Prowadzenie bloga firmowego
Infografika
e-book
Jesteś o krok od pobrania infografiki „Prowadzenie bloga firmowego”. Wypełnij poniższy formularz, a my wyślemy Ci link z plikiem do pobrania na podany e-mail.

Wypełnij formularz i odbierz ebooka

Co znajdziesz w publikacji?

Content marketing opiera się na tworzeniu treści w formie graficznej i tekstowej, które niosą dla odbiorcy określoną wartość. Treści mogą przybrać postać wpisu na blogu firmowym, video, case study czy podcastu. Marketing treści jest przeciwieństwem reklamy – jest formą komunikacji, w ramach której marka buduje relację z klientami. Publikowanie treści na blogu polega na dostarczaniu użytkownikom strony, informacji przydatnych z ich punktu widzenia. W ten sposób firma, spełniając oczekiwania swoich klientów, realizuje swoje zamierzenia biznesowe.  

Prowadzenie bloga firmowego rządzi się swoimi prawami. W tworzeniu treści i jej dystrybucji pomoże kilka wskazówek, które prezentujemy w graficznym ujęciu.

  1. Do czego służy content marketing?

    Content marketing jest schematem komunikacji. Działania w ramach marketingu treści pomagają firmom w realizowaniu celów, wśród których możemy wymienić: budowanie świadomości marki, zwiększenie ruchu na stronie, wzrost sprzedaży i lojalność klientów. Pełną listę korzyści, jakie daje przygotowanie i dystrybucja treści znajdziecie w infografice. W tym miejscu zawarta została również informacja na temat czasu, jaki użytkownicy poświęcają na przeglądanie stron, które zawierają treść.  
     

  2. Blog w statystykach.

    Statystki stanowią cenne źródło informacji. W tej części infografiki zostały przedstawione dane dotyczące prowadzenia bloga. Zaznajamiając się z procentowym ujęciem dotyczącym SEO, zainteresowania marką i e-commerce dowiecie się m.in. jak treść wpływa na widoczność strony w Google, czy lektura bloga oddziałuje na decyzje zakupowe klientów oraz w jakim stopniu użytkownicy zainteresowani są tego typu treścią.  

  3. Jak tworzyć angażujące treści?

    Stworzenie treści przyciągającej uwagę czytelnika musi bazować na wartości, którą daje odbiorcy. Uwzględnienie we wpisie elementów takich jak chwytliwy tytuł, cover photo czy wprowadzenie, jest równie ważne co nadana im forma. Przygotowaliśmy listę 6 niezbędnych komponentów bloga firmowego, który zaciekawi, zaangażuje i zbuduje wierną grupę czytelników. Elementy zostały pokrótce opisane, co pozwoli zapoznać się z korzyściami, jakie wynikają z ich uwzględnienia.

  4. Kiedy publikować?

    Czas publikowania treści w ramach bloga jest równie ważny co informacje w nim zawarte. Klienci lubią, jeśli firma o nich pamięta i regularnie zamieszcza wpisy. Są jednak konkretne pory dnia i dnia tygodnia, w których użytkownicy odwiedzają strony internetowe w poszukiwaniu nowych informacji. Firmy, którym zależy na zaangażowaniu klientów, powinny mieć to na uwadze podczas tworzenia harmonogramu publikacji.