- Strona główna
- pobierz
Pinterest w e-commerce

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Co znajdziesz w publikacji?
Sposobów dotarcia do klientów z ofertą jest wiele. Za sprawą różnorodnych kanałów komunikacji marka zyskuje możliwość kontaktu z potencjalnymi konsumentami. Użytkownicy Internetu odnajdują informacje o produktach i usługach za pośrednictwem wyszukiwarki, social media (np. Instagram, LinkedIn, YouTube), poprzez stronę internetową.
Media społecznościowe i witryny, które służą wymianie treści i informacji, są jednymi z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Pomagają markom kreować wizerunek, prowadzić dialog z obserwatorami, budować z nimi trwałą relację, która w przyszłości przełoży się nie tylko na liczbę zamówień, ale i większą ich wartość. Stroną internetową gromadzącą społeczność, która kolekcjonuje tematycznie materiały wizualne jest Pinterest. Użytkownicy mają dostęp do treści w postaci grafiki, wideo i plików GIF, będącymi fragmentami stron internetowych. Serwis odgrywa ogromną rolę w e-commerce. To tutaj użytkownicy szukają inspiracji, pomysłów na zakupy. Siła przekazu, jaką niesie za sobą obraz, jest znacznie większa od komunikacji prowadzonej z użyciem słów.
- Pomysły.
Na początku pokazane zostały miejsca, w których użytkownicy czerpią inspirację do zakupów. Oczywiście, w tym zestawieniu znalazł się Pinterest. Pobierając infografikę, dowiesz się, na jakiej pozycji znajduje się serwis oraz jaki procent osób szuka pomysłów właśnie tutaj.
- Decyzje.
Infografika w ujęciu procentowym pokazuje, ile osób kupuje produkt po obejrzeniu go w serwisie. Zwracamy również uwagę na znaczenie dla potencjalnego klienta treści zamieszczonych na Pinterest oraz ich odziaływanie na decyzje zakupowe.
- Informacje.
Pinterest jest nie tylko źródłem cennych informacji przed dokonaniem zakupu, ale również po tym, jak produkt trafi w ręce klienta. W tej części infografiki pokazaliśmy przydatność pinów w uzyskaniu informacji o zakupionych produktach.
- Liczby.
Korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Pinteresta wymaga rejestracji. W kolejnej części infografiki przedstawiliśmy dane liczbowe odnoszące się do pinów oraz aktywnych użytkowników, jak również informacje o ich płci oraz wieku osób, które w większości korzystają z serwisu.
- Branże.
W ostatniej części na podstawie danych procentowych dotyczących płci, zaprezentowaliśmy branże, z których korzystają użytkownicy serwisu. Pokazuje to jasno, że upodobania zakupowe kobiet i mężczyzn różnią się. Wśród wymienionych branż są: moda, dom i ogród, artykuły sportowe, obuwie, rozrywka oraz biżuteria, torebki i akcesoria.