów sklepu. Jeśli w ostatnich miesiącach nie było żadnego połączenia lub było ich niewiele, to nie warto generować kosztów, a zastąpić ten rodzaj komunikacji chatbotem na stronie sklepu, albo na Facebooku.

  6. Podglądanie lepszych.

    Konkurencja nie jest wrogiem. Przeciwnie, może być źródłem inspiracji i nauki. Na rynku jest miejsce dla wszystkich, ale wiele sklepów internetowych cieszy się ponadprzeciętną popularnością. Cześć z nich jest marką. Wszystko za sprawą dobrych decyzji i działania. Dowiesz się, w jaki sposób podglądać lepszych w branży, bo móc przełożyć dane na własny biznes.

  7. Obsługa klienta.

    Nie tylko cena wpływa na decyzję o zakupie, ale też to jak przebiega cały proces obsługi. Pozytywne doświadczenia klienta sklep powinien kształtować od początku ścieżki zakupowej. Zadowolony klient wróci na zakupy, a może nawet poleci sklep innym – zostawi opinię w Google, na Facebooku, powie znajomym, gdzie kupuje. Co wpływa na jakość obsługi klienta? W infografice znajdziesz dwa kluczowe aspekty.